Internetdaten deel 4

07-09-2015 22:48 2994 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ouwe en nieuwe garde: bij deze: alweer deel 4.



Zou het in dit deel wel lukken? Zal ze haar droomprins vinden? Gaat t hem lukken eindelijk die leuke vrouw te strikken?



Volg alle spannende verhalen hier. In dit topic alle wel en wee van internet daten. Kansloze dates. Spannende dates. Sex dates, de wondere wereld van de mannen carrousel, FWB en SV. En wie gaat er in dit deel met de hoofdprijs vandoor?



Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik ook, daar had ik laatst wat foto's mee gemaakt (van mij en de kids en een paar losse foto's van mij). Maar ik denk dan meer aan echt foto's gericht voor datings sites. Bijvoorbeeld een serie foto's die duidelijk je hobbies uitstralen (dus bijv motorrijdend, kokend, de nette look met colbert jasje, de normale kledingstijl). Iemand die kan helpen met het creëren van een goede en leuke uitstraling etc. op de foto.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? Ik vind dat van die bedachte foto's. Ik zie vaak mannen in een sportauto (krijg ik er die gratis bij dan?) of met een trompet, of met een weetikwat. Allemaal zo geforceerd. Doe mij maar liever gewone foto's (zonder zonnebril!!) waar je ontspannen opstaat, als jezelf. Mogen best vakantiefoto's zijn, als je gezicht maar niet verdwijnt achter een glas bier of zo. Je ziet echt dingen voorbijkomen.... Foto's waar overduidelijk de vorige partner van is afgeknipt vind ik ook raar overkomen. Steek er een beetje aandacht in...
Alle reacties Link kopieren
Juist vanwege die aandacht dacht ik juist aan zoiets. Ik heb vooral foto's met mijn kinderen samen (selfies). Mannen maken onderling weinig foto's van elkaar (tenminste in mijn vriendengroep wordt dit totaal niet gedaan). Vakantie ben ik al 2 jaar niet geweest, dus tja, dan blijven er weinig opties over.



Wat je zegt ben ik het wel mee eens, het moet niet gemaakt zijn. Maar een goede fotograaf kan hier echt een verschil in maken. Tussen een foto waarbij je doet alsof je kookt of waarop het net lijkt alsof je echt kookt. Maar de foto's met zonnenbril, exen eraf geknipt enzo zijn inderdaad ook not done :-)
Alle reacties Link kopieren
Rasa, hoi! Hoop dat je n leuke reis hebt gehad!



Iemand nog n tip om een man los te laten. De ene date 1,5 week geleden (en 2 jaar geleden een poosje) was zo fijn. Maar nu laat ie niks meer horen, en ik maakte de fout tijdens de date al te zeggen dat ik m wel vaker wil zien...
Qian, geen contact, app geschiedenis wissen en voor de rest gewoon de tijd zijn werk katen doen? En vind het erg dat het fout is om zoiets te zeggen, dat moet toch gewoon kunnen? Vind ik niets fout aan.
Alle reacties Link kopieren
@Qian: Zoals Treezebees als zegt, zoek geen contact meer. Wis de geschiedenis, en heel belangrijk, wis zijn nummer! Zo kom je ook niet in de verleiding te gaan kijken of hij online is geweest etc. Hoe moeilijk ook, dat is echt de beste oplossing. En uiteraard mag je dit zeggen. Ik zou dit juist als iets positiefs ervaren. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Oh joh, dat is helemaal geen fout! Ik vind het een compliment als iemand dat tegen me zegt, als hij daar anders over denkt is het een rare. Alles wissen inderdaad, en zoek afleiding op de momenten dat je het moeilijk vindt. Ga hardlopen of zo, of je huis heel hard poetsen, zoek een bezigheid. Ook van mij een big hug!
"Krijg ik die er gratis bij dan" hahaha! Waarschijnlijk alleen om naar te kijken, als decoratie bij zijn persoontje 😆



(delen van) ontblote bovenlijven vind ik ook zo'n afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Ga er weer even ouderwets voor zitten.... Wordt een lang verhaal, dus wees gewaarschuwd



@Saraatje, hoe is het met 'aftaster'?



@Cool, ja die drukte is ook niet handig hoor. Want de vraag is waar het ze dan om gaat. Ik wil m'n energie anders gebruiken, maar als het leuk is ga ik wel wat drinken. Punt is alleen dat 'oude bekende' te weinig moeite doet naar mijn mening en 'de nieuwe' erg leuk leek, maar mijn interesse wat afneemt omdat hij weinig vraagt. Dus misschien ga ik weer terug in mijn bubble hoor. Ik hoop dat jij je inmiddels ietsje beter voelt? Dat stilstaan niet fijn is, is niet suf en zegt ook niet dat je niet alleen kunt zijn. Het is gewoon leuker met z'n tweeën en ik vind dat we daar best naar mogen zoeken om zo de kansen te vergroten. V.w.b. het kijken op profiel en niet schrijven, dat hoeft niets te betekenen. Het kan zijn dat ze het niets vinden, maar ook dat ze even keken en later meer tijd hebben om te reageren. En als ik voor mezelf spreek. Als ik iemand echt leuk vind dan denk ik wel 3x na voordat ik iets stuur, dus dan kijk ik ook een paar keer op een profiel voordat ik iets stuur. Niet onzeker door worden en neem het heft in eigen handen. 'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen. Je bent leuk genoeg, dus go get them girl!



@Boe, dat schiet lekker op: wel een super like geven en dan niks zeggen. Ben je er dan niet direct klaar mee? En het goede antwoord is niks, maar ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat je even een lekkere sneer die kant op stuurt alvorens hem te deleten



@Imo, zo dat zijn er wel errugggg veel. Leuk, maar wie van deze mannen vind je nou echt leuk? En dan puur op jouw gevoel, zonder te kijken naar wat zij willen. Zit er iets tussen of is het allemaal 'leuk voor nu'. Geniet je er nog steeds van of begin je door al dat losse toch weer meer te missen wat je eigenlijk wilt? Hoe werkt dat bij jou? En Genoten in Rome?



@Ray, oei oei oei is wat ik dacht bij jouw post en heb even na moeten denken hoe ik het ging verwoorden.

Je wilt geen fulltime papa zijn voor andermans kind, dat snap ik, want het lijkt me heel rot als je je eigen kinderen mist en dan wel fulltime andermans kind om je heen hebt. Dat gezegd hebbende vind ik wel dat je zelf veel eisen stelt, namelijk: zij mag geen kinderen hebben en ook geen kinderwens. Maar ze moet wel van jouw kinderen gaan houden en ook nog naar Limburg verhuizen. Ik vind dat nogal wat. En dan zeg je ook nog: iemand met een kinderwens, maar die ze niet kan krijgen. Sorry, maar zo werkt het niet. Alsof jouw kinderen de wens van een eigen kind kan verzachten. Als je onvruchtbaar bent dan is dat een groot verdriet. Jij ziet het als voordeel, want geen kinderen en wel de wens. Maar kan het niet zijn dat het benadrukt dat de vrouw ze niet kan krijgen en dat het nooit je eigen kinderen worden (en als je uit elkaar gaat ben je ze kwijt). Sorry maar ik vind dat te simpel gedacht. Komt ook omdat ik hier uit ervaring spreek, al heb ik het geluk gehad dat er volgens de gynaecoloog een wonder heeft plaatsgevonden.



Je bent nog niet zo lang alleen en hebt al 2 relaties gehad, die stuk liepen op die kinderwens. Misschien moet je er iets losser in gaan staan en meer opties open houden? Er zit wel iets tussen 'ongewild kinderloos' en 'fulltime papa voor andermans kind' lijkt me.



Die date-vrouw vind ik een raar mens. Tuurlijk we gaan nooit zomaar met benen wijd voor iemand, maar we sturen wel na 2 dates (zonder seks) expliciete foto's? Dan creëer je toch een beeld van jezelf? Dan moet je niet naderhand gaan lopen janken vind ik. Liegen is sowieso not done, dus ik denk dat je blij moet zijn dat je dat afgekapt hebt. O en geposeerde, gemaakte foto's: niet doen! Ik vind mannen met dat soort foto's vrij suf. Doe mij maar gewone foto's (dus ook niet met vis, leunend over een sportauto of zogenaamd grappige foto's).



@Theemok, 'daten is weten', ik word er kriegel van. Veel mannen roepen dat op de eerste avond al, maar laat mij even wennen, zodat ik weet wie het daten waard is. Je kunt toch moeilijk met iedereen daten? Hoe doe jij dat? Ik snap je onzekerheid wel hoor. Stiller dan normaal is al reden voor onzekerheid bij bijna iedereen, maar in jouw geval nog ietsje meer misschien. Hij geeft het een kans, maar geeft ook aan dat hij iemand gedatet heeft die hij super leuk vond en waar hij nu nog contact mee heeft? Lastig, want ook al wil zij niet (want dan had ze vast al gehapt), dat wil niet zeggen dat hij er al overheen is. Hopelijk zie je hem snel weer, waardoor je samen weer groeit. Je hebt er niets aan, maar onthoud dat hij jou moet willen om jou en blijf jezelf. Dit kun je niet sturen.



@Amy, ok lieve man is dus leuk-voor-nu man. Vind je dat jammer of zag je het verder toch al niet zitten? En die super likes helpen niks als het een of ander vaag type is. Wel goed voor je ego als je er een krijgt haha



@Rasa, . Hoe was je reis?



@Rens, wat naar dat je je nog steeds niet fijn voelt. Dikke voor jou. Ik las iets over lastig vinden dat je dingen wilt maar je lijf niet meewerkt. Mijn moeder is chronisch ziek en zij zegt dat ze nu pas, na 30 jaar, een beetje leert accepteren dat ze ziek is en dingen niet altijd kan. De geest wil wel en het is frustrerend en verdrietig dat het lichaam niet kan volgen. Daar mag je je K** om voelen en lijkt mij ook heel moeilijk hoor. Praten met iemand kan misschien best helpen om wat sneller uit dat dal te komen, is helemaal niet gek.



@Tees, is wel een natuurlijke reactie om jezelf te beschermen hoor. Ik denk dat het onbevangen er in springen verdwijnt als het een paar keer tegenvalt. Dat wil niet zeggen dat je naar het andere uiterste over moet stappen toch? Kort daten vind ik ook altijd beter, waarom veel tijd in iets steken dat vaak tegenvalt. Dus volgens mij doe je dat prima. Ik hoop dat het echt zo leuk is zaterdag en dat je zondag onder de pannen bent!



Qian, dat je hem vaker zou willen zien is geen fout van jou. Dat is gewoon open en eerlijk en je gevoel op dat moment. Als het goed zit gaat het vanzelf is mijn motto nog steeds. En als jij die opmerking dus niet had moeten maken, omdat hard to get beter zou werken dan weet je dat het sowieso niets zou worden. Hij moet willen, daar heb jij weinig invloed op (of je moet hele rare dingen doen haha). Zuur? Ja! Jammer? Ja! Tips om er overheen te komen heb ik niet echt. Behalve niet gaan twijfelen aan jezelf of denken dat je dingen niet had moeten zeggen of dingen anders had moeten doen. Het ligt niet aan jou, maar hij wil niet graag genoeg. His loss. Wees lief voor jezelf of zoek afleiding, wat er voor jou werkt



Volgens mij heb ik mijn best wel gedaan , nu nog even over mezelf.



Even ontmoeten ging dit weekend niet door en vond dat wel best. Hij wil het nu verzetten naar van de week, maar ik vind dat hij te weinig moeite doet (lees: hij appt als het hem uitkomt en soms hoor je lang niets). Geen zin in. Heb het gevoel dat hij een beetje het type is wat ik voor pauze mee omging. Misschien ga ik wel een keer, maar dus wel als het mij uitkomt en zonder verwachting. Toevallige Tinder heb ik nog wel contact mee en denk dat ik wel even ga kijken wie dat is. Veel punten van herkenning maar twijfel er wel aan of het mijn type is. Dit ligt vooral aan een specifiek ding waar ik niet op val, maar dat vind ik ook wel weer oppervlakkig van mezelf dus ik ben nog met mezelf in discussie daarover. Vind hem ook wat serieus, maar goed het is chat dus niet altijd meetbaar. Misschien maar eens bellen om een stem te horen en een beeld te vormen. Vind het wel super fijn dat ik totaal geen druk voel, omdat ik eigenlijk nog niet dateable ben. We'll see en wordt vervolgd.
Alle reacties Link kopieren
famke, ja, daar heb je gelijk in, ik had het sneller kunnen afkappen. Ik vind het soms lstig om iets af te kappen als er wel vragen worden gesteld (maar dat het dan toch niet loopt). Gewoon sneller afkappen dus. Heb het hem wel gezegd dat zijn sumiere profiel er grappig afstak bij zijn klacht dat veel vrouwen slechte profielen hebben.



Nu op Happn met een leuke man die ik echt een schatje vind maar eigenlijk vanalles waar ik normaal niet op zou vallen: heeft in het leger gewerkt (heb ik niets mee), heeft kinderen (wel wat ouder 17 tm 11), woont best ver weg. Maar kan enorm leuk kletsen (ik vind hem grappig en niet zo'n patser. Wel serieus op zoek geloof ik) en wbt uiterlijk een body en prachtig haar voor een 40 jarige Ik krijg het er warm van, haha. (mits de foto's recent zijn ,haha)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft foto's, ik vind het lastig er peil op te trekken wanneer ik iets niet leuk vind.



De ene set up kan met iemand met een zelfverzekerde houding veel leuker overkomen dan met iemand die halfslachtig iets doet. Dan maakt het weinig uit of daar een auto of kajak of pannetje soep bij op de foto staat. Of een man die juist teveel zijn best doet. Vooral dat laatste is al snel 'ieuw', hoe stom en hypocriet dat ook mag zijn. Immers slechte foto's (als in: onduidelijk, oud, op het toilet genomen) zijn ook een gruwel, maar duidelijk je best op een foto te hebben gedaan ook. Ach, het zou niet het eerste paradoxale oordeel bij het internet daten zijn.



Had pas wel iemand die van de 6 foto's er 5 samen met zijn mountainbike had. "Then why don't you go marry your bike?" dacht ik. Zei ik niet.



BTW, dat ik de body van het legerschatje zo smakelijk vind komt gelukkig niet door een ontbloot bovenlijf foto, maar eentje in strakke sportkleding. Dat vind ik niet zo erg. Heb er zelf ook een hardloop foto op staan zodat je kan zien hoe ik er uit zie (wel van voor de race als het nog niet te bezweet is). Hoorde dat alleen maar portret foto's overkomt alsof je verder iets te verbergen hebt en ik denk dan ook: als erbij zitten die op slanker vallen, dan kunnen ze het maar beter nu weten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Rens. Dank je voor lieve woorden. Ik had me voorgenomen even rustiger aan te doen. Vals voornemen van mezelf ;) In contact gekomen met een vrouw via lexa. Vanavond hele avond geappt. Super leuk gesprek. Goed gevoel bij gekregen. We gaan daten. Nu nog een datum prikken dat we kunnen. Ik stop even met verder kijken. Blijf mee lezen en schrijven als het lukt. Je post zijn altijd zo positief met de nodige advies.



Boe: Geef het een kans. Wie weet verrast deze man je wel. Jammer dat hij zo ver weg woont.



Cool. Je alleen voelen is niet suf. Met zijn tweeën iets doen is gewoon veel leuker. Dat heb ik ook met even de stad ingaan (als niemand mee kan) of een dagje naar de sauna. Je mag het heft in eigen hand nemen en je verdient iemand die voor je gaat. Heb vertrouwen in jezelf. Niet stellig, maar positief en goed bedoeld



Fam. Denk ook aan je eigen hart en situatie. Het geeft altijd een goed gevoel goed in de markt te liggen. De hoop nieuwe liefde te vinden/zoeken triggert om weer een profiel aan te maken. Jou tijd komt echt wel Hou het vast, die druk niet te voelen.



Mok. Fijn dat je zo een leuke dag gehad hebt met je date. Dat twijfelmomenten ontstaan is menselijk. Je vindt iemand leuk en wordt kwetsbaarder. Dat je je hart openstelt is goed. Alleen dan kan er echt pas iets ontstaan. Wat je aangeeft, daten is helaas met vallen en opstaan. We leren er ook weer van.



Amy. Jammer. Hoe vind je het hoe hij er zo nu in staat? Ga je nog een keer afspreken met hem? Jammer genoeg hebben veel vrouwen ook een profiel die alleen maar 'vraag maar' Opzoek naar leuk gezellig contact! of Vertel ik je tijdens Onze ontmoeting! als enige tekst in het profiel. Ik reageer dan ook al niet. Of alleen maar foto's met een duckface, foto's van een shoot waar ze helemaal mooi opgemaakt is en mooi uit ziet en bij het zien van foto's uit dagelijks leven heel anders uit ziet Een selfie gemaakt voor de spiegel van de kledingkast. Niet de leukste foto's om een echte indruk te krijgen Dat nodigt niet echt uit vind ik om te reageren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@famkej: Eisen is denk ik het verkeerde woord. Zoals aangegeven zou dit het ideaal beeld zijn. Ik begrijp dat het (normaal) niet zo werkt dat iemand met een kinderwens maar die geen kinderen zou kunnen krijgen die pijn kan verzachten. Ik heb hier in het verleden ook nog niet zo over nagedacht, tot ik laatst iemand sprak die zo'n persoon was en een relatie is begonnen met iemand met kinderen. Dus heb dit eerder nooit als een optie gezien cq. erover nagedacht. Maar begrijp absoluut dat je dit opvat als simpel gedacht. Is het misschien ook. Maar die opties houd ik wel gewoon open.



Niet lang alleen ben ik het niet zo mee eens. De scheiding is nu bijna 2 jaar geleden. Dus in die 2 jaar heb ik 1 relatie gehad van 5 maanden. En ben sowieso er al wat losser in gaan staan. Eerst wilde ik absoluut geen vrouw met kinderen, tegenwoordig sta ik er wel voor open. Alleen wil ik (misschien moet ik hier ook maar zeggen nog niet) een vervangende vader voor een andersmans kind of kinderen worden.



@patleeuw1: De meningen zijn inderdaad verdeeld mbt het beeldend schrijven. De 1 vind het leuk, de ander niet :-). Waardoor ik eerst het standpunt had dat ik persee een vrouw zonder kinderen wilde was vanuit de scheiding ontstaan en gewoon absoluut fout kwa gedachte gang. Ik was eigenlijk terugkijkend opzoek naar een persoon die het gezin weer compleet maakte. Ja, dit was fout gedacht, zie ik ook in nu na die tijd. Het is geen excuus natuurlijk, maar doordat ik nooit alleen was geweest zoek je iets om dat gat op te vullen zeg maar. Dat ik toen een relatie heb gevonden die daaraan voldeed was puur geluk, maar achteraf gezien ook gedoemd om te mislukken. Maar terug kijkend is altijd makkelijker dan het moment zelf. Dus ben hier de laatste tijd wel in gegroeid, goede en veel gesprekken over gehad met vrienden, veel gerelativeerd hierin. Dus het punt wat je nu omschrijft of ik open zou staan om weer iemand in mijn leven te laten en hiermee samen een gezin te vormen, daar groei ik nu naar toe. Dat ik al een date heb gehad met iemand met kinderen was al een grote stap in de goede richting. Alleen was dit niet iemand die ik welkom zou heten om een gezin mee te vormen zeg maar :-).



Ik heb ook vanwege het co-ouderschap ook besloten niet meer dan 15-20 km van me vandaan te kijken kwa daten. Dat als ik iemand tegenkom met een co-ouderschap of een andere goed werkende regeling (want realistisch gezien zijn de kinderen in het algemeen het meeste bij de moeder) dat bij een serieuze relatie en evt samenwonen we dusdanig kunnen gaan wonen dat het voor beide kanten blijft werken.



Een blokkade waar ik wel nog heel erg tegenaan loop, is dat mijn hersenpan 500 stappen te ver denkt als ik bijv iemand tegenkom. Ik merkte dat bij die "rare vrouw" ook. Als ik de gedachtes wat door me heen spelen allemaal zou schrijven hier, zou men me voor gek verklaren.... Als ik denk aan een situatie waarbij ik iemand zou tegenkomen met bijvoorbeeld 2 kinderen gaan mijn gedachtes al zo ver als "waar moeten die kinderen slapen in mijn huis, heb ik geen plek voor", "hoe past dit in mijn auto" etc. En zoals gezegd JA, ik denk WAY TO MUCH en te ver. Helaas is dit al mijn hele leven zo in elke situatie dat ik 500 stappen vooruit denk. Ik heb hiermee leren leven. Voor een ander komt dit heel vreemd over..... Maar ik weet en ken mezelf wel, als ik met die stappen vooruit denken bij bijvoorbeeld een nieuw persoon overal een "oplossing" heb, dan kan ik ook vol voor iemand gaan.



Zo, dit was op de vroege morgen eens een zwaardere tekst ipv een beeldende :-)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, even alleen een egopost. Heb de indruk dat datemeneer flink afstand neemt. Baal er behoorlijk van. Ik wacht vandaag even af wat contact betreft, en dan bedenken wat ik ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo heb je die indruk dan Theemok?
Balen, Mok. Maar misschien uiteindelijk beter. De onzekere /vage factor leek me wat groot met het minder voelen én contact met ex-date aan zijn kant. Mar misschien is-ie ook gewoon druk. Lastig hoor. Geeft zo'n komma-gevoel.
Kruip even onder steen vandaan.



Raymond even over jou post. Een samengesteld gezin is er niet zomaar binnen een paar maanden. Het is mss verstandig om daar veel over te gaan lezen. 80% van de samengestelde gezinnen gaan uitelkaar. Je moet teneerste echt heeel veel met elkaar kunnen praten en eerlijk durven zijn tegen elkaar en het belangrijkste luister naar je kids. Wij wilden ook over een half jaar samen wonen, maar dat blijkt geheel niet haalbaar.



Wij willen pas samenwonen als alle kids hier ook aan toe zijn en als dat nooit is dan latten we net zolang tot ze het huis uit zijn. Onze liefde is belangrijker dan dat we ook bij die 80% horen en uitelkaar gaan.



Ik vind jou beeld over een echt gezin vormen ook wat romantisch over komen. Jou kids hebben al een mama en zij zal de vriendin van jou zijn, maar niet hun mama.



Het is wel super verstandig om dichtbij te zoeken, want dat maakt latten veel makkelijker.



Ik hoop dat het je een lieve vrouw gaat vinden



Zo kruip weer onder steen
Alle reacties Link kopieren
@Ray: de afgelopen twee weken werd er vrijwel elke avond geappt, even wat gezelligs heen en weer. 's Morgens vroeg even hoi zeggen. Vanaf zondagavond komt er van zijn kant uit vrijwel niks, of alleen oneliners. En vanochtend een kriegelige reactie op een appje van mij. Ik snap er niks van, want hiervoor was het juist zo leuk en ontspannen. Ik heb nu het gevoel dat ik op elke letter moet letten, terwijl er nul aanleiding is. Kan ook gewoon een snothoofd zijn, I know.
Alle reacties Link kopieren
@poezelpootje: Leuk dat je voor mij even onder de steen uitkruipt . Ik heb geen idee van de cijfers hoeveel er uit elkaar gaan. Is dit echt het realistische gemiddelde? Ik begrijp volledig dat dit afhankelijk is van de kinderen en hoe zij zich hierin voelen. En hoe ouder de kinderen zijn, hoe meer moeite het misschien kan kosten. Mijn kids zijn echter 5 en 3. Die hebben op dat opzicht nog weinig inbreng , in zoverre, die hebben niet een hele duidelijke stem en mening omdat ze gewoon weg nog te jong zijn te beseffen wat het inhoud. Dus zal sowieso kijken in zo'n geval of het klikt met evt de andere vrouw en de evt kinderen. Maar ik zie het niet zitten om 20 jaar te gaan latten. Ik ben totaal geen tyoe van latten. Dan nog liever single zijn dan latten. En, misschien heel hard, maar ik vind ook dat kinderen zich ook moeten leren aanpassen. Zij mogen niet gaan beslissen hoe een ouder het leven gaat leven. Dat is niet hun verantwoording. Dit is iets waarmee hun moeten omgaan. Maar ook hier is weer een dunnen lijn in wat goed en niet goed is.



En misschien is het beeld romantisch. Maar ik ben wel altijd heel duidelijk erin geweest kwa stelling dat de kinderen maar 1 vader en 1 moeder hebben. Dat aan beide kanten een nieuwe partner een ouder rol gaat krijgen in de dagelijkse opvoeding etc, ja. Maar zou van beide kanten niet accepteren dat nieuwe partners zich als nieuwe moeder gaan profileren...
Alle reacties Link kopieren
@Theemok, bah wat vervelend dat gevoel. voor jou. Meestal klopt je eigen gevoel wel en ik kan me niet voorstellen dat hij zo ziek is dat hij amper wil of kan appen. Als je iemand leuk vindt houd je contact, ook als je ziek bent. Ik hoop dat ik het mis heb hoor. Ik zou wat afstand nemen en het van hem laten komen, zeker als je het gevoel hebt op je woorden te moeten passen. Graag of niet principe.



@Poezel, wat goed dat jullie de kinderen op 1 zetten. Volgens mij wordt er te vaak en te snel in eigen roze wolk belang gehandeld en werkt dat vaak niet. Hoe lang zijn jullie samen en hoe ver wonen jullie uit elkaar?



Toevallige Tinder wil wel erg graag afspreken. Ik vraag me af of ik over mijn minpunt heen kan stappen. aan de andere kant kan een drankje geen kwaad. Ik ga het liefst snel even om het hoekje kijken haha, efficiënt daten - misschien gat in de markt om zo'n site op te zetten haha
Alle reacties Link kopieren
@famkej: Wat is voor jou het minpuntje dan aan de toevalliger Tinder?
Alle reacties Link kopieren
Ahw, balen Mokkie. In dat soort situaties lijkt het ook steeds 'erger' te worden omdat je overal op gaat letten inderdaad.



Kun je je zinnen niet verzetten op de een of andere manier?



Het legerschatje vroeg gisteravond wat mijn lange termijn plannen hier zijn (omdat ik natuurlijk in het buitenland woon). En omdat ik dus 'gedoe' heb en dat niet weet vertelde ik hem dat. Hij klonk erg teleurgesteld. Denk dat hij op zoek is naar iemand die wat meer zekerheid kan geven ( hij zei dat dat slecht nieuws was, maar bedankte me voor mijn eerlijkheid). Fair enough. Dus waarschijnlijk wordt dat niks. Jammer.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ray. Ik reageer even kort op je antwoord. Ik herken je conclusies die je achteraf achter kwam. Ik heb er een jaar stap voor stap van geleerd en verwerkt wat betreft (voor mij gevoel van falen) verlies van gezin. Wat ik goed vind om te lezen is dat je die conclusies zag en bewust van bent. Je leert, verwerkt en komt er bovenop zo. Besef dat je dit doet omdat je geen vader maar een papa bent.
Raymond ja dat zijn echt de cijfers. Het is echt keihard werken om twee gezinnen een te maken en dit kost echt geduld, veel communicatie en luisteren naar elkaar en dan vooral de kids.

Jij hebt misschien nog kleine kinderen en kunnen niet uitspreken wat ze willen, maar ook zij zijn kwetsbaar en zeker als ze zo klein zijn. Ik vind het heel belangrijk wat mijn dochter er van vindt. Ze is twaalf en ze wilt niets liever dan een happy mama. Zoals het nu gaat met elkaar vindt ze geweldig, maar ze wilt nog niet met zijn allen onder een dak wonen en daar praten we super veel over. Ook aan zijn kant spelen er dingen met de kids.



Als je elkaar ontmoet leef je op een roze wolk en heb je het over samenwonen (wij wel we willen allebei heel graag) maar je moet ook eerlijk blijven en realistisch. Ga je je zin doordrukken met een groot risico dat het mis gaat of wil je oud worden samen en wat is dan een paar jaar.



Gelukkig hebben wij besloten om het per dag te nemen en te genieten van alle mooie momenten die er zijn. Wij wachten op het moment dat we aan tafel zitten en iedereen vindt dat het tijd wordt dat we niet meer logeren bijelkaar, maar dat we in een huis horen en wanneer dat is wachten we rustig af.



En latten heeft ook echt voordelen...! Hij kan zo maar ineens voor de deur staan voor Koffie...



Fam wij zijn bijna 1,5 jaar bijelkaar en wonen in twee verschillende dorpen met maar een kwartiertje fietsen verschil. Dat maakt het wel makkelijker, je kan elkaar toch veel zien.



Ik lees overigens nog steeds mee ondanks dat ik al een 1,5 haar niet meer date, maar ik hoop steeds te lezen dat jullie ook een fijne relatie hebben gevonden.
Haha, thanks Pat, lief van je Leuk dat je weer een leuk contact hebt!



@Raymond: Sla de cijfers, maar ook de topics hier op het forum er maar eens op na. Een samengesteld gezin is verre van romantisch over het algemeen.

Je passage over de pijn verzachten mbt iemand die geen kinderen kon krijgen volg ik niet helemaal. Je formuleert het, zoals ik het lees, alsof het om jouw pijn gaat, maar het ging om het feit dat jouw kinderen de pijn van het niet hebben van eigen kinderen vermoedelijk niet zomaar zullen verzachten. Maar dat bedoelde je misschien ook. Dichterbij zoeken lijkt mij inderdaad verstandig. Stel dat je iemand op fietsafstand vindt, zoals Poezelpootje heeft, misschien ontdek je dan de charme van het latten.



Ikzelf ben moe. Misschien is dat het ook dat ik me zonder afleiding al snel wat verdrietig voel. Ik ben geen fervent dater, maar ben af en toe ook wel een beetje jaloers. Een kansrijke date, het is al best een tijd geleden. Maar ik vind het ook niet leuk natuurlijk om te lezen als het op niks uitloopt zoals naar het lijkt bij Mok en Boebe. Dat daten lijkt verdorie wel hogere wiskunde.. 😅

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven