Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er weer voor, heb weer wat motivatie teruggevonden

Deze week lekker sporten en goed opletten wat ik naar binnen stop!



Heb vanavond op NPO 2 een super interessante documentaire gezien. Ging over een Dieet op maat. Daarbij gaan ze testen of een dieet op basis van jouw eetgedrag beter werkt. Ze deelden de mensen in in drie groepen en daarbij een passend dieet. Was erg interessant!
Alle reacties Link kopieren
He interessant Sneeuwwitje, die ga ik ook even kijken. Zulke programma's helpen meestal wel met de motivatie. Ik mis obese ook op tv. Maar op YouTube is ook veel te zien. Oa. Secret eaters, supersize vs superskinny, the men who made us fat, supersize me. Etc..
Alle reacties Link kopieren
Mij ook inderdaad, daarom kijk ik er ook graag naar. Woensdag komt op SBS6 een nieuwe serie over stellen met overgewicht, lijkt me ook leuk om te kijken!



Doel voor vandaag; alle lekkere dingen weerstaan en goede keuzes maken (mag van mezelf door de week bv geen hagelslag meer op brood).
Alle reacties Link kopieren
ROTTERDAM



MARCIA NIEUWENHUIS



Tieners en volwassenen die door de week laat naar bed gaan, lopen meer risico op overgewicht dan leeftijdgenoten die wel op tijd onder de wol kruipen. Onderzoekers van de Amerikaanse Universiteit van Californië in Berkeley analyseerden 5 jaar lang het slaapgedrag en gewicht van ruim 3300 jongeren en volwassenen. Hun constatering: voor elk uur dat zij later naar bed gingen, kwam er 2,1 punt bij op de Body Mass Index (BMI). Dat is al snel meer dan 5 kilo.



Opvallend is dat het aantal uren slaap géén invloed had. ,,Deze resultaten benadrukken dat de bedtijd, niet de totale slaaptijd dus, van belang kan zijn voor gewichtsbeheersing op latere leeftijd,'' zegt wetenschapper Lauren Asarnow.



Oud-politicus Paul Rosenmöller, die een adviescommissie leidt over obesitas, herkent de uitkomsten van het onderzoek. ,,Als je te laat naar bed gaat, kun je vermoeidheid gaan onderdrukken met eten, dat merk ik zelf ook.'' Volgens de ambassadeur overgewicht is voldoende slaap een onderschat element van een gezonde leefstijl. ,,Sommige mensen denken: als je minder slaapt, ben je meer in beweging en daardoor verbrand je meer. Maar doordat je met weinig slaap nóg meer gaat eten, gaat die vlieger niet op en kom je juist alleen maar meer aan.''



Ook chronobioloog Floor van Oosterhout van het Waak-Slaapcentrum van het Slotervaart Ziekenhuis in Amsterdam herkent de resultaten. Ook Nederlandse pubers kampen met verstoorde slaapritmes. Volgens de onderzoekster draagt tegenwoordig de mobiele telefoon vaak bij aan het verstoren van de nachtrust. ,,Mensen zijn niet alleen veel tijd kwijt met het beantwoorden van alle berichtjes, maar ook het licht van de mobiele telefoon heeft invloed op het slaapritme,'' legt zij uit. ,,In de avond zou je minder licht moeten zien, waardoor je je slaapproces in gang kunt zetten.''



Volgens biologe Oosterhout komt het ook voor dat mensen met een verschoven dag- en nachtritme 's avond pas laat eten of snacken. ,,Op dat moment heb je meer trek in vet of suiker. Door slaapgedrag kan de voorkeur voor voeding veranderen.''



Scholieren moeten weten dat ze een slaaptekort niet inhalen door in het weekend uit te slapen. Daarmee gooien ze juist hun slaapritme overhoop. Oosterhout ziet op de Amsterdamse slaappoli patiënten met overgewicht in een vicieuze cirkel raken. ,,Doordat je overgewicht hebt, slaap je vaak ook slechter.''
Alle reacties Link kopieren
Heb net even die docu van gisteren bekeken. Ik hoor dus bij de groep emotie eters. Vandaar dat ik het zo fijn vind om hier iedere week verslag te doen
Alle reacties Link kopieren
allemaal op tijd naar bed vanavond dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Zo, vanavond weer wezen sporten, en onze enige echte eigen drill instructrice was er weer! Ze had een fijn lesje met dumbells voor ons. En ja. ..ik voel het. ..overal. Kom ik thuis en vertel man dat ik het overal voel, zegt hij met een grijns; Dat is mooi toch? Krijg je tenminste waar voor je geld.



Jaaaaaa pfffffff
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig HVM Moet wel lachen om de opmerking van je man



Hier gaat het goed, al twee dagen niet gesnoept, vandaag gaat dag 3 in dus. Vanmiddag even een rondje hardlopen.

Hopelijk aan het eind van de week eindelijk weer eens wat resultaat op de weegschaal....
Alle reacties Link kopieren
Vanavond na het eten een ijsje, wilde eerst voor een mini Magnum gaan, maar heb toch voor een perenijsje gekozen. Ben trots op mezelf, wel iets lekkers gehad maar met heel wat minder calorieën.

Morgen weer lekker een rondje hardlopen en dan zondag wedstrijdje. Ga zaterdag wegen!



Ben nu De grote herkansing (SBS6) van gisteren aan het kijken, ook erg inspirerend om te blijven opletten en niet terug te vallen!
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag 75.6, kom steeds meer in de buurt van de 75.0.. vind t een magisch getal, ben er dan namelijk 30 kwijt! Nog even hard doorbikkelen dus, ik ga voor volgende week!



Wat een goede keuze sneeuwwitje! Ik ben vorige week wel gezwicht voor een mini magnum (black), wat is dat ding toch lekker! Maar neem alleen zo een ijsje als ik punten (weightwatchers he) overheb.. dus soms bespaar ik dan op iets anders zodat ik daar wel van kan genieten
Don't look back. You're not going that way.
Alle reacties Link kopieren
Knap van je Sneeuwwitje, maar wat Alegria zegt doe ik ook (maar dan gewoon met calorieën tellen ) soms dan hou ik ruimte om 's avonds iets lekkers te eten. ...



Hier een goede week. 73,8
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad knap dat je toch voor het perenijsje bent gegaan sneeuwwitje!



Goed bezig Alegria en Hvm. Die 75 dat vindt ik ook een magisch getal, lang geleden dat ik dichter bij de 70 zat dan bij de 80. Hoop er volgende week ook onder te gaan. 30kg dat is wel echt heel veel. Echt heel knap!



Hier ook een iets betere week gehad 75,1 dus in iedergeval meer eraf dan 1 of 2 onsjes deze keer. Volgende week onder de 75 hoop ik!
Alle reacties Link kopieren
Had vanochtend gehoopt op onder de 67, maar helaas... Wel wat er af, maar ben wel een beetje teleurgesteld aangezien ik goed heb opgelet, gesport en heeeeel veel gefietst voor m'n werk... Aan de andere kant, m'n broeken zitten al weer iets beter en zit wat lekkerder in m'n vel. En dat is ook belangrijk.



@ Smukke: bijna onder de 75, volgende week gaat dat vast lukken!

@ HVM: goed resultaat!

@ Allegria: wauw, super knap zeg bijna 30 eraf!!!



Nu schoonmaken, want ik ben uitstelgedrag aan het vertonen 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin in chocola en pepernoten!!!

Moet echt op m'n handen zitten. Pepernoten zijn niet in huis, maar chocola wel... 'Het mag niet, het mag niet, het mag niet'!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ga shoppen op internet. Ik ben al tijden op zoek naar een cocktailjurk voor een trouwerij, en ik vergeet alle chips in huis. Had mezelf vanavond een klein schaaltje chips beloofd. Nooit meer over nagedacht
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb twee broeken besteld. Maar toen ging vriend aan de nootjes en heb ik er ook een paar gehad.

Vandaag had ik een hardloopwedstrijdje, ging heel lekker. Het was ook heerlijk weer en de sfeer was super leuk!!



Nog een tip voor jurkjes HVM: bon prix! Ik was laatst ook op zoek, kon niets vinden en daar wel, heb er drie besteld. Ze waren alle drie leuk, maar heb er een gekozen 😉
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb laatst jurkjes bij bonprix besteld. Ze zijn idd leuk en goed betaalbaar. Maar er zit een kleurthema aan vast. Net een kleur waar mijn bleke huidtype 1 met een beetje pech nog bleker van wordt. Heb nu deze bij asos besteld. (Ook heel veel leuke jurkjes )

Alle reacties Link kopieren
O nee, wat een verschrikking dat je dan aan een kleur vast zit 😳

Wel een leuk jurkje trouwens 😀
Alle reacties Link kopieren
Tja ik kreeg achteraf te horen; je kan ook een andere kleur jurk nemen en met accessoires werken. Tja, nou eerst maar kijken hoe dit staat
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe gaat het met iedereen? Is er al iemand bevroren door dit weer? 😉

Ik vind de winter heerlijk, maar moet nog wel erg wennen aan de kou. Maandag slecht geslapen en dan word ik helemaal niet meer warm...

Eten gaat matig, en had vanmiddag geen zin om in de regen te gaan hardlopen. Maar heb net nog een rondje gewandeld en ga morgen hardlopen.



Dit weekend ga ik een weekendje weg, dat zal eet-technisch niet heel goed zijn. Maar daar gaan we ook wandelen, dat compenseert dan een beetje...
Alle reacties Link kopieren
Hier is het bleuh. Gisteren kies laten trekken bij de tandarts en voel me vreselijk belabberd. Spierpijn, misselijk. Bah. Ik leef op paracetamol nu.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier bleh.. begin verkouden te worden, heb enorm veel trek in slecht eten, en heb me vanmiddag vergrepen aan de chocoladepepernoten (maar 15, ik kon me inhouden!)

Dit weer is zo niet goed voor me.. ik wil alleen maar eten eten eten! Gelukkig is t alweer bijna zomer... nog maar 8 maanden!
Don't look back. You're not going that way.
Alle reacties Link kopieren
Haha, lekker optimistisch Allegria 😂 Het uitstellen van het hardlopen gisteren heeft niets geholpen, moest vandaag alsnog in de regen lopen (na een fietstocht ik de regen...). Had wel lekker snel gelopen, wilde snel weer binnen zijn 😬



Wat balen HVM, even lief voor jezelf zijn en lekker vroeg naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan, 73,2 vandaag. Ik ben er wel tevreden mee. Echt lekker eten zat er de afgelopen dagen niet in. Dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier even flink de balen. Heb het goed gedaan deze week, maar mijn weegschaal is kapot. Had nog een oude weegschaal staan, dus hier maar nieuwe batterijen in gedaan en erop gaan staan... 76,3 blehhhh Ik wil mijn oude weegschaal terug



Misschien toch maar een andere kopen, hopelijk is die dan positiever...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven