Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, liefzoontje. Mijn zoon heeft een Franse naam en ik merk ook juist dat als mensen andere Franse jongensnamen aandragen dat ik dan ook denk; nee, dat voelt voor mij als teveel van hetzelfde. Los daarvan vind ik andere Franse jongensnamen zelden mooi maar toch, er zijn er nog wel een paar die ik leuk vind, maar waarvan ik dus toch ook denk: 'Nee, is het net niet.' Alsof een andere naam (een Nederlandse of Engelse naam bijv.) er beter bij past. Wat frisser/sportiever klinkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Bas en Daan heel leuk bij elkaar, en apart ook leuke namen. Mijn zoons hebben namen die blijkbaar erg bij elkaar passen want als ik hun naam invul op de site waar je kan zien hoe broertjes en zusjes vaak heten staan ze bij elkaar in het lijstje. Blijkbaar afgezaagd maar ik vind het mooie namen.
Stef is op dit moment wel nr 1 denk ik..

Super stoer, vind ik.

En ik vind het nummer van Stef Bos, Papa... toevallig ook prachtig
quote:NYC schreef op 04 oktober 2015 @ 09:30:

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, liefzoontje. Mijn zoon heeft een Franse naam en ik merk ook juist dat als mensen andere Franse jongensnamen aandragen dat ik dan ook denk; nee, dat voelt voor mij als teveel van hetzelfde. Los daarvan vind ik andere Franse jongensnamen zelden mooi maar toch, er zijn er nog wel een paar die ik leuk vind, maar waarvan ik dus toch ook denk: 'Nee, is het net niet.' Alsof een andere naam (een Nederlandse of Engelse naam bijv.) er beter bij past. Wat frisser/sportiever klinkt.



Ja precies, dat bedoel ik!

Alhoewel ik het ook weer niet zo belangrijk vind of namen wel of niet bij elkaar passen.

Het gaat ook om hoe je de naam los van elkaar vind klinken.
quote:modus_ schreef op 04 oktober 2015 @ 09:31:

Ik vind Bas en Daan heel leuk bij elkaar, en apart ook leuke namen. Mijn zoons hebben namen die blijkbaar erg bij elkaar passen want als ik hun naam invul op de site waar je kan zien hoe broertjes en zusjes vaak heten staan ze bij elkaar in het lijstje. Blijkbaar afgezaagd maar ik vind het mooie namen.



Het is belangrijk inderdaad of je zelf de namen leuk vind.

Daan is ook heel afgezaagd.. staat meestal zelfs op nr 1.

Als de naam op nr 1000 had gestaan, had ik het ook gekozen.

En ik kom het toch bijna nooit tegen in mijn omgeving trouwens.
Ik vind dat altijd zo'n vreemd argument, dat een naam niet populair zou mogen zijn en daardoor afgezaagd is.



Het enige waarbij ik me inderdaad zou kunnen voorstellen wat voor een kind niet leuk is, is dat het op school, voetbal etc. aangesproken wordt met "kleine" voor zijn of haar naam, omdat er toevallig een naamgenootje is dat 1 maand ouder en 1 cm groter is. En hij dan tot zijn 18e "Kleine Daan/Tim/Sam" is... Maar ja, ik vind dat geen redden om je allermooiste naam niet te kiezen. En volgens mij baalt het kind dan meer van het woordje "kleine" dan van zijn naam.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Bestaan er zulke sites modus? Dat maakt nieuwsgierig, kan je een voorbeeld geven?
Alle reacties Link kopieren
Oh, heb het nu toch kunnen vinden 😃👍
Goedenavond! Na een hele discussie zijn we er nu zowaar bijna uit: een mooie naam voor de vierde zoon die we gaan krijgen begin februari. De oudsten heten Simon, Joost en Bram. Voor nr. 4 wordt het...Sven of Sander. (Thijs heeft heel lang op onze lijst gestaan, maar horen we hier net wat teveel in onze omgeving). Nu mijn vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid (en omdat ik het naast manlief natuurlijk aan niemand anders kan vragen):



Sven of Sander, wat vinden jullie? En waarom??
Alle reacties Link kopieren
Sander. Leuke naam! Sven heb ik nooit leuk gevonden.
Alle reacties Link kopieren
@nienke



Sorry ik kan niet kiezen tussen die twee, vind Sander erg gedateerd en Sven erg lelijk dus aan mij heb je niks

Thijs daarentegen vind ik er erg leuk bij, dus ik zou ondanks dat die wat veel voorkomt toch daar voor gaan, maar dat vroeg je niet haha.



Overigens vind ik Sander qua type naam beter bij jullie andere zoons passen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Sander! Ik vind Sven geen mooie naam, maar dat is uiteraard persoonlijk

Thijs inderdaad leuker!
Ik heb behoorlijk wat namen gewist bij jongens

Er zijn er eigenlijk nog maar 2 die er echt uitkomen.

Mijn zoontje heeft Daan.

Welke vinden jullie leuker?

Daan en Jesse

Daan en Stef



Jesse op zn nederlands uitgesproken.
Alle reacties Link kopieren
liefzoontje;

Ik vind Daan en Jesse de leukste combinatie.

Stef vind ik een wat boerse naam (maar dat komt door mijn associatie met Stef denk ik)
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Alle reacties Link kopieren
nienke_g;

Ik heb geen idee, maar ik denk er elke keer automatisch Gijs achteraan als ik dat lijstje zie.

Wat dat betreft zou ik dus voor Thijs gaan, maar dat was je vraag niet.

Als ik moest kiezen tussen Sven en Sander, zou ik voor Sven gaan. Vind ik er het beste bij passen in combinatie.
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
quote:Proffeltje schreef op 06 oktober 2015 @ 09:51:

liefzoontje;

Ik vind Daan en Jesse de leukste combinatie.

Stef vind ik een wat boerse naam (maar dat komt door mijn associatie met Stef denk ik)



Mijn man is boer en mijn schoonvader ook, dus dat komt mooi uit.

En heb een hele leuke vlotte en knappe man als zeg ik het zelf, dus niet alle boeren zijn suf hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:liefzoontje schreef op 06 oktober 2015 @ 10:00:

[...]





Mijn man is boer en mijn schoonvader ook, dus dat komt mooi uit.

En heb een hele leuke vlotte en knappe man als zeg ik het zelf, dus niet alle boeren zijn suf hoor Ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat boeren suf zijn (kom zelf uit een boerenfamilie), maar Jesse vind ik gewoon een vlottere naam.
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Haha ik snap het hoor proffeltje, was ook met een knipoog.. was zelf ook niet direct gewend aan het boerenbestaan als ik eerlijk ben.. Ik geloof dat ik nooit een boerin zal worden.
Ik vind Jesse ook het leukste, qua combinatie met Daan kunnen beide namen goed.
Alle reacties Link kopieren
Jesse en Sven!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dan voor Daan en Stef, leuke namen!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Oh, gisteren vergeten namen weg te strepen! Vandaag gaan er dus vier namen uit!



Faas, Sepp, Mats en Jim.
Alle reacties Link kopieren
quote:WDB schreef op 02 oktober 2015 @ 13:19:

[...]





Ik wou hem dan op zijn Deens uitgesproken zeg maar. Beetje moeilijk te omschrijven, Deense klant is anders.



Bjeune komt denk ik het dichtste bij. Alleen dan is de eu klant nog net anders. De R spreek je vrijwel niet uit.



Mijn moeder vind dat ik voor een Russiche naam moet gaan. Krijg je soms nòg ingewikkeldere praktijken.



Ilia vond in dan wel een mooie naam. Maar staat zo raar geschreven.



Eliaija vind ik ooi mooi, maar dan wel op het Engels. Vind het in combinatie met de achternaam van vriend té buitenlands klinken.



Bedoel je Ilya of Ilja?

Stond bij ons heel hoog in de lijst. Super mooie naam.
@WDB: wat vind je anders nog van:

Ilay

Prachtige naam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven