Ik ben jaloers

21-08-2015 12:44 644 berichten
Ok lieve collega Viva mensen,



Dit is geloof ik de eerste keer dat ik een topic open op relaties. Best eng. maar het moet even. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.



Al meer dan 10 jaar samen met vriend, twee kinderen, nooit jaloers geweest. Vriend is supertrouw, ik ook trouwens, en onze relatie is alleen maar mooier en sterker geworden door de jaren heen. De laatste tijd sprak hij heel enthousiast over een vrouw die hij met zijn hobby ziet en ook tijdelijk mee samenwerkt. Hij werkt heel vaak met vrouwen, en ik heb hem gewoon nooit (zo) enthousiast gezien over een andere vrouw en dat vind ik moeilijk. Dat vind ik echt oprecht fucking moeilijk. Het kan een keer gebeuren en het zou mij ook kunnen gebeuren.



Hij geeft me helemaal geen aanleiding om jaloers te zijn met zijn gedrag. Hij had zelf niet eens door dat hij anders dan anders over haar praatte. Ik heb het pas uitgesproken want ik heb wel geleerd dat mijn onderbuikgevoel/intuïtie wat je het ook wil noemen niet iets is om te negeren. Zij is een heel enthousiaste warme persoonlijkheid en geeft hem positieve aandacht, dus ik snap wel dat het hem wat doet. (Ze heeft zelf een gezin trouwens.)

Ik heb rationeel gezien echt niets om me zorgen over te maken. Heb hem (natuurlijk) ook niets verboden of wat dan ook. Het is is mijn probleemDoordat ik het heb uitgesproken na een paar maanden denk ik wel dat hij misschien iets bewuster is. En een beetje afstand houdt.



Het is gewoon zon rotgevoel. Het is zon eerlijke, lief geweldige man waar ik vreselijk veel van hou. En ik vind het niet fijn dat een andere vrouw hem een positieve boost geeft. Ik ben ook gewoon bang, omdat ik niet weet wanneer het over gaat, omdat we in onze hele relatie zoiets nog nooit aan de hand hebben gehad. Omdat het zo iets kleins is en het me toch zo van mijn stuk brengt.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten meerdere mensen op die club? Zou haar lekker blokkeren op de app en een andere kennis of contactpersoon zoeken op de club om bepaalde zaken mee te bespreken/delen.



Hoe meer zij gaat pushen, hoe meer zij hem gaat tegenstaan. Dus elk nadeel hep zijn voordeel.
Ik zou als ik hem was gewoon contact opnemen met de club en kort de zaken toelichten (mens is verliefd en kan geen nee accepteren) vooraleer zij een lulverhaal gaat ophangen dat hij haar heeft aangerand oid. Ja dit is vergezocht maar de manier waarop zij nu reageert doet bij mij wel alarmbellen rinkelen.



Of gewoon een andere club zoeken. Eerlijk gezegd, elders gaan geeft het minste gedoe. Krijg je alsnog dat zij hem gaat zwart maken en hij kan zich daar niet tegen verdedigen maar daar heb je verder geen last meer van.
quote:fru1t3lla schreef op 04 oktober 2015 @ 17:26:

Ik zou als ik hem was gewoon contact opnemen met de club en kort de zaken toelichten (mens is verliefd en kan geen nee accepteren) vooraleer zij een lulverhaal gaat ophangen dat hij haar heeft aangerand oid. Ja dit is vergezocht maar de manier waarop zij nu reageert doet bij mij wel alarmbellen rinkelen.



Of gewoon een andere club zoeken. Eerlijk gezegd, elders gaan geeft het minste gedoe. Krijg je alsnog dat zij hem gaat zwart maken en hij kan zich daar niet tegen verdedigen maar daar heb je verder geen last meer van.



+1



ik moest ineens aan de film 'fatal attraction' denken.
Oja, secreet dat ik ben, ik zou gewoon aanbellen bij hen thuis en duidelijk maken dat dit gezeur nu eens afgelopen moet zijn. Het liefst nog met haar man praten om aan te geven dat zijn vrouw flink over de schreef gaat en of hij wel op de hoogte is van wat er speelt.



Ik ben van de boel opengooien en zo snel mogelijk zodat je de mogelijke ellende gewoon voor bent. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en bij niet kordaat optreden nu (of de boel open gooien en elders gaan en haar in haar sop laten gaarkoken) gaat dit nog een vies etterend staartje krijgen.
grappg fruitella, jij zegt wat ik ook al eens eerder dacht.

de dame in kwestie heeft zelf een partner. wordt het niet eens tijd om te gaan dreigen om de boel open te gooien en haar partner in te lichten over deze situatie? geef haar de keuze: kappen met alle contact of anders gaan we het eens met je partner bespreken.
quote:Morrigan- schreef op 04 oktober 2015 @ 17:40:

grappg fruitella, jij zegt wat ik ook al eens eerder dacht.

de dame in kwestie heeft zelf een partner. wordt het niet eens tijd om te gaan dreigen om de boel open te gooien en haar partner in te lichten over deze situatie? geef haar de keuze: kappen met alle contact of anders gaan we het eens met je partner bespreken.



Great minds .



Ik zou alleen niet dreigen, ik zou het nu gewoon doen zonder waarschuwing. De boodschap kwam blijkbaar niet aan, dan maar het grof geschut om het bij de wortel te verdelgen.



Dit stuk niet citeren, ik haal het later weg, maar ik heb wel wat ervaring met vrouwen met een plaat voor hun kop: Toen de ex van mijn man dacht dat ze hem nog om haar vinger kon winden voor geld toen wij pas wat samen hadden heb ik haar ook verbaal flink uitgekauwd toen ze bleef zeuren en zijn "laat me toch met rust" bleef negeren. Dat soort mensen moet je gewoon geen ruimte geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 04 oktober 2015 @ 17:38:

Oja, secreet dat ik ben, ik zou gewoon aanbellen bij hen thuis en duidelijk maken dat dit gezeur nu eens afgelopen moet zijn. Het liefst nog met haar man praten om aan te geven dat zijn vrouw flink over de schreef gaat en of hij wel op de hoogte is van wat er speelt.



Ik ben van de boel opengooien en zo snel mogelijk zodat je de mogelijke ellende gewoon voor bent. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en bij niet kordaat optreden nu (of de boel open gooien en elders gaan en haar in haar sop laten gaarkoken) gaat dit nog een vies etterend staartje krijgen.



Honderd procent eens.



En ik hoop dat Heertje nu óók eens gaat zien dat netjes blijven bij sommige types gewoon niet werkt.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Dametje je hebt t advies zelf al gegeven.

Vol op de aanval nu.

Ga een gesprek aan met de club.

Zelfs haar man inlichten kan. een vervolg stap zijn.

Voor nu, hou t bij de club.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 04 oktober 2015 @ 17:08:

Er zitten meerdere mensen op die club? Zou haar lekker blokkeren op de app en een andere kennis of contactpersoon zoeken op de club om bepaalde zaken mee te bespreken/delen.



Hoe meer zij gaat pushen, hoe meer zij hem gaat tegenstaan. Dus elk nadeel hep zijn voordeel.Precies. Mijn man had ook zo'n flirt. Ik had er een slecht gevoel bij, en ik gun hem best zijn aandacht, maar ja. Enfin, uiteindelijke begon ze te claimen en toen was het snel bekeken. Daar had hij geen zin in.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Er is alleen contact via groepsmail nu.

Team heeft hommeles nu die geloof ik ineens zowieso niet met haar of mijn vriend te maken hebben. Mensen willen verschillende dingen en hebben verschillende verwachtingen.



Alhoewel dat nu pas aan het licht komt door de situatie natuurlijk. Kortom de hobby staat op klappen. Vriend echt aangedaan. Gelukkig zijn er inderdaad wel andere plekken waar hij op zijn manier door kan ( wel ver reizen) maar het is toch wel sneu na alle investeringen hierin.
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 oktober 2015 @ 19:10:



Alhoewel dat nu pas aan het licht komt door de situatie natuurlijk. Kortom de hobby staat op klappen. Vriend echt aangedaan. Gelukkig zijn er inderdaad wel andere plekken waar hij op zijn manier door kan ( wel ver reizen) maar het is toch wel sneu na alle investeringen hierin.In ieder geval, jammer van zijn hobby maar als hij het elders kan beoefenen is het toch goed? Van wat je vertelt over zijn hobby is het zowat zijn ziel en zaligheid aangezien hij wel gedoe met jou ervoor over had om het toch te kunnen beoefenen. Dan is die extra reistijd om die hobby alsnog verder te zetten iets wat hij voor lief zou nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lost het zichzelf zo op en graaft zij haar eigen graf, maar werkelijk, wat kunnen sommige mensen schaamteloos zijn zeg..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 oktober 2015 @ 19:10:

Er is alleen contact via groepsmail nu.

Team heeft hommeles nu die geloof ik ineens zowieso niet met haar of mijn vriend te maken hebben. Mensen willen verschillende dingen en hebben verschillende verwachtingen.



Alhoewel dat nu pas aan het licht komt door de situatie natuurlijk. Kortom de hobby staat op klappen. Vriend echt aangedaan. Gelukkig zijn er inderdaad wel andere plekken waar hij op zijn manier door kan ( wel ver reizen) maar het is toch wel sneu na alle investeringen hierin.Als hij een beetje uit beeld is en blijft is zij zo vertrokken, let maar op
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 04 oktober 2015 @ 20:03:

[...]





Als hij een beetje uit beeld is en blijft is zij zo vertrokken, let maar op





Dat zou mij dus ook niets verbazen.



Ja tuurlijk, gelukkig kan hij ook elders zijn ei kwijt. Maar zat al jaren met deze mensen bij deze club en had dus echt een band met ze opgebouwd. Dus ik snap zijn emoties heel goed. Al ben ik verbaasd door alle ambities die door haar blijkbaar bij de rest is opgeborreld.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 04 oktober 2015 @ 20:19:

[...]





Dat zou mij dus ook niets verbazen.



Ja tuurlijk, gelukkig kan hij ook elders zijn ei kwijt. Maar zat al jaren met deze mensen bij deze club en had dus echt een band met ze opgebouwd. Dus ik snap zijn emoties heel goed. Al ben ik verbaasd door alle ambities die door haar blijkbaar bij de rest is opgeborreld.



Wie zegt dat jouw Heertje de énige is die zij zo bespeelt?



Vraag ik uit ervaring.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 oktober 2015 @ 20:27:

[...]





Wie zegt dat jouw Heertje de énige is die zij zo bespeelt?



Vraag ik uit ervaring.Oh oh echt waar? Wat heeft ze het dan druk gehad de afgelopen maanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrigan- schreef op 04 oktober 2015 @ 15:56:

één voordeel, dametje, zij maakt zich door dit gedrag waarschijnlijk niet geliefder of populairder bij je vriend.

want ze gaat hem nu behoorlijk in de weg zitten en weer voor onrust zorgen en dat gaat hem irriteren blijkbaar.

misschien manipulatief, maar zorg dus dat jij hem momenteel niet in de weg zit of belemmert Yep
Nou het mailen is klaar geloof ik.



Vriend is heel eerlijk geweest wat ie wel en niet wil bij de club qua tijd en ambitie en de rest ook. Lijkt echt een last van hem afgevallen nu hij dat heeft uitgesproken. Wat een gedoe was het weer dit weekend met al die mailtjes. . Heerlijk om hem letterlijk en figuurlijk weer thuis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dametje!



Had zij ook weer lopen mailen van het weekend dan? Niet dat nu wat uitmaakt eigenlijk.



Hoe gaat het met jou? Krijg jij het ook een beetje rond in je hoofd?
Hmm goede vraag. Ik heb wel rust in hoe dit nu is afgesloten, met haar en de club. Ik vind het ook fijn dat ie er met een paar vrienden over gepraat heeft.



Ik vind het jammer dat we het zo druk hebben. Tijd samen is er soms ruim en soms schaars. Geen tijd om te piekeren iig



Heb wel behoefte aan tijd samen. Man heeft duidelijk de intentie om daar werk van te maken. Maar moet dus geduld hebben.



Ik heb ook nog wel behoefte om samen naar de relatietherapeut te gaan om te zorgen dat dit niet gaat etteren. Dit was niet de eerste keer dat ' niet vertellen' zo explodeerde. Ik wil daar wel graag helderdere afspraken met elkaar over en wil niet dat dit soort dingen bij een ruzie gaan stapelen.
Zucht ik time dat ook liever anders dan dat zij en ik op de onpvang precies tegelijkertijd door het pand lopen maar ik doe iig neutraal. Zij maakt er weeeer een enorm ongemakkelijk drama van met geen gedag zeggen en wegkijken.



Lekker dan.
quote:blijftgewoondametje schreef op 06 oktober 2015 @ 18:17:

Zucht ik time dat ook liever anders dan dat zij en ik op de onpvang precies tegelijkertijd door het pand lopen maar ik doe iig neutraal. Zij maakt er weeeer een enorm ongemakkelijk drama van met geen gedag zeggen en wegkijken.



Lekker dan.



goed zo juist, beter zo dan dat zij triomfantelijk over de gang loopt te paraderen

haar gedrag nu is het gedrag van degene die een strijd aan het verliezen is



dus wees blij, geniet van de victorie!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 06 oktober 2015 @ 18:17:

Zucht ik time dat ook liever anders dan dat zij en ik op de onpvang precies tegelijkertijd door het pand lopen maar ik doe iig neutraal. Zij maakt er weeeer een enorm ongemakkelijk drama van met geen gedag zeggen en wegkijken.



Lekker dan.Dit zegt zoveel over haar. Sneu, mens. Die heeft over een paar weken haar klauwen in een andere kerel gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 06 oktober 2015 @ 18:17:

Zucht ik time dat ook liever anders dan dat zij en ik op de onpvang precies tegelijkertijd door het pand lopen maar ik doe iig neutraal. Zij maakt er weeeer een enorm ongemakkelijk drama van met geen gedag zeggen en wegkijken.



Lekker dan.Als ze je vriendelijk gegroet had dan had je je opgewonden over de schaamteloosheid.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 06 oktober 2015 @ 19:21:

[...]



Als ze je vriendelijk gegroet had dan had je je opgewonden over de schaamteloosheid.



Hahaha, waarschijnlijk wel. Het is ook lastig om het goed te doen. We kunnen niet in elkaars hoofd kijken.



Maar vriendelijk (of neutraal) lijkt me toch makkelijker ivm met de kinderen op zo'n moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven