Hello fresh, is het het geld waard?

23-09-2015 15:59 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van hellofresh, ik vind het best prijzig, is dat het waard?

Lijkt me erg handig, we werken allebei 36 uur en hebben een dochtertje, het lijkt wel alsof we altijd tijd tekort komen.

Niet nadenken over wat je moet koken EN de boodschappen niet hoeven te doen, klinkt ideaal.

Maar 40 euro voor 3 maaltijden voor 2 personen..ik vind het nogal wat....
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het ook niet hoor.... Ik kan het ook goedkoper, maar nu hoef ik de deur niet uit en dat is wel fijn als je een drukke dag hebt gehad.
quote:Emma95 schreef op 05 oktober 2015 @ 14:50:

Je hoeft het ook niet hoor.... Ik kan het ook goedkoper, maar nu hoef ik de deur niet uit en dat is wel fijn als je een drukke dag hebt gehad.Je kunt toch makkelijk voor de hele week boodschappen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan. Maar dat doe ik nooit. En ik flans ook zo iets goedkoops in elkaar. Maar dit is voor af en toe leuk en daar betaal ik graag 4 euro extra voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 05 oktober 2015 @ 14:55:

[...]



Je kunt toch makkelijk voor de hele week boodschappen doen?

Ik vind het helemaal niet makkelijk om voor een hele week boodschappen te doen. Om voor 7 dagen te bedenken wat we nu weer moeten eten. Daarom doen we twee/drie keer per week boodschappen. Als nu iemand anders voor ons bedenkt wat we gaan eten en daar ook nog de boodschappen voor doet en thuisbrengt, wordt ik daar denk ik heel blij van!

Maar we gaan het zien, morgen krijgen we de eerste doos.
quote:Ka32 schreef op 05 oktober 2015 @ 15:04:

[...]



Ik vind het helemaal niet makkelijk om voor een hele week boodschappen te doen. Om voor 7 dagen te bedenken wat we nu weer moeten eten. Daarom doen we twee/drie keer per week boodschappen. Als nu iemand anders voor ons bedenkt wat we gaan eten en daar ook nog de boodschappen voor doet en thuisbrengt, wordt ik daar denk ik heel blij van!

Maar we gaan het zien, morgen krijgen we de eerste doos. Ik maak dus een weekplanning. Even een half uurtje voor zitten en daarna alle boodschappen halen. Dingen die perse heel vers moeten zijn eten we eerder in de week of haal ik halverwege even bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal elke twee dagen boodschappen en dat bevalt goed. Wil helemaal geen week vooruit denken en weet ook niet precies hoeveel mensen er elke dag thuis eten. Als we met z'n tweetjes zijn is HF wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Veel te duur, herkomst van de inhoud van de doos is onbekend (alles zit in een hello fresh verpakking, je weet dus bijvoorbeeld ook niet of het biologisch is of niet) en als je het opzegt blijven ze je nog jaren achtervolgen met aanbiedingen, telefoontjes etc. Als je per se een doos wilt uitproberen, zou ik in ieder geval een aandere aanbieder nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal niks van de populariteit van maaltijdboxen. Ik heb een hele map vol recepten en elke vrijdagavond maak ik een weekmenu en op basis daarvan doe ik weekboodschappen. En we eten niet alleen maar de standaard aardappels/groente/vlees of spaghetti. Maak geregeld lekkere ovenschotels, soepen, enz. We eten heel afwisselend en gevarieerd met regelmatig vlees en altijd met veel verschillende groenten. Voor 70-80 euro per week ben ik klaar voor een huishouden van 3 personen en dan heb ik alles in huis. Dan is zo'n box in verhouding toch hartstikke duur als je daar alleen je avondeten uithaalt? Qua gemak zie ik het ook niet helemaal voor me, behalve dan dat je niet zelf hoeft na te denken over een weekmenu, maar dat vind ik juist hartstikke leuk.
Niet iedereen is handig of creatief met koken.



Je moet het dan ook zien als betalen voor de service dat je nergens meer over na hoeft te denken, en niet gaan vergelijken op basis van producten in de supermarkt of je wel of niet waar voor je geld krijgt.
maar.....op die site van hellofresh staan gewoon de recepten.

Dus als het nou echt te moeilijk is om zelf iets te bedenken, kijk je toch op de site, download de recepten en koopt de ingrediënten als je toch in de supermarkt bent (want ook met box moet je toch naar de super voor andere boodschappen.) Of je bestelt ze bij Albert.



Ik zie echt nog steeds de toegevoegde waarde van een maaltijdbox niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb net twee verschillende HF maaltijden uit zitten rekenen. Kom op iets meer dan 10 euro per maaltijd voor 2. En ik betaal bijna 13.
Maar goed, mensen moeten het zelf weten hoor. Ik vind het alleen heel bijzonder dat zo'n duur product dat inspeelt op problemen die er niet zijn zo gretig aftrek vindt terwijl het land nog steeds herstellende is van een crisis.
Alle reacties Link kopieren
Hele hordes mensen zitten ook op terrasjes en gaan wekelijks uit eten.
Wekelijks?

Maar goed, uit eten gaan is leuk. Een te dure doos met voedsel bezorgd krijgen niet.
quote:Starshine schreef op 05 oktober 2015 @ 18:47:

Wekelijks?

Maar goed, uit eten gaan is leuk. Een te dure doos met voedsel bezorgd krijgen niet.



Vroegâh toen mijn ouders fulltime werkten en er nog geen kinderen waren, gingen ze ook elke week uit eten (zeggen ze). Dus het kan wel



Ik zou die box niet nemen (ze maken nu ook reclame in België), vriend vindt vegetarisch geen probleem maar lust veel groenten die ze bij de HF-box aanbieden niet. Daarbij heb ik geen zin in de stalking als je besluit te stoppen.



Trouwens, toen wij een tijdje geleden door een Nederlandse stad liepen in nogal studentikoze/sjofele kledij (na vier uur treinreizen besloten eens uit te stappen om te lunchen) langsliepen, bleken wij niet de doelgroep te zijn. Gelukkig maar
Het is duur, maar ik vind het wel fijn om af en toe een weekje niet te hoeven nadenken wat we gaan eten en eens recepten te koken die ik zelf anders nooit zou proberen (of in ieder geval zeker niet zou uitproberen op een drukke laat-thuis-dag). Wij hebben de tweepersoons box voor ons drieën (kind van vier) en dat is genoeg, ik serveer er hooguit nog wat rauwkost zoals komkommer en tomaatjes bij. Bij maaltijdsoep eten we er meestal zelfs een dag extra van. De box voor vijf dagen is naar verhouding sowieso een stuk minder duur dan die voor drie dagen.



Ik heb de box standaard op pauze staan, en kijk af en toe naar de recepten/menu's en als het me wat lijkt haal ik hem voor die week van de pauze af. We bestellen hem pakweg eens per vier tot zes weken, en ik vind het dan echt een soort kadootje om uit te pakken, kan er helemaal blij van worden. En het kookt handig, met duidelijke recepten en afgepaste ingrediënten. Nadeel vind ik dat ik niet kan nagaan wat de herkomst is, wat biologisch is etc.



Overigens zou ik hem echt niet elke week hoeven, dan denk ik dat je op een gegeven moment toch wat herhaling begint te zien in recepten en ingrediënten. In onze regio bezorgde tot enige tijd geleden alleen Hello Fresh, maar ik ga binnenkort weer eens even kijken of er inmiddels ook andere boxen bezorgd worden. Voor de afwisseling zeg maar.



Iemand trouwens ervaring met de fruitbox van Hello Fresh? Lijkt me ook wel handig (aangezien de dorpswinkel weinig meer heeft dan appels, peren en bananen...) maar is wel duur. Hoeveel zit erin is het jou dat waard? Ik kan het natuurlijk ook gewoon eens proberen, maar als iemand ervaring heeft hou ik me aanbevolen.
Vanavond de orzo met pompoen en spinazie gegeten. Heerlijk! En zelf had ik het nooit uitgekozen.
Alle reacties Link kopieren
Die ga ik morgen proberen. Ben benieuwd naar orzo.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je iedere week een half uur gaan zitten en een afwisselend weekmenu maken.



Ik kan ook iedere week twee uur lang zelf mijn huis poetsen in plaats van er een werkster voor te betalen.



Waarom doe ik het dan? Omdat het makkelijk is en ik het kan betalen.

Laat iedereen zelf lekker die afweging maken in plaats van 'niet doen' te roepen.
To vraagt toch of het het waard is?

Nou, dan krijg je dus ja en nee te horen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me best handig, maar hier thuis gaan ze 99% van wat in zo'n doos zit echt niet eten. Stelletje barbaren zijn het
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Hoe zet je de box trouwens standaard op pauze? Ik heb het nu handmatig gedaan, maar dat kan maar tot begin december. Ik ga vast vergeten om hem daarna weer handmatig op pauze te zetten en dan zal je net zien dat ik een doos krijg met eten waar ik minder van hou...
Ik doe hetzelfde als jij.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, ik hoopte dat ergens een knopje zou zitten dat ik nog niet had gevonden...
quote:prinses30 schreef op 06 oktober 2015 @ 00:36:

Natuurlijk kun je iedere week een half uur gaan zitten en een afwisselend weekmenu maken.



Ik kan ook iedere week twee uur lang zelf mijn huis poetsen in plaats van er een werkster voor te betalen.



Waarom doe ik het dan? Omdat het makkelijk is en ik het kan betalen.

Laat iedereen zelf lekker die afweging maken in plaats van 'niet doen' te roepen.

Dus we mogen alleen maar 'doen' roepen?



Ik kan het ook betalen maar heb het er niet voor over; ik vind het het geld niet waard en ik kies liever mijn eigen eten. Maar dat mag ik hier kennelijk niet zeggen want hier mag alleen maar gedweept worden met Hello Fresh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven