Het is weer bijna dierendag!!!

01-10-2011 16:39 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna weer dierendag. Doen jullie er dit jaar nog iets aan?

Ik heb van de week bij Ranzijn gekeken toen ik grit moest halen maar dat viel tegen met leuke aanbiedingen voor dierendag. Beetje karig.



Nou ben ik niet afhankelijk van hun hoor om iets te verzinnen. Maak zelf wel wat lekkers voor ze.



Jullie nog leuke dierendag-plannen of verhalen?



Hier een van de kattentaartjes die ik als verrassing soms voor ze maak (bijna alleen op een verjaardag of iets anders bijzonders), is ook te zien aan de verbaasde blikken ;



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Maar autoloze zondagen dan wél graag in de zomer..... dan kan ik met de fiets van huis zonder nat of koud te worden.



En vleesloze dagen heb ik wel eens vaker. Dat is hier niet uitzonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 07 oktober 2014 @ 10:21:

Maar autoloze zondagen dan wél graag in de zomer..... dan kan ik met de fiets van huis zonder nat of koud te worden.



En vleesloze dagen heb ik wel eens vaker. Dat is hier niet uitzonderlijk.Hier ook bijna geen vlees. Auto ook bijna niet, heb nu een goede fiets gehad, hoop idd op niet te koude winters, of iig sneeuwvrij zou ik blij mee zijn. Licht heb ik ook bijna nooit aan. En verwarming ook niet maar dat is alleen om de portemonee te sparen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Crisis is dus milieuvriendelijk!

Ik woon op het platteland, en als ik boodschappen wil doen, of ik wil met de honden ergens anders gaan lopen, ben ik aangewezen op de auto. Maar op mooie zomerse dagen wil ik ook wel met de fiets. Behalve boodschappen, want dat is te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet iets speciaals gekocht maar wel extra veel witlof en appel etc in de kooi gelegd zodat mijn caafjes toch een net wat extra leuke dag hadden.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 07 oktober 2014 @ 10:30:

Crisis is dus milieuvriendelijk!

Ik woon op het platteland, en als ik boodschappen wil doen, of ik wil met de honden ergens anders gaan lopen, ben ik aangewezen op de auto. Maar op mooie zomerse dagen wil ik ook wel met de fiets. Behalve boodschappen, want dat is te zwaar.Ja idd, hier ook, ik haal 1x per week boodschappen en die grote zakken kattengrit van 25 liter kan je niet op de fiets meenemen dus haal er altijd een paar tegelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Het is weer dierendag. Bij jullie nog wat lekkers op tafel voor de beestjes?



Ik ben nog aan het denken wat ik voor ze ga maken. Misschien een visje koken en dat samen met een vismousse die ik heb gehad van een vriendin voor ze.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten hadden vanochtend kippenhartjes als ontbijt (dat krijgen ze overigens wel vaker dus niet helemaal speciaal voor dierendag). Poes 1 viel meteen aan, poes 2 bliefte het niet als het niet eerst eventjes in de magnetron was warm gemaakt .
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 04 oktober 2015 @ 11:21:

Mijn katten hadden vanochtend kippenhartjes als ontbijt (dat krijgen ze overigens wel vaker dus niet helemaal speciaal voor dierendag). Poes 1 viel meteen aan, poes 2 bliefte het niet als het niet eerst eventjes in de magnetron was warm gemaakt .







Geweldig. Kippenhartjes heb ik ze nog nooit gegeven. Is dat duur? Hier in de supermarkt hebben ze alleen hart van rund en van lam. 500 gr. voor 1.79 euro. Als ze de vis niet lekker vinden ga ik nog wel even naar de supermarkt om hart te halen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zo'n 1,70 voor een halve kilo.
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 04 oktober 2015 @ 12:07:

Ik denk zo'n 1,70 voor een halve kilo.Dat is niet duur. Ga ik binnenkort eens kijken waar ze dat hier verkopen. Ze zijn namelijk wel heel gek op kip.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik haal het zelf bij een Halal slagerij, maar heb het ook wel eens zien liggen bij de AH.
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 04 oktober 2015 @ 12:31:

Ik haal het zelf bij een Halal slagerij, maar heb het ook wel eens zien liggen bij de AH.Hier zijn veel toko`s, ook een Turkse supermarkt dus dan ga ik daar even vragen, die moeten het dan wel hebben denk ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als poes als andere poes saai aan het slapen is en jij wil spelen? Je andere huisgenoot proberen te porren voor een spelletje (=heel zielig naast stoel zitten kijken en een hoog zacht mauwtje laten klinken):



Tja, het is dierendag, dus speelstokje met muis maar weer uit de kast gehaald
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag dat mijn oudje niet wil spelen en de jonkies dan pesterig worden, dus dan bemoei ik mij er altijd mee. Ze kunnen ook wel plagen hoor. Bij elkaar doen ze het niet want allebei willen ze spelen, nou denk ik, ga lekker met elkaar spelen, nee dan gaan ze het proberen bij `opa` die niet wil spelen. Gelukkig dat ik er dan nog ben om ze terecht te wijzen . En ik heb de mazzel dat als ik met een boze stem zeg dat ze HIER moeten komen, dat ze ook komen . Zelf zou ik denken, ik kom niet want stel dat ik een knal voor mijn kop krijg , maar ja, slaan doe ik nooit dus daar denken ze niet aan. Maar ik ken niet heel veel katten die op commando aan komen lopen, zeker niet als je kwaad bent, dan denk je toch eerder, ik ga er even vandoor
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, dat taartje, MV!

Hier is het elke dag dierendag, in de zin dat hondlief altijd veel aandacht, knuffels en speeltijd krijgt.

Mijn golden retriever van 11

Ik hoop dat ie nog wat dierendagvieringen mag meemaken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Elmervrouw, op dit moment bij 24kitchen.nl maakt Rudolph hondenkoekjes die wij ook zouden kunnen eten



iK moet eerlijk zeggen dat het mij niet trekt maar ik hou ook niet van koek. Wel leuk om te zien, hij is er nog mee bezig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op dierendag hadden wij een SGW wedstrijd, een samengestelde wedstrijd in paardensport. Ter voorbereiding heb ik gisteren, eergisteren en de dag daarvoor in de bossen en velden gestruind om alles op orde te brengen, en morgen weer om alles op te ruimen. Honden gaan dan mee. Dat is hun dierendag.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 04 oktober 2015 @ 21:16:

Vandaag op dierendag hadden wij een SGW wedstrijd, een samengestelde wedstrijd in paardensport. Ter voorbereiding heb ik gisteren, eergisteren en de dag daarvoor in de bossen en velden gestruind om alles op orde te brengen, en morgen weer om alles op te ruimen. Honden gaan dan mee. Dat is hun dierendag.Gaat het dan om `struikelblokken` op te ruimen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Veel extra lekkers mag mijn hond niet vanwege haar nierdieet maar er zijn altijd nog knuffeltjes en voor deze ene keer een extra kipstripje en een plakje rosbief. Daarna weer dieet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 oktober 2015 @ 21:20:

[...]





Gaat het dan om `struikelblokken` op te ruimen?

Ik neem aan dat je hindernissen noemt? Want er is geen paard dat gestruikeld is. En als ze niet goed aangereden werden op de hindernissen, dan weigerden ze gewoon.

In mijn geval gaat het om de decoratie rond de hindernissen, maar ook sponsormateriaal opruimen, een paar hindernissen uit de hoofdring, misschien ook hekken etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven