Uitgerekend januari 2016

20-05-2015 11:21 2295 berichten
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderhedenGeboren opkleintje_ik29+341e10 januarieen DOCHTER!25-12-2015 Tien_voor_tien27+331e20 januarieen ZOON!26-12-2015 Witteparel26+281e4 januarieen ZOON!02-01-2016 Eloise_Xennakiss30+311e12 januarieen DOCHTER!08-01-2016 Majiem?+?1e6 januarieen ZOON!11-01-2016 ourea31+351e20 januarieen ZOON!16-01-2016 lilapie29+311e22 januarieen ZOON!20-01-2016 NYC36+362e26 januarieen ZOON!21-01-2016 Anouk8926+281e20 januari11-09-2015, In eeuwige herinnering, zoontje Boet...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:52
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
8.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Majiem, dat is het zelfde wat ik doe bij mijn zwangerfit. Vind het echt fijn om te doen.



Kleintje-ik: fijn hè zo bezig zijn met de babykamer...

Doen van ons is ook af en nu lekker aan het inruimen☺ vind het zo leuk haha.

Nog wel accessoires toevoegen maar dat komt vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Annemarijeg: Hier ook inderdaad nog wat accessoires toevoegen. Ben ook alvast begonnen met kleertjes wassen, zo hoef ik straks niet alles in me verlof te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kleintje_ik schreef op 03 oktober 2015 @ 11:57:

Annemarijeg: Hier ook inderdaad nog wat accessoires toevoegen. Ben ook alvast begonnen met kleertjes wassen, zo hoef ik straks niet alles in me verlof te doen.Ik had een hele mand kleertjes gescoord via facebook. Mijn schoonmoeder zag de mand staan, heeft ze meegenomen en twee dagen later gewassen, gestreken en gesorteerd terug gebracht, handig
Hier nog helemaal niet begonnen met de babykamer, willen we deze maand gaan doen. Kleertjes ga ik daarna pas op orde brengen. voel me laat nu!

24wk4dg
quote:kleintje_ik schreef op 03 oktober 2015 @ 10:44: Over 2 weken wordt er bloed geprikt bij de verloskundige voor rhesus C.ik ook inderdaad voor rhesus D. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook laat :D. We hebben ook nog niet het hele lijstje afgewerkt met dingen die je in huis

móet hebben.. dus.. maar komt heus wel goed.



Hier ook een test voor rhesus C..
Alle reacties Link kopieren
Deze ochtend weer een echo gehad! Alles dik in orde en het is nog steeds een jongen, dat liet hij erg duidelijk zien vandaag



Verder had ik nog het geluk dat mijn arts een nieuwe stagiaire had die, na het onderzoek van de gyn, ook eens mocht kijken en enkele opdrachtjes moest doen van de gyn. Zo heb ik lekker lang kunnen kijken :-)



Verder is vandaag de slaapkamer en co-sleeper besteld, als ze geleverd worden kunnen we ook stilaan beginnen met het kamertje. We moeten het nog leegruimen en schilderen en ik kijk er enorm naar uit!



Hoe gaat het met jullie allemaal? Niet te veel kwaaltjes?



MadameQetesh, hoe gaat het met je rug ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! En geen geslachtsverandering, dat heeft ook wel wat :P. Heerlijk he, zo de kleine bekijken, best een gek idee eigenlijk, wij kunnen alvast stiekem gluren..



hier wel wat rugpijn en nog steeds bandenpijn.. en zo af en toe een oprisping met een nare bijsmaak, alsof je net overgegeven hebt..
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Een klein berichtje van mij.

Ik heb even afstand genomen van het forum. Het gaat hartstikke goed met de kleine man. Met mij wat minder.

Buiten de zwangerschap om, wat ook al een hoop met je doet, gebeuren er een hoop dingen momenteel in mijn leven.

Ik heb een verwijzing gekregen naar prof. hulpverlening omdat ik het zelf even allemaal niet meer kan bolwerken.

Ik zal binnenkort proberen eea terug te lezen en weer te gaan reageren.
-
Alle reacties Link kopieren
Sterkte ambersoof!!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte AmberSoof! Professionele hulp zoeken is altijd verstandig. Ik wens je veel liefde en kracht toe!
Sterkte AmberSoof!



Hier alles in orde. Precies 24w vandaag! Gisteren weer controle bij vk en alles nog steeds dik in orde. Mijn vrouw helaas nog stééds veel last van ochtendmisselijkheid wat eigenlijk extreem lang duurt... Ook wel last van bandenpijn en op advies van de vk ga ik eens voor haar kijken naar een bekkenband (of iets van een sjaal ofzo om om te knopen). Hoop dat mijn vrouw eens wat meer aan zichzelf gaat denken want ik merk dat het zwanger-zijn haar echt heel veel energie kost.
Veel sterkte Ambersoof! Goed dat je professionele hulp hebt gezocht.



Vandaag eindelijk mijn verloskundige nog eens gezien (dat was alweer geleden van toen ik 8 weken zwanger was). Ze voelde hoe de baby lag en onze zoon was niet zo tevreden met die verstoring van zijn dutje Van zodra de doppler aan mijn buik ging, gaf hij het ding een flinke mep.



Ik maakte me ook wat zorgen over mijn gewichtstoename, aangezien iedereen hier in het groepje blijkbaar maar 1 of 2 kilo is bijgekomen en ik al op +7 kg zit. De vk liet me een grafiek zien waarbij ik perfect op het gemiddelde lig, zowel qua gewicht als omvang van buik en grootte van de baarmoeder. Dus dat was wel een geruststelling. Ik ben altijd heel fijn gebouwd geweest (1m58 en 48-50 kg), waardoor ik nu vaak onzeker ben over mijn lichaam.



@tien voor tien: wat leuk dat je extra lang mocht kijken!



@kinderkamer: dit weekend had ik zo´n plotse nestdrang, dus zijn we naar IKEA gegaan voor een babybedje. Krijg ik nu overal te horen "waat? Jullie hebben nu al een bed!". Meh. De kamer is verder nog niet echt ingericht, gewoon het bedje in mekaar gestoken en tegen de muur gezet. Ik was vooral opgelucht dat we hierdoor eindelijk eens de slaapkamer opgeruimd hebben, dat geeft me nu al een hoop rust. Want voordien moest je acrobatische acts doen om van de deur naar het venster te kunnen wandelen.



Mijn nestdrang heeft er ook voor gezorgd dat ik allerlei leuke stofjes gekocht heb en aan het naaien geslagen ben. Mijn borstvoedingkussen is voorzien van een nieuw overtrek. Nu wil ik nog een paar knuffeldieren maken voor de mini, de mobiel verder afwerken (de diertjes zijn al gemaakt, maar ik moet ze nog ophangen) en een overtrek maken voor het babynest.



Met alle restjes stof wil ik zo´n baby ontdekkingsboekje maken: youtube filmpje



@NYC: vriendin van me heeft zo´n bekkenband. Ze zegt dat het niet meteen de pijn verlicht, maar dat ze veel bewuster omgaat met bewegingen (bvb bij het opheffen van haar zoon) en dat het daardoor wel een verschil maakt. Volgens mij bestaan er plaatsen waar je dat kan huren (in Zweden althans).



@zwangerschapscursus:



Doen jullie een pufcursus? Ik twijfel zo erg. Kost 200 euro, voor 3 avonden. De oefeningen die ze leren in die pufcursus zijn met veel nadruk op massage en dingen die je partner kan doen om je pijn te verlichten. Maar als ik die oefeningen zie, weet ik gewoon dat dit niets voor mij is. Als ik pijn heb of ziek ben moet mijn man ver weg van mij blijven, haha!



Ik wou ook nog iets actiever doen, maar de aquagym is volboekt. Dus nu heb ik me ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Ambersoof



Lilapie, ik zit inmiddels aan +10,6 kilo.



Gisteren bruiloft had van beste vriendin. Gelukkig lekker klein dus kon het met mijn rig goed volhouden want ik kon af en toe liggen.

Het gaat steeds beter en beter.



Nog niet begonnen met de babykamer maar was eigenlijk wel de bedoeling. Willen nu over ong 2 weken beginnen. Babykamer zelf hebben we al wel binnen.



De man van de woningbouw wil graag een gesprek met me. Hij belde gisteren maar niet opgenomen ( bruiloft geen zin aan gezeur). Op zijn mailtje geantwoord dus nu binnenkort gesprek.

Vind het best spannend, ik ben niet zo goed in gesprekken. Mails gaan me beter af.

Nou ja eigen schuld haha.



Hier geen cursus omdat dit niet lukt nu met mijn rug maar ik heb het boek Duik in je weeen gehaald bij de bieb. Volgens mijn vk een heel goed boek.

Had wel liever cursus gehad.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Ambersoof!

@ Lilapie Ik ben ook al 9-10 kilo aangekomen.

@ Lilapie / Pufcursus Toen ik bij mijn eerste bevalling in het ziekenhuis aankwam vroeg de verloskundige of ik een pufcursus had gedaan. Dat had ik niet en toen zei ze: 'ah gelukkig, dan kan ik je beter coachen'. Bij je bevalling wordt je dus zeker geholpen met puffen. Ik vond zo'n cursus ook niets.

Ben de vorige keer wel naar een bevallingsinfo avond in het ziekenhuis geweest om te kijken hoe de verloskamers eruitzagen en waar we eigenlijk precies moesten zijn. En ook naar een info avond van een fysiotherapeut. Misschien kan je zoiets doen?
@wenhen: ik doe sowieso een soort gratis cursus met verschillende lessen over zwanger zijn, bevallen etc. en daarbij zit een bezoekje aan het ziekenhuis (deel van het Zweedse "ouderschapsonderwijs" dat alle aanstaande ouders doen). Dat lijkt me inderdaad wel nuttig en daarom ook dat die 200 euro voor wat ademhalingsoefeningen en massagetechnieken me wat overbodig lijkt.



Goed dat je ook hulp kreeg bij het puffen bij de eerste. Ik ga er zo´n beetje van uit dat die baby er sowieso wel uit geraakt, of ik nu juist puf of niet alleen zullen de weeën meer pijn doen. Maar daar wil ik nog niet te veel over nadenken.



Wat is jullie idee over verdoving en medische begeleiding? Eind december mag ik samen met mijn vk een geboorteplan opstellen. Maar in mijn geval is dat wellicht: ik wil alle mogelijk medische ondersteuning, bij voorkeur "normaal" bevallen maar een keizersnede mag als het nodig is en alle mogelijke vormen van verdoving die nodig zijn



Ook een geruststelling dat ik niet de enige ben die al wat meer is bijgekomen. De vk vond het normaal en volgens de curve ben ik exact op het gemiddelde. Twee weken geleden kon je van aan mijn achterkant niet zien dat ik zwanger was, maar helaas is dat al weer voor bij. Nu ligt onze kleine wel vrij diagonaal, dus misschien komt dat daardoor? Toen de vk in mijn zij porde voelde ze de voetjes.



@Madameqetesh: wat goed dat je een gesprek aan gaat. Denk je dat ze de werken kunnen verplaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Ambersoof!



Ik ben ongeveer 7 kilo aangekomen tot nu toe.. 1 a 2 kilo lijkt me dan weer erg weinig, tenzij je eerst veel afgevallen bent..



200 euro voor drie avonden? En dat terwijl je je man het liefst niet bij je in de buurt hebt?! zou het er niet voor over hebben.. mocht je wel behoefte hebben aan puffen/ een meepuffende man dan is het zo geleerd heb ik gehoord. Wij krijgen wel wat ademhalingstechnieken mee, maar ook niet een hele cursus..



MadameQetesh, ik ben een beetje net zo, maar vaak kun je in een gesprek wel gemakkelijker duidelijk maken wat je wilt en kan de ander ook uitleg geven. Hoef je ook niet heen en weer te blijven mailen.



Voor de mensen die borstvoeding gaan geven/ al gegeven hebben; is een kolf een must om in huis te hebben, of kun je ook zonder?
Alle reacties Link kopieren
@ Majiem Woon je in Nederland? Ik heb bij mijn dochter de eerste paar weken een borstkolf gehuurd bij de thuiszorgwinkel en daarna heb ik er zelf een aangeschaft. Je kan beter eerst even afwachten of de borstvoeding wel op gang komt en je je er prettig bij voelt. Een kolf kost best veel geld namelijk. Ik heb een Medela, moet binnenkort kijken of hij nog werkt en anders koop ik als ik bevallen ben (en bv kan geven) een nieuwe.



@ Lilapie Ik ben heel snel bevallen, hoefde eigenlijk niet meer te puffen toen ik in het ziekenhuis aankwam. Mocht al direct persen ;) Maar mocht je hulp nodig hebben met puffen, ademtechnieken oid, dan kan je vk je helpen. En je krijg inderdaad vast wel puf/ademhalingstechnieken tijdens het 'Ouderschapsonderwijs'. Wat @Majiem zegt: veel geld voor een cursus.



@ Lilapie / medische begeleiding Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Vind ik toch een fijner idee, met veel professionals om me heen, mocht het nodig zijn. De vorige keer ben ik zonder medicatie bevallen (omdat ik al 10 cm ontsluiting had toen ik in het ziekenhuis aankwam), maar mocht ik veel pijn hebben, dan kies ik voor pijnstilling. Ik heb me nog niet verdiept in de mogelijkheden nu en ben een beetje kwijt wat er ook alweer allemaal mogelijk was, haha.

Is het in Zweden 'normaler' dan in Nederland om medicatie te krijgen? Ik heb het er nog niet over gehad met de vk, maar de vorige keer (ik ben nu bij een andere praktijk) probeerden ze het me uit mijn hoofd te praten.
Alle reacties Link kopieren
Verplaatsen denk ik niet. Maar ik hoop dat ze dan iig voor zo weinig mogelijk overlast kunnen zorgen. We wonen hier nu 1,5 jaar waarvan we al zeker de helft van de tijd verbouwingsoverlast hebben. Ben er gewoon beetje klaar mee zeg maar.

Voor 7 beginnen met hakken en herrie. En daar om 11 uur mee stoppen ( als de buurt wakker is) en om 16.00 weer mee verder gaan.

En ik hoop stiekem dat er nu wel eens nieuw keukenblad af kan. Dan beloof ik die man plechtig niet meer te mopperen haha.



Medicatie: ik heb me er nog niet genoeg in verdiept maar ik ben een piepert. Dus ik wil wel pijnstilling als het kan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Medicatie: ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen en wil ook graag op natuurlijke wijze bevallen behalve natuurlijk indien medisch noodzakelijk. Pijnstilling mogen ze me geven, ik zie er het nut niet van in om je pijngrens bewust te gaan opzoeken



Cursus: geen enkele cursus spreekt me echt aan. Daarbij komt dat mijn partner in ploegen werkt dus zo'n pufcursus is niet handig, hij kan de helft van de tijd toch niet mee. Wel heb ik op internet al gezocht naar de juiste technieken, dit in combinatie met hulp van de verloskundige zal wel volstaan!



Gewicht: ik ben één van de weinige die nog maar weinig is bijgekomen. Deze week zat ik terug op mijn startgewicht nadat ik in het begin vijf kilo was afgevallen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik geen slanke den ben van mezelf dus heel erg vind ik het niet. Mijn buik is ok en de gynaecoloog maakt zich geen zorgen, de baby eet mij gewoon op

Nu heb ik, dankzij maagzuur, ook niet zoveel trek. Ik eet de maaltijden die ik moet eten, maar snoepen doe ik een heel stuk minder dan voor de zwangerschap. Dit scheelt voor mij ook wel weer natuurlijk. Ben eens benieuwd hoeveel kilo er uiteindelijk zal bijgekomen zijn op het einde!



MadameQetesh: fijn dat ze in gesprek gaan, dan voel je je toch een beetje serieus genomen!



Wenhem: ben je zo snel bevallen of ben je gewoon laat naar het ziekenhuis gegaan? Lijkt me in elk geval heerlijk om niet uren op zo'n bed te moeten liggen!



Lilapie: dat ontdekkingsboekje is leuk! Als je het af hebt, deel je dan een foto?
Wat is er veel geschreven zeg!

Wij hebben gisteren de pretecho gehad en we hebben een eigenwijs mannetje net zoals zijn ouders. Constant zijn handjes voor zijn gezicht houden, na eindelijk een paar leuke beelden, ons de rug toe te keren. Het enigste wat hij goed liet zijn was zijn geslacht hahaha.



Sterkte ambersoof, denk goed aan jezelf en goed dat je hulp hebt gezocht!



Bevalling en medicatie: heb ik nog niet echt over nagedacht, wel wil ik in het ziekenhuis bevallen en wil ik geen ruggeprik. Voor alle andere medicatie sta ik wel voor open, zo ook voor een keizersnede mocht het nodig zijn.



Cursussen: aan pufcursussen wil ik niet aan mee doen. Ik heb het gevoel dat je bij een bevalling wel goed begeleidt wordt en de rest vanzelf zal gaan qua puffen. Wel wil ik bij mijn bekkenfysiotherapeut informeren of ik zwangerschapszwemmen mag doen, hopelijk verlicht dat mijn bekkenpijn.



Madamequetesh: wat een drama moet dat zijn zeg al die verbouwingsoverlast! Hopelijk duurt het niet al te lang meer en dat er een nieuw keukenblad af kan!



Spullen: ik heb ook nog niet alle spullen in huis, zelfs niet de spullen die echt nodig zijn. Wil alles wel rond de 30/32 weken klaar hebben, dus we mogen wel iets opschieten haha.



Aangekomen: ik ben inmiddels ook wel 8 tot 10 kilo aangekomen, inmiddels al twee weken me niet meer gewogen. Maar ik groei en dat zie ik zelf ook, hopelijk heb ik volgend jaar gauw weer mijn oude figuur of wat daar in de buurt komt.



Lilapie: wat leuk dat jezelf allemaal spulletjes maakt. Ben je van plan om veel zelf te maken?
Alle reacties Link kopieren
@ Tien_voor_tien Ik ben heel snel bevallen. Drie uur voor de bevalling kwam de vk voor het eerst en had ik 3 cm ontsluiting. De volgende keer dat we belden, mochten we gelijk naar het ziekenhuis komen omdat ik daar graag wilde bevallen, de vk zou daar ook heen komen. Toen zij daar keek hoe ver ik al was, had ik al volledige ontsluiting en mocht persen. Erg fijn dat het snel achter de rug was en onze dochter er was, maar ook wel een beetje gek.

Ik heb al afgesproken dat ik dit keer al snel bel als ik denk weeën te hebben, zodat ik hopelijk niet te laat ben om naar het ziekenhuis te gaan De tweede schijnt nog eerder te kunnen komen, slik.



@ MadameQetesh Veel succes met het gesprek en fijn dat er naar je wordt geluisterd! Hoop dat de verbouwing niet te lang gaat duren.



@ witteparel Is het mooi geworden de 3D/4D echo? Wat schattig, nu al eigenwijs haha!
Alle reacties Link kopieren
Gesprek gehad. We zijn nu als eerste aan de beurt. Ipv laatste. Nu zou alles iig voor de kerstvakantie klaar moeten zijn.

Dus dat is fijn dat ze daar rekening mee houden.



Ik krijg geen andere keuken maar ipv 15 jaar moet ik nog 8 jaar wachten. Jaja schiet op haha. Dus gaan nu toch maar zelf naar ikea voor een keukenblad.



Dubbelglas gaan we nog over denken. Moeten we deze week laten horen. Zal toch weer ¤10 bij op de huur zijn totaal. Scheelt dat de kamers wel snel warm zijn nu. We hebben de verwarming er bijna nooit aan maar ja straks met de kleine misschien wel??
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
@MadameQetesh Wat fijn dat ze rekening houden met jullie en alles voor je bevalling klaar moet zijn bij jullie!
Sterkte AmberSoof!quote:lilapie schreef op 06 oktober 2015 @ 11:03:

Met alle restjes stof wil ik zo´n baby ontdekkingsboekje maken: youtube filmpjewat n leuk idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven