Welke kattenbak + vulling stinkt niet?

03-10-2015 10:04 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om een kattenbak aan te schaffen.

Maar welke kattenbak + vulling raden jullie mij aan welke je niet ruikt?
Helpt zo'n filter dan echt? Ik moet zeggen dat ik die nog nooit heb vervangen.

TO, op zooplus vind je veel kattenbakkorrels met veel reviews.
quote:Hoezitdit schreef op 03 oktober 2015 @ 15:14:

Helpt zo'n filter dan echt? Ik moet zeggen dat ik die nog nooit heb vervangen.

TO, op zooplus vind je veel kattenbakkorrels met veel reviews.Ja zeker helpen die koolstoffilters, anders zaten ze er niet in haha. Ik heb de universele besteld bij Zooplus, dan heb je er 3 voor 2,50 Euro, kun je zelf op maat knippen. Ik vervang die 1 keer in de 6 weken, vind ik zelf het fijnste.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kattenbaken ruiken niet. Ik heb het ook wel eens aan mijn ouders gevraagd en zij zeiden niets te ruiken.



Ik gebruik het PeeWee systeem. Elke dag even de drollen eruit scheppen en om de twee dagen de onderbak legen. Soms kan mijn kater nog wel eens een stinkende drol neerleggen, maar dat ruik je na een minuut of 5 al niet meer.



Het is ook niet duur. Ik koop telkens een aanbieding van 3 grote zakken voor ¤45,-. Hiermee doe ik ongeveer 9 maanden. Dat is ¤5 per maand of ¤1,25 per week.



Hiervoor heb ik ook wel eens van die huismerk houtkorrels geprobeerd. Wanneer je de bak vult, ruikt het nog lekker. Zodra de eerste kat op de bak zijn behoefte heeft gedaan, vind ik het gelijk stinken.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 03 oktober 2015 @ 12:23:

[...]





kom hier maar eens, je ruikt echt niks.

Heb zelf een hele sterke neus en ruik het nog als iemand buiten gerookt heeft...Je ruikt het zelf niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de klontvormend extra hygiene van AH of van Jumbo (is hetzelfde alleen bij Jumbo goedkoper). Houtkorrels vond ik niet fijn omdat je de plasjes er dan niet uit kan scheppen.

En goed voer scheelt heel erg ja! Toen ik van Royal Canin naar rauw/graanvrij (Carnibest, Orijen, Applaws) ging, was dat echt een wereld van verschil. Sowieso veel minder poep en minder stinkend.



aanvulling: Voor de bak is hoe groteer hoe beter. Ik heb een Catit Jumbo en twee kleinere bakken, maar ze gaan beide het liefste op de grote bak.
Alle reacties Link kopieren
quote:PimPom schreef op 03 oktober 2015 @ 12:48:

[...]





Hmmm....ik heb nu geen klontvormende, misschien eens uitproberen!



Al lijkt mij 1x per jaar nog steeds een beetje weinig om de kattenbak uit te soppen.Oh schoonmaken doe ik vaker, idd het grit even in een emmer doen en dan de kattenbak soppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:47:

Ik heb de klontvormend extra hygiene van AH of van Jumbo (is hetzelfde alleen bij Jumbo goedkoper). Houtkorrels vond ik niet fijn omdat je de plasjes er dan niet uit kan scheppen.

En goed voer scheelt heel erg ja! Toen ik van Royal Canin naar rauw/graanvrij (Carnibest, Orijen, Applaws) ging, was dat echt een wereld van verschil. Sowieso veel minder poep en minder stinkend.



aanvulling: Voor de bak is hoe groteer hoe beter. Ik heb een Catit Jumbo en twee kleinere bakken, maar ze gaan beide het liefste op de grote bak.hier willen ze allebei op dezelfde bak..
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 03 oktober 2015 @ 12:38:

[...]





Ja, als je er voldoende grit in hebt wel

Ja, hier ook. Verschoon ook nooit de hele bak. Schep 'm alleen regelmatig uit.

Gebruik huismerk van AH of Plus, van dat klontvormende fijne grit.



En inderdaad, wat andere zeggen. Het voer is denk ik belangrijker dan het grit.

Hier Royal Canin en dat scheelt een hoop (no pun intended) met Whiskas. Brr.....
Ik heb deze. Een kattenbak met elektrisch filter systeem. Als ie aan staat ruik je niks. Ik zet hem aan als ik bezoek verwacht. De filter werkt nog steeds na een half jaar . Ik gebruik silicakorrels en schep elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje fatsoenlijk natvoer (met een hoog vleespercentage) geeft stinkt dat absoluut niet in de bak. Het grootste nadeel van brokken is juist dat er weinig vocht in zit, omdat katten over het algemeen weinig drinken. Het is niet voor niks dat er zoveel katten nierproblemen hebben.. naar mijn mening is natvoer dus beter dan brokken. Brokken zijn alleen handiger te bewzren, goedkoper en kunnen langer blijven staan dan natvoer, alhoewel ik nog niet heb meegemaakt dat die 2 van mij wat laten staan voor langere tijd.

Ik gebruik in de bak overigens biocat's classic 3 in 1 met lentegeur, kost 11,99 voor 20 liter bij de welkoop/boerenbond. Elke dag even klontjes scheppen en 1 keer per maand de bak helemaal opnieuw vullen.
Door de positieve geluiden hier heb ik vandaag maar eens Catsan gekocht. Dat lijken de katjes op het eerste gezicht ook maar eng te vinden, suffe beesten. Ze doen heel snel hun plasje, springen uit de bak, en proberen dan vanaf de ingang met 1 voorpootje die plas te begraven.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 04 oktober 2015 @ 22:19:

Door de positieve geluiden hier heb ik vandaag maar eens Catsan gekocht. Dat lijken de katjes op het eerste gezicht ook maar eng te vinden, suffe beesten. Ze doen heel snel hun plasje, springen uit de bak, en proberen dan vanaf de ingang met 1 voorpootje die plas te begraven. geef ze een kinderharkje.
quote:Dualla schreef op 03 oktober 2015 @ 15:20:

Mijn kattenbaken ruiken niet. Ik heb het ook wel eens aan mijn ouders gevraagd en zij zeiden niets te ruiken.



Ik gebruik het PeeWee systeem. Elke dag even de drollen eruit scheppen en om de twee dagen de onderbak legen. Soms kan mijn kater nog wel eens een stinkende drol neerleggen, maar dat ruik je na een minuut of 5 al niet meer.



Het is ook niet duur. Ik koop telkens een aanbieding van 3 grote zakken voor ¤45,-. Hiermee doe ik ongeveer 9 maanden. Dat is ¤5 per maand of ¤1,25 per week.



Hiervoor heb ik ook wel eens van die huismerk houtkorrels geprobeerd. Wanneer je de bak vult, ruikt het nog lekker. Zodra de eerste kat op de bak zijn behoefte heeft gedaan, vind ik het gelijk stinken.Goeie tip, en het is veeeeel goedkoper dan wat ik nu koop.
quote:lizenlotte schreef op 03 oktober 2015 @ 22:46:

Als je een beetje fatsoenlijk natvoer (met een hoog vleespercentage) geeft stinkt dat absoluut niet in de bak. Het grootste nadeel van brokken is juist dat er weinig vocht in zit, omdat katten over het algemeen weinig drinken. Het is niet voor niks dat er zoveel katten nierproblemen hebben.. naar mijn mening is natvoer dus beter dan brokken. Brokken zijn alleen handiger te bewzren, goedkoper en kunnen langer blijven staan dan natvoer, alhoewel ik nog niet heb meegemaakt dat die 2 van mij wat laten staan voor langere tijd.

Ik gebruik in de bak overigens biocat's classic 3 in 1 met lentegeur, kost 11,99 voor 20 liter bij de welkoop/boerenbond. Elke dag even klontjes scheppen en 1 keer per maand de bak helemaal opnieuw vullen.Die van ons dronken wekenlang niks toen ze nog natvoer kregen, deed op warme dagen maar water door het natvoer. Sinds we over zijn gegaan op brokken zuipen ze ieder 2 kommetjes per dag leeg én zitten ze achter alle waterglazen in huis aan (niet omdat de kommetjes leeg zijn uiteraard, maar omdat uit een glas drinken kennelijk véél leuker is). Onze jongste drinkt graag uit de douche en het toilet ( ) maar dat mag niet.
Alle reacties Link kopieren
+1 voor cat's best eco! Echt een wereld van verschil met catsan/ah huismerk (vinden wij ;) )

Geen vieze ammoniak geur en als je de klonters er goed uitvist gaat het super lang mee (en stinkt het bijna niet).
Nu zie ik verschillende kattenbakken van PeeWee met een behoorlijk prijsverschil. Ik zie bakken met overkapping van 35 euro en bakken van rond de 65 euro. Wat is precies het verschil?
Het formaat. Die van 35 euro is de standaardmaat, voor gewone katten. Die duurdere is groter, voor grotere kattenrassen.
Dank je, lechatrose. Ik heb vaak het huis vol liggen met grit, dus dit lijkt mij ideaal.
Ja, daar is het inderdaad ideaal voor. Ik werd ook moe van altijd kattengrit door het hele huis vinden. De bakken staan nu boven en heel af en toe vind ik een houtkorrel beneden. Maar ik stap er niet meer in en het wordt ook niet door het hele huis gelopen.
Dit zijn van die dingen die ik graag twintig jaar eerder had geweten. Het had mij heel wat werk bespaard.

Toch goed dat dit soort topics worden geopend.
Sanicat roze korrels met aloë vera, de geur neutraliseert de uitwerpselen.

1 tot 2x daags om- en uitscheppen houdt de bak netjes. Helemaal verschonen 1x per 2 weken. Werkt prima!!
Met twee keer daags scheppen vind ik dat je er best wel werk van hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 05 oktober 2015 @ 12:02:

Nu zie ik verschillende kattenbakken van PeeWee met een behoorlijk prijsverschil. Ik zie bakken met overkapping van 35 euro en bakken van rond de 65 euro. Wat is precies het verschil?Het verschil zit hem inderdaad in het formaat wat Lechatrose al zei en of het een open of dichte bak is. Sowieso zou ik de grote nemen. De kleine bak vind ik al aan de kleine kant voor een beetje normaal formaat huiskat. De kattenbak is wel even een uitgave, maar het wel waard. En door de lage kosten voor de vulling haal je dat er wel weer uit. Als je nog niet weet of jouw kat wel op houtkorrels gaat, zou ik eerst een kleine zak van de korrels aanschaffen om te proberen.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoezitdit schreef op 05 oktober 2015 @ 12:21:

Dank je, lechatrose. Ik heb vaak het huis vol liggen met grit, dus dit lijkt mij ideaal.Rond de bakken wordt er bij mij wel altijd wat zaagsel en houtkorrels uitgelopen. Maar elke avond veeg ik dat even weg en de houtkorrels gooi ik weer terug in de bak. Ik vind het allang al prettig dat ik geen grit meer door het hele huis vind.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Oh voor mijn kater van vijf kilo is het kleine formaat prima. Voor het formaat zou ik vooral kijken naar het formaat dat je kat nu gewend is. Maten in cm staan er wel bij op de site. Even vergelijken met de bak die je nu hebt en je weet welk formaat jij nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven