Op hoeveel sporten tegelijk?

05-10-2015 14:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een boos stampend jongetje gehad.

Hij vind het zoooo stom dat hij niet op voetbal mag. En dat alleen omdat hij al aan judo en ponyrijden doet.



"Nou dan stop ik wel met judo!"

Prima jonge maar eerst haal je een band. Het liefst zwart natuurlijk.

Vind het belangrijk dat hij doormiddel van judo zich leert te verdedigen. Hij was wat bang en onzeker.

Ponyrijden begon op therapie basis. Maar hij vond het zo leuk dat hij het is blijven doen.



Nu wil hij ook nog op voetbal. Wij vinden 2 sporten meer dan genoeg!

Klinkt misschien wat egoïstisch. Maar wij, de ouders zijn ook mens. En vinden het ook wel eens fijn om aan onze sport te doen. Correctie onze 2 sporten.



Zwemdiploma A,B en C heeft zoon ook eerst moeten behalen voordat hij op een sport naar keuze mocht. Judo vonden wij voor zijn persoonlijke ontwikkeling ook goed. Wederom de afspraak eerst een band halen, dan een sport naar keuze. Het is echt niet dat hij het met tegenzin doet.

Alleen wil hij er nog graag op voetballen want al zijn vriendjes doen het.



Wat vinden jullie 'genoeg' sporten/hobby's?
Alle reacties Link kopieren
Lastig, mijn dochter zit op twee spoeten maar daarnaast ook nog op muziekles en een artistiek clubje. Gelukkig past dat allemaal en zijn het idd geen sporten zoals teamsport met training en wedstrijden. Hier waren abc verplicht en wij hebben ook een tijd een rots en water training gedaan die was in plaatst van een sport. Ik vind het ook heel lastig, maar judo tot een band en daarna voetbal lijkt me prima. We gaan nu de winter in dus dat kun je goed uitleggen toch?!?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo fair dat hij per se op judo moet en ook nog eens eerst een band moet halen.



Hij wil voetballen. Laat hem lekker voetballen. Teamsport kan ook goed voor hem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij " moest " op judo en ponyrijden. Mazzel dat hij het beide leuk vindt.

Als hij nu graag op een teamsport wil lijkt het me dat de judolessen succes hebben gehad en dat zijn zelfvertrouwen is gegroeid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ie judo onder dwang doet zou ik dat laten vervallen voor voetbal.

Iets onder dwang moeten levert toch niet het gewenste resultaat. En op voetbal leert ie zich ook wel verdedigen en vechten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters moesten eerst hun zwemdiploma's halen voor ze verder mochten kijken. Nu zit mijn oudste op theater en mijn jongste op vioolles. Sporten zijn we nog niet over uit, ze mogen 1 ding kiezen maar weten nog niet precies wat en ik wil niet dat ze zomaar met iets starten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit op muziek les en paardrijden. Er is eventueel nog wel ruimte voor een derde activiteit maar geen teamsport met 2 trainingen per week plus een wedstrijd elk weekend. Als er een derde vaste activiteit bijkomt alleen iets waar hij maar 1x in de week heen hoeft.
Alle reacties Link kopieren
In jullie geval zou ik judo inwisselen voor voetbal als hij dat liever doet en het voetbal logistiek mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen doen teamsporten, waarbij twee keer trainen en 1 wedstrijd per week is. Dat vind ik genoeg. Totdat ze zelf kunnen fietsen ergens naartoe. In combinatie met werk en de andere kinderen is dit voor ons het maximaal haalbare.
Kinderen hier doen één sport. Vinden wij genoeg. Teamsport, twee keer trainen per week en dan nog een wedstrijd. Ze zijn tenminste drie keer per week met hun sport bezig. Club organiseert ook veel andere activiteiten, dus tijd voor nog iets is er niet altijd.



Sporten hebben ze wel helemaal zelf gekozen. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou doen. Toen we op zoek gingen naar een sport heb ik wel wat dingen gekozen die ik bij ze vond passen. Daar zijn we gaan kijken, meedoen etc.
Mijn dochters zitten op scouting en turnen, de zwemlessen komen/kwamen er nog bij en dan is het echt heel veel hoor. Soms komt er dan nog een bredeschoolactiviteit bij.
Alle reacties Link kopieren
Dat je twee sporten de max vindt, vind ik trouwens niet gek.



Ik hoop dat mijn zoons later gaan voetballen (3 minuten lopen) en dochter gaat dansen (tegenover ons huis, 10 meter lopen).

Geen probleem als ze wat anders willen, maar dat zou ideaal zijn:)



Opa is zelf de voetbal al goed aan het promoten, want zelf kreeg hij drie dochters. Dus hij wil maar wat graag dat de kleinzoons bij zijn cluppie gaan voetballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook judo laten vallen of niet mee laten tellen. Het is immers iets wat jullie graag willen.



Ik zat vroeger op celloles, orkest, tekenles, dansen, paardrijden en scouting. Heel veel maar ik vond het ook allemaal leuk. Vond het wel jammer soms dat ik weinig kon afspreken maar had ook veel vrienden op die clubjes.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook nooit op scouting gezeten, leek me ook niets aan. Maar nu lijkt het me wel leuk voor kinderen. Lijkt me leerzaam op allerlei gebieden.

Zou ik niet als sport zien denk ik.
Die judo is iets dat jullie dwingen.

Als hij het niet graag doet of iets anders wil, zou ik het dus ofwel laten vervallen, ofwel het niet meetellen als hobby.



Bij voetbal moeten ze zichzelf én de bal ook verdedigen.

En het is bovendien ook nog es een ploegsport.



Je dwingt hem al zolang ... eerst pas andere hobby's na 't zwemmen, nu verplichte judo.

Ik zou er als kind behoorlijk de pest in hebben.
1 sport, 1 instrument, 1 zwemles.



Zwemles is het enige dat ik heb gekozen. De rest mogen ze zelf kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter zit op een teamsport (3 x pw), ze is vaste invalster bij een andere teamsport bij dezelfde club (1 x pw) en ze zit op type-les (1 x pw, 5 x pw oefenen).

Zoon zit op teamsport(2x pw) en op dansen (1x pw).

En dat vind ik meer dan genoeg 😉
Judo als zelfverdedigingssport...komaan zeg. Geloof je dat echt?

Laat jouw kindje lekker voetballen!
Zoon (6 zit op zwemles, skateboard les en zangles.

Dochter (7) op turnen, paardrijden en zwemmen.. Ze heeft bijna haar c diploma en dan mag ze van mij als ze wilt een instrument gaan spelen.



Ik heb geen rijbewijs dus we doen alles op de fiets
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1 sport per kind genoeg. Oudste zit op de reddingsbrigade, middelste nog op zwemles. Jongste nog op niks, want die is 2 jaar ( nou ja, ouder/kindzwemmen).

En we doen ook niet aan teamsporten, omdat we geen zin hebben om elk weekend gebonden te zijn aan wedstrijden.

Egoistisch he?



Naast sport mogen ze ook nog op muziekles, maar daar staan ze momenteel nog niet om te springen. Ze hebben nu een muziekproject op school en als dat afgelopen is, kunnen ze via school een instrument kiezen waar ze verder op willen, na schooltijd en ik denk dat ze dat wel gaan doen.
..
Het is voor kinderen heel belangrijk dat de ouders meegaan naar wedstrijden, belangstelling tonen in het sporten van hun kind. Niet de prestatie op zich, maar de manier waarop het kind omgaat met anderen, met winnen en verliezen, met ontwikkeling en techniek. Praten met de trainer, met andere ouders. Het maakt deel uit van het zich prettig voelen in de sport. Ouders zijn het belangrijkste onderdeel van het kind en de sport.
Alle reacties Link kopieren
Een vroeger paardrijvriendinnetje van mij heeft 2 zoons. En die voetballen. Zij is wel zo dat ze haar zoons supportert en naar de wedstrijden mee gaat, maar ze had zoveel liever gehad dat haar kinderen paardensportfans waren geweest, omdat ze dat nu eenmaal zelf ook vele malen leuker vindt om bij betrokken te zijn en wedstrijden te bezoeken. Lijkt me echt best kut als je elk weekend naar 'n sport moet zitten kijken die je eigenlijk niet boeit, omdat je kinderen iets anders leuk vinden. Of dat ze een of ander instrument willen spelen en je daar tot vervelens toe naar moet luisteren.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:reizigster2004 schreef op 06 oktober 2015 @ 12:35:



Naast sport mogen ze ook nog op muziekles, maar daar staan ze momenteel nog niet om te springen. Ze hebben nu een muziekproject op school en als dat afgelopen is, kunnen ze via school een instrument kiezen waar ze verder op willen, na schooltijd en ik denk dat ze dat wel gaan doen.

Waarom zou je dat af willen dwingen? Mijn ouders hoopten ook dat ik muzikaal zou willen worden en lieten mij orgelles volgen. Ik vond er geen reet aan en kreeg er alleen maar 'n hekel aan. Gelukkig mocht ik toen op paardrijden en dat werd mijn grote jeugdliefde.



Vind dat je als kind wat nog niet weet wat je eigen talenten of passies zijn, gewoon de ruimte moet krijgen om middels 10-rittenkaarten uit te mogen proberen waar je maar zin in hebt. Er komt vanzelf wel 'n keer 'n sport voorbij waar je bij blijft hangen en die geen ruimte meer biedt aan allerlei nevenactiviteiten omdat je je helemaal voor die ene sport wil inzetten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
muziekles is iets wat je echt zelf moet willen,

ik ken meerdere ouders die hun kinderen 'dwingen' , die kinderen kunnen dan als ze 12 zijn wat spelen en na de puberteit hangen ze hun instrument aan de wilgen. Vind dat echt zonde van mijn geld en hun energie.
quote:redbuIIetje schreef ,op 06 oktober 2015 @ 12:45:

Een vroeger paardrijvriendinnetje van mij heeft 2 zoons. En die voetballen. Zij is wel zo dat ze haar zoons supportert en naar de wedstrijden mee gaat, maar ze had zoveel liever gehad dat haar kinderen paardensportfans waren geweest, omdat ze dat nu eenmaal zelf ook vele malen leuker vindt om bij betrokken te zijn en wedstrijden te bezoeken. Lijkt me echt best kut als je elk weekend naar 'n sport moet zitten kijken die je eigenlijk niet boeit, omdat je kinderen iets anders leuk vinden. Of dat ze een of ander instrument willen spelen en je daar tot vervelens toe naar moet luisteren.Mijn zoons zijn een sport gaan doen die ik nauwelijks kende, man ook niet. Maar door te kijken naar hun wedstrijden en het plezier dat zij daar hebben zijn wij de sport heel erg gaan waarderen. Als mijn voet mij niet in de steek had gelaten was ik deze sport dit seizoen ook gaan spelen. Man en ik zijn sinds kort allebei ook heel erg betrokken bij de vereniging. Man zit in de organisatie van het jaarlijkse slottoernooi en ik zit in dentechnische commissie. In plaats van kijken naar wat je belemmert door de sport van je kinderen, kun je ook kijken welke kansen het je biedt.
Mijn man en zijn zus moesten vroeger ook verplicht op pianoles omdat ze dat bij de opvoeding vonden horen. Ze hadden er allebei een grote hekel aan. Ik vind dat muziekles en op een sport gaan nooit een verplichting moet worden. Er zijn ook kinderen die niks om sport geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven