Familieweekend

05-10-2015 22:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



In januari ga ik met mijn familie een weekend weg. Voor de zaterdagavond organiseren mijn nicht en ik een spel. We gaan hiervoor de groep splitsen in 3 groepen bestaande uit 5 personen (leeftijd varieert van 12 tot 60). Het spel bestaat uit verschillende rondes. We hadden nu het volgende bedacht: het letterpakkenspel uit de jongens tegen de meisjes, een onderschrift bedenken bij een gekke familiefoto, vragen over de familie, vragen over het nieuws van afgelopen tijd, een spellingronde en een muziekronde. Tot nu toe heel leuk, maar heeft iemand een top idee om invulling te geven aan deze rondes? Of misschien is er iemand die nog een veel leuker idee heeft? Ik hoor het graag!

Thanks alvast:)
Alle reacties Link kopieren
Wauw. mijn ergste nachtmerrie. Laat die mensen gewoon lekker een drankje doen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Moet toch aan de uitspraak denken: als je niks leuks te zeggen hebt, zeg dan niks
Alle reacties Link kopieren
Die drankjes komen er ook zeker bij. Maar onze familie vindt het wel heel leuk om een spel met z'n alle te doen en tips daarvoor zijn altijd welkom!
Leuk! Wij spelen ook altijd spelletjes met een groot gedeelte van de familie tijdens zo'n weekend. Meestal het spel 30 seconds. Geen toevoeging, dit is toch al leuk?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee? Klinkt leuk zo'n familie. Zo zie je maar dat smaken verschillen.



Spel idee; knip uit foto's ogen van verschillende familieleden en evt BN'ers. Dan moeten de groepjes raden van wie de ogen zijn. Of andere gezichts- of lichaamsonderdelen. Bijv van wie is deze neus, of mond etc.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk idee Chocolol! Bedankt voor je tip.
Ik zou een pubquiz doen als je toch een spelletje wil en geen toestanden met attributen en per ronde andere spelregels. En maak dan 5 groepjes van 3.



Het aardige aan die tvspelletjes is dat de (oeverloze) uitleg van de spelregels enzo niet in beeld wordt gebracht, maar dat heb je irl dus wel.



Of striptwister natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Los van mijn oordeel over spelletjes. .



Ik hou van Holland is ook leuk in zo'n groep. De spelleider bedenkt van te voren de vragen en opdrachten en dan speel je 7 tegen 7

Op Internet zijn er genoeg voorbeelden te vinden
Alle reacties Link kopieren
En ter aanvulling; je ideeën in je OP kan je verwerken in het spel als onderdelen. En je noemt het dan niet ik hou van Holland maar ik hou van fam x. Al je vragen relateer je dan aan je familie ipv aan Holland
Alle reacties Link kopieren
In navolging van die uitgeknipte ogen kun je ook Wie ben ik , spelen. Tussen de Bn-ers en andere beroemdheden stop je ook een paar familieberoemdheden, Dus ome Piet is niet Linda de Mol, maar gewoon nicht Marie. Misschien moet je dan wel afspreken dat bepaalde vragen verboden zijn,(is het familie) of in de eerste 5 vragen verboden zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hints of namen/voorwerpen raden
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg dus niks geen tips hier want hoewel ik spelletjes heel leuk vind lijkt zo'n weekend me helemaal niets. Jullie iig veel plezier gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven