Goede GPS app gezocht die offline werkt

29-09-2015 09:08 40 berichten
Na weer een te lang hebben gedwaald in een onbekende stad wil een (liefst gratis) app op mijn telefoon die mij de weg wijst. Jaren geleden heb ik eens een gpswandeltocht gedaan en met die gps stond een erg duidelijke pijl en was gelijk duidelijk welke kant we op moesten. Zoiets zoek ik. Wie weet er eentje?



Ik heb wel gezocht in Google play, maar dan krijg ik apps waar allemaal wandel- of fietstochten in staan, maar dat hoeft van mij niet. Ik wil gewoon een straatnaam ik kunnen voeren en meteen zien welke kant ik uit moet. Ik heb geen internet op mobiel, dus ik zoek eentje die offline werkt.
HERE bevalt mij goed!
Alle reacties Link kopieren
Here. Uitstekende app waar je vooraf kaarten download.



Wat RubberDucky zegt dus .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een handige tips! Ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 29 september 2015 @ 09:15:

Met de HERE app kun je ook offline navigeren. Wel eerst even via de wifi de kaarten het juiste land downloaden. Ik weet niet hoe die werkt voor wandelen, maar in de auto werkt 'ie prima. Realiseer je wel dat zo'n app veel batterij kost. Misschien is dan een GPS handiger.Hier ook goede ervaringen met HERE. Werkt voor wandelen net zo goed als in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
TVP
Alle reacties Link kopieren
Sygic gebruiken wij ook altijd in het buitenland (=zonder internet). Hele fijne app!
such reply. wow.
Alle reacties Link kopieren
Met Google Maps kan je een deel van het land downloaden. Heb je daarna geen dataverkeer meer.



Verder gebruik ik ook citymapstogo. Kan je hele landen/provincies downloaden en je kaarten updaten/beheren. Ook hier heb je bij navigeren dan geen dataverkeer meer nodig.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theemok1 schreef op 29 september 2015 @ 09:14:

Ik denk niet dat dat gaat. Je zult een internetverbinding moeten hebben om je positie door te geven, om gegevens te downloaden van je omgeving.Nee, positiebepaling gaat via GPS.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Rest ook gelezen Zebra?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Heb van het weekend navmii ontdekt. Is die al genoemd? Heel handig !
quote:Splinter_ schreef op 29 september 2015 @ 16:07:

Ik gebruik altijd Sygic. Prima navigator, je hebt alleen gps nodig (wel de landenkaart installeren vooraf natuurlijk).



+1

Hier ook sygic. Bevalt prima. Wij hebben inmiddels de betaalde versie, eerst de gratis geprobeerd. Kaarten vantevoren downloaden als je naar het buitenland gaat (of de wifi van een restaurant oid lenen) Let er wel op dat je na een update de kaarten meestal opnieuw moet downloaden. Kwamen wij achter in het buitenland lol.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Nog even een update. Ik heb verschillende geprobeerd te downloaden, maar ik heb een wat oudere telefoon,, soms lukte het installeren niet. Uiteindelijk heb ik Sygic erop gezet. Ik moet deze nog wat leren kennen, weet nog niet alles, maar ik weet wel dat deze veel mogelijkheden heeft. Ook hier is er een wandelmogelijkheid.



Ik moet nog wat oefenen om er mee te wandelen, want ik had soms het idee dat ik precies de andere kant uit moet. Deze app telt de meters, dus als ik zie dat ik verder van mijn doel afkom, is wel duidelijk dat ik precies de andere kant uit moet lopen.

Maar dat zal vast goed komen.

Het plattegrond is met de vingers groter en kleiner te maken, is ook handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven