Wijn in flesje van baby??!

04-10-2015 21:28 129 berichten
Wij waren vandaag op een feestje en er was een vrouw die vertelde dat ze zo nu en dan een beetje wijn in het flesje van haar dochter (1.5jaar of iets) doet. Ze heeft er nog 2 en blijkbaar doet ze dit al sinds ze een paar maanden oud waren.



Natuurlijk heb ik gevraagd waarom iemand zo iets doet. Volgens haar is het rustgevend en vooral omdat ze dan makkelijker in slaap vallen. Of als ze op vakantie gaan met de auto of vliegtuig.



Ze keek me trouwens wel erg raar aan want het schijnt dat meerdere mensen dit doen? Geloofde er eigenlijk niet veel van dus heb even gegoogeld maar niks gevonden.



Dus mijn vraag, waarom zou iemand een kind laat staan een baby wijn willen geven?

En nee, ik ben niet van plan dit bij mijn eigen kind te doen. Is gewoon puur om te weten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog kind was, adviseerde de huisarts mijn ouders mij drank-met-suiker te drinken in geval van ziekte.



En je ziet het resultaat: ik spendeer nu tijd op het Viva-forum!
quote:DorothyParker schreef op 04 oktober 2015 @ 22:37:

[...]



Wat chill?Ik ben "chill". Vind het wel zielig dat je veel gaat roepen, zelfs commentaar geeft als er tegengeluid komt, maar dan zwijgt als er een vraag gesteld wordt.Ja maar dat was al wel duidelijk (dat je dat vindt) en verder worden er wel meer ondoordachte dingen geroepen hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kia-Ora schreef op 04 oktober 2015 @ 22:45:

In België ís het niet normaal om je kind alcohol te geven. Net zo min als het Nederland ís. Gaan roepen dat het in een Vlaamse serie getoont wordt ís van de zotten.

Zeker een keertje Spoed of Flikken gekeken... en dan heel de Vlaamse tv denken te kennen.

En dan nog vraag ik me af waar dat in die series (zeker spoed, heb nog nooit een aflevering van flikken gezien) als normaal wordt gezien.



Zeg dan dat dat gezin dat deed. Maar meteen maar zeggen dat Vlaamse series dat ook doen?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 04 oktober 2015 @ 22:47:

[...]



Ja maar dat was al wel duidelijk (dat je dat vindt) en verder worden er wel meer ondoordachte dingen geroepen hier.

1 Ik vind dat niet, dat is gewoon niet normaal (zowel in ons land als in onze series)

2 ondoordachte dingen gaan schreeuwen over een bevolkingsgroep is idioot. Dus ja, als je domme dingen zegt kun je daarna ook een antwoord geven.



Dus ik wacht geduldig af op een antwoord. Ben heel benieuwd.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 04 oktober 2015 @ 22:46:

Toen ik nog kind was, adviseerde de huisarts mijn ouders mij drank-met-suiker te drinken in geval van ziekte.



En je ziet het resultaat: ik spendeer nu tijd op het Viva-forum!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Heb flink gegoogeld en las een stukje op dutch forum waarop een vrouw ook aangeeft wijn te geven. Is van een jaar geleden ofso. Kan het niet screenshotten en het is te lang om weer terug te zoeken😑😑
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 04 oktober 2015 @ 22:50:

[...]



En dan nog vraag ik me af waar dat in die series (zeker spoed, heb nog nooit een aflevering van flikken gezien) als normaal wordt gezien.



Zeg dan dat dat gezin dat deed. Maar meteen maar zeggen dat Vlaamse series dat ook doen?

Geen idee hoor Door, ik weet dat beide series in Nederland worden/werden uitgezonden. Lijkt mij dat het in beide series juist afgekeurd wordt. Bij spoed vanwege het medische en bij flikken ivm het strafrechtelijke.

Ik heb in beide landen gewoond en in beide ís het abnormaal om bij je kind wijn in de fles te doen, ook in tv series heb ik het nooit gezien.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Wat?? Wijn aan een baby?!?!?

Dat klinkt echt heeeel ongeloofwaardig en als het wel waar is zou ik serieus overwegen om hier een melding van te maken.



Edit: ik lees nu hierboven dat ze dit vroeger deden. Wow.. echt wow. Ik bedoel, dat ze toen de kennis nog niet hadden dat het slecht is, oke. Maar het is een baby?! Mocht je toen tijdens de zwangerschap ook gewoon drinken dan?
quote:pommiaan schreef op 04 oktober 2015 @ 23:05:

Wat?? Wijn aan een baby?!?!?

Dat klinkt echt heeeel ongeloofwaardig en als het wel waar is zou ik serieus overwegen om hier een melding van te maken.



Edit: ik lees nu hierboven dat ze dit vroeger deden. Wow.. echt wow. Ik bedoel, dat ze toen de kennis nog niet hadden dat het slecht is, oke. Maar het is een baby?! Mocht je toen tijdens de zwangerschap ook gewoon drinken dan?Op ad.nl staat een artikel waarin staat dat een glas wijn per dag niet verkeerd is voor een zwangere. Kan me niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand dat doet
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 21:48:

[...]



niet overdreven er zijn steeds meer problemen met binge drinkende jongeren en drank vernietigt de hersens van kinderen.Ja totaal niet overdreven zelfs. Het mag van mij omhoog naar 25 jaar. Maar goed dat is off-topic. Drank aan een kind geven, in welke mate en op welke manier, dan ook is te zot voor woorden.
Vroeger kregen mijn ouders 'de dot'.

Een lapje katoen met jenever en suiker.

Maar zij vonden dat, in 1968, toen ik geboren ben, al achterlijk.



Mijn wijlen ex schoonmoeder gaf mijn kind kersenbonbons toen ze anderhalf was.

Mijn ex en ik waren des duivels.



Beide voorbeelden zijn Nederlands overigens.



Elke dronken Schot kan bedenken dat deze manier van kalm houden niet deugt.

Zeker nu, na alle voorlichting etc. over alcohol.

De leeftijdsgrens is niet voor niks 18+.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kia-Ora schreef op 04 oktober 2015 @ 23:04:

[...]



Geen idee hoor Door, ik weet dat beide series in Nederland worden/werden uitgezonden. Lijkt mij dat het in beide series juist afgekeurd wordt. Bij spoed vanwege het medische en bij flikken ivm het strafrechtelijke.

Ik heb in beide landen gewoond en in beide ís het abnormaal om bij je kind wijn in de fles te doen, ook in tv series heb ik het nooit gezien.

Dit maar een even kopiëren zodat iedereen het leest.

Dikke bullshit dat het in België normaal is.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:noespoes schreef op 04 oktober 2015 @ 23:12:

[...]





Op ad.nl staat een artikel waarin staat dat een glas wijn per dag niet verkeerd is voor een zwangere. Kan me niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand dat doet Absurd. Voor 2015 dan hè, niet voor 'vroeger' toen men de gevaren nog niet wist.
quote:noespoes schreef op 04 oktober 2015 @ 23:12:

[...]





Op ad.nl staat een artikel waarin staat dat een glas wijn per dag niet verkeerd is voor een zwangere. Kan me niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand dat doetOhja, uit 2012: http://m.ad.nl/ad/m/nl/10 ... n-schaadt-baby-niet.dhtml
quote:aaaanne schreef op 04 oktober 2015 @ 23:39:

[...]



Ohja, uit 2012: http://m.ad.nl/ad/m/nl/10 ... n-schaadt-baby-niet.dhtmlOeps, niet naar jaartal gekeken. Stom
Ja maar toen zou toch ook al laaaaaaang bekend zijn dat het schadelijk was. Ik vind 2012 net zo recent als 2015 in dit geval hoor.

Het gaat trouwens ook heus wetenschappelijk onderzoek. Valt mee dat al die kinderen gezond zijn gebleven.
Erg boeiend eigenlijk. Drinken tijdens je zwangerschap is precies hetzelfde als je kind wijn geven nadat het een aantal maanden oud is. Of zeg ik nu iets heel doms?
Alle reacties Link kopieren
quote:noespoes schreef op 04 oktober 2015 @ 23:54:

Erg boeiend eigenlijk. Drinken tijdens je zwangerschap is precies hetzelfde als je kind wijn geven nadat het een aantal maanden oud is. Of zeg ik nu iets heel doms?

Uhm eerlijk gezegd ja, je zegt nu iets doms .

Beide gevallen zijn enorm schadelijk voor de ontwikkeling van het kindje alleen welke schade het oplevert ís afhankelijk van de ontwikkelingsfase/leeftijd van de foetus/ het kindje. Zo kan bijvoorbeeld FAS na de geboorte natuurlijk niet meer ontstaan.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 04 oktober 2015 @ 23:05:

Wat?? Wijn aan een baby?!?!?

Dat klinkt echt heeeel ongeloofwaardig en als het wel waar is zou ik serieus overwegen om hier een melding van te maken.



Edit: ik lees nu hierboven dat ze dit vroeger deden. Wow.. echt wow. Ik bedoel, dat ze toen de kennis nog niet hadden dat het slecht is, oke. Maar het is een baby?! Mocht je toen tijdens de zwangerschap ook gewoon drinken dan?





Eh ja. En roken ook. Tot niet zo heel lang geleden was dat vrij normaal eigenlijk (en nee, niet meer in 2012, maar een paar generaties geleden bedoel ik).

Een vriendin van mij heeft haar eerste kind in Engeland gekregen, en kreeg van de verloskundige het advies 'niet te veel' te drinken. Toen ze vroeg wat 'te veel' dan was, kreeg ze te horen dat niet meer dan 1 glas per dag aangeraden werd. De gebruiken verschillen dus ook nogal per land.
Waarom heb je de amk niet ingeschakeld to?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 14:09
Reden: op de man
% gewijzigd
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 14:10
Reden: ongepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 14:10
Reden: provoceren
% gewijzigd
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 14:10
Reden: provoceren
% gewijzigd
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 14:11
Reden: provoceren
% gewijzigd
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven