Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 04 oktober 2015 @ 22:29:

[...]





Lijkt me geen goed idee het migratie beleid afhankelijk te maken van bijbel teksten.Bijbelteksten niet maar niet-bestaande teksten van Churchill wel?
quote:Chiefseattle schreef op 04 oktober 2015 @ 22:22:

[...]





Jaaaaaa, de Big Brother samenleving. Arme ik, als jij je zin krijgt, ga ik de cel heel vaak van binnen zien want ik weiger pertinent om mijn id kaart ten alle tijden bij me te dragen. Ik heb wel blond haar, blauwe ogen en ik kan heel goed: Sggggggeveningen zeggen dus wie weet matsen ze me wel.



Je kan overigens wel een bekeuring krijgen als je geen ID kan tonen. Als je die bekeuring niet betaalt, ga je alsnog de cel in.



Het gaat over mensen die hier zomaar het land binnen komen dus geen ingezetenen van Nederland. Dat is nog al een verschil lijkt mij.
Ik heb zitten nadenken, maar ik heb volgens mij geen voorbeeld uit het verleden die ik volg. Ik weet niet wat dat over mij zegt. Ik vind dat mensen in nood geholpen moeten worden, maar zo'n aparte mening is dat niet; er zijn talloze voorbeelden van mensen in heden en verleden die dat ook vinden.
Dat zijn er heel wat:



http://www.telegraaf.nl/b ... 000_de_grens_over___.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 04 oktober 2015 @ 22:31:

[...]





Het gaat over mensen die hier zomaar het land binnen komen dus geen ingezetenen van Nederland. Dat is nog al een verschil lijkt mij.Lijkt me geen onredelijke vraag, wie bent u, waar komt u vandaan en wat komt u doen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 22:21:

[...]



Een goeie vraag. Eerder werd namelijk gesteld dat vluchtelingen hier niet zouden passen vanwege een zogenaamde joods/christelijke traditie. Maar juist vanuit deze traditie zou je vluchtelingen liefdevol moeten opnemen.



Dat is wel interessant, ik ga eens uitzoeken wat de bijbel hierover zegt.



Volgens mij komen de meeste teksten erop neer dat je vreemdelingen niet mag uitbuiten.

Als vreemdelingen in je land kwamen wonen moesten zich aanpassen aan alle wetten en regels van het volk en mochten ze geen afgoden meer dienen. Althans ik ga het nog eens nazoeken. Want dan zou het betekenen dat de vluchtelingen binnen mogen komen, hun cultuur moeten aanpassen en zich tot het christendom moeten bekeren.
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 22:42:

[...]





Dat is wel interessant, ik ga eens uitzoeken wat de bijbel hierover zegt.



Volgens mij komen de meeste teksten erop neer dat je vreemdelingen niet mag uitbuiten.

Als vreemdelingen in je land kwamen wonen moesten zich aanpassen aan alle wetten en regels van het volk en mochten ze geen afgoden meer dienen. Althans ik ga het nog eens nazoeken. Want dan zou het betekenen dat de vluchtelingen binnen mogen komen, hun cultuur moeten aanpassen en zich tot het christendom moeten bekeren.Dat laatste zou de stroom wel doen opdrogen.
quote:hollebollegijs schreef op 04 oktober 2015 @ 22:11:

[...]





Wat hier is zal je moeten gaan controleren op identiteit.

Omdat er zo vreselijk over gelogen wordt 1 op 3 zou ik persoonlijk een voorstander zijn van vreemdelingen detentie voor de mensen zonder papieren en twijfelgevallen.



En dan?

Mijn standpunt heb ik al 180x duidelijk gemaakt dus daar zal ik jullie niet mee vervelen



Het niet kunnen vaststellen van de identiteit is inderdaad een van de grootste problemen. Ik zou niet weten hoe dat opgelost moet worden. Detentie vind ik te ver gaan, maar er zou wel goed duidelijk gemaakt kunnen worden dat de kans op een verblijfsvergunning dan nihil is.

Blijft het probleem: echte vluchtelingen die buiten hun schuld hun papieren zijn kwijtgeraakt.
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 22:42:

[...]





Dat is wel interessant, ik ga eens uitzoeken wat de bijbel hierover zegt.



Volgens mij komen de meeste teksten erop neer dat je vreemdelingen niet mag uitbuiten.

Als vreemdelingen in je land kwamen wonen moesten zich aanpassen aan alle wetten en regels van het volk en mochten ze geen afgoden meer dienen. Althans ik ga het nog eens nazoeken. Want dan zou het betekenen dat de vluchtelingen binnen mogen komen, hun cultuur moeten aanpassen en zich tot het christendom moeten bekeren.spaar je energie ik heb het al voor je gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 22:42:

[...]





Dat is wel interessant, ik ga eens uitzoeken wat de bijbel hierover zegt.



Volgens mij komen de meeste teksten erop neer dat je vreemdelingen niet mag uitbuiten.

Als vreemdelingen in je land kwamen wonen moesten zich aanpassen aan alle wetten en regels van het volk en mochten ze geen afgoden meer dienen. Althans ik ga het nog eens nazoeken. Want dan zou het betekenen dat de vluchtelingen binnen mogen komen, hun cultuur moeten aanpassen en zich tot het christendom moeten bekeren.



*piepstemmetje*



Ik ben 'n boer'ntrien die met stralend blauwe ogen schevening'n ken knauw'n.

Maar hartstikke atheïst.



Moek' nu weg?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:meivogel schreef op 04 oktober 2015 @ 22:46:

[...]





Het niet kunnen vaststellen van de identiteit is inderdaad een van de grootste problemen. Ik zou niet weten hoe dat opgelost moet worden. Detentie vind ik te ver gaan, maar er zou wel goed duidelijk gemaakt kunnen worden dat de kans op een verblijfsvergunning dan nihil is.

Blijft het probleem: echte vluchtelingen die buiten hun schuld hun papieren zijn kwijtgeraakt.Die laatsten zijn er maar heel weinig. Dan zullen die mensen in de regio moeten blijven.
quote:Pientjexxxx schreef op 04 oktober 2015 @ 22:31:

[...]





Je kan overigens wel een bekeuring krijgen als je geen ID kan tonen. Als je die bekeuring niet betaalt, ga je alsnog de cel in.



Het gaat over mensen die hier zomaar het land binnen komen dus geen ingezetenen van Nederland. Dat is nog al een verschil lijkt mij.Gaan we doen. Ik heb daar zeker celstraf voor over. Ik wil het dan iig voor laten komen om de rechter te kunnen spreken. Ik vraag me gewoon af wat hij/zij van mijn argumenten vindt. De bekeuring betalen vind ik geen probleem want ik kies er bewust voor om de wet hierin niet te volgen. Dat noem je burgerlijke ongehoorzaamheid. Daar zijn hippies goed in he, het wordt eigenlijk min of meer van me verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 04 oktober 2015 @ 22:46:

[...]





Het niet kunnen vaststellen van de identiteit is inderdaad een van de grootste problemen. Ik zou niet weten hoe dat opgelost moet worden. Detentie vind ik te ver gaan, maar er zou wel goed duidelijk gemaakt kunnen worden dat de kans op een verblijfsvergunning dan nihil is.

Blijft het probleem: echte vluchtelingen die buiten hun schuld hun papieren zijn kwijtgeraakt.1 op de 3 liegt ook over zijn / haar identiteit



Daar moet je de bewijslast omdraaien, tot u heeft aangetoond wie u WEL bent blijft u vastzitten.

Overigens dit ook duidelijk maken bij het eerste contact: Wie bent u? En als u er over liegt ziet u de eerste jaren weinig van Nederland.



Ja en je hebt pechvogels die alles kwijt zijn en niets digitaal hebben opgeslagen dat zal je per geval moeten beoordelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 22:50:

[...]



spaar je energie ik heb het al voor je gedaanIk ga je post opzoeken!
quote:Chiefseattle schreef op 04 oktober 2015 @ 22:58:

[...]





Gaan we doen. Ik heb daar zeker celstraf voor over. Ik wil het dan iig voor laten komen om de rechter te kunnen spreken. Ik vraag me gewoon af wat hij/zij van mijn argumenten vindt. De bekeuring betalen vind ik geen probleem want ik kies er bewust voor om de wet hierin niet te volgen. Dat noem je burgerlijke ongehoorzaamheid. Daar zijn hippies goed in he, het wordt eigenlijk min of meer van me verwacht. Een paar dagen een geheel verzorgd onderkomen. Lekker rustig lezen op je bed. Misschien niet eens zo verkeerd....
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 22:50:

[...]



spaar je energie ik heb het al voor je gedaan



Ik kan alleen je tekst uit leviticus vinden..

Er zijn nog veel meer teksten. Ik ga toch nog even zoeken.
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 23:06:

[...]





Ik kan alleen je tekst uit leviticus vinden..

Er zijn nog veel meer teksten. Ik ga toch nog even zoeken.en die passages van de evangelisten
Alle reacties Link kopieren
Maar als we Leviticus volgen voeren we dan ook de doodstraf in voor homoseksualiteit?



Leviticus 18:22: "Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel."



Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."



Leviticus heeft ernstig zieke teksten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 23:06:

[...]





Ik kan alleen je tekst uit leviticus vinden..

Er zijn nog veel meer teksten. Ik ga toch nog even zoeken.

Bijbelteksten

De volgende bijbelteksten hebben te maken met vreemdelingen, vluchtelingen en buitenlanders:



Jezus moet vluchten: Matteüs 2:13-15

Mozes op de vlucht vanwege een moord: Exodus 2:11-15

Abraham door God naar het buitenland gestuurd: Genesis 12

Ruth is een economische vluchteling: Ruth

David op de vlucht voor Saul: 1 Samuel 23:14-24:19

Opdracht om van vluchtelingen te houden: Leviticus 19:34

Opdracht voor het Loofhuttenfeest: Leviticus 23:39-43

Opdrachten om praktisch voor vreemdelingen te zorgen: Deuteronomium 24:14-22

Petrus zegt dat christenen ook vluchtelingen zijn: 1 Petrus 2:9-12
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 oktober 2015 @ 23:09:

Maar als we Leviticus volgen voeren we dan ook de doodstraf in voor homoseksualiteit?



Leviticus 18:22: "Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel."



Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."



Leviticus heeft ernstig zieke teksten En waar niet over wordt gerept is dat een man niet met zijn kinderen mag slapen. Zo even uit het blote hoofd.
verba volant, scripta manent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 oktober 2015 @ 23:11:

[...]



Bijbelteksten

De volgende bijbelteksten hebben te maken met vreemdelingen, vluchtelingen en buitenlanders:



Jezus moet vluchten: Matteüs 2:13-15

Mozes op de vlucht vanwege een moord: Exodus 2:11-15

Abraham door God naar het buitenland gestuurd: Genesis 12

Ruth is een economische vluchteling: Ruth

David op de vlucht voor Saul: 1 Samuel 23:14-24:19

Opdracht om van vluchtelingen te houden: Leviticus 19:34

Opdracht voor het Loofhuttenfeest: Leviticus 23:39-43

Opdrachten om praktisch voor vreemdelingen te zorgen: Deuteronomium 24:14-22

Petrus zegt dat christenen ook vluchtelingen zijn: 1 Petrus 2:9-12Bedankt, die ga ik lezen.
quote:MarianneDavids schreef op 04 oktober 2015 @ 23:16:

[...]





En waar niet over wordt gerept is dat een man niet met zijn kinderen mag slapen. Zo even uit het blote hoofd.



Verboden sexuele relaties



82. Onthoud je bij verwante familieleden van dingen, als kussen, omhelzen, lonken en aanrakingen, die tot incest kunnen leiden (Lev. 18:6) (CCN 110).

83. Pleeg geen incest met je moeder (Lev. 18:7) (CCN 112).

84. Pleeg geen mannelijke geslachtsverkeer (sodomie) met je vader (Lev. 18:7) (CCN 111).

85. Pleeg geen incest met je vaders vrouw (Lev. 18:8) (CCN 113).

86. Pleeg geen incest met je zus (Lev. 18:9) (CCN 127).

87. Pleeg geen incest met de dochter van je vaders vrouw (Lev. 18:9) (CCN 128).

88. Pleeg geen incest met de dochter van je zoon (Lev. 18:10) (CCN 119).

89. Pleeg geen incest met de dochter van je dochter (Lev. 18:10) (CCN 119)

90. Pleeg geen incest met je dochter (CCN 120). Dit gebod staat niet letterlijk zo in de Thora, maar het is uit andere geboden op te maken.

91. Pleeg geen incest met de zus van je vader (Lev. 18:12) (CCN 129).

92. Pleeg geen incest met de zus van je moeder (Lev. 18:13) (CCN 130).

93. Pleeg geen incest met de vrouw van je vaders broer (Lev. 18:14) (CCN 125).

94. Pleeg geen mannelijke geslachtsverkeer met je vaders broer (Lev. 18:14) (CCN 114).

95. Pleeg geen incest met de vrouw van je zoon (Lev. 18:15) (CCN 115).

96. Pleeg geen incest met de vrouw van je broer (Lev. 18:16) (CCN 126).

97. Pleeg geen incest met je vrouw’s dochter (Lev. 18:17) (CCN 121).

98. Pleeg geen incest met de dochter van je vrouw’s zoon (Lev. 18:17) (CCN 122).

99. Pleeg geen incest met de dochter van je vrouw’s dochter (Lev. 18:17) (CCN 123).

100. Pleeg geen incest met je vrouw’s dochter (Lev. 18:18) (CCN 131).

101. Heb geen gemeenschap met een vrouw in haar menstruatie periode (Lev. 18:19) (CCN 132).

102. Heb geen gemeenschap met een vrouw van een ander (Lev. 18:20) (CCN 124).

103. Heb geen mannelijke geslachtsverkeer (sodomie) met een man (Lev. 18:22) (CCN 116).

104. Heb geen gemeenschap met een dier (Lev. 18:23) (CCN 117).

105. Een vrouw mag geen gemeenschap hebben met een dier (Lev. 18:23) (CCN 118).

106. Castreer geen man(netje). Geen man, geen mannetje van een dier; huisdier, wild dier of gevogelte (Lev. 22:24) (CCN 143).
He, onlinebijbel.nl is zowaar niet geblokkeerd hier. Pownews, fokforum en geenstijl wel
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 23:09:

[...]





en die passages van de evangelisten



Gevonden, ik ga ze lezen.

Dit is wat ik ook nog gevonden heb.



Exodus 23:33

Er mogen zich in het land Israël geen afgoddienaar vestigen.



Dus toch bekeren tot het Jodendom of het Christendom.
http://www.telegraaf.nl/b ... gen_naar_Duitsland__.html



Dat zijn er wel ontzettend veel. Al is daar maar een klein gedeelte kwaadwillend van, dan zijn het er toch nog heel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven