Te snel sex verkleint de kans op lange relatie?

04-10-2015 08:53 118 berichten
Oke, vriend en ik hadden hier dus een 'discussie' over, dus ben benieuwd hoe anderen erover denken



Ik ben namelijk van mening, dat als je té snel met iemand naar bed gaat, de kans op een langdurige relatie verkleint wordt. En dan bedoel ik als je met iemand aan het daten bent, die je nog nooit eerder hebt gezien (dus niet iemand die je al eerder kent/mee bevriend bent geweest), en dan na de 2e of 3e date al sex hebt.



De reden waarom ik dit denk, is omdat ik altijd het gevoel heb dat zodra de sex erin komt, dat ervoor zorgt dat daar de focus op komt. Ook al ga je nog steeds uit eten, stappen, leuke dingen doen, wat dan ook, je weet dat aan het einde van die dag, het daarmee eindigt.



En dat je daardoor elkaar minder goed leert kennen. Dat zodra die sexuele spanning eraf is, je erachter komt dat je eigenlijk weinig gemeen hebt met elkaar, behalve dan dat je een leuke klik in bed had



Ik denk dus, dat je beter meer tijd kan besteden aan het elkaar echt leren kennen, zodat de basis voor je relatie goed is en je relatie daardoor stabieler is. En nou snap ik ook wel dat er een lichamelijke klik moet zijn, en dat dat ook heel belangrijk is, maar ik ga er toch vanuit dat als je met elkaar begint te daten, dat je je in eerste instantie wel tot elkaar aangetrokken voelt (anders ga je of niet zo snel met diegene naar bed, of je komt er snel genoeg achter en dan stop je met daten). En ik bedoel niet dat je vervolgens maaaaanden moet wachten, zou ik ook niet kunnen haha, maar toch wel een aantal weken.



En ik snap ook dat er geen garanties zijn voor de toekomst, maar ik vraag me af wat jullie ervaring hier in is. Ben ik dan nog zo 'ouderwets' of heeft m'n vriend gelijk dat het niks uitmaakt?
quote:mwa schreef op 04 oktober 2015 @ 16:55:

@lux. ik vind jouw profiel foto altijd zo leuk!Ha, thanks! Gewoon een internetplaatje jouwe is ook leuk trouwens!
quote:lux. schreef op 04 oktober 2015 @ 18:36:

[...]





Ha, thanks! Gewoon een internetplaatje jouwe is ook leuk trouwens!Aaa ik dacht altijd dat jij het was :P Dank u
quote:mwa schreef op 04 oktober 2015 @ 18:37:

[...]





Aaa ik dacht altijd dat jij het was :P Dank u



Nee maar ik heb wel een foto die er érg op lijkt, daarom vond ik deze leuk. Alleen ander instrument en andere achtergrond, maar ook met zulk lang haar als klein meisje en dat instrument achter me, van de rug genomen.



Alleen die foto zou mijn moeder enzo me direct van herkennen en dat wil ik liever niet
Ach welnee.



Geval A: je leert elkaar kennen. Je past bij elkaar, vindt elkaar leuk (of niet, dan houdt het verhaal hier op), hebt seks. Best een kans dat daar een lange relatie uit komt.

Geval B: je hebt seks op de eerste date, leert elkaar daarna pas kennen. Dan moet nog blijken of je elkaar op een ander niveau ook leuk vindt en of je bij elkaar past. Dikke kans dat dat niet zo blijkt te zijn.



Heeft vrij weinig te maken met de seks.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Fenrir-Greyback schreef op 04 oktober 2015 @ 15:55:

[...]





Oei. Ik kende mijn man precies een half uur toen ik hem aan zijn haren mijn kruiptentje in sleepte, en we zijn inmiddels 16 jaar bij elkaar met kinderen en de hele mikmak. Maar dat is dus niet serieus ?[/quote



Ik Zeg zoals je kan lezen dat er natuurlijk uitzonderingen zijn! Maar ik persoonlijk zou niet met iemand die ik net 30 min ken ff gaan lopen neuken. En al zou ik het doen zou ik mijzelf zo erg schamen dat ik diegene nooit meer zou willen zien! En ik zou zo iemand nooit serieus nemen, maar als het voor jullie heeft gewerkt prima toch
quote:lux. schreef op 04 oktober 2015 @ 18:40:

[...]





Nee maar ik heb wel een foto die er érg op lijkt, daarom vond ik deze leuk. Alleen ander instrument en andere achtergrond, maar ook met zulk lang haar als klein meisje en dat instrument achter me, van de rug genomen.



Alleen die foto zou mijn moeder enzo me direct van herkennen en dat wil ik liever niet Dat snap ik heel goed haha. Ik vind het echt een leuk plaatje je had het dus zo kunnen zijn Het is ook heel herkenbaar
quote:Emmarosie schreef op 04 oktober 2015 @ 20:17:

[...]



Ik Zeg zoals je kan lezen dat er natuurlijk uitzonderingen zijn! Maar ik persoonlijk zou niet met iemand die ik net 30 min ken ff gaan lopen neuken. En al zou ik het doen zou ik mijzelf zo erg schamen dat ik diegene nooit meer zou willen zien! En ik zou zo iemand nooit serieus nemen, maar als het voor jullie heeft gewerkt prima toch



Maar waarom in godsnaam? Ik zou juist echt niet een relatie kunnen hebben met iemand die zo duidelijk niet op haar gemak is met haar eigen seksualiteit.



Mijn man en ik praten juist veel over sex en ik vind het heel belangrijk dat alles open besproken kan worden met elkaar, zonder gevoelens van 'vies', schaamte of veroordelingen, of dat nou naar elkaar toe is, of naar onszelf.
quote:mwa schreef op 04 oktober 2015 @ 20:31:

[...]





Dat snap ik heel goed haha. Ik vind het echt een leuk plaatje je had het dus zo kunnen zijn Het is ook heel herkenbaarYup, had gekund ik droeg ook vaak zulk soort dunne vlechtjes zo, dus het deed me wel erg aan mezelf denken. Daarom vond ik het waarschijnlijk ook leuk als ava haha
Alle reacties Link kopieren
Nee, het vergroot waarschijnlijk alleen het aantal bed partners in je leven.

Dit omdat je ook seks hebt met mensen die je bij nader inzien niet beter wil leren kennen.



Als je het belangrijk vindt om het aantal bed partners tot een minimum te beperken zou ik seks hebben dus zeker uitstellen.

Als je dat geen fluit uitmaakt, kun je doen wat je wil.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Mijn vriendin had achteraf gezien ook beter seks kunnen hebben op haar eerste date met een man. Zij duikt ook niet gelijk met een man het bed in. Ze had op de eerste date al gezegd dat ze een afkeer heeft van mannen met een tatoeage. Hij heeft toen helemaal niks gezegd. Na geloof ik een maand ging het er toch van komen. Ze trok zijn shirt uit en toen bleek dat hij over zijn hele rug een grote tatoeage had van een indiaan. Van seks is dus niks meer gekomen want wat was dat een afknapper. Het is al een aantal jaren geleden en ze heeft nu een leuke vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 04 oktober 2015 @ 20:47:

[...]





Maar waarom in godsnaam? Ik zou juist echt niet een relatie kunnen hebben met iemand die zo duidelijk niet op haar gemak is met haar eigen seksualiteit.



Mijn man en ik praten juist veel over sex en ik vind het heel belangrijk dat alles open besproken kan worden met elkaar, zonder gevoelens van 'vies', schaamte of veroordelingen, of dat nou naar elkaar toe is, of naar onszelf.Eens.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emmarosie schreef op 04 oktober 2015 @ 20:17:





Ik Zeg zoals je kan lezen dat er natuurlijk uitzonderingen zijn! Maar ik persoonlijk zou niet met iemand die ik net 30 min ken ff gaan lopen neuken. En al zou ik het doen zou ik mijzelf zo erg schamen dat ik diegene nooit meer zou willen zien! En ik zou zo iemand nooit serieus nemen, maar als het voor jullie heeft gewerkt prima toch

Al zoveel mensen hebben hier nu gezegd dat ze op de eerste dates seks hadden, dat je niet meer van uitzonderingen kunt spreken.

Jij wilt het niet zo snel doen. Leuk voor jou. Maar stop me te praten over uitzonderingen.



En leuk dat jij meteen een waardeoordeel over anderen uitspreekt. Heel stoer van je
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Blondie456 schreef op 04 oktober 2015 @ 21:06:

Mijn vriendin had achteraf gezien ook beter seks kunnen hebben op haar eerste date met een man. Zij duikt ook niet gelijk met een man het bed in. Ze had op de eerste date al gezegd dat ze een afkeer heeft van mannen met een tatoeage. Hij heeft toen helemaal niks gezegd. Na geloof ik een maand ging het er toch van komen. Ze trok zijn shirt uit en toen bleek dat hij over zijn hele rug een grote tatoeage had van een indiaan. Van seks is dus niks meer gekomen want wat was dat een afknapper. Het is al een aantal jaren geleden en ze heeft nu een leuke vriend.



Ja want mensen met tattoos zijn geen leuke mensen natuurlijk



Wat hebben mensen toch een vooroordelen allemaal. Dat je een tattoo niet mooi vindt, soit, maar als die tattoo op een verder leuke vent zit, who cares?
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 04 oktober 2015 @ 21:12:

[...]



Al zoveel mensen hebben hier nu gezegd dat ze op de eerste dates seks hadden, dat je niet meer van uitzonderingen kunt spreken.

Jij wilt het niet zo snel doen. Leuk voor jou. Maar stop me te praten over uitzonderingen.



En leuk dat jij meteen een waardeoordeel over anderen uitspreekt. Heel stoer van je



Stoer waar heb jij het over????? Lekker met iedereen neuken is stoer👍🏾



In mijn omgeving is het een uitzondering en denk ook niet dat viva forum de hele maatschapij reflecteert!
Denk dat dat onzin is. Hier op date 1 seks gehad, ondertussen zijn we getrouwd en hebben een zoontje.
quote:Emmarosie schreef op 04 oktober 2015 @ 22:16:

[...]





Stoer waar heb jij het over????? Lekker met iedereen neuken is stoer👍🏾



In mijn omgeving is het een uitzondering en denk ook niet dat viva forum de hele maatschapij reflecteert!Ik heb met mijn man ook op de eerste date seks gehad en nee ik neuk niet met iedereen, het was pas de 2de jongen waar ik ooit het bed mee heb gedeeld, de eerste jongen is mijn ex-man dus die veroordeling van jou dat mensen maar met iedereen neuken als ze de eerste date seks hebben slaat nergens op!
quote:Emmarosie schreef op 04 oktober 2015 @ 22:16:

[...]





Stoer waar heb jij het over????? Lekker met iedereen neuken is stoer👍🏾



In mijn omgeving is het een uitzondering en denk ook niet dat viva forum de hele maatschapij reflecteert!





Ik ken wel meerdere mensen die op eerste date seks hebben gehad en nog steeds samen zijn, en mensen die 3 dates gewacht hebben en het daar bij bleef... het zegt gewoon niks en je bent echt geen slet als je meteen intiem met iemand wordt hoor, beetje kortzichtige gedachte, leef en laat leven, elke situatie is anders en het kan altijd nog dat een man je na sex ook al wacht je maanden het toch niet ziet zitten of andersom...



HEt geef dus totaal geen garantie voor de verloop van het daten of een relatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Emmarosie schreef op 04 oktober 2015 @ 20:17:

[quote]Fenrir-Greyback schreef op 04 oktober 2015 @ 15:55:

[...]





Oei. Ik kende mijn man precies een half uur toen ik hem aan zijn haren mijn kruiptentje in sleepte, en we zijn inmiddels 16 jaar bij elkaar met kinderen en de hele mikmak. Maar dat is dus niet serieus ?[/quote



Ik Zeg zoals je kan lezen dat er natuurlijk uitzonderingen zijn! Maar ik persoonlijk zou niet met iemand die ik net 30 min ken ff gaan lopen neuken. En al zou ik het doen zou ik mijzelf zo erg schamen dat ik diegene nooit meer zou willen zien! En ik zou zo iemand nooit serieus nemen, maar als het voor jullie heeft gewerkt prima toch



Als het voor jou niet werkt dan moet je het niet doen natuurlijk.



Maar de vraag was: maakt het de kans op een duurzame relatie kleiner? Voor jou wel, maar jij zou nooit seks hebben op de eerste date.



Mijn man dacht er vroeger ook zo over. Tot hij echt verliefd werd. Toen trouwde hij met de minst kuise van allemaal.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn ex heb ik trouwens wel een paar weken gewacht. Het heeft niet geholpen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Sinds wanneer staat snel seks met iemand hebben gelijk aan met veel mensen seks hebben? Appels en peren hoor. Wie weet is iemands selectieproces met wie je op date gaat heel streng. En ook al zou je wel met veel mensen naar bed gaan dan nog!? Boeiend als je het maar veilig doet. Bah die veroordelingen.
Ik vind dan weer wel dat je je eigen eisen mag stellen aan degenen met wie je een relatie krijgt. Ik zou niet heel blij worden van een man die 30+ bedpartners heeft gehad. Kan natuurlijk ook dat er 20 zijn van een korte wilde periode 20 jaar geleden, dan zou ik het wat beter kunnen relativeren. Mijn vriend wilde het eigenlijk van mij niet weten, hoewel hij zei dat het voor hem niet van invloed was op zijn liefde voor mij. Mijn reputatie bleek erger dan de werkelijkheid, en daar was hij stiekem wel blij mee
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk niet dat het uitmaakt.

Maar... mijn vriend en ik moesten heel lang wachten. Toen wij elkaar leerden kennen woonden we niet in hetzelfde land. Wij werden verliefd via skype.

En die tijd, waarin we elkaar heel goed leefden kennen, maar niet fysiek bij elkaar waren, was zo ontzettend leuk. Elkaar steeds beter leren kennen, omdat het enige dat we konden doen was praten.

We hebben daar allebei hele leuke herinneringen aan.

Die opbouw heb ik in andere relaties niet gehad.

En dat maakte voor de relatie niet uit, maar er valt wel iets te behalen door te wachten.

Meer spanning, meer ruimte voor gevoelens misschien.

En ja, toen we elkaar na 7 maanden skypen (!) eindelijk in het echt ontmoeten redden we de voordeur amper. Het was de beste eerste keer die ik ooit gehad heb.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Date 3 sex. Derde man ever, 30+. Nu nog steeds samen.

Dus, stelling is kwats.

Slettenbakken (doen m'n beste vriendinnen ) ook prima.

Maar dat heeft met iets anders te maken. Afspraken en verwachtingen.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama2015 schreef op 04 oktober 2015 @ 22:27:

[...]





Ik heb met mijn man ook op de eerste date seks gehad en nee ik neuk niet met iedereen, het was pas de 2de jongen waar ik ooit het bed mee heb gedeeld, de eerste jongen is mijn ex-man dus die veroordeling van jou dat mensen maar met iedereen neuken als ze de eerste date seks hebben slaat nergens op!

Helemaal mee eens. Mijn verloofde en ik hebben op de eerste date seks gehad. Op mijn initiatief. Hij is de tweede persoon waar ik seks mee had.



Wat een vrije vogel ik toch was voor onze relatie..
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Nee hoor, hier is de stelling ook niet van toepassing. En al 22 jaar samen. Niet altijd geheel vlekkeloos geweest (no pun intented) maar wel nog steeds samen en een gezin - al was het begin toch echt heel erg sloerig - elkaar ontmoeten in een danceclub en direct zelfde avond mee naar huis.



Ik zou het alleen mijn kinderen niet adviseren.. Dus wat dat betreft, wees dan maar liever 'ouderwets'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven