Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2015

03-09-2015 18:44 2286 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 september begint het weer:

expeditie robinson 2015..

De volgende namen zijn bekend:





Ronnie Flex (rapper drank en drugs)

Sharon doorson (the voice)

Tim Douwsma (blonde god/zanger ;)

Marianne Mudder (actrice flikken)

Tesks de Schepper (YouTube)

Oscar Aerts (gtst)

Sander Janson (camping life)

Amara Onwuka (weervrouw)

Elle Bandita (rockchick)

Kim Lammers (hockey)

Kees van der Spek (oplichters in t buitenland)

Wietze de Jager (Q-music)

Klaas van der Eerden (lolbroek)

Danny Ghosen (powned)

Sandra van Nieuwland (the voice)

Anna Speller (K-otic / actrice)

Jaap Jongbloed (opa, presentator)



Wie kijkt mee??
lemonpie wijzigde dit bericht op 17-10-2015 22:16
Reden: Updeetje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zou ik ook wel leuk vinden, zo'n kijkje achter de schermen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 02 oktober 2015 @ 23:14:

[...]





Is dat zo? Is die complete eilandengroep naar de knoppen vanwege ER?Wat denk je nou zelf? Staat daar dan helemaal niemand bij stil hier verder? Het programma wordt in 60 landen geproduceerd. Nederland en België doen al voor het 15e of 16e jaar mee. Ieder jaar weer al de deelnemers, presentatoren, producers, camera- en geluidsmensen en overige crew.. Wake up, natuurlijk richten die schade aan. Dat kan toch niet anders..
Alle reacties Link kopieren
quote:inky12345 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:13:

[...]





Wat denk je nou zelf? Staat daar dan helemaal niemand bij stil hier verder? Het programma wordt in 60 landen geproduceerd. Nederland en België doen al voor het 15e of 16e jaar mee. Ieder jaar weer al de deelnemers, presentatoren, producers, camera- en geluidsmensen en overige crew.. Wake up, natuurlijk richten die schade aan. Dat kan toch niet anders..



Wat een aardige toon zeg.

Ik heb geen idee in hoeverre de productie netjes rekening houdt met milieu aspecten. Ik denk dat je het kan zien als een vorm van toerisme, wat veel landen ook juist veel opbrengt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?t=1&v=XP0xdelIChI



Een filmpje van Teske waarin ze op veel van onze vragen antwoord geeft
quote:inky12345 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:13:

[...]





Wat denk je nou zelf? Staat daar dan helemaal niemand bij stil hier verder? Het programma wordt in 60 landen geproduceerd. Nederland en België doen al voor het 15e of 16e jaar mee. Ieder jaar weer al de deelnemers, presentatoren, producers, camera- en geluidsmensen en overige crew.. Wake up, natuurlijk richten die schade aan. Dat kan toch niet anders.. En anders was het ongerept gebied gebleven? En wie verleent de vergunningen? Wat denk je nou zelf?
Alle reacties Link kopieren
Leuk filmpje van Teske! Maar ik trek haar accent wel slecht.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 04 oktober 2015 @ 22:06:

[...]





En anders was het ongerept gebied gebleven? En wie verleent de vergunningen? Wat denk je nou zelf?Misschien hebben ze wel een deel opgekocht wat ze verder in originele staat houden zodát het niet gekapt/verwoest/verpest wordt. Ik heb geen idee. Maar Inky blijkbaar ook niet, die doet allerlei insinuaties. Inkie kom eens terug met wat specifieke info?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf gewoon wat ik zie en wat ik gelezen heb op de site van ER zelf (dat stuk over die 60 producerende landen, de deelnemers, presentatoren, producers, camera- en geluidsmensen en overige crew en dat NL en BE al voor het 15e of 16e jaar meedoen.)

Daarbij heb ik in fragmenten van het programma gezien dat er bomen gekapt worden vanwege een paar kokosnoten, bananen of ananassen bovenin, de enorme opgebouwde stellages en soms even tussendoor de beelden van de aapjes, amfibieën, bijzondere vogels, de echte bewoners van het eiland zeg maar. Voor wie deze kokosnoten, bananen, bamboe, cassave en ananas bestemd zijn.

En dan gaat dat dus me heen, wat voor gevolgen dit programma heeft voor die eilandengroepen, de natuur, de habitat en het voedsel van en voor genoemde dieren.

Puur voor ons vermaak, zodat wij ons kunnen verlustigen aan een stel zgn BN-ers die moeten "overleven'' op een onbewoond eiland. Terwijl het in the end ook nog eens niks met overleven te maken heeft maar puur met gekonkel en winnen van zgn ''proeven''. Iets wat men overal kan doen..



En natuurlijk werken de Filipijnen en Maleisië aan dit programma mee. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, het zijn arme landen en voor hen betekenen dit inderdaad inkomsten en werk.
Wel mee eens, hoor... Als je er zo over nadenkt is het eigenlijk heel triest.

Hetzelfde met die poolexpeditie-programma's en programma's in de jungle, op andere tropische eilanden enz (ik kan me meer programma's herinneren in ongerepte natuurgebieden).
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 05 oktober 2015 @ 11:32:

Wel mee eens, hoor... Als je er zo over nadenkt is het eigenlijk heel triest.

Hetzelfde met die poolexpeditie-programma's en programma's in de jungle, op andere tropische eilanden enz (ik kan me meer programma's herinneren in ongerepte natuurgebieden).Klopt. En fijn dat ik dus toch niet de enige ben die dit bedenkt en hier moeite mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook wel gedeeltelijk met je eens als je er zo zwart-wit naar kijkt. Ik heb eens gezocht op internet naar meer info over de aanslag van dit soort programma's op de natuur en het milieu. Maar er wordt maar erg weinig over vermeld.

Maar aan de andere kant: alles is altijd een aanslag op de natuur en het milieu. Het toerisme, de palmolie-, soja- en theeplantages, oorlogen/vetes, gas- en olieboringen etc.

Ik denk dat de schade van zo'n programma vanuit dat oogpunt gezien nog wel meevalt. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet, want zoals gezegd, ik kon er niet veel info over vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny_mar schreef op 04 oktober 2015 @ 22:57:

Leuk filmpje van Teske! Maar ik trek haar accent wel slecht.Ik dacht dat het aan mij lag, maar jeeeeemig, dat accent/overdreven gedoe met lippen tijdens het praten. Het leidde me echt totaal af. Maar het filmpje beantwoordde wel een hoop vragen
quote:inky12345 schreef op 05 oktober 2015 @ 11:35:

[...]





Klopt. En fijn dat ik dus toch niet de enige ben die dit bedenkt en hier moeite mee heeft. Nee dat ben je vast niet. Ik heb er zelf nog niet eerder zo over nagedacht maar inderdaad het is eigenlijk wel zonde ( zacht uitgedrukt). Maar mochten ze jou vragen voor deze expeditie zou je het dan afslaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:inky12345 schreef op 05 oktober 2015 @ 11:27:

Ik schrijf gewoon wat ik zie en wat ik gelezen heb op de site van ER zelf (dat stuk over die 60 producerende landen, de deelnemers, presentatoren, producers, camera- en geluidsmensen en overige crew en dat NL en BE al voor het 15e of 16e jaar meedoen.)

Daarbij heb ik in fragmenten van het programma gezien dat er bomen gekapt worden vanwege een paar kokosnoten, bananen of ananassen bovenin, de enorme opgebouwde stellages en soms even tussendoor de beelden van de aapjes, amfibieën, bijzondere vogels, de echte bewoners van het eiland zeg maar. Voor wie deze kokosnoten, bananen, bamboe, cassave en ananas bestemd zijn.

En dan gaat dat dus me heen, wat voor gevolgen dit programma heeft voor die eilandengroepen, de natuur, de habitat en het voedsel van en voor genoemde dieren.

Puur voor ons vermaak, zodat wij ons kunnen verlustigen aan een stel zgn BN-ers die moeten "overleven'' op een onbewoond eiland. Terwijl het in the end ook nog eens niks met overleven te maken heeft maar puur met gekonkel en winnen van zgn ''proeven''. Iets wat men overal kan doen..



En natuurlijk werken de Filipijnen en Maleisië aan dit programma mee. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, het zijn arme landen en voor hen betekenen dit inderdaad inkomsten en werk.Het is toch gewoon hetzelfde als toerisme? Idyllische eilandjes worden volgebouwd met resorts voor toeristen die met vervuilende motorbootjes worden rondgevaren op duik/snorkeltrips.
Shoot first, ask questions later!
quote:inky12345 schreef op 05 oktober 2015 @ 11:27:

Ik schrijf gewoon wat ik zie en wat ik gelezen heb op de site van ER zelf (dat stuk over die 60 producerende landen, de deelnemers, presentatoren, producers, camera- en geluidsmensen en overige crew en dat NL en BE al voor het 15e of 16e jaar meedoen.)

Daarbij heb ik in fragmenten van het programma gezien dat er bomen gekapt worden vanwege een paar kokosnoten, bananen of ananassen bovenin, de enorme opgebouwde stellages en soms even tussendoor de beelden van de aapjes, amfibieën, bijzondere vogels, de echte bewoners van het eiland zeg maar. Voor wie deze kokosnoten, bananen, bamboe, cassave en ananas bestemd zijn.

En dan gaat dat dus me heen, wat voor gevolgen dit programma heeft voor die eilandengroepen, de natuur, de habitat en het voedsel van en voor genoemde dieren.

Puur voor ons vermaak, zodat wij ons kunnen verlustigen aan een stel zgn BN-ers die moeten "overleven'' op een onbewoond eiland. Terwijl het in the end ook nog eens niks met overleven te maken heeft maar puur met gekonkel en winnen van zgn ''proeven''. Iets wat men overal kan doen..



En natuurlijk werken de Filipijnen en Maleisië aan dit programma mee. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, het zijn arme landen en voor hen betekenen dit inderdaad inkomsten en werk.Maak je je net zo druk over het kappen van de regenwouden? De gevolgen van het vlees op je bord? De visstand? De olifanten die puur voor het toerisme ingezet worden? Enzovoort enzovoort? Ik denk dat het met de gevolgen van ER nog behoorlijk meevalt...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het los tikken van een kokosnoot of het rooien van cassave ongeveer nul schade oplevert aan de natuur. Als je denkt dat dat anders ligt snap je weinig van wat de natuur inhoudt.

De stempel die de expeditieleden achterlaten lijkt me ook niet zo groot. De schade zal hem veel meer liggen in het gebruik van gemotoriseerde boten, kappen van hout voor de spellen ed, maar je moet dat dus wel afzetten tegen de schade die toerisme zou opleveren, of nog veel erger, palmolieplantages oid. Zulke eilanden promoten levert de economie van zo'n land heel wat op, want het wordt daardoor bekender en aantrekkelijker voor toeristen.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig wordt ER opgenomen in de Filipijnen, vroegah volgens mij Maleisië. Weet je wat ik denk; filipijnen heeft aantal onbewoonde eilanden geschikt gemaakt voor ER; wat cassave, palmbomen, bananenbomen planten, paar jaar wachten en het productiebedrijf een mooie aanbieding gedaan. Maleisië werd namelijk beperkt want stuk minder eilanden, meer landen die wilden meedoen.



Ik denk dat de filipijnen wat onbruikbare en ongebruikte eilanden heel goed heeft ingezet waar anders niets mee werd gedaan. Lokale bevolking eromheen eet geen banaan minder en profiteert van de werkgelegenheid. Eventuele schade zoals benzine, lekkende boten etc zal er inderdaad wel zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 05 oktober 2015 @ 15:58:

[...]





Nee dat ben je vast niet. Ik heb er zelf nog niet eerder zo over nagedacht maar inderdaad het is eigenlijk wel zonde ( zacht uitgedrukt). Maar mochten ze jou vragen voor deze expeditie zou je het dan afslaan?Zeker zou ik het afslaan. Als het nou nog echt met overleven te maken had, maar het is niets anders dan gekonkel onderling. Met een camera op je snufferd.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 05 oktober 2015 @ 17:27:

[...]





Maak je je net zo druk over het kappen van de regenwouden? De gevolgen van het vlees op je bord? De visstand? De olifanten die puur voor het toerisme ingezet worden? Enzovoort enzovoort? ...Ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 05 oktober 2015 @ 16:03:

[...]



Het is toch gewoon hetzelfde als toerisme? Idyllische eilandjes worden volgebouwd met resorts voor toeristen die met vervuilende motorbootjes worden rondgevaren op duik/snorkeltrips.Klopt. Doe ik dan ook niet aan mee. Totaal geen behoefte aan. (Jij wel, weet ik )
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 05 oktober 2015 @ 18:30:

Ik denk dat het los tikken van een kokosnoot of het rooien van cassave ongeveer nul schade oplevert aan de natuur. Als je denkt dat dat anders ligt snap je weinig van wat de natuur inhoudt.

De stempel die de expeditieleden achterlaten lijkt me ook niet zo groot. De schade zal hem veel meer liggen in het gebruik van gemotoriseerde boten, kappen van hout voor de spellen ed, maar je moet dat dus wel afzetten tegen de schade die toerisme zou opleveren, of nog veel erger, palmolieplantages oid. Zulke eilanden promoten levert de economie van zo'n land heel wat op, want het wordt daardoor bekender en aantrekkelijker voor toeristen.



Allemaal economische belangen dus. Wat dus weer ten koste gaat van het milieu, het leefgebied van de dieren, en dus ook de dieren zelf, enz.

Maar zo te lezen ''snap ik weinig van wat de natuur inhoudt..''
Alle reacties Link kopieren
In de natuur discussie kan ik me niet mengen.



Ik vind het programma briljant maar als ik dan de gladgeschoren okseltjes van de dames zie en weet dat meerdere deelnemers lenzen in hebben, dan vind ik het 'overleven op een eiland' toch redelijk relatief. Wat wordt er dan nog meer voor ze geregeld? Deelnemers die roken hebben geen zichtbare afkickverschijnselen etc. Eigenlijk wordt alleen het spelelement laten zien en dat kan net zo goed in Amsterdam zuid gespeeld kunnen worden haha
Haha
Het is ook relatief, want er staat gewoon een medisch team voor ze klaar. Dus tja...
quote:Theemeteenkoekje schreef op 05 oktober 2015 @ 21:42:

In de natuur discussie kan ik me niet mengen.



Ik vind het programma briljant maar als ik dan de gladgeschoren okseltjes van de dames zie en weet dat meerdere deelnemers lenzen in hebben, dan vind ik het 'overleven op een eiland' toch redelijk relatief. Wat wordt er dan nog meer voor ze geregeld? Deelnemers die roken hebben geen zichtbare afkickverschijnselen etc. Eigenlijk wordt alleen het spelelement laten zien en dat kan net zo goed in Amsterdam zuid gespeeld kunnen worden hahaMisschien krijgen ze achter de schermen ook nog wel thee met een koekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven