Mode & Beauty alle pijlers

Haren los of vast als je gaat slapen

04-10-2015 23:09 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een absoluut non-issue maar ik vroeg me dus af hoe jullie dat doen.



Mijn haren zijn inmiddels best lang geworden. Ze vallen tot over de schouders.



S nachts in bed lig ik wel eens op m'n haren en kan ik me niet soepel omdraaien (nogmaals echt non-issue, nu ik t type vind ik t nog vreemder dat ik er een topic over open!!).

Dus ik nu ga ik sinds een tijdje met een staart in mn haar naar bed. Heel sexy is het niet, maar hij kan altijd uit natuurlijk



Hoe doen jullie dat met lang haar??

Is een staart schadelijk ivm kapot gaan van de haren, of maakt het geen bal uit, los of vast?
Alle reacties Link kopieren
Ik vlecht het in en slaap op een satijnen kussen.
Alle reacties Link kopieren
Was toevallig laatst ook een topic over.

Ik heb altijd heel lang haar gehad en ook nog eens heel dik haar droeg het s nachts altijd los.

Momenteel is mijn haar iets korter en ik heb de laatste tijd dat ik echt niet meer kan slapen met los haar, ga zelfs uit bed om een elastiek te zoeken.

Ik doe het dan in een hele hoge losse knot dan zit het de volgende dag ook nog goed.
Alle reacties Link kopieren
Een vlecht met een stoffen elastiek.
Alle reacties Link kopieren
vlecht, toen ik nog lang haar had.
Los maar dan wel onder mijn hoofd vandaan dus zodat ik er niet op lig .
Alle reacties Link kopieren
Als ik het net gewassen heb draag ik het los (2x per week), de rest van de nachten in een vlecht.
maak een soort van hoge staart en vaak valt het dan voor me gezicht (pineapple) en soms zet ik in een knot bovenop me hoofd of ik bind een satijnen sjaal erom heen
Alle reacties Link kopieren
hoe haren dragen tijdens slapen
Alle reacties Link kopieren
Los.
Ik doe het altijd in een knot, anders kan ik niet slapen. Voelt heel kriebelig. Is trouwens ook beter voor je haren. Je haar overdag te veel in een staart dragen is dan weer niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het overdag bijna altijd een staart, vlecht of knot dus ik probeer mijn haar 's nachts wat 'rust' te gunnen en het los te dragen. Tijdens de zomer vind ik dat echter vaak te warm (ik heb dik haar). Dan maak ik een heel losse staart.

Als je het overdag al los draagt zou ik dus 's nachts gewoon kiezen wat je het prettigst vindt.
Alle reacties Link kopieren
@pommiaan: Wat is dan het verschil tussen overdag of 's nachts een staart dragen? De duur blijft toch gelijk?
Alle reacties Link kopieren
Pfff hier denk ik nooit over na. Haar gaat hier automatisch los wanneer ik naar bed ga. Ook lang haar tot over m'n schouders, en tuurlijk lig ik er met draaien wel eens op maar heb dat nooit als storend ervaren.



Maar dan heb ik het ook meestal vast overdag, dat is meer dan genoeg.
Vroeger altijd los kreeg dan de kriebels als ik met staart in slaap viel. Nu is het juist omgekeerd. Altijd in een hoge knot en meestal ziet het er nog leuk uit de volgende dag en doe ik er niks meer aan.

Toen ik nog thuis woonde vlechtte mn moeder het altijd voor het slapen gaan, volgens haar groeide het dan sneller?
Alle reacties Link kopieren
Altijd in een vlecht. Anders 1 en al klit. ( dikke krullen)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb het altijd in een staart... ik vind het niet fijn met slapen anders.

Maar ik heb het overdag ook altijd vast (ik weet het; niet goed.. Maar mijn haar is zo dun/weinig dat het los ook geen gezicht is).
quote:bolhoed schreef op 04 oktober 2015 @ 23:29:

@pommiaan: Wat is dan het verschil tussen overdag of 's nachts een staart dragen? De duur blijft toch gelijk?



Noujakgt eraan hoelang je slaapt, ik lig meestal zo'n 6-8 uur in bed als ik vroeg op moet. Als je dan de hele dag een staart in hebt loopt dat toch gauw op tot 12-14 uur lang je haren bekneld .



'S nachts schijnt een knot beter te zijn tegen gespleten haarpunten, omdat je er dan niet steeds overheen rolt of schuift zegmaar. Maar ik weet het ook niet precies, ik heb er toen wel veel over op internet gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jonger was sliep ik altijd met los haar nu zou ik dat niet meer kunnen!



ik heb echt een hele volle bos met echte pijpekrullen wat tot mijn bil komt. Nu draag ik het altijd vast als ik ga slapen. Hoge knot met zo een crunchy elastkek zo een dikke lelijke met pluisjes hahaha of als ik het heb nat gemaakt vlecht ik het in
Alle reacties Link kopieren
Whaw, ik ben dus niet helemaal gek dat ik er over nadenk!

Heb geen dik haar, maar merk inderdaad meer knopen/ klitten als ik ze los heb. En m'n armen liggen nogal vaak op m'n haren als ik ze los heb. Nooit last van gehad, ritueel was dat haren los gingen.

Leuk om te zien hoe iedereen dat doet, en de theorieën!

Ik ga morgen ook vlechten als het er daardoor harder groeit :-)
quote:mOnstur schreef op 04 oktober 2015 @ 23:52:

Whaw, ik ben dus niet helemaal gek dat ik er over nadenk!

Heb geen dik haar, maar merk inderdaad meer knopen/ klitten als ik ze los heb. En m'n armen liggen nogal vaak op m'n haren als ik ze los heb. Nooit last van gehad, ritueel was dat haren los gingen.

Leuk om te zien hoe iedereen dat doet, en de theorieën!

Ik ga morgen ook vlechten als het er daardoor harder groeit :-)Laat me maar weten of het daadwerkelijk groeit😂 bij ons niet in elk geval :P
Alle reacties Link kopieren
quote:mOnstur schreef op 04 oktober 2015 @ 23:52:

Whaw, ik ben dus niet helemaal gek dat ik er over nadenk!

Heb geen dik haar, maar merk inderdaad meer knopen/ klitten als ik ze los heb. En m'n armen liggen nogal vaak op m'n haren als ik ze los heb. Nooit last van gehad, ritueel was dat haren los gingen.

Leuk om te zien hoe iedereen dat doet, en de theorieën!

Ik ga morgen ook vlechten als het er daardoor harder groeit :-)



Ik las laatst een artikel, iets van hoe wordt je haar lang. De schrijfster kwam tot de conclusie wat alle mensen met lang haar gemeen hebben dat ze het vlechten! Of het wetenschappelijk onderbouwen is dat niet hahaha😋



Maar Mijn moeder heeft ook heel lang haar en heeft het van jongs af ook altijd gevlochten! Dus zou het zeker proberen
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 04 oktober 2015 @ 23:44:

[...]





Noujakgt eraan hoelang je slaapt, ik lig meestal zo'n 6-8 uur in bed als ik vroeg op moet. Als je dan de hele dag een staart in hebt loopt dat toch gauw op tot 12-14 uur lang je haren bekneld .



'S nachts schijnt een knot beter te zijn tegen gespleten haarpunten, omdat je er dan niet steeds overheen rolt of schuift zegmaar. Maar ik weet het ook niet precies, ik heb er toen wel veel over op internet gelezen.Oja, uiteraard. Ik was mijn ontspan-tijd 's avonds al bij het slaapgedeelte aan het tellen, dan doe ik mijn haar ook vaak al los(ser). Maar als je het puur als wakker-slapen bekijkt is het wakker-gedeelte uiteraard veel langer
In een knot bovenop mijn hoofd die vastgezet is met een schuifje.
Alle reacties Link kopieren
Altijd in een vlecht, knot is bijna onmogelijk aangezien mijn haar heel lang, dik en zwaar is want dan krijg ik echt hoofdpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven