Waarom doet zij dit?

04-10-2015 15:25 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden heb ik mij geregistreerd op dit forum. Ik had een probleem met een meisje. Ik heb daar het hele verhaal getypt. Toen het 'klaar' tussen ons was kwam zij bij mijn bedrijf stagelopen. (Zie postgeschiedenis.)



Op het werk was het vrijwel meteen goed tussen ons. We spraken elkaar veel, ze zocht veel contact via de mail (we hadden soms uren gesprekken via de mail) en vroeg vaak of we in de pauze ergens samen iets konden drinken/lunchen. Het was erg gezellig. Ze begon mij ook steeds meer berichten te sturen. Ik vroeg haar of zij iets met mij wilde eten, en ze zei 'nee'. Ik dacht: het is klaar, we stoppen ermee. We waren gewoon aan het werk, en binnen een maand begon te weer te mailen en contact te zoeken (en, wederom, wilde ze weer gaan drinken/eten ergens in de pauze). Vijf maanden geleden heb ik haar wéér gevraagd (tja, het contact loopt echt buitengewoon goed als we samen zijn) en ook toen was haar antwoord 'nee' (het duurde wel lang voordat ik haar bericht kreeg, normaal reageert ze binnen vijf minuten). Dus ook nu dacht ik: het is klaar. Niet veel later zocht zij wéér contact met mij op het werk. In plaats van haar weer uit te vragen, heb ik besloten om het boek 'Liefdesbang' van Hannah Cuppen aan te schaffen. In dit boek wordt onder meer bindingsangst beschreven en hoe je dat kan herkennen. Ik herkende haar er echt helemaal in. Ik ben naar het meisje in kwestie gelopen en heb gevraagd waarom zij zoveel appt/mailt/contact zoekt en waarom ze niets met mij wil drinken. Haar antwoord: "Ik vind het heel lastig om iemand toe te laten in mijn leven." Ik reageerde met "heb je bindingsangst?" Toen zei ze: "Ja, ik denk het wel."



Goed, een stukje duidelijkheid. Ik vroeg het aan haar op de laatste stagedag, en nu werkt ze niet meer bij 'ons'. Ik heb mij voorgenomen om geen contact met haar te zoeken (dat doe ik al een enkele maanden niet meer) en het bevalt mij. Op sommige momenten - sorry, daar moet ik eerlijk in zijn - mis ik haar nog wel (zeker als ik in gesprek ben met een ander meisje en mij opvalt dat zij weliswaar gezellig is, maar niet zo gezellig als het meisje in kwestie). Ik hoopte dat het over was het contact, maar nee. Soms in een week stuurt ze ontzettend veel afbeeldingen, bijvoorbeeld plaatjes van website. Ze stuurde mij bijvoorbeeld het plaatje met daaronder: "All you need is someone who sees how weird you are and likes you anyway." Dat stuurt ze weer een foto van een jurkje die ze heeft gezien of iets anders. Ze weet dat ik van meiden hou met bepaalde leren jassen. Stuurde zij mij laatste een foto van een meisje die zo'n jas aan heeft (dus alleen zo'n afbeelding!). En is het weer vijf dagen stil. En hup, daar komt ze weer: "Dit jurkje wil ik kopen!! Kijk hoe mooi!" Ja leuk, maar wat moet ik ermee? Ik sta eindelijk op het punt dat ik haar niet meer wil en dat ik mij realiseer dat een relatie niet zo moet beginnen. Het moet leuk zijn en vanzelf, en niet zo. Maar toch merk ik dat ik het stiekem, heel stiekem toch wel leuk vind als zij zoiets stuurt. Maar nogmaals: dames, wat moet ik ermee?



Ik weet dat velen van jullie denken: "Hou de eer aan jezelf, stop ermee en ga door met je leven!" Dat doe ik ook zeker. Ik lees veel boeken, heb binnenkort (hopelijk) de baan van mijn dromen (waar zij dus veel over vraagt) en doe leuke dingen met vrienden. Ik lijd er ook niet onder wat zij doet. Maar, wat is er toch met haar aan de hand? Kunnen jullie mij dit uitleggen en zelf ook weleens in zo'n situatie gezeten (dus dat je een jongen telkens je jurkjes toestuurt of iets, en zo ja, wáárom deed je dat?).



O, trouwens, ik wilde gister dit naar haar sturen. Doen of niet?:



Hey, even wat anders. Je hoeft mij niet meer te appen of wat dan ook. Ik vind dit zo’n poppenkast (vrijwel het gehele gebeuren tussen ons), dat ik vind dat als ik door met je zou gaan, ik mezelf tekort doe. Als jij zo contact met iemand wil, dan is dat aan jou, maar dan hebben wij een gehele andere kijk op dingen en willen wij echt iets anders.
Alle reacties Link kopieren
"Ik lijd er ook niet onder wat zij doet. "

Weet je het zeker? Je maakt er nogal een drama van vind ik hoor.



Zeg gewoon dat je er klaar mee bent en dat je het gek vind dat ze al die foto's stuurt. Als je er behoefte aan hebt kan je altijd nog vragen wat zij nou precies van je wilt. Duidelijkheid. Probleem opgelost. Wat een tienerdrama zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:mark87 schreef op 04 oktober 2015 @ 16:02:

[...]





[...]





Ik vrees dat ik verlatingsangst bij haar heb.Pfffff, wat een flauwekul.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
wat een gedoe... laat gaaaaaaaaaaaan



never a failure, always a lesson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven