Gezondheid alle pijlers

Buikpijn

04-10-2015 22:15 24 berichten
Hoi allemaal,



afgelopen januari een mirena laten plaatsen, opzich wisselend tevreden hiermee. Maar tevreden genoeg om deze te laten zitten :-)

Echter heb ik nu sinds begin augustus met komen en gaan buikpijn. Steeds op dezelfde plek, namelijk rechtsonderin. Af en toe 'menstrueer' ik dan ook heel licht, gaat dan ook samen met deze buikpijn. Nu sinds een week of 2 gaat de pijn dus niet meer weg. Het is soms goed behapbaar, soms een steekje dus en verder zeurt het dan licht. Maar heb ook al een paar keer gehad dat ik bijna krom loop van de pijn en 1 avond het bed zelfs niet uitgekomen omdat ik er zo beroerd van was...

Het weekend had ik eigenlijk geen last! Tot ik vanmorgen seks had met mijn vriend, tijdens niks aan de hand, maar daarna echt pijn die zelfs na een ibu 400 nog niet helemaal weg was, en de pijn zit er nu nog. Normaal hebben mijn vriend en ik om de dag wel seks, maar nu was het woensdag voor het laatst. En daardoor denk ik nu dat het toch ook met de seks te maken kan hebben. En dat ik dus geen last had het weekend omdat het 'al ff geleden was'. (Nee niks bijzonders aan het formaat van zijn penis, en ook niet keiharde seks gehad)



Afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest en nu moet ik volgende week maandag een echo laten maken in het Z-H..



Ik was eigenlijk vrij relaxt, maar sinds vanmiddag... Pffffffff!!! Ik ben van nature vrij hypochonder, wat ik redelijk onder controle had, maar nu.....



Iemand een opbeurend berichtje voor mij??
Alle reacties Link kopieren
Rechtsonder zit je blinde darm. Ik zou er wat meer haast achter zetten, met een echo is zo te zien of deze ontstoken is.
Uiteraard heb ik daar ook aan gedacht.

Maar daarvan ga ik toch niet vloeien
Wat jij beschrijft heb ik ook al jaren last van. Tijdens mn zwangerschap dan weer niet. Volgens mijn HA had ik gewoon 'pijn'. Heb er nu maar mee leren leven. Maar idd zou even pushen want zou je blinde darm kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:ukkie87 schreef op 04 oktober 2015 @ 22:21:

Uiteraard heb ik daar ook aan gedacht.

Maar daarvan ga ik toch niet vloeien Nee maar het vloeien kan volledig losstaand zijn van de buikpijn. Ik zou morgen maar bij je ha aandringen op verder onderzoek.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 05 oktober 2015 @ 01:22:

[...]



Nee maar het vloeien kan volledig losstaand zijn van de buikpijn. Ik zou morgen maar bij je ha aandringen op verder onderzoek.Ze krijgt toch al een echo?
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 05 oktober 2015 @ 07:15:

[...]





Ze krijgt toch al een echo?Klopt en ze zegt dat ze die volgende week maandag krijgt. De ha kan prima in de tussentijd de ontstekingswaarden in haar bloed laten testen om appendicitis uit te sluiten. Gewoon voor de zekerheid, niks mis mee toch?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn blinde darm ontstoken was, was dit bijna niet terug te zien in mijn bloedwaarden. Dat vloeien kan helemaal los staan van de pijn, dus het kan wel degelijk je blinde darm zijn. Lijkt me gewoon sowieso prettiger dat je vandaag of morgen terecht kan ipv volgende week.
Of misschien cystes? die zul je op de echo wel zien..daar kun je ook van die zeurderige en stekende pijn van krijgen
Ja ik had ook het liefst vandaag gegaan want zit mezelf nu gek te maken!



Maar een blinde darm die al weken en weken 'ettert' maar soms ook redelijk wegtrekt??? Kan dat??



En ja, cystes heb ik ook aan gedacht... He bah!



Tnx in elk geval dames dat jullie niet gelijk het ergste roepen. Dat stelt al een beetje gerust :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan een slepende/chronische appendicitis noemen ze dat ook wel. Die komt met vlagen op.



Wat is in jouw ogen het ergste dan wat wij kunnen roepen?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Eierstok/ baarmoeder kanker..



Ik ga googlen op slepende appendix.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of voor jou googlen wel de beste keuze ís...
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Haha! Mee eens! Ben ik ook weer mee gestopt
Alle reacties Link kopieren
quote:ukkie87 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:31:

Haha! Mee eens! Ben ik ook weer mee gestopt

Goed zo!



Overleg het gewoon even met je ha of je bloed mag laten prikken. En dan hoor je volgende week weer meer als er niets uit komt.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad spannend dat afwachten, maar toch zit er denk ik niks anders op.

Overigens heb ik wel eens gehoord (van een gynaecoloog om precies te zijn) dat het mirena-spiraaltje de kans op (goedaardige) cystes wat kan vergroten. Maar goed, het kan 101 oorzaken hebben en tenzij je deze week ineens veel meer last krijgt zou ik denk ik toch de afspraak in het zkh maar afwachten.. En zo min mogelijk googlen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Epinephrine87 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:41:

Inderdaad spannend dat afwachten, maar toch zit er denk ik niks anders op.

Overigens heb ik wel eens gehoord (van een gynaecoloog om precies te zijn) dat het mirena-spiraaltje de kans op (goedaardige) cystes wat kan vergroten. Maar goed, het kan 101 oorzaken hebben en tenzij je deze week ineens veel meer last krijgt zou ik denk ik toch de afspraak in het zkh maar afwachten.. En zo min mogelijk googlen ;)Ik wilde alleen even zeggen dat ik je Nick geniaal vind !
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Tnx tnx tnx! Ik ben inmiddels weer redelijk relax eronder.
Alle reacties Link kopieren
hoe gaat het nu? Nog last?
Wat ontzettendaardig dat je het vraagt! Afgelopen dagen wisselend last gehad maar niet meer zo erg als die 'aanval' zeg maar. Op deze manier goed vol te houden tot maandag 😃

Gelukkig maandag echo, ben zo benieuwd. Zal t laten weten ok?
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ja ook namens mij!
Typ ik een heel verhaal, is het na t plaatsen plots weg



Maar goed; heeeel erg bedankt voor jullie berichtje, doet me (misschien gek genoeg) goed!



Ik ben net thuis en alles ziet er goed uit! Pfieuw! De gynaecoloog zei dat het wel vaker voorkomt dat een lichaam zo reageert op een spiraaltje. Mijn baarmoeder denkt om de zoveel tijd dat er iets in zit wat niet hoort en gaat daardoor te pas en te onpas als een gek samenknijpen als reactie daarop.. Niks ernstigs dus..

Het positieve nieuws haalt alleen de klachten niet weg, dus woensdag terug naar de huisarts om te kijken hoe nu verder. Veel anticonceptie is voor mij nu geen optie omdat ik erfelijk belast kan zijn met factor V Leiden (stollingsziekte). Hier zal ik dus op getest moeten worden, als ik het niet heb kan het spiraal eruit en kan ik terug naar de pil.



Voor nu een bakkie koffie met een plak zelfgebakken cake om toch ff te 'vieren' dat dit goed was hihi.

Nogmaals tnx voor jullie medeleven en een heel fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ukkie! Ik hoop natuurlijk dat er ook een oplossing gevonden kan worden voor je klachten. Maar de wetenschap dat alles er goed uit zag sluit in ieder geval al weer wat nare dingen uit..



Geniet van de cake

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven