Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - We gaan er voor!! Deel 4

20-06-2015 17:40 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 3 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!



Deel 3 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik zat al terug te zoeken naar waar ik misschien een fout had gemaakt :p Aangezien je niet 20 kilo aankomt in zo'n korte tijd lijkt mij :p
Alle reacties Link kopieren
Mijn gewicht was hetzelfde deze week dus kan zo blijven. Woensdag weeg ik weer thuis en bij consulent.



Fata wat ga je weer lekker zeg top!!

Konijnhangoor jeetje jij gaat ook top.

Slank... zo das aardig wat! Ik doe ook de 800 met maaltijd maar dat val ik niet af. Mag blij zijn met 4/5 in de maand als ik dat haal.
Alle reacties Link kopieren
naam

startdatum +

startgewichtgewicht vorige

weekgewicht deze

weektotaal

afgevallenstreefgewichtAndrea 02-01-2015

91,9 kg 18-09-'15

67,3 kg 18-09-'15

67 kg

24,9 kg

68,5 kg Iess90 28-10-2015

117 kg 00-00-2015

- kg 02-10-2015

113,6 kg

3,4

87 kg Bowie 02-03-2015

132,9 kg 11-09-'15

90,9 kg 19-09-'15

88,8 kg

44,1 kg

85 kg Fata 05-01-2015

112,1 kg 07-08-'15

81,5 kg 14-08-'15

80,4 kg 31,7 kg

62 kg Redmissy 21-01-2015

142 kg 18-09-'15

98,8 kg 22-09-‘15

97,4 kg

44,6 kg

80 kg Slank76 21-09-2015

89,5 kg 26-09-2015

85,3 kg 03-10-2015

84,2 kg

5,3 kg

68/72 kg Ariël 24-08-2015

95,8 kg 25-09-2015

87,8 kg 02-10-2015

86,4 kg

9,4 kg

75 kg Mystic 10-09-2015

83,3 kg 00-00-15

- kg 18-09-2015

78,8 kg

4,5 kg

60/65 kg Ilona 28-07-2015

103,6 kg 13-09-2015

91,3 kg 02-10-2015

87,5 kg

16,1 kg

78 kg Bijenkoningin 02-05-2015

97,4 kg 16-09-'15

78,9 kg 03-10-2015

77,4 kg

20 kg

75 kg Crazylaura88 05-06-2015

83,6 kg 26-09-2015

72,8 kg 03-10-2015

71,8 kg

11,8 kg

72,5 kg Babs 20-04-2015

77,7 13-08-'15

72,8 kg 13-09-'15

67,5 kg

10,2 kg

62 / 65 kg
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Sorry ik heb het een beetje druk gehad, dus even geen tijd gehad om mee te schrijven!

Maar wat is iedereen goed bezig!

Ik was afgelopen keer bij de consulent "maar" 0.7 afgevallen en baalde echt heel erg!

Maar gister wel even lekker wezen shoppen en afgelopen winter moest ik echt naar de grote maten voor een winterjas en gister heb ik een jas gekocht in maat 42! Wat een heerlijk gevoel! Hij zit wel nog een beetje strak om mijn heupen maar ik weet zeker dat hij snel beter zal zitten
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn kattenvrouwtje en -0,7 is best goed voor een week toch, het is gewoon niet iedere week zoveel.

Vaak als je een gemiddelde neemt kom je hoger uit.



Crazylaura wat super fijn dat je mag opbouwen, of zie je er tegenop om het shaken los te laten?



Konijnhangoor super zeg, wat een mooi resultaat!



Ik heb gisteren mijn strategie bedacht...

Ik wilde eigenlijk voor december opbouwen en dan klaar zijn. Maar dat ga ik niet redden helaas, we zitten alweer in oktober natuurlijk...en ik wil de opbouw niet gaan afraffelen.

Dus ik ga tot de kerst door in fase 1 (van mijn dieet dus niet CB voor de nieuwe mensen), dan ga ik de laatste dagen van december koolhydraatarm eten...met het risico dat ik wat aan ga komen.

In januari start ik dan weer een paar weken in fase 1 en dan ga ik alle fasen denk ik dubbel zo lang doorlopen.

Moet even kijken hoeveel ik nu af ga vallen en hoe de fases gaan (bij mij gaan de fases per kilo's en niet per weken zoals bij CB).

Dan ben ik wel heel lang bezig en met kleine pauzes meer dan een jaar...

Maar ik ben gewoon heel bang dat ik de opbouw anders te snel ga doen.

Ik wil dan 62 wegen en ik ga er vanuit dat ik weer tussen de 4-6 kilo reserve op ga slaan (raar lichaam)... dan kom ik op de 66/68 en dat vind ik dan een super mooi gewicht.

Ben ook gestart met sporten, dat zal ook helpen hoop ik.

Zit me nu te bedenken...toen ik zwanger was woog ik 126 kilo op t laatst, dus als ik straks op mijn streefgewicht ben...ben ik bijna de helft van wat ik was!
Alle reacties Link kopieren
Wauw goed bezig Fata! Klinkt als een goed plan.



En als het dan wat langer duurt.. jammer dan, zolang het de goede kant op gaat is het goed toch.

Dat advies ga ik zelf ook maar ter harte nemen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het maximaal 100 dagen wil doen, gewoon om iets af te tellen te hebben... Maar als ik het niet red (omdat ik misschien/waarschijnlijk ga overstappen op de 800, wat langzamer gaat denk ik), dan jammer dan. Dan maar langzamer. Mijn collega verwoorde het laatst zo: wat is nou (een paar) honderd dagen op een mensenleven... Niks toch.. dus is gewoon te doen! En daarna hopelijk de rest van mijn leven op een gezond eetpatroon stabiel in gewicht blijven.
Love the life you live
100 dagen op een mensenleven is inderdaad niks maar ik ga het je niet nadoen. Iedere dag krijg ik meer het gevoel dat dit mijn dieet niet is. Ja ik ben in 7 dagen tijd 4.1 kg afgevallen maar ik voel me ook al 7 dagen klote. Vandaag een high tea gehad die door mij georganiseerd is en naast 2 liter water 1 cakeje op. En nu op de bank mer honger terwijl mijn vriend staat te koken met de deur dicht. En het enige wat ik denk is ik wil ook een bordje eten.



Ben zo emotioneel als de pest en krijg steeds meer het gevoel dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb. Ik heb niet nagedacht over de manier waarop ik wilde afvallen maar 2 dagen na mijn weegschaal openbaring me direct hiervoor aangemeld. En nu ben ik een week bezig en heb ik me al meer ik voeding verdiept dan alle jaren hiervoor



Ik wil geloof ik liever koolhydraat arm gaan eten met meer sporten dan alleen maar leven op shakes. Ik weet dat ik af kan vallen en dat wil ik nog steeds. Maar moet ik er echt zo straf voor mezelf van maken. Het is nu in ieder geval niet leuk. En misschien zijn het de hormonen in combinatie met die tafel vol eten die ik heb aangestaard vandaag. Maar als ik me woensdag niet beter voel ga ik denk ik stoppen. Nu wil ik voorlopig nog doorgaan tot en met week 4 maar dan moet ik me wel beter gaan voelen.



Herkent iemand dit of zijn er tips of iets dergelijks? Ga nu maar een shake pakken en een stukje komkommer en m'n vriend dwingen op het balkon te eten
Alle reacties Link kopieren
Iess90 ik vond het in het begin niet zo moeilijk, ik zit nu in mijn 6e of 7e week en ik heb het de laatste dagen heel erg zwaar! Ik heb zo'n behoefte aan eten, ik heb vanaf dinsdag tussenweek en ik hoop dat het daarna weer wat beter gaat! Dus ik snap wel wat je bedoeld.



Maar aan de andere kant weet ik dat ik dit resultaat niet krijg met een ander dieet, dus ik ga het wel doorzetten!

Kan je anders niet beter overstappen op de 800?
Alle reacties Link kopieren
He ies wat vervelend. Ik voel me juist hartstikke goed! Al heb ik dit weekend wat meer moeite. Gister een dagje uit gehad en m'n vriend aan de tosti en een lekker broodje, dat was wel lastig. Ik geniet dan maar van m'n lekkere koffie (die nu nog veel lekkerder smaakt). Vanavond ook zwaar gehad, gekookt voor vrienden. Heerlijke risotto met paddenstoelen en rauwe ham. Maar... Geen hap geproefd! Vriendlief heeft de gaarheid en de smaak getest en ik heb alleen gekwijld.



Tijdens het eten besloot de kleine er een potje van te maken, dus heb ik de etende mensen niet het eten van het bord gekeken, want moest de kleine troosten. Nu aan de tweede helft van m'n Chilisoep. Lekker!



Ik bedenk me steeds maar dat ik mezelf zo zwaar heb gekregen, dus dat het zwaar zal zijn om er vanaf te komen. Ook zei iemand hier heel mooi: "Ik wil dit maar 1 keer doen!" Nou daar ben ik het mee eens. Dus als ik dat in m'n hoofd houd, kan ik overal afblijven.



Ies doe jij de 800? Dat je komkommer pakt?
Dat maar 1 keer doen heb ik zelf gezegd en daar sta ik nog steeds achter. Wil maar 1 keer afvallen maar het moet geen straf zijn. Ik pak komkommer omdat ik zonder iets extra het echt niet redt. Een uur geleden een hele shake op en nu weer honger en zelfs misselijk.



Bedacht me net dat ik ooit na 5 dagen niet eten door buikgriep me ook zo lamlendig voelde. Toen ik gedwongen werd wat te eten ging dat over. Ik heb nu exact datzelfde misselijke en zwakke gevoel



Net wel een goed gesprek gehad met m'n vriend waarin ik huilend toegaf me zo slecht te voelen. Hij steund me in wat ik ook beslis. Voor nu ga ik tot woensdag door dan moet ik weer wegen. Dat ga ik ook de beslissing nemen door of stoppen. Naar de 800 gaan zie ik niet zitten want dan moet ik nog de shakes gebruiken welke mij juist zo erg opbreken. Ik ga liever dan heel bewust nadenken over mijn eten en de gevolgen daar van.



Ga nu maar slapen aangezien ik alleen maar aan eten kan denken. Morgen een nieuwe dag met hopelijk een beter gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Lees net mijn berichten van gisteravond door en krijg een beetje het idee dat ik jullie als dagboek gebruik



Maar zojuist besloten om te stoppen. Vind het een lastige beslissing want het voelt als falen maar ik voel me zo beroerd. Hoofdpijn en misselijk en totaal futloos. Vanmorgen gewogen en gewoon 1 kilo aangekomen. Nu weet ik dat ik zelf dat cakeje op heb maar je kan mij niet wijs maken dat je bij een gezond eetpatroon van 1 cakeje een kilo aankomt. Heb daarna wel braaf een shake en pap in m'n tas gestopt maar bij het idee dat ik dat zo moet eten draait m'n maag zich al om.



Ga zo maar eens kijken naar kookboeken gericht op koolhydraat arm eten want daar sta ik helemaal achter. Dan maar wat langzamer maar zoals mijn vriend zei, de kilo's zijn er ook niet in 3 maanden tijd bijgekomen dus waarom wel in 3 maanden tijd eraf. Het begin en de drive zijn er nu moet ik zelf doorpakken.



Ik vind jullie allemaal toppers en zo gemotiveerd daar neem ik mijn petje voor af. Mag ik hier wel blijven schrijven of houden jullie het liever exclusief voor cb gebruikers. Wat ik overigens zou begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je een beslissing hebt genomen Iess.

Als t niet goed voelt dan houdt t op...

Ik vraag me wel af waar jouw klachten vandaan komen, volgens mij is het geen normale klacht bij CB.

Ik heb zelf een tijdje CB gedaan, maar ik bleek allergisch te zijn...daardoor voelde ik me al die weken zo slecht. Terwijl iedereen hier op het forum energie van tien had.

Nu doe ik een ander dieet en daar voel ik me heel goed bij.

Natuurlijk kun je mee blijven schrijven, gezellig!



Ilona dat heb ik hier thuis ook besproken idd, dan maar wat langer...en wat is nu die paar maanden extra.

Goed dat je ook een plan hebt!



Ik blijf nog steeds goed afvallen sinds mijn start vorige week dinsdag, -3,5 kilo zit ik nu op.
Alle reacties Link kopieren
hoi Iess! Wat naar dat je je zo slecht voelt. Ik heb wel periodes dat ik baal, maar het niet zo sterk gehad als jij. Ik kan me voorstellen dat je dan niet vind dat dit dieet bij je past. Met koolhydraat-vrij eten kan je ook ver komen. zo ben ik ook ooit eens best veel afgevallen. gaat langzamer, maar het lukt wel. Wel een tip: neem extra lijnzaad of iets anders om je stoelgang op gang te houden, want met koolhydraat vrij (net als cambridge) kunnen je darmen sneller verstopt raken.



En wat mij betreft kan je gewoon blijven schrijven. Fata doet ook iets anders nu en schrijft hier ook nog. Juist fijn om te lezen hoe het haar en straks jou vergaat na cambridge. Ik duim voor je dat koolhydraatvrij eten beter aanslaat voor je lijf! Zijn in ieder geval heeel veeel lekkere recepten van te vinden en je kan nog best veel eten dan.
Love the life you live
Gefeliciteerd voor degene die hun streefgewicht hebben gehaald! Top!

En voor degene die het moeilijk hebben : Kop op!



Ik schrijf helaas niet zo actief mee, veel drukte gehad.

Vanochtend gewogen, 74,9 kg (in ondergoed). Vrijdag moet ik weer bij de consulente wegen en geef ik het gewicht voor de tabel door.

Ben inmiddels een maatje kleiner geworden, vorig weekend een broek maat 40 gekocht en die past!



Ik heb trouwens van de consulente een document van 8 pagina's gekregen met allemaal tips waarmee je de maaltijden kunt opleuken. Hier een aantal voorbeelden :



- Van de pap een pannenkoek maken : meng 140 ml heet water met de pap, giet het in een pan met anti aanbaklaag. Grote pit, klein opzetten. Zodra hij los komt van de bodem (dit kan wel 20 min duren..), omdraaien.

- Van de chocolade shake een muffin maken. Doe de shake samen met 2-3 el kokend water in een mok. Maak er een pap van, vrij dik. Dan een minuut in de magnetron.

- De kip/paddenstoel soep met kerrie gemaakt, smaakte goed.

- De tomatensoep maak ik altijd met knoflook en Italiaanse kruiden.



Zaterdag heb ik bij een kruidenwinkeltje speculaas-, kerrie- en Italiaanse kruiden gehaald. Deze zijn zonder toevoegingen.
Alle reacties Link kopieren
@fata ik zie er enorm tegenop hoor om het shaken los te laten. Vooral de angst om weer dik te worden. 18 december heb ik een operatie dus ik moet dan sowieso klaar zijn. Aangezien je lichaam natuurlijk niet veel reserves heeft met dit dieet en ik wil wel op krachten zijn

Je kan beter de opbouw wat langzamer doen en op een goede manier opbouwen dan op een foute manier. Want ik denk dat niemand graag weer opnieuw zou willen beginnen. Goed dat je een heel plan voor jezelf hebt opgesteld. Geeft ook houvast denk ik.



@iess misschien is het dieet van fata iets voor jou? Met mijn slechte zelfcontrole zou ik het niet kunnen, dat is de enige reden waarom ik het niet zou aandurven. Van mij mag je hier blijven schrijven hoor en motivatie uit alle verhalen putten.



@Mystic fijn he een kleinere maat! Ik heb hier thuis nog 1 grote spijkerbroek liggen. Was vrijdag vergeten de was er in te doen dus moest zaterdag die broek aan. Nou het zag er niet uit, overal te wijd. Het slobberde om mij heen terwijl die vroeger juist weer strak zat.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk mystic, heb je de pannenkoek en de muffin zelf al eens geprobeerd? Ben benieuwd of het echt werkt. Het klinkt zo vreemd maar lijkt me echt fantastisch al het kan!



Zou je het document ook kunnen uploaden op een of andere manier? Of mailen? Ben erg benieuwd naar de rest.
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Het is zo leuk om al jullie verhalen te lezen. Het motiveert mij enorm. Ook dat anderen zeggen het al te kunnen zien helpt me.



@ies Sterk dat je een keuze hebt gemaakt. Als je je rot voelt, houd je het niet vol. Dan is koolhydraatarm een goede optie! Ik hoop nog veel van je te horen, want na het shaken zal ik er ook aan moeten.



@mystic Oeh ideeën. Daar hou ik van. Kun je er nog meer delen? Die muffin ga ik morgen proberen!



@ariel Fijn is dat he, gewoon de shakes en niets anders. Dat geeft zoveel houvast!
Alle reacties Link kopieren
ik heb de muffin net geprobeerd! ziet er vreemd uit, maar smaakt lekker! meer als een bownie eigenlijk. Bedankt voor de tip mystic
Love the life you live
Bedankt dat ik mee mag blijven schrijven geeft een goed gevoel in deze afval tocht



Gisteren 2 kookboeken besteld die vandaag binnen gaan oimen. ! kookboek met 265 koolhydraatarme recepten en een groen smoothie boek. Daarnaast gisteren ook een nieuwe koolhydraat arm recept geprobeerd en ondanks dat het veel werk was was het echt lekker. Zelfgemaakte curry met kip, boontjes en broccili met bloemkool rijst. Zat superveel smaak aan en stuk gezonder dan wanneer je het afhaalt.



Het eten zelf was ook weer een feestje maar heb ik wel heel bewust gedaan. Stuk minder op mijn bord dan normaal en heel rustig gegeten. Bij het eerste teken dat ik vol zat mijn bord opzij gezet waarop mijn vriend vroeg jij kan nu nooit vol zitten.



Vanmorgen wel op de weegschaal gaan staan met het idee ik ga aankomen maar dat is niet erg want we gaan het aanpakken. Stond er gewoon 112,3 op de weegschaal. Dat was een jippie moment want nog 0,3 te gaan en de eerste 5 zijn er vanaf!



Nu zag ik ook wat dames die aangaven bang te zijn geen controle te hebben als ze met de shakes stoppen. Moet zeggen dat ik me dat heel goed voor kan stellen. Maar waarom zou je nu de slechte dingen wel kunnen weerstaan maar met normaal eten niet? Omdat nu een weegjuf zegt nee dat mag niet. We moeten allemaal dat eigen stemmetje worden dat zegt als je dit eet wordt je dan gelukkig? En als het mij nu gaat lukken om af te vallen met koolhydraat arm eten dan gaat het jullie zeker lukken om op gewicht te blijven!
anoniem_145241 wijzigde dit bericht op 06-10-2015 09:23
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ies, fijn dat het nu beter voelt voor je! Ik zie je tips voor recepten over een aantal weken tegemoet.



Hier is het een beetje wisselend. Gister een lekkere avondwandeling met z'n drieeen gemaakt en vanochtend erg slap wakker geworden. Ging gelukkig na mn cappucino shake wel weer wat beter.



Daarnet de muffin gemaakt! Wel van vanille, want chocola was op, maar dat is lekker! Ik hoop dat ik er wel lang van vol zit, want normaal doe ik een halve shake.



Nu heb ik voor de dag nog een halve cappucino en mn soepjes voor vanavond. Ik ben benieuwd. Eigenlijk zou ik vanavond ook nog naar zumba willen, maar ik weet niet of dat verstandig is. Ik kijk denk ik maar even aan hoe ik me voel.
Alle reacties Link kopieren
@iess Lekker dat je nog afvalt! Bijna je eerste mijlpaal bij de 5kg. Hoor ook veel goeds over slimpasta. T schijnt niet zo lekker te ruiken en dat je t goed moet wassen om de geur weg te krijgen, maar erg weinig kcal.

Voor mij is het loslaten van de shakes gewoon een controle iets. En natuurlijk de angst om weer aan te komen. Shakes is gewoon lekker makkelijk. 3 shakes en je bent klaar :p



@konijn misschien toch iets teveel inspanning gehad gister? Je lichaam heeft natuurlijk niet zoveel energie meer
Leuk dat jullie de muffin geprobeerd hebben! Ik heb zelf de choco shake gebruikt. Vond er niet zo heel veel smaak aan zitten.. misschien een keer met de vanille shake proberen.



De pannenkoek ook geprobeerd ja, maar daar moet je heel veel geduld voor hebben, en dat is nou juist wat ik niet heb als ik honger heb...



Ik zal proberen om de tekst van de tips hierheen te halen.
Variatie ideeën:

Shakes:

* Oploskoffie of een kopje koffie/espresso smaakt goed in diverse smaken shakes van het Cambridge programma, vooral in de chocolade, cappuccino , butterscotch en vanille smaak. (En goed voor de stoelgang).

* Je kunt een shake ook met warm water aanmaken, lekker met bijvoorbeeld chocolade, vanille of cappuccino.

* Een mespuntje orange drankmix door de aardbeien shake, zo maak je hem extra zoet. Of door de vanille shake een beetje summer berry.

* 2 smaken mixen voor een andere smaak. Door middel van 2 halve zakjes met elkaar te vermengen. Lekker met banaan en chocolade of vanille en aardbei of banaan en toffee/walnoot.

* Maak zelf roomijs. Doe 11 ijsklontjes in de blender en zet de blender aan zodat de ijsklontjes verpletterd worden. Voeg de shake toe en een klein beetje water (2 el) en blender dit dan nog een ca. 5 minuten.

* Doe een half schepje mix a mousse door de shake en vervolgens met ijs in de blender. Zo heb je een dikkere milkshake.

* Alleen ijsklontjes en een klein beetje water bij de shake

* Zet een fles water met een beetje drankmix in de koelkast. Maak je shake klaar met dat water en voeg daarna de mix a mousse toe. 10 minuten in de diepvries.

* Voeg aan de vanille of bananen shake een beetje kaneel of speculaas kruiden toe.

* Maak een chocolade reep van de shakes: kunt chocolade maken uit een chocolade - of chocolade-mint maken! Meng de inhoud met een beetje water tot u een dikke pasta heeft. Spreid dit uit op aluminiumfolie en leg dit voor minimaal een uur in de diepvriezer. Variatietip: gebruik een halve chocolade shake en een halve vanille shake.

* 1theelepel banaan shake door de warme porridge geeft bananenporridge

* Deel je shake en reep in twee porties. Maak ’n halve shake met mix a mousse, laat deze shake even opstijven en garneer ‘m met hele dunne plakjes van ’n halve reep. Een heerlijke maaltijd! Maak halve porties ook per halve portie klaar en niet alles ineens; eenmaal klaargemaakte producten mogen niet te lang blijven staan in verband met verlies aan voedingsstoffen.

* Theelepel cacao poeder (pure, dus geen Nesquik of zo), strooien over de cappuccino, vanille of chocolade shake.

* Verkoelende smoothie! Doe de (bijvoorbeeld) vanille shake, 10 ijsklontjes en een theelepel Sunshine Orange drankmix in de blender. Mix het geheel en je krijgt een heerlijke en verkoelende smoothie! Extra tip: Voeg een schepje mix-a-mousse toe voor een heerlijk luchtige structuur.

* Beetje chili poeder door de orange/chocolade shake

* Voeg de chocoladeshake toe aan 70 ml warm water. Goed roeren. Verwarm het geheel een steelpan. Niet koken. En klaar is je warme chocoladevla.



Mousse:

* Speculaaskruiden of pure cacao poeder door de vanille shake of in combinatie met vanille shake, mix-a-mousse smaakt prima.

* Meng een half zakje porridge met een half zakje banaan en doe er de mix-a-mousse bij. Dan heb je een soort Saroma pudding.

* Een schepje mousse door het zakje van de mango shake roeren. Aanmaken met ca. 150- 200 ml koud water, shaken. In een schaaltje gieten en een laagje fibre erover heen strooien (evt. via een zeefje) en dan een heel klein beetje orange drankmix erover heen strooien. Het is net of je crème brulee eet.

* Aardbei en vanille pudding (shakes met mix-a-mousse)! Maak halve porties ook per halve portie klaar en niet alles ineens. Eenmaal klaargemaakte producten mogen niet te lang blijven staan in verband met verlies aan voedingsstoffen. De aangebroken producten moeten nog dezelfde dag bereid en opgemaakt worden. (De aardbei moet je er wel bij denken, maar niet op eten.)

* Meng 2 maatschepjes van de mix a mousse met een kop er op door een maatschepje (van de mix a mousse) drankmix. Voeg hier een beetje water aan toe en shake het. Daarna aanvullen tot 500 ml water en dan weer goed shaken. Dan laten opstijven in de koelkast een aantal uren en dan heb je extra tussendoortje. (Ook lekker om deze onder bijv. de vanille mousse te doen).

* Chocolade amandel pudding; 140 ml water, Chocolade shake, 1 theelepel Amandel essence druppels van Dr Oetker... Goed mixen en opstijven in koel-kast.

* Met de Cambridge producten kun je lekker variëren. Neem een halve vanille shake en een halve chocoladereep. Rasp de reep en doe ¾ ervan samen met mix-a-mousse door de vanille shake en giet dit in een glas. Doe het restantje van wat je geraspt hebt over de shake. Zet het glas ca. 20 minuten in de koelkast. Smullen maar!

* Wil je toch een lekker ijsje waarbij je niet uit je dieet gaat? Recept: Neem 1 shake naar keuze 1 schepje mix-a-mousse 50 ml ijskoud water 8 á 10 ijsblokjes (afhankelijk van de maat) meng de poeders eerst crush de ijsblokjes en voeg het water toe alles samen in de blender of keukenmachine direct eetbaar Smakelijk!!



Soep:

* Tabascosaus of sambal in de soep mag. Geeft een lekker pittige smaak (tomatensoep met sambal en peper is lekker).

* Bruchetta kruiden of peper in de soep doen.

* Alle kruiden mag je gebruiken in de soep, m.u.v. zout en suiker

* De golden Vegetable kan gebruikt worden als smaak versterker door de soep.

* Meng een half zakje groentesoep met een half zakje tomatensoep en je hebt groente/tomatensoep.

* Beetje knoflook bakken in de olijfolie en dat door de soep doen.

* Doe de olijfolie door de soep.

* Verse dragon en/of kervel door de kip/champignon soep.



Repen:

* Snij de repen door de helft, dan heb je die dag 2 verschillende smaken

* Repen zonder crunch zijn ook lekker als ze uit de vriezer komen.

* Alle repen kun je in de koelkast leggen en zijn ze nog wat steviger en erg lekker.



Kant en klare drank:

* Ook kun je van de kant en klare drank een mousse maken. Gebruik wel 150 ml uit het pakje. Het overige kun je zo op drinken.

* Vries kant-en-klare drank in, haal het een uur voordat je het wil eten uit de diepvries en lepel het leeg zoals je een ijsje op eet.

* Als je een kant en klaar pakje bevroren mee neemt is deze in de middag ontdooit en heb je toch een koude drank.

* Bij de blue berry pakjes beetje mint of basilicum doen en dan met de staafmixer op shaken.



Porridge:

* Doe door de porridge een beetje kaneel, 1 theelepel cacao poeder (pure) of speculaaskruiden.

* 1theelepel banaan shake door de warme porridge geeft bananenporridge.

* Koekje maken: ½ porridge zakje gebruiken, voeg daar 2 el water bij, roeren, verdeel het geheel in het bakje, 2 minuten in magnetron op 800 Watt, als er na 2 minuten verkleuringen in de pap zitten dan is deze goed, anders nog even terug zetten in de magnetron. Haal het koekje uit het bakje (pas op, kan heet zijn) en dan heb je een porridge koekje.

* Maak een pannenkoek van de porridge:

* Meng 140 ml heet water en shake het goed, zodat er geen klontjes in zitten. Doe deze in een koekenpan met antiaanbaklaag (zodat hij zo dun mogelijk wordt).

* Heel zachtjes laten bakken op een grote pit op half vuur.

* Zodra hij helemaal droog is en lost komt van de bodem, draai je hem om (dit kan best 20 minuten duren). Plakt hij nog aan de boden, nog even wachten.

* Daarna ook de andere kant heel zachtjes laten bakken, dit kan ook wel even duren. Dan heb je een pannenkoek/cracker (afhankelijk van hoe lang die in de pan gelegen heeft, hoe langer hoe droger).

Variatie: doe er kaneel en/of drankmix door heen. Maar ook lekker met bieslook, basilicum en peper of met bruccetta kruiden er door.



Drankmix:

* Maak van de drankmix waterijsjes. Doe extra veel drankmix in het water, dus wel het water sterker aan maken dan dat je het zou drinken. Vervolgens in vormpjes gieten en in de vriezer zetten.

* IJsthee maken: Zet een pot groene thee. Laat deze goed sterk worden. Vervolgens laat je deze afkoelen in de koelkast en doe er dan wat drankmix orange doorheen. Lekker met ijsklontjes.

* Mix de orange en de summer berry door elkaar en je hebt een 3e smaak drankmix.

* Slus puppy: ijsklontjes, beetje water en drankmix crunchen in de blender.



Golden Vegetable:

* Doe de eetlepel olijfolie door de bouillon

* Gebruik als smaak versterker door de soep



Spagetti bolognese:

* Doe er een beetje tabasco, paprikapoeder, Italiaanse kruiden zoals oregano of basilicum door.



Risotto:

* Beetje paddenstoelen en prei en basilicum, kervel of peterselie.

Alle reacties Link kopieren
Lekker al die recepten!



En iess80 leuk dat je blijft schrijven en wat goed dat je al bijna je eerste 5kg bereikt hebt!



Ik ben vandaag weer wezen wegen en 1.5 eraf deze week en nu weer lekker tussenweek!

Dus heb net courgette spaghetti en zelf gemaakte tomatensaus gegeten met een klein stukje gegrilde kipfilet erbij. Ik heb gelijk een grote pan tomatensaus gemaakt zodat ik voor de hele week toch een saus heb ook bij andere groente

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven