Negeren

06-10-2015 09:03 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal kwijt, omdat ik het gevoel heb dat ik vast zit. Ik schaam me om hierover te praten met vriendinnen, en ik heb echt even jullie visies nodig.



Twee jaar heb ik nu een relatie. We kenden elkaar al langer, maar na een tijdje is er tussen ons iets gegroeid en zijn we verliefd geworden.



Hij heeft een moeilijk karakter, dat wist ik vanaf het begin. Ik was verliefd en ik vond het toen wel meevallen. Hij heeft veel vrijheid nodig, wil me niet vaker dan 1x per week zien. Ik heb het ook druk, dus ik vond dit altijd oké. We hebben wel dagelijks contact, meerdere keren per dag, en dit zat allemaal goed voor mij.



Nu is het zo dat hij het laatste halfjaar vaak 'buien' heeft. Hij is dan ineens niet te genieten, reageert gemeen en onnodig hard op me. Dit kan ineens gebeuren, zonder dat ik daar aanleiding toe geef.



De laatste tijd blokkeert hij me soms ineens. Als hij bijvoorbeeld vindt dat ik niet snel genoeg antwoord, blockt hij me. Dus zodra ik (paar minuten) later wil antwoorden, ben ik ineens geblokt. Pas als ik hem mail, dan krijg ik een reactie. Maar de afgelopen keren moest ik dan op hem inpraten voordat hij me deblokkeert. Soms duurt het een paar dagen tot een week, zo'n actie. En we hebben dan echt geen discussie of iets dergelijks. Hij vindt dat ik gewoon te langzaam reageer.



Een ander punt is op sexueel vlak. Omdat we elkaar eenmaal per week zien, wil hij altijd sex als we elkaar zien. Vind ik niets mis mee, maar soms kan het gewoon niet. Ik ben ook weleens moe, of ik wil liever buiten iets doen. Ik vind het belangrijk ook leuke dingen te doen samen. Zodra hij vindt dat ik hem afwijs, dreigt hij met iemand anders te gaan. En blokkeert me vervolgens. Hij zegt dan daarna ook dat hij sex met een ander heeft gehad, wat achteraf helemaal niet waar is. Maar om me te raken zegt hij het wel.



Ik voel me nu vaak 'gedwongen' om dingen te doen. En dat krijg ik hem niet aan zijn verstand. Als ik met een deadline zit, kan ik niet naar hem toe rijden voor een potje sex. Ik heb gewoon verantwoordelijkheden. Alleen dat negeren maakt het zo erg.



Dit is toch niet normaal?
Je doet het jezelf aan. Mij vraag me af wat jij hieruit haalt voor jezelf dat je met hem een relatie hebt? Weet je dat zelf?
quote:Foresta schreef op 06 oktober 2015 @ 10:54:

[...]





Voor jou en mij heeft die man misschien geen meerwaarde, maar voor TO wel, ze heeft al jaren contact met hem, dus is er gewenning, elke dag even contact ga je wel missen, in ieder geval zij..



Ja, gewenning misschien idd. Maar dit gedrag is toch structureel iemand kapot maken? Ze zegt het zelf:

"Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben."



Dit kan zowel voor je verstand als voor je gevoel toch niet goed voelen?
Alle reacties Link kopieren
Je reageert steeds met aanvullende punten, die het beeld van die man alleen maar bevestigen en zelfs verergeren, maar ik vraag me nog steeds af: wat is er nou zo leuk aan hem? Waarom zou je blijven? Wat is de echte reden? Toch niet omdat je nou eenmaal gewend bent hem elke dag te spreken? Het grootste deel van de tijd zegt hij niet eens leuke dingen, want je geeft zelf aan dat hij je het gevoel geeft dat je waardeloos bent. Waarom twijfel je hier nog aan, waarom wil je er nog energie in steken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zoiets sluipt erin. En daarzo heb je t gevoel dat het aan jou ligt TO.

Zoals je al zei. Ik doe niet zo terug tegen hem want ik vind niet dat je zo met mensen omgaat. En dat heb je heel goed!

Het is moeilijk om hiervan los te komen. Je kan beginnen met nu niet te reageren. En dan denk jij meteen : ja maar dan wordt hij nog kwaaier want je wilt hem niet kwijt. Dus accepteer je het liever dan hem helemaal blokkeren. Men zegt je wordt behandelt zoals je zelf toelaat. En dat klopt wel bij jou denk ik. Het is belangrijk erachter te komen waarom jij je zo laat behandelen. Dit toe laat. Zoals je ziet aan alle reacties is t echt niet normaal hoe hij doet. Mocht je t anders willen met deze man. Moet er echt iets veranderen. Voor vandaag iig niet reageren. Eb blijf hier schrijven. Wat hij allemaal zegt en probeert. Wellicht wordt t je dan wat duidelijker. En dan morgen niet reageren. Steeds een stap verder.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je iets aan de tips in dit artikel?
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.Ik hoor alweer een maar aankomen...
Alle reacties Link kopieren
Het gaat voor mij niet om hem te verdedigen, ik probeer te verklaren hoe dit patroon is ontstaan. Het is niet ineens, pats boem, gebeurd. Dit is in de afgelopen 2 jaar gebeurd.



Ik begrijp dat dit niet normaal is, zijn gedrag. Maar het heeft wel wat met mij gedaan, en dat doet het nog steeds. Ik heb helaas geen knop die ik ineens kan omzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 12:31:

Het gaat voor mij niet om hem te verdedigen, ik probeer te verklaren hoe dit patroon is ontstaan. Het is niet ineens, pats boem, gebeurd. Dit is in de afgelopen 2 jaar gebeurd.



Ik begrijp dat dit niet normaal is, zijn gedrag. Maar het heeft wel wat met mij gedaan, en dat doet het nog steeds. Ik heb helaas geen knop die ik ineens kan omzetten.Natuurlijk heb je geen knop die je zo kan omzetten, je bent geen robot. Maar je eerste zorg zou moeten zijn uit deze situatie komen. Het is goed om vervolgens naar deze situatie te kijken om er voor jezelf lessen uit te halen. Zodat je weet wat je niet meer wil en wat je niet accepteert. Maar hem kan je niet veranderen, niet redden en niet helpen, en dat doet er ook niet toe! Kies lekker voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat artikel nou al gelezen? De titel zal even schrikken zijn, maar je zal je eigen situatie wel herkennen als je door leest.
Alle reacties Link kopieren
Voor mezelf kiezen ga ik zeker doen. Ik denk dat 'het' er bij hem gewoonweg niet inzit. Hij mist ergens iets, empathie ofzo, waardoor hij niet anders dan dit kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 12:39:

Voor mezelf kiezen ga ik zeker doen. Ik denk dat 'het' er bij hem gewoonweg niet inzit. Hij mist ergens iets, empathie ofzo, waardoor hij niet anders dan dit kan zijn.



Lieverd, hij mist wel meer als iets. Empathie is er maar 1 van.

Goed dat je voor jezelf kiest. Het zal tijd worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 12:39:

Voor mezelf kiezen ga ik zeker doen. Ik denk dat 'het' er bij hem gewoonweg niet inzit. Hij mist ergens iets, empathie ofzo, waardoor hij niet anders dan dit kan zijn.Dat is erg rot voor hem, maar jij hebt ook nog je eigen leven. Je cijfert jezelf weg voor hem. Doodzonde! Een gezonde relatie is geven en nemen. Hij geeft niets en neemt alleen maar. Of beter gezegd, hij trekt het uit je.
Alle reacties Link kopieren
Woow alleen de OP gelezen hoor.



Maar waar zijn die sterke vrouwen tegenwoordig?

Vind dit echt diep triest en dan nog vragen of het normaal is meen je dit serieus?

Wat heb jij meegemaakt dat je ook maar kan denken dat dit normaal gedrag is?
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu ook wel hoezeer het me emotioneel heeft opgebroken. Pas nu valt het kwartje, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het altijd maar zo,", in het kanaal ermee!"

.

Riool, mag ook.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 12:31:

Het gaat voor mij niet om hem te verdedigen, ik probeer te verklaren hoe dit patroon is ontstaan. Het is niet ineens, pats boem, gebeurd. Dit is in de afgelopen 2 jaar gebeurd.



Ik begrijp dat dit niet normaal is, zijn gedrag. Maar het heeft wel wat met mij gedaan, en dat doet het nog steeds. Ik heb helaas geen knop die ik ineens kan omzetten.



Je kan de knop alleen omzetten als je een tijdje buiten de "invloedssfeer" van zo'n manipulatieve man bent geweest. Iemand die seks afdwingt en zo vervelend doet als hij het niet "krijgt" spoort ergens niet. Seks is iets intiems wat je doet omdat je elkaar leuk en lekker vindt en niet omdat de een het moet "geven" aan de ander. Hij ziet dit dus op een hele ongezonde manier: krijgen, drammen, dwingen.



Hij krijgt de vinger er bij jou steeds achter omdat je gevoelig bent voor zijn manier van manipuleren. Je blokkeren, je zeggen dat hij het met een ander heeft gedaan, het is raar gedrag waar een ander om lacht en tegen zo iemand zegt: "Weet je wat, jochie, als jij het zo wilt spelen donder je maar op!" Jij doet dit niet, trekt geen grenzen bij raar gedrag. Dat zegt iets over jou.



Ik krijg de kriebels van jouw beschrijving van hem. Wat een griezel. Je kan zijn vervelende karakter en gedrag niet veranderen. Je kan er wel voor weglopen. Vertel jezelf eens waarom jij dit niet doet?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wat iemand anders hier ook al schreef: als jij hem straks blokkeert/dumpt, dan zal hij dat niet serieus nemen, want voor hem is dit hoe het "spel" werkt. Hij zal precies doen wat jij altijd doet: smeken en je bombarderen met mailtjes en een hoop liefs. Na het zoet komt dan het zuur, want dan is hij ineens zielig want hij kan niet zonder jou en zulks, en daarna zal hij boos en bedreigend gaan worden. Deze driehoek zal hij een aantal maal herhalen en dan hopelijk ophouden.



Ik durf daar wel een kratje bier op te zetten. Laat je even weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Lang leve het forum als dat heeft gemaakt dat je deze meneer voorgoed vaarwel zegt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 06 oktober 2015 @ 18:05:

Ik zeg het altijd maar zo,", in het kanaal ermee!"

.

Riool, mag ook.Je kwam er wel laat mee vandaag, Elle. Had je al eerder verwacht!
Alle reacties Link kopieren
Waarom trok ik geen grens bij dit gedrag? Waarom accepteerde ik het? Hier heb ik eigenlijk geen zinnig antwoord op. Zakelijk gezien ben ik erg straight, en zelfs privé ook. Ik houd juist niet van drama. Maar waarom accepteerde ik het wel van hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 06 oktober 2015 @ 11:22:

Misschien heb je iets aan de tips in dit artikel?Ik heb het gelezen. Ik herken er veel in, vooral het gevoel dat er iets heel erg mis is, maar ik kan er geen vinger op leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 20:47:

Waarom trok ik geen grens bij dit gedrag? Waarom accepteerde ik het? Hier heb ik eigenlijk geen zinnig antwoord op. Zakelijk gezien ben ik erg straight, en zelfs privé ook. Ik houd juist niet van drama. Maar waarom accepteerde ik het wel van hem?





Accepteerde bevalt me; het staat er in verleden tijdv . Je bent al een stapje verder.



Nu de volgende stap. Het zal even afkicken zijn. Over een tijd snap je niet meer dat je ermee door gegaan bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 20:47:

Waarom trok ik geen grens bij dit gedrag? Waarom accepteerde ik het? Hier heb ik eigenlijk geen zinnig antwoord op. Zakelijk gezien ben ik erg straight, en zelfs privé ook. Ik houd juist niet van drama. Maar waarom accepteerde ik het wel van hem?Deze vraag is ook al een stuk interessanter dan de vraag wat hem bezig houdt. Jouw drijfveren zijn boeiender materiaal voor nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op narcisme....
Hoe komt het toch dat zovele viva forummers narcisten tegenkomen, domme pech? Of wordt het label wel erg makkelijk geplakt op het forum? Oprechte vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven