Moeilijk op klaar te komen bij seks

05-10-2015 10:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een minder vaak voorkomend probleem bij mannen, maar ik heb het zeer moeilijk om klaar te komen als ik seks heb.



Ik zit in een bijna 20 jarige relatie en zoals steeds gaat het met ups en down.



Het voorbije jaar hebben we besloten om er wat aan te doen. 3 a 4 keer per week is geen uitzondering.



Het verschil met een jaar geleden was dat als het niet lukte, ik er maar gewoon mee ophield en gefrustreerd was.



Nu wordt het dan handmatig afgewerkt, maar dat is niet hetzelfde. Het voelt anders aan en is enigszins teleurstellend vind ik.



Het gekke is dat ik het al op voorhand voel of het wel of niet gaat lukken, en misschien neem ik dat mee in mijn hoofd.



Zijn er dingen die kunnen helpen?
lukt het je om je hoofd ergens anders aan te laten denken, fantaseren, licht uit? als je in die fantasie opgaat lukt het misschien beter?

handwerk kan spannender worden als je het aan je vriendin overlaat, dan heb jij minder controle maar misschien toch de juiste stimulatie die je nodig hebt.
Ik lees weer eens verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem zal waarschijnlijk wel liggen bij het feit dat ik daar alleen maar aan denk tijdens de seks...



Nu, ik hou van veel licht, ik zie graag... de details.



En als ik zeg dat ik kan voelen dat het wel of niet gaat lukken, dan bedoel ik dat ik dat zelfs al op voorhand voel... Maar wat dat triggert weet ik dus niet.



Mijn vriendin neemt geen initiatief in bed, jammer genoeg. Het is ook steeds hetzelfde.



Misschien dat we het daar nog eens moeten over hebben.



Ze doet het wel graag, dus dat is zeker geen probleem, maar zelf iets uitproberen ligt niet in haar karakter denk ik.
jij kan zelf toch ook iets veranderen zodat het niet steeds hetzelfde is?
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, en dat doe ik ook.



Maar het resultaat blijft hetzelfde.
lastig hoor. Voelt het lichamelijk vervelend als je het niet afmaakt of is het meer de teleurstelling die het niet fijn maakt?

Ik kom, zoals veel vrouwen, ook niet klaar tijdens penetratie. Maakt mij niet zoveel uit, dus het is een non-issue. Ik kan wel op andere manieren klaarkomen hoor, en soms heb ik daar zin in maar soms vind ik ook gewoon prima en fijn zonder. Als het handwerk als een moetje voelt zou ik dat gewoon niet doen, volgende keer beter, dan wordt het ook niet zo groot in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er ook wel eens aan gedacht om je voedingspatroon en je sport patroon aan te passen?



Het is wel te merken dat bij mannen na de 40 alles wat langzamer hersteld. Dit herstel is te verbeteren door het gehele lichaam te trainen om sneller te herstellen. Dus sport, met name kracht training, leert het lichaam aan om sneller te herstellen. Dit tezamen met een juiste eiwit rijk dieet om dit herstel te bevorderen. Het neveneffect is dat de seks drive ook stukken verbeterd en je zowel fysiek als mentaal makkelijker/vaker presteert.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik train minstens 3x per week met gewichten, de andere dagen ben ik met zelfverdediging bezig, ik train dus ruim voldoende.



Ik eet sinds mei proteïnerijker. Dus ook dat heb ik al aangepast, weliswaar om sportieve redenen.



De drive is er zeker.
Alle reacties Link kopieren
Niet of te laat kunnen klaarkomen



Veel mannen hebben af en toe problemen met klaarkomen. Deze problemen zijn meestal tijdelijk. Problemen met niet kunnen klaarkomen worden veroorzaakt door:

•Onvoldoende zin in seks of onvoldoende seksuele prikkeling

•Pijn tijdens seks

•Alcohol, drugs of medicijnen

•Vermoeidheid, stress of depressie

•Lichamelijke oorzaken of ziekte.



Klaarkomen zonder gevoel



Bij klaarkomen zonder gevoel heb je wel een zaadlozing, maar niet het gevoel van een orgasme. Dit kan komen doordat je niet lekker in je vel zit of schuldgevoelens hebt over seks. Ook lichamelijke aandoeningen kunnen orgasme zonder gevoel veroorzaken, zoals suikerziekte (diabetes) en dwarslaesie. Soms veroorzaakt een te heftige prikkeling van de prostaat een zaadlozing zonder dat je het gevoel hebt klaar te komen.



Klaarkomen zonder sperma



Als je het gevoel van orgasme hebt zonder dat er sperma naar buiten komt, dan heet dit ‘droog’ klaarkomen. Als je last blijft houden van droog klaarkomen, kan dit een medische oorzaak hebben. Bijvoorbeeld door gebruik van medicatie of door prostaatproblemen. Vraag je huisarts om advies als het probleem zich aanhoudt.



Oplossingen voor orgasmeproblemen



Om plezierige seks te hebben, moet je in ieder geval:

•voldoende zin in seks hebben en opgewonden zijn

•goed gestimuleerd worden

•geen last van pijn hebben.



Zorg ervoor dat je fit en ontspannen bent en lekker in je vel zit. Vermijd het gebruik van alcohol of drugs bij seks als je merkt dat dit het klaarkomen moeilijk maakt.



Gebruik je medicijnen? Check in de bijsluiter of er orgasmeproblemen als bijwerkingen in staan. Bespreek met je arts of er alternatieven zijn voor je medicijnen die minder bijwerkingen hebben.



Praten met huisarts of seksuoloog



Blijf je problemen houden met klaarkomen? Of denk je dat er misschien een lichamelijke oorzaak is van de problemen? Praat dan met je huisarts. Die kan je zo nodig doorverwijzen naar een uroloog of seksuoloog.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.sexuologen.com ... s/zaadlozing-bespoedigen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:jvspider schreef op 05 oktober 2015 @ 11:06:

Het probleem zal waarschijnlijk wel liggen bij het feit dat ik daar alleen maar aan denk tijdens de seks...



Nu, ik hou van veel licht, ik zie graag... de details.



En als ik zeg dat ik kan voelen dat het wel of niet gaat lukken, dan bedoel ik dat ik dat zelfs al op voorhand voel... Maar wat dat triggert weet ik dus niet.



Mijn vriendin neemt geen initiatief in bed, jammer genoeg. Het is ook steeds hetzelfde.



Misschien dat we het daar nog eens moeten over hebben.



Ze doet het wel graag, dus dat is zeker geen probleem, maar zelf iets uitproberen ligt niet in haar karakter denk ik.



dat lijkt me echt een ultieme libido killer.



waarom neemt ze geen initiatief? is dat omdat jij het al vaak neemt? ligt het in haar aard?



kan ze hier iets aan veranderen?



en dan ook nwe dingen uitproberen, dat is nummer twee wat ze dus niet doet - weten jullie wel vn elkaar wat jullie fantasieën zijn? vraag je haar daarnaar?



misschien met spel op te lossen?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg geen reactie als ik vraag wat ze graag wil proberen. Ze zegt geen bijzondere wensen te hebben.



Heb haar eens gevraagd om eens met iets nieuws af te komen. Ik wacht nog :-)



Ze durft zichzelf op dat vlak niet laten gaan. Ze heeft telkens een orgasme, dus tijdens de seks laat ze zich daarin wel los.
heb je al aangegeven hoe fijn jij het zou vinden als ze zelf meedenkt en initiatief neemt?

dat het daardoor voor jou spannender wordt en dat je nu moeite hebt met klaarkomen?
Alle reacties Link kopieren
Niet in zo'n duidelijke verwoording misschien...
Alle reacties Link kopieren
quote:jvspider schreef op 05 oktober 2015 @ 15:46:

Ik krijg geen reactie als ik vraag wat ze graag wil proberen. Ze zegt geen bijzondere wensen te hebben.



Heb haar eens gevraagd om eens met iets nieuws af te komen. Ik wacht nog :-)



Ze durft zichzelf op dat vlak niet laten gaan. Ze heeft telkens een orgasme, dus tijdens de seks laat ze zich daarin wel los.



waarom durft ze dit niet? is ze op andere vlakken ook passief?



en heeft ze een orgasme tijdens penetratie? of tijdens oraal / handwerk? of alle drie?



laat jij haar eerst komen voordat jij komt?



heb je wel ns gevraagd hoe je het haar nog meer naar de zin kunt maken?



pas als zij los is in bed, super geniet, dan zal ze misschien ook verder initiatief nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft steeds eerst haar orgasme, ja. Met penetratie.



Ze is niet zo voor de andere manieren, waardoor ik mij ook een onnozelaar vind. Zou niet weten hoe ik haar oraal zou kunnen bevredigen. Wat ik nochtans leuk zou vinden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven