exact vertellen wat je gegeten hebt vandaag

23-07-2015 22:14 3074 berichten
We spreken hier hoofdzakelijk over eten, maar inmiddels al een gezellig topic geworden, aangezien er dagelijks gepost wordt...dus we gaan ook weleens off topic



omdat ik het gewoon leuk vind om te lezen wat en hoeveel iedereen zoal eet:

wie durft hier te vertellen wat je vandaag exact hebt gegeten, dus helemaal niks weg laten :p..

ik trap af, vandaag best veel op..

ontbijt: 300 gram magere kwark met honing, havermout, ongezouten cashewnoten en rozijnen.

tussendoor: halve banaan

lunch: 2 harde bollen met zaden en noten zonder beleg.

tussendoor: klein zakje chips

diner: sla met dressing en komkommer, tomaat, ei, biefstuk met champignonroomsaus, klein portie gebakken aardappelen met een theelepel mayonaise, waterijsje

tussendoor 200 gram magere kwark met handje noten en rozijnen

perzik...



als ik het zo opschrijf denk ik, wat bizar veel...

ben benieuwd naar jullie eerlijke lijstjes
Liefzoontje, dat was een zeer bescheiden portie! Hahaha. Ik wist het!



Lionneee, chocolade speculaas?? Wat klinkt dat lekker zeg!



Elko, ik vroeg het me ook al af ja. Die twee dames hebben al tijdje niet gepost. Zal vast juist goed met ze gaan. Zo goed dat ze helemaal geen zin hebben om op het forum rond te struinen. :-)
Haha jaa het begon goed......... aghjaa was wel lekker haha!



Ik vond de chocolade speculaas nogal tegenvallen.. wel lekker hoor, maar niet heel speciaal! waren net melk chocolade pepernoten.. dit was zo'n rood pak/doosje van de ah..
Net trouwens 5km hardgelopen en nu nog een les xco doen.. om te compenseren
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren crackers met smeerkaas

L: 2 volkoren crackers met rosbief

T: tompouce en 1 appel

D: spaghetti carbonara met een zelfgemaakte salade (rucola, feta, tomaat, komkommer, ui etc.)

T: kiwi
Lijstje vooralsnog:

O twee volkoren boterhammen met halvarine, kipfilet, ei, sla en peper

T pruim en kwart appel

T gesnoept van cakebeslag, heel zoet en zooooo lekker

L volkoren boterham met stroop en 20+ kaas, bak magere kwark en blauwe bessen

T gesnoept van chocoladecakebeslag, minder zoet echter met chocoladesausen, wederom zooooooo lekker

T handje blauwe bessen

D nog geen idee, partner doet boodschappen en ik laat me verrassen

T magere yoghurt, twee eetlepels magere kwark, lepel halvajam
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: boterham met jam, boterham met appelperenstroop, yoghurt met pruimen

Tussendoor: druiven

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische boterhamworst, paar wortels, stuk komkommer, hand cherrytomaten

Avondeten: broccoli, röstirondjes, vegaburger



Ik las over chocolade speculaas, dat lijkt me nou niet lekker. Chocola wel, speculaas ook, maar de combi, brrr. Heb ik ook met chocolade kruidnoten, en chocolade stroopwafel. Gek is dat eigenlijk...
O: 2 volkoren crackers met magere filet americain, thee met honing

T: koffie met suiker en melk, eierkoek

L: half pistoletje met kaas en komkommer, glas verse jus

T: banaan en glas verse jus

D: spaghetti bolognese

T: ?
Stroopwafel met chocolade laatst geprobeerd via AH. Was inderdaad heel hard en net alsof de stroop tot een harde suikerbrok was verworden.
O: 2 krentenbollen met hagelslag.

T: pakje sultana

L: 2 broodjes met slankie, cup a soup

T: klein handje borrelnootjes, 3 kiwi`s

D: zuurkoolstampot met spekjes en rookworst.

T: bakje kwark
en 2 snoepjes, bijna vergeten
Alle reacties Link kopieren
O: yoghurt met honeyloops

T: 2 time out koekjes, 2 koppen thee

L: 2 boterhammen met worst, 1 boterham met leverworst, 2 koppen thee

T: boterham met speculoos, 3 merci (collega had die doos op mn bureau naast mn pc gezet. Viel me mee dat ik er pas tegen 16u voor zwichtte). Half flesje icetea

A: penne met pastasaus (rode ui, courgette, tonijn, crème fraîche, rode pesto), glas water erbij

T: uur mom in balance (bootcamp voor zwangeren)

T: kop thee met een krakeling
O: 1 broodje met eiersalade

L: 3 vkbh met fricandeau en hagelslag

T: appel

D: spaghetti bolognese
O: 2 mueslicrackers met 30plus kaas 

L: 300gr optimel yoghurt met doosje blauwe bessen/framboos en 40gr muesli

T: peer

D: 3 boterhammen met rauwe ham



Mega drukke late dienst gehad dus amper de tijd om te eten... wel goed voor me na zo'n weekend
Gisteren nog het restje chips vh weekend opgegeten.



vandaag voorgenomen lijstje (ontbijt al op)



O: yoghurt met havermout/ rozijntjes, boterham met pindakaas.

T: pakje sultana

L: 2 rozijnenbroodjes.

T: rijstwafel met half plakje kaas, fruit.

D: macaroni

T: schaaltje vruchtenyoghurt.
Elko, mocht je het willen weten: in geitemelk zit ook lactose. Maar...ze verkopen gewoon lactosevrije yoghurt in de supermarkt. Dus mijn ontbijt vandaag is yoghurt met cruesli
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: havermoutpap met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: druiven

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, cherrytomaten, wortels en een stuk komkommer

Avondeten: pompoenrisotto met pecorino en geroosterde pompoenpitten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een recept van die pompoenrisotto? Die klinkt erg lekker namelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:elko schreef op 06 oktober 2015 @ 13:19:

Heb je een recept van die pompoenrisotto? Die klinkt erg lekker namelijk!



Nou, niet echt met hoeveelheden en zo, maar het basisprincipe is:

pompoen (liefst flespompoen) schillen, in kleine stukjes snijden, mengen met een scheutje olijfolie en wat rozemarijn of tijm (vers is het lekkerst, maar gedroogd kan ook) en in de oven op 200 graden roosteren tot het gaar is (20 minuten?). Dit kun je heel goed van tevoren doen (heb ik vanochtend gedaan terwijl ik ook brood in de oven bakte).

Bouillon maken van een blokje (paddestoelen)bouillon. Uitje snipperen en aanfruiten in olie, risottorijst toevoegen en roeren tot alles met de olie is bedekt en de korrels een beetje glazig worden. Afblussen met witte wijn. Daarna steeds scheutje bouillon toevoegen en blijven roeren. Tegen het einde van de bereidingstijd, als de rijst (bijna) gaar is, de pompoenblokjes toevoegen en meewarmen. Dan geraspte pecorinokaas toevoegen en roeren tot het lekker gesmolten en smeuiig is. Intussen in een droge koekenpan wat pompoenpitten roosteren tot ze beginnen te knappen, en die bij het serveren over je bordje risotto strooien.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor! Ik vind risotto zo lekker, vooral de meest simpele versies zonder teveel toevoegingen.

Ik kreeg van ons pap laatst de tip om een klein scheutje witte wijnazijn te gebruiken als ik de witte wijn wil weglaten maar wel de smaak ervan wil hebben (vind het niet zo'n fijn idee om alcohol te gebruiken in het eten nu onze dochter van 15 mnd mee eet en ik zwanger ben, ondanks dat het overgrote deel verdampt/vervliegt).

Ik doe er op het laatst trouwens ook nog vaak een klontje roomboter bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op risotto, deze versie is voor mij een heerlijk herfstig comfort food! Ik maak ze graag met veel groente en relatief weinig rijst. In veel recepten overheerst de rijst wat mij betreft teveel.

Dat met die witte wijnazijn heb ik zelf ook wel eens gedaan als ik geen witte wijn in huis had, werkt inderdaad goed. Boter vind ik zelf overbodig, maar kan inderdaad als je het nog wat romiger wil. Mascarpone is ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mascarpone heb ik nog niet geprobeerd. Roomboter hebben we altijd wel in huis dus dat is dan toch makkelijker.

Ik maak bij risotto dus altijd nog een groentegerecht of salade om aan de vitamines te komen.

Morgen eens kijken voor een flespompoen, kan ik van de rest pompoensoep maken
Is er verschil in smaak van pompoen en flespompoen? Wist ik niet.



Hier is het lijstje vandaag wat anders dan normaal, vandaag een dag waarop ik zin had om mezelf te verwennen met eten dat ik heel weinig van mezelf mag eten.



Noem het een chaetday.

Het betreft dan de tussendoortjes in de ochtend en in de middag die ik bedoel als cheateten.



O twee volkoren boterhammen met appelstroop en 20+ kaas

T 1 bruin hard broodje beide helften belegd met romige zachte brie 45+ en stroop, 1 bruin hard broodje beide helften belegd met rundvleessalade van de keurslager met pittige currysaus

T een appelcakeje met noten en ander fruit van de bakker

L bak magere kwark met blauwe bessen

T behoorlijk aantal pindarotsjes

D ossenhaas, sperziebonen, champignons, gebakken aardappeltjes, saus

T magere yoghurt, 2 lepels magere kwark, lepel halvajam
Ik doe mijn petje af voor de dames die steeds van die heerlijke gerechten op tafel toveren. Ik doe het jullie niet na. Als ik ga experimenteren kom ik elke keer weer tot de ontdekking dat ik iets, of meer dan iets, niet juist heb aangepakt.



Je hoort me niet klagen, maar als ik dan jullie lees heb ik respect.
O: 1 volkoren boterham met appelstroop

T: stuk verse ananas

L: volkoren boterham met een gekookt ei en een plakje ham

T: plakje ontbijtkoek

D: stamppot rauwe andijvie met spekjes en rookworst

T: ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troelalaaaa schreef op 06 oktober 2015 @ 16:26:

Is er verschil in smaak van pompoen en flespompoen? Wist ik niet.









Ik vind flespompoen vooral qua textuur wat 'romiger' en minder 'melig' dan andere pompoen kan zijn. Voor soep is die oranje pompoen prima, maar geroosterd uit de oven prefereer ik flespompoen.



Lekker verwenlijstje had je trouwens, belangrijk zulke dagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven