Op naar de herfst!

28-08-2015 10:03 157 berichten
Hoezeer ik ook genoten heb van die heerlijke hittegolf in juni/juli en van een prachtig zonovergoten dag zoals die van vandaag, word ik stiekem heel gelukkig van de weersvoorspellingen: mijn favoriete seizoen is aantocht!







Het weer zegt het, de pepernoten die weer bij de Kruidvat zeggen het, de nieuwste mode in etalages zeggen het: de zomer is weer op zijn retour. Al hoop ik natuurlijk op een mooie nazomer met temperaturen rond de 18 graden met een volle zon, dat gun ik de zonaanbidders namelijk ook!



Maar goed, gisteren had ik voor het eerst een vest aan zonder dat de airco op de werkvloer de reden is, begon ik mijn dunne dekentje op de bank weer wat koud te vinden en heb ik met de auto door de stortregen gereden: heerlijk! Dus kreeg ik zin om me mentaal voor te bereiden op het nieuwe seizoen door te gaan winkelen, mijn grofgeweven deken te wassen, stoofpotten te maken (je bent welkom op het 'Vers koken en bakken' topic!) en de kaarsen weer eens tevoorschijn te toveren.



Dus, herfstliefhebbers, wie heeft er zin om mee te delen aan een leuk topic? Deel hier je nieuwe aanwinsten (voor in huis, voor je garderobe, voor in de tuin, you name it!) of laten we lekker keuvelen over dit prachtige seizoen.
Ik ga ons zomerdekbed omwisselen voor het herfst/lente dekbed. Merk dat het zomerdekbed nu echt te koud wordt. Ik wacht er eigenlijk altijd te lang mee. Maar nu al op tijd om.



Dit weekend ga ik trouwens zelf pepernoten bakken. Sinds ik ze vorig jaar geproefd heb van mijn beste vriendin wil ik ze echt niet meer kopen. Kost echt niks om zelf een paar dozijn te maken en het is zoveel lekkerder! En de moeite is het helemaal niet.
Ik weet dat de Tuinland bij mijn ouders in de buurt iig ieder jaar pompoenen verkoopt (en een middag pomoenen uitsnijden erbij voor de kinderen, jij mag vast ook wel meedoen, beetjegek).



Albert Heijn verkoopt rond deze tijd trouwens ook vaak pompoenen, kan je uithollen om mee te koken èn vervolgens als decoratie gebruiken; dubbel feest. Ik heb daarvan trouwens wel altijd het idee dat ze minder lang mooi blijven dan sierpompoenen; misschien iets met de 'rijpheid' waarmee ze geplukt worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 21 september 2015 @ 11:23:

Ik weet dat de Tuinland bij mijn ouders in de buurt iig ieder jaar pompoenen verkoopt (en een middag pomoenen uitsnijden erbij voor de kinderen, jij mag vast ook wel meedoen, beetjegek).



Albert Heijn verkoopt rond deze tijd trouwens ook vaak pompoenen, kan je uithollen om mee te koken èn vervolgens als decoratie gebruiken; dubbel feest. Ik heb daarvan trouwens wel altijd het idee dat ze minder lang mooi blijven dan sierpompoenen; misschien iets met de 'rijpheid' waarmee ze geplukt worden?Oh ja die dingen zijn natuurlijk ook bederfelijk! Sta ik niet eens bij stil haha
Alle reacties Link kopieren
quote:meid-27 schreef op 08 september 2015 @ 21:54:

Thee, warme chocolademelk, lekker vroeg de gordijnen dicht, kaarsjes aan, heerlijke regen- en windbuien.

En lekker naar buiten met de fotocamera: paddenstoelen en al het verkleurde blad, prachtig!

Lekker in de pyjama en pantoffeltjes aan onder een dekentje op de bank tegen m'n vriend aankruipen! De katten die er gezellig bij komen liggen.

Wat hebben we maar geluk in ons landje met deze afwisselende seizoenen :D Heerlijk!



Boodschappen doen tijdens regenachtig winderig weer is altijd balen, maar ik trakteer mezelf altijd op een leuk tijdschrift, en als ik me sta te irriteren in de rij bij de kassa, dan visualiseer ik mezelf op de bank in mijn roze Betty Boop loungebroek ( ja ik weet het maar hij zit zo lekker) kop thee erbij, plak zelfgebakken cake, heerlijk tablet op schoot.

Dat gedeelte dat manlief zit te gillen tegen Messie omdat die een penalty mist en dat de kinderen elkaar de tent uit vechten laat ik even achterwege in mijn visualisatie.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto: ik zie het tafereel al helemaal voor me!



Maarruh, ben ik gisteren gewoon vergeten dat het nu ECHT herfst is! Nu mag het echt, de dekens, de warme choco, de pepernoten... Yay!



Alle reacties Link kopieren
Wederom aan het genieten van een knusse herfstavond en heb vandaag alvast wat kerstspullen gekocht bij de Action
Fleet, ik zie in bijna elk bericht van jou dat je iets gaat bakken of iets hebt gebakken. Lekker hoor. En blijkbaar ben je er erg goed in, anders zou je het niet zo vaak doen.



Ik geniet ook van dit jaargetijde. Het leven ziet er in mijn ogen echt een stuk mooier uit in de herfst. Wanneer de blaadjes gaan dwarrelen en de laatste zonnestralen nog tussen de boomtakken doordringen. Heerlijk!



Hier nog geen warmer dekbed. We hebben een warm huis, dus bij ons ligt een dun dekbed op het hele jaar. Wel de lekker dikke warme pyama uit de kast. Een mooie deken op de bank voor de avonden die er aan gaan komen. Een leuke serie om in de avond met partner te kijken. Kaarsjes staan en verschillende smaken thee in huis gehaald.

Ik geniet met je mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven