2015 - zwanger worden (deel 1)

04-02-2015 19:51 1788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze gesprekken gaan over zwanger willen worden of inmiddels al mama geworden zijn.



Mee lezen/schrijven mag altijd!

Mocht er wat in de tabel gewijzigd moeten worden: graag dikgedrukt vermelden in je bericht.



NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Elkebloempje 29+30 05-02-2016 ♡ Maartje_8134 +36 01-11-2015 ♡ Bessie 37 + 40 28-11-2015 ♡ Jet91 24 + 25 mbt86 30 + 32 28-01-2016 ♡ Koekie 29 + 11-05-2016 ♡ Suus-style28 + 30 30-10-2015 ♡ Loesjesss 28 + 31 11-10-2015 ♡
@Mtb; wat leuk een jongentje! Gefeliciteerd! Hier ook aanleg om lang te worden, de beentjes waren met de groeiecho nog steeds langer dan gemiddeld. Maar hier ook een man van bijna 2 meter, dus niet heel gek ;)



@Bessie; Haha.... Same here!!



@Elkebloempje; Eind oktober ben ik uitgerekend! Nog max. 7 weken. en dan mogen we de kleine eindelijk in onze armen sluiten. Kan niet wachten!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben weer terug van vakantie. Mooie vakantie gehad.

Helaas wel gewoon ongesteld geworden.

Op de avond dat we aan kwamen is de opa van mijn man toch nog 'onverwacht' overleden.

Gelukkig konden we via de reisverzekering op en neer vliegen, we zijn tussendoor 3 dagen in Nederland geweest.

Morgen naar het ziekenhuis controle voor mijn arm, ben benieuwd.



Ik zal als ik meer tijd heb alle verhalen terug lezen van jullie
Alle reacties Link kopieren
Nee.. Potverdorie Jet, wat een ellende zo tijdens je vakantie. Gecondoleerd met het overlijden van schoonopa...

Fijn dat jullie toch nog een mooie vakantie hebben gehad! Hoop dat alles oke was met je arm op controle!!



Het is idd wel geruststellend om te weten dat ik niet de enige ben die zowat droog staat, haha...
Alle reacties Link kopieren
Jet, wat prut dat je je ms doorgekregen heb!

Gecondoleerd met jullie opa. Wat naar.



Mtb, nee hoor...zo droog als een woestijn 😂😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Zo droog als een woestijn wat een opmerking!



Jet, ongesteld : dat meen je niet! !!

Gossie, ook nog terug naar Nederland gemoeten... Gecondoleerd.

Hopelijk wel goed nieuws over je arm.



Suus, eind oktober. Wauw! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Het is stil....

Hoe gaat het met iedereen? Loesje, bij jou kan het ieder moment gaan gebeuren!! Ik ga het forum goed in de gaten houden.

Ben echt benieuwd!!



Hier alles goed. Ik zit ook nog bij een andere groep op het forum. Ofja, forum. We zijn naar Facebook verhuisd - een gesloten groep. We weten daar welke naam bij welk gezicht hoort. En dat was gisteren even vreemd.

Want ik kwam namelijk iemand van 'het forum' in de Ikea tegen. Maar wij durfden allebei niks te zeggen.

Je zou denken dat de Ikea groot is, maar we zijn elkaar wel 4x gekruist. Haha!

Eenmaal weer thuis én online, durfden we pas te vragen of we elkaar gezien hadden.



Verder vanmorgen met de baby 'gespeeld'. Ik aaide mijn buik en de baby reageerde. Vandaag was het ook de eerste keer dat ik mijn buik daar enorm bij zag bewegen/golven. Súper leuk!!!! Mtb, is jouw buik ook al zover dat je die ziet bewegen? Voor de andere zwangeren, die al wat verder zijn, is dit vast herkenbaar. Maar ik vond het zó leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker superleuk Elke!! Ik zie mn buik nog niet bewegen, maar denk dat dat niet lang meer gaat duren. Hij is zoveel aan het bewegen en voel m steeds krachtiger worden! Heel erg leuk!!



Dat is wel een 'awkward' moment in de ikea, haha. Dat verwacht je ook niet echt! Wel heel toevallig!!



Hier gaat het ook goed, van de week heel veel moeten werken en op mn enige vrije dag tussendoor vond ik dat ik het hele huis moest poetsen, commode schuren etc.. Merkte dat het toch iets teveel was. Moet tussendoor mezelf ook gewoon rust gunnen (nu het nog kan ;)).

Viel gisteren op t werk bijna flauw, voelde al dat ik iets moest eten en toen ging het opeens niet goed met mn patiënt, dus was eigenlijk druk bezig tot ik op een n gegeven moment dacht: oh oh.. Als ik nu niet ga zitten, dan lig ik erbij in bed. Collega zag het gelukkig ook dat ik dezelfde kleur als mn pak had, dus die heeft me op een stoel in de hoek gezet met een beker ranja en peperkoek, haha.. Maar vind het echt lastig om soms toe te geven dat ik hulp nodig heb, vind dat ik alles zelf moet doen ofzo .

Nu lekker weekend vrij en ik ga alleen maar leuke dingen doen, hihi.. Ga zo aan de high tea met een vriendin :-).



Fijn weekend dames! Jullie nog leuke plannen?



Succes met de laatste loodjes loesje!! (als je al niet bevallen bent, spannendddd!!)
Alle reacties Link kopieren
Baby hier blijft nog stug zitten! Woensdag ben ik uitgerekend dus komt wel heel dichtbij. Ik denk de hele tijd dat het volgend weekend gaat gebeuren.



Ik ben ondertussen nog charmanter geworden want mijn lichaam vindt het blijkbaar nodig om de laatste week nog vol met vocht te lopen. Niks geen schattige, dunne vingertjes meer maar dikke bockworsten aan mijn handen. Ik hoor trouwens niet tot de groep zwangeren die slecht slaapt. Mijn god, als ik de wekker niet zet dan slaap ik zo 12 u achter elkaar (met 5 wc-stops natuurlijk).

Afgelopen week nog even voor de laatste keer spontaan uit eten gegaan met mijn vriend. Dat soort dingen zullen straks toch wel wat lastiger worden.



Mtb, dat eten is inderdaad wel echt iets om op te letten! Ik heb standaard mueslirepen in mijn tas zitten. Ik had er vaak last van tijdens het boodschappen doen. Ging ik toch weer met iets teveel honger op pad.

Lukt het een beetje met het opknappen van de meubeltjes? Ik vond de kleur echt heel erg leuk!



Elke, tof om te zien he, dat je buik zo op en neer gaat. Ik heb met 35 weken weten te filmen dat de baby aan het draaien was. Dat was net alsof E.T. in mijn buik zat. Die voelde trouwens ook niet zo heel fijn. Baby eigenlijk een beetje te groot voor.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Hier is de hoofdpijn weer terug en goed ook. Schijnt dat de hormonen weer meer worden na week 33. Ik voel me echt niet lekker bah.



Loesje, wat spannend!!!!! Heel erg benieuwd!!!
Alle reacties Link kopieren
Heel erg spannend Loesje! Hoop voor je dat alles voorspoedig gaat verlopen!!

Jammer dat je last minute nog even vocht vast bent gaan houden, de kwaaltjes zijn je niet bespaard gebleven...!

Goed dat jullie nog even lekker samen zijn gaan eten, nog even genieten van een momentje samen.

Standaard mueslirepen in de tas mikken is een goed idee idd!



Bessie, balen van de hoofdpijn. Vanaf wanneer heb je daar last van gekregen?



Ik ben gisteren verrast met mijn vrijgezellenfeest! Haha.. Zo stom dat ik niks door heb gehad. Had 's ochtends met vriendin afgesproken om te gaan high tea-en (zij had zogezegd een bon gekregen en haar vriend wilde niet mee, wat heel aannemelijk klonk) en 's avonds zou ik met mijn man bij een vriendin gaan eten (wat we regelmatig doen).

Maar toen stonden 's ochtends opeens al mijn vriendinnetjes, zus en schoonzussen op de stoep. Haha... Ik was helemaal uit mn doen, begon gelijk te huilen, haha.. Was zo verrast! Had verwacht dat áls ze iets zouden doen, het na de zwangerschap zou zijn.

Maar echt een supergezellige dag gehad. Eerst gaan high tea-en, waar een workshop hapjes maken bij zat. Daarna een spel gedaan (ik hou van Holland) in een café. Heerlijk in de zon op het terras gezeten en 's avonds uit eten gegaan. Helemaal top!

Helaas zijn er foto's van hoe ik reageerde toen ze voor de deur stonden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Mtb, als ik het al lees krijg ik tranen. Hoe leuk!!! Dat zijn fijne herinneringen! Heerlijk hoor!!!



Het was weer een migraine aanval. Gisteravond pijn mijn linkeroog en daarop volgend de aanval. Gelukkig niet zo heftig als normaal. Morgen weer naar de vk..zal het even melden.
@Loesjess; succes met de allerlaatste loodjes! Heel spannend.

Gekke gedachte dat ik zomaar de volgende kan zijn, of Maartje moet me voor zijn ;)



@Mtb; Klinkt erg leuk je vrijgezellenfeest! Altijd fijn als het goed geslaagd is en de vrijgezel van niets weet.



@Bessie; Beterschap! Mag je er wel iets tegen innemen of alleen paracetamol?



Hier eindelijk verlof! Lekker genieten, alhoewel ik nog eigenlijk héél veel dingetjes wil doen in huis
Alle reacties Link kopieren
Een vrijgezellen-party! Leuk!!!!

Blijf goed aan jezelf denken hè. Ik vind dat ook heel moeilijk. Vooral met spullen dragen. Iedereen wil me helpen, maar ik wil geen hulp...



Loesje, grappig dat je zelf denkt dat het volgende week gaat gebeuren. Wij wachten met spanning af.

Goed dat jullie nog even met z'n tweeën weg zijn geweest ♡



Bessie. Dat klinkt niet goed.

Fijn dat je morgen naar de vk moet.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden ben ook weer ff op de forum.. Al hoewel ik gisteren een heel verhaal had getypt en toen werd ik er es weer uitgegooid grr.



Mtb, wat leuk . Ik heb het nooit gehad mijn beste vriendin wou het samen met mijn zusje doen. Maar mijn zusje liet het afweten :(. Had het wel leuk gevonden ook al was het maar een high tea of zo geweest..



Loesjessss, spannend meid helaas hier wel slapeloze nachten bah bah. Vocht vasthouden herkenbaar.



Elke, erg herkenbaar hoor hier gaat af en toe de buik van de ene naar de andere kant haha.



Bessie, wat balen meid goed aan jezelf denken en je rust pakken hoor!



Suus, het spant erom zie hieronder mijn verhaal ;)



Hier gaat het op zich redelijk. Helaas 2 weken terug geconstateerd dat ik er zwangerschapsdiabetes bij heb :( en ook direct de volgende dag gestart met insuline spuiten. Ik had er voor mijzelf de hele zwangerschap rekening mee gehouden totdat het daadwerkelijk zo was stortte ik in dat we daarom ook hebben besloten om eerder met verlof te gaan.. Maar wel voor de collega`s telefonisch stand-by blijf. Alles kwam weer naar boven de angst zat er zo in dat ik bang was dat ik weer te vroeg ging bevallen maar tot aan heden is dat niet zo en verwachten ze ook niet gelukkig. Vanochtend net weer de curves doorgemaild en zo als het nu lijkt in de insuline nu goed afgestemd gelukkig kan zijn dat de insuline voor de nacht nog een x verhoogd wordt maar dat moeten we even afwachten moet woensdag nog een nachtmeting doen en dan zal ik het donderdag wel horen. Wel word ik met 38 weken ingeleid dat is een standaard procedure als men insuline spuit.

Morgen weer maatschappelijk werk maar heb voor mijzelf wel het gevoel dat ik mijzelf weer aardig op de rails heb. De vragen die ik had moest toch de arts beantwoorden en die hebben bij gelukkig gerust kunnen stellen.



Vandaag met zoonlief maar eens een x naar het ziekenhuis geweest en we mogen afscheid nemen van het academische ziekenhuis. Hij is helemaal goed gekeurd alleen had hij daar een enorme driftbui tja wie zou niet enorm teleurgesteld zijn als je abrupt van een loopfiets af wordt gehaald.. Maar voor ons was het even niet leuk op dat moment.. Ze kregen direct een ander beeld van hem omdat ze dacht dat hij altijd zo was maar dat is niet zo gelukkig of we extra hulp wouden hebben voor zijn gedrag dan konden we dat aanvragen via het consultatiebureau.. We denken zelf dat het een fase is dus zien het maar aan en we moeten consequent zijn..



Nou ik zal mij es even klaar gaan maken mag zo weer puffen ;p. Nog 2x ben gewoon aan het aftellen vreselijk vind ik het maar manlief en ik hebben wel af en toe de slappe lach erom haha.
Alle reacties Link kopieren
Een lang bericht Maartje.

Goed nieuws over je zoontje. Vind het wel "stom" dat ze bij één driftbui meteen er boven op springen. Leeftijd/peuter-puberteit. Denk idd dat consequent zijn een groot begin is.



Dat van je zwangerschapdiabetes is wel echt k*t... Nog even Maartje. En dan is hopelijk de baby er, en al deze rompslomp voorbij...
Alle reacties Link kopieren
loesjess wat spannend, bijna uitgerekend.



Wat vervelend dat je zwangerschaps diabetes hebt Maartje. Fijn dat de insuline goed lijkt afgestemd.



Wat leuk zo'n vrijgezellenfeestje mtb



Mijn Nod nadert weer, ergens rondom vrijdag is het weer zo ver. Moest vd week voor wat anders bij de dokter zijn en heb gevraagd hij er van vond dat ik nog niet zwanger ben, maar moet gewoon tot een jaar wachten tot ik doorgestuurd word naar gynaecoloog. Eerder doorsturen doen ze alleen als je boven een bepaalde leeftijd bent.



Ik moet helaas weer onder het mes, blijk nog een grote botsplinter in mijn arm te hebben. Morgen moet ik naar de anesthesist en dan zal ik wel een nieuwe datum te horen krijgen. Ik heb nu 3x in de week fysio maar zit nog steeds met de brace om en mag mijn arm sowieso de komende 3 weken nog niet belasten. Dan moet ik weer naar het ziekenhuis voor controle. De arts gaf al aan dat ik er rekening mee moest houden dit jaar niet meer volledig aan het werk te zijn, aangezien ik zwaar belastend werk doe voor mijn arm.
Alle reacties Link kopieren
Jet, wat balen van je arm! Had je er ook nog veel pijn aan? Hopelijk gaat het herstel vlotter als de splinter er eenmaal uit is, maar je bent sowieso nog wel even uit de running dus.. Heb je wel een contract met het ziekenhuis gezien je geen vaste afdeling had?

Maak je jezelf ook zorgen dat je nog niet zwanger bent, of is het meer een 'onrustig' gevoel? Wanneer ben je een jaar bezig? Volgens mij waren we allemaal beetje rond dezelfde tijd gestart toch? Oktober/november?

Hopelijk is het voor die tijd toch nog gewoon raak !



Maartje, balen van de diabetes, maar fijn dat je iig al wel goed ingesteld bent op de insuline. Groot gelijk dat je met verlof bent gegaan!

Typisch dat je zoontje gelijk een stempel op gedrukt krijgt... Daar zijn ze tegenwoordig toch ook wel heel goed in. Consequent zijn lijkt me ook de beste oplossing .



Iemand nog een goede tip om snel terug in slaap te vallen na een nachtelijke wc-stop? Ben elke keer kláárwakker als ik naar de wc ben geweest. Zo irritant, want heb er overdag last van.

Van de week wordt op het werk het rooster van december gepland, gewoon al de maand waarin ik met verlof ga!! Gaat zo snel! Ook besproken wanneer ik weer terug kom, dat zal waarschijnlijk in de meivakantie zijn. Hihi... Klinkt heel laaaaang, maar zal vast voorbij vliegen!!
Alle reacties Link kopieren
Ja gelukkig wel, heb gewoon een vast contract bij mijn werk.

Ik had nog steeds flink veel pijn toen ik op controle moest, maar dacht dat dat zo hoorde. Toen er foto's gemaakt werden bleek er een botsplinter op mijn botvlies te drukken, daar kwam de extra pijn dus van.

Wij zijn eind november begonnen, qua geen voorbehoedsmiddelen meer maar vanaf januari serieus, dat ik uit ging zoeken wanneer ik dan vruchtbaar zou kunnen zijn enz.

Nee maak me er zelf niet erg zorgen over ( alhoewel deze week wel steeds, dan ben ik er van overtuigd dat het toch niet raak is en het niet lukt) maar kreeg hier pas ook al de vraag ( weet niet meer van wie) waarom ik nog niet naar de dokter was gegaan en dat er op een ander forum ook binnen een jaar naar de gynaecoloog was doorgestuurd. Daarom vroeg ik het maar even na, aangezien ik er toch al was.



December is zo mtb, spannend!

Ik moet veel plassen zowel overdag als 's nachts na een hernia een paar jaar geleden, bij mij is het enige wat werkt terug in bed kruipen en hopen dat ik zo snel mogelijk weer in slaap val. Vooral geen telefoon erbij pakken, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ah... Ik denk dat ik daar de fout in ga Jet. Haha.. Kijk vaak even op mn telefoon hoe laat het is en voor ik het weet heb ik Nu.nl en omroep Brabant weer helemaal bijgelezen



Gelukkig heb je idd een vast contract! Hoef je je daar iig geen zorgen om te maken.

Ik zou ook proberen me idd niet druk te maken, jullie tijd komt ook vast wel en hoop voor je dat het snel is. Het irritante is gewoon dat je zelf niet even kan gluren of alles wel naar behoren werkt en het 'gewoon' een kwestie van tijd is voor het raak is. Maakte mij iig erg onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Idd goed dat je het ter sprake hebt gebracht bij je huisarts. Ik zou bij de arts gewoon zeggen dat je in november gestart bent. Dan kunnen ze toch het een-en-ander controleren binnenkort. Want zo lang wachten is niet leuk!



Verder zit het niet mee zeg, met je arm...



Mtb, ik ga ook in december met verlof. Komt steeds dichterbij. ♡

Hoe gaat het met de aanschaf van de babyuitzet?



Loesje! Vandaag is dé dag. Oeeehhh... zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta een beetje stil in de aankopen Elke. Niets meer gekocht na de commode en bedje . Moet nu ook veel werken, dus schiet er een beetje bij in.

Waarschijnlijk vanavond wordt mijn oude bed naar zolder gesjouwd (als manlief niet over hoeft te werken, gezien ik dat bed niet ga sjouwen). Papa komt vanavond de commode maken, zat wat rot hout in aan de binnenkant (whoops, niet eens gezien... Ik zag alleen maar "koop mij, koop mij!!") dus dan ga ik beginnen met schilderen.

Eerst wil ik de kamer schilderen, dan kan mijn zus ook aan de slag wanneer ze wil met de muurschildering.

Ga binnenkort weer terug naar dezelfde plek waar ik commode heb gekocht voor een kast. En ben nu ook aan het rondkijken voor een box. Weet niet goed of ik met of zonder la moet kopen (dat zijn ook wel echt dé dilemma's).



Heb jij al veel in huis?



Hoe was het bij de vk Bessie?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Loesje!!!! Ben erg benieuwd!!!



Jet, wat vreselijk van je arm. Veel sterkte.

Hopelijk blijft he ms mooi weg vrijdag!!!! Ik duim voor je!!



Heerlijk Elke en Mtb in december alweer met verlof....de weken vliegen.



Hier met verlof (althans dat probeer ik haha....ben nog teveel met werk bezig). Bij de vk was alles perfect. Zwangerschap gaat volgens het boekje. Ze verwachten de babe met 40 weken op 3800 gram. Alleen ijzer was van 5,8 naar 6.0 gegaan...nog te laag dus aan de ijzertabletten. Vandaag alweer 34 weken.
Alle reacties Link kopieren
Jet, wat balen zeg weer een operatie.. Ik ga voor je duimen dat ms uitblijft.



Erg herkenbaar betreft de telefoon moet af en toe ook een nachtmeeting doen. Heb de wekker dan ingesteld op mijn telefoon en dat werkt niet echt normaal gesproken ligt die dus beneden. Vannacht moet ik weer een meeting doen en dan ga ik proberen om hem direct weer weg te leggen ;).



Loesjess, spannend!!



Bessie, wat fijn dat alles goed gaat hopelijk slaan de ijzertabletten aan.



Elke, Mtb, dat gaat ook al snel voor je het weet ben je aan het aftellen ;).



Nou schijnbaar heb ik een beetje te vroeg gejuicht :(. Nu is mijn suiker weer iets aan het schommelen. Morgen moet ik mijn curves weer doormailen ben benieuwd.. Waarschijnlijk moet ik de insuline voor de nacht ophogen en verwacht het misschien in de ochtend doen. Ik val nu ook ineens af niet extreem ben nu 6 kilo aangekomen heb van mijzelf natuurlijk wel reserve maar hou mij aan het geadviseerde eetpatroon..



Vandaag de laatste dingetjes gewassen en doet de wasmachine raar neeeeh uiteindelijk wel goed gekomen gelukkig.. Hij centrifugeerde praktisch niet.. Ik ga er een beetje vanuit dat het gewicht te laag was had er een box kleed, jasje en 2 knuffels de trommel was vol maar kwa gewicht bijna niks natuurlijk..

Vandaag maar es de woonkamer een metamorfose gegeven ;) even nieuwe bloemetjes gekocht mijn dienblad opnieuw laten opmaken . Morgen even weer door het huis heen. De nesteldrang is hier op en top aanwezig haha. Manlief ook maar even aansporen om morgen samen de zolder op te ruimen..



Nou ik ga maar es even weer een vingerprik doen + insuline spuiten en dan naar boven..
Alle reacties Link kopieren
Bessie, heerlijk met verlof. Laat het werk het werk. Dat komt wel weer over 16wkn.

Geniet nog even van de laatste loodjes.



Mtb, ik heb ook nog niet veel gekocht (kinderwagen, babykamer & box - met lade ).

Maar mijn zolder overstroomd inmiddels wel --> ik krijg alles van iedereen! Een wipstoel, een draagzak, miljoenen kleertjes, een voedingskussen, een verschoningsmat, tummytub, enz. Waaa!



Loesje! Ik ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Bessie, lekker joh.. Verlof! Kan me ook voorstellen dat het gek is om opeens niet meer te hoeven gaan werken, hihi.. Maar toch nog even lekker van de rust gaan genieten jij!

Je Hb is nog niet echt denderend gestegen idd, hopelijk gaan de ijzertabletten goed hun werk doen :-).



Haha, succes met de nesteldrang maartje (of kan ik dat beter tegen je man zeggen )?!

Suikers nog goed in de gaten houden dus, komt vast goed. Is ook lastig om je gelijk goed in te stellen.



Leuk is dat wat iedereen je allemaal aanbiedt he Elke? Heel lief! Ik (of eigenlijk mijn vader en man) hebben de logeerkamer leeggeruimd van de week.. Dus ik kan aan de slag met project babykamer!

Vanmiddag komt mijn zus een schets laten zien van de muurschildering, ben heel erg benieuwd!!



Ik was gisteravond uit eten geweest met een vriendin. Dacht echt dat mn velletje uit elkaar zou knappen!! Had normaal gegeten, maar ik zat echt bommetjevol. Maag heeft wat minder ruimte denk ik zo .

En ook maar een winterjas online besteld vandaag, gezien de temperaturen volgende week... Brrrr! En ik krijg geen jas meer dicht, dus ik moest wel gaan shoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven