"Minnaar", deel 30 alweer.

17-09-2015 15:48 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Proost!









Al 29 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankerd in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de la?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Het is fijn als je een avatar oploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

...
Het is niet zo makkelijk om zomaar uit een lange relatie te stappen mwa. Ik had wel het lef om stiekem een minnaar te hebben maar niet het lef om mijn man te zeggen dat ik ons huwelijk niets meer waard vond. Klinkt gek misschien, maar ik heb er echt lang over gedaan om dat te kunnen doen. En dan heb ik nog niet eens kinderen.
quote:marana schreef op 04 oktober 2015 @ 20:46:

Het is niet zo makkelijk om zomaar uit een lange relatie te stappen mwa. Ik had wel het lef om stiekem een minnaar te hebben maar niet het lef om mijn man te zeggen dat ik ons huwelijk niets meer waard vond. Klinkt gek misschien, maar ik heb er echt lang over gedaan om dat te kunnen doen. En dan heb ik nog niet eens kinderen.Je hebt gelijk, ik denk eigenlijk veel te zwart wit. Nee ik vind het niet stom, je houdt van iemand en ja het is idd veel te makkelijk gedacht, ik vind het gewoon iets heel fascinerend sorry voor de offtopic vragen
Alle reacties Link kopieren
Niks sorry! Het zijn oprechte vragen.
Nee geeft niet, ik vind het wel leuk dat iemand zo vraagt, ik vind het ook leuk om antwoorden van de anderen te lezen.

Overigens is het niet bij iedere minnares de bedoeling/haar wens dat haar minnaar zijn vrouw verlaat voor haar hoor. Ik ging scheiden omdat ik niet met mijn man door wilde en dat stond los van de minnaar die ik op dat moment had (en die niet ging scheiden, en dat was ok).
Alle reacties Link kopieren
quote:Dizz89 schreef op 04 oktober 2015 @ 18:42:

Ik las onlangs een stuk in psychologie magazine dat mensen net als dieren van vroeger uit niet monogaam zijn, maar dat het door maatschappij zo gekomen is.. Wat vinden jullie, klopt het?

Er zijn wel degelijk monogame dieren en ook dieren die veel trouwer aan hun partner zijn dan mensen.



Of we echt, van nature monogaam zijn weet ik niet. De oermens was het waarschijnlijk niet maar ik weet niet of het reeel is ons anno 2015 daar nog volledig aan te spiegelen. Die niet -natuurlijke -monogamie wordt imo ook vaak als vreemdgaan excuus gebruikt.

Wij mensen zijn (al zou je dat niet altijd zeggen als je naar het journaal kijkt) een hogere diersoort, we hebben immens goede hersenen waar we heel goed mee kunnen redeneren en we hebben (anders dan dieren) een enorm verantwoordelijkheidsgevoel.



Zelf denk ik dat monogamie een ontzettend goed idee is als je een gezin aan het stichten bent, puur en alleen om je nageslacht en partner veiligheid te bieden.

Of monogamie op lang termijn nog steeds een goed idee is zal per persoon en relatie verschillend zijn. Het is daarom jammer dat dit in veel relaties een verboden onderwerp lijkt.

Je praat met elkaar over in welk huis je gaat wonen en hoeveel kinderen je wilt maar iets basaals als "zijn we monogaam of niet" wordt overgeslagen.



Daarom lijkt men te denken dat je -conform de maatschappelijke norm- monogaam en dus trouw moet zijn.

Het zou zo enorm verhelderend zijn als elk koppel in de beginfase dit onderwerp meeneemt. Niet om meteen partnerruil-afspraken te gaan maken maar wel omdat dit gespreksonderwerp later nog wel eens van pas zou kunnen komen, dan is het mooi als je samen al vertrouwt bent met dit onderwerp.
...
Bedankt theemok en marana, en marana nee zeker niet dat beeld heb ik er ook helemaal niet bij, het lijkt me gewoon heel lastig maar ook heel erg spannend om eerlijk te zijn. Ik vind het soms jammer dat mensen er soms wat veroordelen over kunnen zijn en dan kun je het beter vragen denk ik dan maar
Alle reacties Link kopieren
Goed van je Mwa, dmv vragen start je een discussie. Door te oordelen sluit je elke vorm van discussie af.

Terwijl ik me gerust kan voorstellen dat mensen hier een oordeel over vellen.
...
Alle reacties Link kopieren
Vind het niet echt offtopic vragen MWA, gaan toch over hoe we de minnaars, of minnaressen, zien, ervaren en wat voor gevoel erbij komt.
Alle reacties Link kopieren
MWA, mijn partner weet het niet nee. En ik vermoed dat hij ook geen minnares heeft. Al zou ik dat ergens nog wel voor hem hopen. Wij zitten wat mij betreft in het broer-zus stadium nu, iets wat ik nooit verwacht had. Mijn partner zoekt wel meer toenadering, geeft complimenten, maar volgens mij is de afstand voor mij al te groot. Nu moet ik er alleen nog wat mee...



Soms voel ik me wel schuldig naar de vrouw van minnaar, maar dat is ook omdat ze me echt leuk lijkt.



Ik zou nu qua gevoel wel met minnaar verder willen als nr 1, maar ik denk ook dat dat komt omdat ik weet dat het niet kan, niet gaat gebeuren. Ik voel me fantastisch bij hem, maar ze mezelf echt niet met hem in de Appie besluiten wat we vanavond gaan eten
Alle reacties Link kopieren
Leuk om dit allemaal bij te lezen.

Roos ik vind het niet gek dat in een nieuwe relatie niet over zulke dingen gepraat wordt. Heel vaak ben je nog jong en wil je voor de rest van je leven met die persoon zijn en moet je er al helemaal niet aan denken dat er iemand aan hem of haar zit. Zo'n gesprek lijkt dan ook niet nodig. Ik kan me nu wel voorstellen dat als ik nu in een nieuwe relatie zou zitten dat ik er over zou praten. Het zijn lessen die je meeneemt uit een vorige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vragen hoor mwa!



En eens met Roos. Ik denk dat monogamie in een bepaalde fase - van gezin stichten - heel belangrijk is, dat vond ik toen ook. Ik merk nu (ben bijna 35) dat mijn mening verander is. Door mijn eigen behoefte en handelen, maar had het er ook met minnaar over dat als ik opnieuw zou beginnen dat ik relatie dan anders zou aanpakken. Niet op trouw, maar op verbondenheid. Ik zou daar nu zelf ook beter tegen kunnen denk ik.



Wat Manama zegt herken ik heel erg, moeilijk om te zeggen dat relatie niet meer werkt. En wij hebben wel kinderen. Er is niets 'verwijtbaars' dus ik kan het niet uitleggen aan mijn kinderen, behalve dan dat 'mama graag vrij wil zijn'. En dat kan ik NOOIT zeggen. Dus ik weet het nog niet en rommel in de tussentijd onder de radar.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet gek want het is de algehele norm dus het wordt als vanzelfsprekend aangenomen. Ik vind het wel jammer want je legt een hele mooi kletsbasis voor later. En zoals je op dit topic kunt lezen is dat eigenlijk hard nodig. Ik was 23 toen ik mijn exman leerde kennen en wij hebben er wel over gekletst en besloten op dat moment monogaam te zijn maar het gespreksonderwerp was dus niet taboe. En daar hebben we op een later moment veel profijt van gehad.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gek genoeg juist een beetje medelijden met de vrouw van mijn minnaar. Hij zou gek worden als zij vreemd zou gaan, maar zelf doet ie het wel. En nog wel in hun huis. Blijkbaar zijn het voor hem echt twee gescheiden werelden, z'n vrouw waar hij van houdt en z'n minnares waar ie gewoon lekkere sex mee heeft. Wat hij thuis ook heeft trouwens zegt hij. Ik vind het zelf wel apart, die enorme jaloezie naar z'n vrouw toe terwijl hij zelf allesbehalve heilig is.
Alle reacties Link kopieren
Ja marana en beterdanooit, heel herkenbaar maar wij hebben ook kinderen en dat maakt het er niet makkelijker op. Ik weet dat ik zo niet door kan gaan, het is nog steeds te doen maar ikmerk dat ik me steeds meer ga ergeren aan mijn man en daar word ik soms helemaal gek van. Het is moeilijk want ik vind dat hij meer verdiend dan iemand die straks steeds meer geïrriteerd gaat reageren.
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat jullie op den duur uit elkaar gaan, Pearl?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 04 oktober 2015 @ 20:46:

Het is niet zo makkelijk om zomaar uit een lange relatie te stappen mwa. Ik had wel het lef om stiekem een minnaar te hebben maar niet het lef om mijn man te zeggen dat ik ons huwelijk niets meer waard vond. Klinkt gek misschien, maar ik heb er echt lang over gedaan om dat te kunnen doen. En dan heb ik nog niet eens kinderen.

Dat bedoel ik dus, en ik heb wel kinderen.



En @Rooss4.0: ik heb in de goeie tijd, en nog voordat we kids hadden, wel een aantal keer gezegd tegen mijn vrouw dat, als ik de kans zou krijgen, ik wel vreemd zou gaan. Vond ze geen probleem als ik maar bij haar zou blijven. Ik heb nu het idee dat het een taboe onderwerp is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dauste schreef op 04 oktober 2015 @ 22:03:

[...]



En @Rooss4.0: ik heb in de goeie tijd, en nog voordat we kids hadden, wel een aantal keer gezegd tegen mijn vrouw dat, als ik de kans zou krijgen, ik wel vreemd zou gaan.

Werkelijk? En toen ging het nog goed tussen jullie?

Waar kwam je behoefte tot vreemdgaan vandaan dan? Had zijzelf die behoefte niet?
...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk niet dat ik dit nog heel lang volhou. Ik probeer het zo lang mogelijk voor de kinderen, die gaan hier zoveel moeite mee hebben, ze hebben volgens mij geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Toen ging het idd nog goed, op de seks na, zoals ik hierboven al eerder beschreef. Ik had niet echt de behoefte en heb het ook nog nooit opgezocht, ik zou alleen geen nee gezegd hebben als ik de kans had gekregen.

Zij heeft het nooit uitgesproken. Wel dat ze gtaag wat met een vrouw zou willen doen (en dat had ze zeker ook mogen doen), maar dat heefr ze voor zover ik weet, nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen pearl? Lijkt me lastig hoor, die keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoesje het zijn jonge tieners, nog even en de pubertijd komt ook om het hoekje
Alle reacties Link kopieren
Blijft altijd lastig, hoe oud ze ook zijn natuurlijk. Maar wachten tot ze het huis uit zijn is ook geen optie denk ik zo. En ze zullen het toch voelen denk ik? Zeker als ze steeds meer bewust raken van hun eigen liefde.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat duurt nog wel erg lang. Ik vind het jammer voor hun dat het zo gaat, ik gun ze een gewoon en gelukkig gezin.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik. Maar dan moet je wel gelukkig kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja vind ik ook, is ook een voorbeeld voor kinderen dat je ook voor je geluk mag kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven