Mode & Beauty alle pijlers

De trends van herfst/winter 2015-2016

24-09-2015 21:31 1236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is helemaal hot in modeland komende herfst/winter?

Wat is dé musthave voor dit seizoen?

Welke stijl spreekt jou aan?

Wat ben jij van plan te kopen?

Wat heb je al gekocht? Fotooooooo!



Ik ben benieuwd! Zelf ben ik, eigenlijk altijd al, dol op de bohemianstijl en de sailorstijl. Ook dit jaar kan ik mijn hart dus weer ophalen. Maar ook is er weer een opleving van de seventies en dus mogen wijde pijpen weer, joehoe!



Een link naar het lente/zomer-modetopic 2016 vind je hier



de trends van lente/zomer 2016
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
AAh Vlinder, een burgundy-kleur rokje. Mooi met donkerblauw. Of met creme/wit. Grijs eventueel. En als je echt durft met okergeel. Daar hangen de winkels ook vol mee.
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt net-a-porter over burgundy



























en op mytheresa























@Hiltje: dank! Donkerblauw is ook te donker voor me ben ik bang, maar kan ik proberen. Ik heb wel een gewone witte blouse, dat zou wat kunnen zijn. Creme staat me niet. Hopelijk wordt het niet zo'n schooluniform voor meisjeslook, is te proberen. En grijs ja, prima kleur voor me. Hmmmm..... dit wordt nog wel wat! Okergeel: nee, echt niet, niet geschikt voor mij.



Eigenlijk heb ik al best veel rokjes, maar deze vind ik echt leuk, prima model voor me en deze kleur heb ik nog helemaal niet en ik draag niet zoveel broeken. Zo, genoeg argumenten
Alle reacties Link kopieren
Deze jeansjurk vind ik ook mooi:



Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Wit is mooi zie ik, ga ik proberen. Mijn dochter heeft ook een rokje in die kleur, prachtig met oudroze, staat haar geweldig. Als ik daar tegenaan loop, zou mooi zijn, een kort fluffy vest bv. Hier wordt het met 'gewoon' roze gecombineerd, minder mooi vind ik, was ik al bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Maar dit vond ik heel mooi, en deze rok is ook bijna bordeaux-rood











Hier nog wat van Negin Mirsalehi















Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleur prachtig maar rokken met ongelijke zoom en met punten her en der naar beneden hangend vind ik echt foeilelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
nice! hier ook bohemian liefhebber! had dat fake fur, eerder in bodywarmer model gedaan dan!
Alle reacties Link kopieren
Dat leren jasje
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 04 oktober 2015 @ 21:25:

Ik vind de kleur prachtig maar rokken met ongelijke zoom en met punten her en der naar beneden hangend vind ik echt foeilelijk.



Ook die rok onder dat gele truitje?

Die vind ik weer helemaal prachtig. Zou ik zo willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie toevallig nog plaatjes ter inspiratie voor een echt warme winterjas? Ik ben een enorme koukleum en ik hou niet van ski jacks en andere sportief uitziende jassen. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 05 oktober 2015 @ 10:40:

Hebben jullie toevallig nog plaatjes ter inspiratie voor een echt warme winterjas? Ik ben een enorme koukleum en ik hou niet van ski jacks en andere sportief uitziende jassen. Alvast bedankt!



Wat vind je van een (nep) lammycoat? Die zijn heel warm en niet sportief.



Ik zal later vandaag eens kijken naar plaatjes. Welke maat draag je? Wil je evt (zo goed als nieuw) van marktplaats?
Ik heb een gevoerde blazer met hoog wol gehalte. Is dun gebreid (en dus niet dikmakend)

Het ding is ook een fantastische jas. Maar moet toch vervangen worden binnenkort. Promiss had er vorig jaar ook nog een.

Maar die is niet meer. Wol prikt wel op de blote huid. Je moet er dus wel iets onder dragen om dat te voorkomen.



Een paar dunne vesten als voering van een andere jas kan ook. Boordjes lang genoeg en sluitbaar, boordje of handschoenen.

Warme wollen poncho of grote sjaal?

Kan allemaal om een jas warmer te maken.



Ik heb lammy handschoenen en die zijn koud. Van de Hema zijn ze wel warm. (daar heb ik heel oude van liggen.)



Niet gevraagd aan mij, maar deze zou je kunnen proberen. Ik geef geen enkele garantie op pluizen, kwaliteit of pasvorm. Ik ken de jas zelf niet. (* OM even heel duidelijk te stellen. *)

http://www.wehkamp.nl/dam ... diumCode=85&MaatCode=0000

Vorig jaar had Didi ook een warme jas in deze kleuren. Die heb ik wel gepast. Ik vind deze een beetje duur.

De kraag vind ik wel heel leuk. Ik heb vorig een paar van dit soort jassen gepast die te kort waren, maar dat waren leuke jassen.

Wehkamp heeft (of had) ook Didi. Voor het kijken heel makkelijk. (Ik heb al een jas, maar deze kwam bij de gevraagde poncho's.)
Deze vind ik gewoon leuk. Ik heb niets nodig, maar als ik hem kreeg dan zou ik hem wel gaan dragen.

Hij is te koud, maar het lijkt me een leuk hebbeding. Niet gepast.



99,95 Didi

Alle reacties Link kopieren
Bedankt tot zover, Pumps en Hiltje. Hiltje, een lammy coat heb ik vroeger wel gehad, maar vind ik nu niet meer zo leuk. Ik heb trouwens maat 36. Marktplaats alleen als hij er echt nog heel goed uitziet, maar ik ben ook een beetje bang voor de geur die in zo'n jas hangt, wassen is niet altijd mogelijk. Dus eigenlijk het liefst nieuw (dit is immers ook een topic over de trends van dit seizoen )



Pumps, die jas van Wehkamp vind ik wel mooi qua model, de kleur maakt me wel bleek. Zou zoiets warm genoeg zijn denk je? Dan is het denk ik het beste om echt wol te nemen?

Die andere is wel gaaf, maar inderdaad voor erbij. Ik vraag me af of ik zoiets vaak aan zou trekken.



Een vest eronder doe ik nu vaak, maar dat wil ik juist liever niet meer steeds. Hooguit als ik op zaterdagochtend langs het voetbalveld sta of zo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een soort teddy?







Vind je dit te sportief?







Deze zijn van leer









of toch een wollen?



Alle reacties Link kopieren
Sorry, die vind ik eigenlijk allemaal niet zo mooi Misschien gewoon eens een hele dag shoppen voor een jas (al kwam ik tot nu toe in de stad nog niets tegen).
Pfff...door dit topic dit weekend op zoek geweest in de H en M winkels in mijn stad naar het demin jurkje, nergens te vinden. Wil ik m online bestellen, is ie uitverkocht in mijn maat



Ik heb nooit eerder besteld bij H en M. Worden artikelen ook weer bijgevuld als ze uitverkocht zijn?
Alle reacties Link kopieren
all of the above = on point!

Suède, 70's look, love it!

Poncho met hoed, check.

Het bont vestje is ook weer in, enne, misschien maakt deze je ook minder dik dan een hele jas ( ik heb altijd hetzelfde probleem namelijk:

http://www.stradivarius.c ... 802512&defaultColorId=210



het lukte mij niet om het plaatje toe te voegen...?



kijk ook eens voor leuke trends&inspiratie op http://www.stijlarchief.nl
Alle reacties Link kopieren
Bij esprit staan denim jurkjes op de site.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 05 oktober 2015 @ 16:16:

Sorry, die vind ik eigenlijk allemaal niet zo mooi Misschien gewoon eens een hele dag shoppen voor een jas (al kwam ik tot nu toe in de stad nog niets tegen).Geeft niet hoor, is het gewoon niet wat je zoekt. Ik vind zelf die eerste trouwens wel mooi en ik heb zelf een jas die op die rode lijkt. Maar het moet maar net je smaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pamela, vind je dit geen mooie jas? (ik vind hem beeldig). Zwart-blauwe panter van Claudia Strater in maat 36







@Pamelacourson

Die "bleke" jas is er ook in 2 andere tinten, maar dan ziet de rits er wel anders uit.

Ik vind die mogelijkheden met die kraag heel leuk, maar het moet wel staan. Didi had vorig jaar in deze tinten een lange jas zonder kraag (een staat maar weinig mensen) met een soort van sjaal die ook gehaald kon. Bij dit soort modellen is het het altijd afwachten hoe dik en stevig het haar is. Maar er waren wel mooie te koop. Van C&A heb ik er een aantal gepast en die waren echt leuk. Maar uiteindelijk allemaal uitverkocht. Dit jaar heb ik niet gekeken. Ik heb al gevonden, maar kleur was moeilijk.



Dit soort stoffen kunnen ook vaak, maar met sjaal zijn ze vrij kaal. of Only.

Ik kies altijd met wol, maar dat is ook een gok. Haar is ook niet bij iedereen goed. Maar haren los is lekker warm.

Niet alle haren zijn even goed. Het blijft een gok.

Deze laatste 2 is 127 euro Wehkamps own en Only 89 euro. Maat heb ik niet gekeken of die op voorraad is.

Maar op wol zoeken en je krijgt er zeker een aantal bij die misschien warm genoeg zijn.

Zelf even zoeken, want ik kijk verder niet. Ik kijk alleen maar voor de lol. Ik heb er al 2 en morgen ga ik eindelijk de mooiste aan doen. De warmste alleen gedragen. Ik kijk wel nog even bij C&A of ze nog dezelfde hebben staan.

Milo heeft er ook een aantal mooie staan, maar die moet je echt proberen. Er zit veel kwaliteitsverschil in.

Ik heb even gekeken, maar ik zie niets wat op de mijne lijkt. Ik heb er wel een van Icepeak en die zijn niet zo dik. Wel warm en voor outdoor. Bij Zalando hebben ze er een paar staan. Misschien moet het allemaal nog binnen komen. Vorig jaar waren ze heel sterk afgeprijsd. Dit jaar richten ze zich meer op poncho. Is ook multi-functioneel.

Succes met zoeken. Ik heb niet echt iets gevonden. Wehkamp heeft duidelijk veel minder jassen ingekocht. Zalando kijk ik niet, want daar krijg je niet altijd de prijzen te zien waar je om vraagt bij het zoeken.

(O ja, bij V&D .... .... kreeg ik gele tas te zien. Maar ik houd het op toeval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 05 oktober 2015 @ 22:04:

@Pamelacourson

Die "bleke" jas is er ook in 2 andere tinten, maar dan ziet de rits er wel anders uit. [img]http://assets.wehkamp.com/i/wehkamp/493 ... pdp616x616$[/img] [img]http://assets.wehkamp.com/i/wehkamp/478 ... pdp616x616$[/img]

Ik vind die mogelijkheden met die kraag heel leuk, maar het moet wel staan.Deze vind ik wel heel gaaf, mooie kleur ook die tweede! Of ie ook echt warm is, is inderdaad een gok...
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 05 oktober 2015 @ 21:53:

Pamela, vind je dit geen mooie jas? (ik vind hem beeldig). Zwart-blauwe panter van Claudia Strater in maat 36



[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NzI2WDU0N ... 0/$_85.JPG[/img]



[img]http://i.marktplaats.com/00/s/NzI2WDU0N ... B/$_85.JPG[/img]Deze is ook wel cool, maar ik denk dat wat getailleerder me beter staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven