Lijf & Lijn alle pijlers

sport veel, verlies geen gram! advies gevraagd

05-10-2015 23:57 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



ik wil 5 kilo afvallen en ben hard beginnen sporten sinds een 6-tal weken. maar ik ben dus nog geen gram verloren! dit is mijn schema:

maandag en vrijdag: 1,5u gevechtsport. is niet altijd heel intensief, eerder matig denk ik.

dinsdag, woensdag, zaterdag: spinningsessie van 45 min (twee keer level 2, een keer level 3)

in totaal dus bijna 5u sport per week en tussendoor beweeg ik ook: fietsen, wandelen.

maar dus: ik heb nu keistrakke benen, maar nog steeds een vetbuikje! en weeg geen ons minder.



voedinginfo: ik probeer minder te snoepen, maar eet wel nog een tot maximum twee keer per week een stukje taart of ijsje ofzo. en ik heb wel een zwak voor lekkere bieren (ongeveer 6 per week), kan het daar aanliggen? voor de rest eet ik heel gezond. geen frisdrank, chips, vlees etc.



wat doe ik fout?



en kan je ook teveel sporten? las ergens op het forum dat te veel hardlopen ongezond kan zijn maar geldt dat ook voor andere sporten?



kom maar op met de tips!
stop met bieren en geef het tijd. 6 weken is heel kort
Alle reacties Link kopieren
Eén of twee keer per week een stuk taart is echt wel wat te veel. Ook als je 5 uur per week sport. Ook bier telt erg aan. Misschien kan je bij Myfitnesspall eens bij gaan houden hoeveel calorieën je op een dag binnen krijgt. En schrijf dan alles op dat je opeet en drinkt. Tot het kleinste dropje aan toe.
Alle reacties Link kopieren
6 weken is te kort om gigantische resultaten te boeken

Stop met 2 keer in de week taart.

Stop met alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Heb je overgewicht? Wat eet je op een dag?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
probeer overigens meer variatie aan te brengen in je trainingsprogramma. Het is nu te eenzijdig.
Alle reacties Link kopieren
Zes keer bier per week is wel veel ja, en twee keer taart ook. Daarbij: als je veel sport zet vet zich om in spieren. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus afvallen doe je dan niet nee....
Alle reacties Link kopieren
Je bouwt echt geen spieren op in 6 weken, Saqua.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Meid, na 6 weken ben je niet opeens 5 kilo lichter en heb je spierbundels, ging dat maar zo snel . Wat voor gevechtssport doe je als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Je doet niks van krachttraining? Dat is de enige manier om je metabolisme blijvend te verbeteren. Met wat je nu doet verbrand je alleen je energie die je die dag hebt ingenomen.

Doe je die spinning soms virtueel?



Ik zou een goede trainer nemen want ik denk dat je zelf niet genoeg kennis hebt om resultaat te boeken. Geloof me, dat werkt.
Beter overdressed dan underdressed!
Heb je jezelf ook opgemeten? Misschien verlies je wel cm's
Alle reacties Link kopieren
1. Stop met bier drinken

2. Ga krachttraining doen

3. Je zegt dat je gezond eet, maar het zijn ook de hoeveelheden die het doen.

3. Stop met bier

4. Geen bier meer!
quote:Saqua schreef op 06 oktober 2015 @ 00:29:

Zes keer bier per week is wel veel ja, en twee keer taart ook. Daarbij: als je veel sport zet vet zich om in spieren. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus afvallen doe je dan niet nee....



Nee, vet wordt niet omgezet in spieren. Een vetcel is iets heel anders dan een spiercel. Vet verbrand je dmv sporten of afvallen en een spiercel groeit dmv trainen.

To: 6 weken is te kort om resultaat te zien, je zult echt meer geduld moeten hebben aangezien dat buikje er ook niet aan zat binnen 6 weken.

Over teveel trainen hoef je je echt geen zorgen te maken, daar zit je niet zomaar aan.
Alle reacties Link kopieren
lees even mee voor tips
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Van sporten alleen val je niet af. Je zult minder calorieën moeten innemen, zo simpel is het.
"Boring conversation anyway"
quote:BriannaF schreef op 06 oktober 2015 @ 08:48:

Van sporten alleen val je niet af. Je zult minder calorieën moeten innemen, zo simpel is het.



Klopt niet helemaal, zeker niet als je eerst niks aan sport deed.

Door te bewegen verbrand je calorieën.

Dus als je eerst 1800 cals at per dag zonder sporten, je tijdens t sporten 300 cals verbrand breng je die inname omlaag naar 1500.

De combinatie van sporten en minder eten is echter wel beter en gezonder als je wil afvallen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen overgewicht alleen te veel vet op mijn buik, rest van mijn lijf is prima. ik heb maat 38 en soms maat 40 voor broeken. ik ben 40 jaar.

maar zou het ook kunnen dat het komt doordat ik op een te hoge intensiteit train? blijkbaar verbrand je dan minder vet en maak je meer cortisol aan. resultaat: vetbuikje. klopt dat?



ik stop met bier, dat vind ik makkelijker dan een keer per week taart laten. maar vinden jullie 6 biertjes per week veel? ik drink max drie dagen per week als ik ga stappen en dan drink ik er maar twee. ik heb net de indruk dat ik minder drink dan veel mensen rond mij. ik drink nooit wijn bij het eten of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 06 oktober 2015 @ 09:06:

[...]





Klopt niet helemaal, zeker niet als je eerst niks aan sport deed.

Door te bewegen verbrand je calorieën.

Dus als je eerst 1800 cals at per dag zonder sporten, je tijdens t sporten 300 cals verbrand breng je die inname omlaag naar 1500.

De combinatie van sporten en minder eten is echter wel beter en gezonder als je wil afvallen.Dit klinkt logisch, maar is ook niet mijn ervaring hoor! Ik doe sinds een half jaar aan fitness en krijg aan het eind van de training een overzicht van hoeveel calorieën ik verbrand heb, dik 400, maar ik ben nog geen gram afgevallen. Het werkt alleen in combinatie met voeding. Neemt niet weg dat sporten gezond is, dus we gaan er mee door!
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer ook om al je eten en drinken een tijdje in te voeren in een eetmeter-app.



Het gaf mij altijd waardevolle inzichten. Dan dacht ik dat ik echt gezond at, maar zaten er stiekem toch slechte gewoontes tussen die dik aantikten op mijn dagtotaal.



Je ziet dan ook meteen wat taart en bier doet met je totaal aan calorieën. Je kan met een stuk taart en 2 bier zo 800 calorieën teveel binnen krijgen op een dag.
quote:doemediema schreef op 06 oktober 2015 @ 10:24:

[...]



Dit klinkt logisch, maar is ook niet mijn ervaring hoor! Ik doe sinds een half jaar aan fitness en krijg aan het eind van de training een overzicht van hoeveel calorieën ik verbrand heb, dik 400, maar ik ben nog geen gram afgevallen. Het werkt alleen in combinatie met voeding. Neemt niet weg dat sporten gezond is, dus we gaan er mee door!



Je geeft zelf al je eigen verklaring 😊

Je traint al een half jaar dus je lichaam is t inmiddels gewend en dan moet je idd minder cals gaan eten om resultaat te krijgen.

Maar ik weet zeker dat je spiegelbeeld een ander plaatje laat zien dan voordat je trainde.
Alle reacties Link kopieren
quote:banditqueen schreef op 06 oktober 2015 @ 10:16:

ik heb geen overgewicht alleen te veel vet op mijn buik, rest van mijn lijf is prima. ik heb maat 38 en soms maat 40 voor broeken. ik ben 40 jaar.

maar zou het ook kunnen dat het komt doordat ik op een te hoge intensiteit train? blijkbaar verbrand je dan minder vet en maak je meer cortisol aan. resultaat: vetbuikje. klopt dat?



ik stop met bier, dat vind ik makkelijker dan een keer per week taart laten. maar vinden jullie 6 biertjes per week veel? ik drink max drie dagen per week als ik ga stappen en dan drink ik er maar twee. ik heb net de indruk dat ik minder drink dan veel mensen rond mij. ik drink nooit wijn bij het eten of zo.Je traint helemaal niet met hoge intensiteit. Ik denk dat je een keer met een PT moet gaan praten, want het ontbreekt hier en daar aan kennis (logisch hoor, je hebt er niet voor geleerd) en stel je verwachten bij. Zes weken is echt heel, heel erg kort.
Door alleen sporten val ik niet af. Als ik een dieet volg en niet sport dan val ik wel af. Als ik een dieet volg en sport dan val ik niet sneller af. Ik werd wel wat strakker en mijn conditie verbeterde.
Alle reacties Link kopieren
quote:banditqueen schreef op 06 oktober 2015 @ 10:16:

ik heb geen overgewicht alleen te veel vet op mijn buik, rest van mijn lijf is prima. ik heb maat 38 en soms maat 40 voor broeken. ik ben 40 jaar.

maar zou het ook kunnen dat het komt doordat ik op een te hoge intensiteit train? blijkbaar verbrand je dan minder vet en maak je meer cortisol aan. resultaat: vetbuikje. klopt dat?



ik stop met bier, dat vind ik makkelijker dan een keer per week taart laten. maar vinden jullie 6 biertjes per week veel? ik drink max drie dagen per week als ik ga stappen en dan drink ik er maar twee. ik heb net de indruk dat ik minder drink dan veel mensen rond mij. ik drink nooit wijn bij het eten of zo.



Natuurlijk niet. Het ligt echt niet aan die paar biertjes. Het zal meer combinaties zijn. Eten en alcohol is funest. Daar worden mensen ook vet van: een kapsalon eten na het stappen. Niet van de alcohol, maar die kapsalon.



Vet en koolhydraten samen eten, geeft ongeveer hetzelfde effect. Het lichaam gebruik een bron van energie en geeft een voorkeur aan koolhydraten. Het vet zal dan als lichaamsvet opgeslagen worden.



Vet en eiwit of koolhydraten en eiwit apart eten lost dat probleem op.



En van sporten val je niet af, dat is een mythe. Alleen krachttraining is zinvol en dan meer om je spiermassa te onderhouden als je in een calorietekort zit en niet om af te vallen sec. Afvallen doe je door minder te eten dan je nodig hebt.



Of zoals ook wel eens gezegd wordt: a calorie deficit is a recovery deficit



Veel rusten is belangrijk en zeker niet teveel duur of hiit sporten, dat zorgt idd voor een cortisolpiek en als je het vet dat dan in je bloed circuleert niet verbrandt dan heeft het lichaam de neiging dit subcutaan (onder de huid) te veresteren. Full body krachttraining met compoundoefening en dan 3 dagen rust is ruim voldoende. En verder is het geduld, geduld geduld.



Maar het is onzin dat je 6 weken moet wachten voor je resultaat ziet, dat zou je een week later al moeten zien.



Oh en vet kun je niet omzetten in spier. Spiereiwit bevat een stikstofatoom en vet niet. De enige manier om spiermassa op te bouwen is het eten van complete eiwitten.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 06 oktober 2015 @ 10:42:

[...]

Oh en vet kun je niet omzetten in spier. Spiereiwit bevat een stikstofatoom en vet niet. De enige manier om spiermassa op te bouwen is het eten van complete eiwitten.



Succes!



To let heel erg op haar eten en eet weinig vlees. Best mogelijk dat ze niet voldoende eiwitten binnen krijgt om spiermassa op te bouwen.

Wat ik mij ook afvraag, heb je kinderen? Na het krijgen van kinderen wordt de buik bij veel vrouwen ook slapper. (Toch? Iemand die het precies weet, ik heb geen ervaring met het krijgen van kinderen.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemediema schreef op 06 oktober 2015 @ 10:24:

[...]



Dit klinkt logisch, maar is ook niet mijn ervaring hoor! Ik doe sinds een half jaar aan fitness en krijg aan het eind van de training een overzicht van hoeveel calorieën ik verbrand heb, dik 400, maar ik ben nog geen gram afgevallen. Het werkt alleen in combinatie met voeding. Neemt niet weg dat sporten gezond is, dus we gaan er mee door!Als je meer verbrandt dan opneemt, val je af. Zo simpel is het. Heb je niet meer trek sinds je sport? Eet je niet ongemerkt meer?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven