single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Pfff, die situatie van jouw knul lijkt me als ouder zijnde ook erg ingewikkeld.

Ouderavond van mijn knul was oké. Fijn om even met de mentor individueel te kunnen praten. De rest was per leerhuis. Mijn knul zit in leerhuis 1, dat zijn 2 vmbo basis- kader klassen.

Ze hebben hem in de peiling en zo proberen we hem gezamenlijk op de rit te krijgen. Gaat goed komen met hem.

Leuke Schoolfoto heeft ie he.... Dat heeft hij dan in ieder geval wel mee, het is een knap kereltje.
Hahaha, hij heeft heel veel mee hoor Dolphine! Maar sowieso is het een knappe gozer ja! En tuurlijk gaat het goedkomen met m!

Ja, die knullen van ons houden ons elk op hun eigen manier wel lekker bezig he..al hoef ik dan niet in de stress te zitten over zijn gedrag/houding/vrienden/waar ie uithangt/wat ie doet, dit is ook niet fijn. In elk geval vandaag weer gesolliciteerd, dus afwachten maar weer..Nu genieten van het weekend! Met prachtig weer, dus wat willen we nog meer? en hopelijk lekker slapen vannacht.

Ondanks dat ik hartstikke moe was, lukte het me niet om in slaap te vallen. Van die verrekte hazeslaapjes had ik. Moet ook eigenlijk niets dit weekend, alleen zondag nog een wedstrijd van mijn knul met de Heren, maar dat is vooral met dit weer alleen maar hartstikke leuk, dus ga lekker kalm an doen.
Ik heb een druk weekend. Vandaag nog tot laat aan het werk geweest, heb die situatie van dat meisje in de psychiatrische instelling, die nu in de crisisopvang zit eens besproken met veilig thuis. Daar werd het meteen als crisis opgepakt, en toen ging het balletje natuurlijk rollen.

Vanmiddag nog een bruilofts ceremonie. Vanavond is het feest. Van vrienden van ons. De jongens blijven voor het eerst met z'n drietjes thuis. Ik ben heel benieuwd of ze zich aan de afspraken kunnen houden.

Morgenochtend moet zoonlief voetballen, morgenmiddag kantine dienst en zondag Ajax-PSV. Mijn knul heeft zondagochtend ook nog een fotoshoot van de voetbal. Selectie teams moeten op de foto voor de sponsor.

Weer genoeg te doen dus.
Feestje gisterenavond was zeer gezellig. Thuis was zo te zien ook alles goed gegaan. De heren lagen in ieder geval op bed toen we thuis kwamen, ze hadden de spullen netjes opgeruimd en de hond uitgelaten!

Vanmorgen waren ze op tijd uit bed voor werk en sport.

Mijn knul heeft weer gewonnen, met 5-1. Ze staan nu 2e met 10 punten uit 4 wedstrijden.

Kantinedienst ook weer overleefd, bij vlagen heel druk, maar over het algemeen goed te doen.

Nu lekker een avondje bankhangen, ik ben er aan toe!
Pfoee, je was druk! Fijn dat het nu dan toch "loopt" met dat meisje, of dat ze er in elk geval mee bezig zijn.

En een gezellig feestje gehad dus, dat doet een mens altijd even goed. Gewoon gezellig, lekker ouwehoeren, wat drinken, ontspannen.

Fijn dat het met die knullen alleen thuis ook allemaal goed is gegaan. Had je nu alweer kantinedienst? Dat is toch nog niet eens zo heel lang geleden? Dat C. het toen voor jou gedaan heeft? Ik ben best blij daar nu af te zijn, hahaha.

Ik ben gisteren nog even naar de Gamma gefietst voor plamuur, verder wat in huis gerommeld, wassen gedraaid.

Vanmiddag dan echt de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, mijn knul speelt met Heren 1 mee en het gaat ook nog heerlijk weer worden, dus die ga ik zeker kijken. Pff en dan is het weekend alweer bijna voorbij..te snel!!

Gelukkig hebben we deze week ook nog een gezellig borrel ivm jubileum van 2 collega's, dat is alweer een erg leuk vooruitzicht.

In een nieuwe tent, waar we heel benieuwd naar zijn. Echt pál om de hoek bij S. hahahaha. Ik heb trouwens niets meer gehoord over dat sponsorgedoe, toch eens vragen of ie dat nou wel of niet gaat doen.
Ik heb 2 weken terug Kantinedienst gedaan en gisteren. Ben nu weer klaar voor dit seizoen. C heeft vorig seizoen een keer voor me gedaan, ik moet per seizoen 3x 4 uur iets voor de club doen, vandaar. Elke ouder trouwens, niet alleen ik....

Hoe ging de honkbal? Voetbal vanmiddag was dramatisch.... Pfff Ajax zit nog steeds in een dip hoor, al staan ze dan bovenaan, het is alles behalve sprankelend. Pleegzoon is met me meegegaan, zoonlief wilde lekker thuis blijven en relaxen, na de fotoshoot vanmorgen. C is nu de ene pleegzoon weg brengen en die andere zou zo wel binnen wandelen.
Wat een heerlijk weer was het he!! De wedstrijd was hartstikke spannend, maar de mannen hebben gewonnen, terwijl de tegenstander flink hoger geklasseerd is, goed van ze dus. Het was ook weer erg gezellig. Ik ben wel benieuwd hoe het volgend jaar zal zijn, ik sprak de coach even, maar ook hij is bang dat hij volgend jaar geen team meer heeft, dat er niet genoeg spelers zijn. Dan gaan ze heren 1 en heren 2 samenvoegen en dat is eigenlijk zo jammer, omdat het niveau van Heren 2 zo'n stuk lager is. Maar ja, als je spelen wilt moet je toch wat he..Dat is eigenlijk wel heel jammer van honkbal, dat er zo weinig clubs zijn. In een stad zitten altijd wel een aantal voetbalclubs waaruit je kunt kiezen, tenminste, hier wel. Maar de dichtsbijzijnde honkbalclub zit in Meppel of Apeldoorn, niet echt handig. Voor ik naar de wedstrijd ging heb ik lekker nog wat tijd met S. kunnen doorbrengen. Ook daarom erg jammer dat het seizoen voorbij is, hihi, gaf ons weer wat extra ruimte.
Vandaag een intensief dagje met veel overleggen en aan het eind van de dag, om 17:15 nog een huisbezoek. Daarna natuurlijk nog koken en ergens tussendoor boodschappen doen.

Morgenavond een teamuitje, we gaan wijn en kaas proeven, heel vervelend, haha. Leuk en lekker ontspannen.

Beide jongens nu trainen, die moesten dus vroeg eten. Gelukkig stond er nog een restje kip Kerry met rijst, dat konden ze opwarmen.
Da's best veel, 3x4 uur voor de club..vooral als je nagaat dat een voetbalcub toch flink meer leden heeft dan bijv. een honkbalcub (dus ook meer ouders)..maar ja, natuurlijk ook veel meer wedstrijden, daar heeft het natuurlijk ook mee te maken.

Ooo, lekker, kaas en wijn proeven..gezellig, veel plezier. Ik heb morgen lekker een vrije dag genomen (nee, niet om S. te zien..die moet werken) Ik heb, naast mijn verlofuren, ook nog aardig wat overuren staan en die moeten toch es op. Vannacht moet Yankees DE superbelangrijke wildcard game voor de playoffs spelen (honkbal) en nu kunnen we lekker kijken. Als ik het volhoud tenminste, hahahaha.
En wederom een lange dag. Beide knullen hier recht moeten zetten, dus ik begon met stoom uit mijn oren aan de telefoondienst. Mijn knul is sinds gisteren zijn beugel kwijt.... Grrrr en tijdens het zoeken vond ik een vol pakje shag op zijn kamer en 4 aanstekers. Deze liggen nu in de kliko, maar je snapt dat ik erg boos was. Vanmiddag toen ik thuis kwam, kwam hij wel meteen naar beneden en had hij nagedacht over zijn beugel. Er moet ws een nieuwe komen en hij moet mij een deel van de kosten in termijnen betalen.

Dat roken blijft een probleem. Hij mag het niet, maar we kunnen hem ook niet vastbinden. Nu heeft hij dus straf en heb ik alles in de kliko gegooid.

Pleegzoon had op school een drugstest geweigerd. Dat betekend voor ons dat hij geblowed heeft. Die is na schooltijd op zijn kamer geparkeerd. Morgen maar even contact leggen met zijn voogd, c heeft z'n moeder al ingelicht.

Vanavond hadden we een kaas en wijnproeverij als teamuitje. Dat was erg gezellig met mijn collega's.
En ook even ontspannend voor je, wat natuurlijk ook wel fijn is. Moeilijk, dat roken..Hij is nog zo verrekte jong he! Zo zonde..

Helpt het ook niet als je hem een beloning in het vooruitzicht stelt? (maar daar hebben jullie vast zelf al aan gedacht).

Blijven hameren op zijn sportiviteit, dat het niet goed is voor zijn hart, jeetje, wat kun je doen? Het is net wat jij zegt, je kunt hem niet vastbinden en wanneer hij niet thuis is heb je er geen controle over. En pleegzoon weer geblowed..Het is niet makkelijk he!

Afgelopen nacht honkbal gekeken. Het was goed vol te houden, helaas verloren ze en is het seizoen nu ook voor hen voorbij. Jammer hoor. Verder wat huishoudelijke klusjes, boodschappen, lekker geluierd en zo is mijn vrije dag alweer bijna om. Morgen dus een gezellige borrel met buffet na het werk, gezellig, zin in.
Leuk! Ik heb morgen de hele dag een training, die de vorige keer niet doorgegaan is, blehhhh zo geen zin in. Het gaat over ons registratie systeem. Wel werkgerelateerd, maar op zo'n saai gebied. ( denk ik).

Weet je wat het is, ik kan hem belonen voor niet roken, maar hoe controleer ik of hij echt niet gerookt heeft? Ik kan moeilijk de hele dag achter hem aan lopen. Natuurlijk praat ik er over met hem, ook wat het op sportief gebied kan betekenen, maar daar houdt het dan als ouder zijnde wel een beetje op.

Pleegzoon heeft vrijdag een gesprek met zijn voogd. Die heb ik gebeld. Hij mag hier namelijk niet zijn als hij onder invloed is. Tegen ons is hij weer zeer onverschillig, dus misschien helpt een gesprek met zijn voogd.

Momenteel gaat het heel moeizaam met hem. Zijn voogd gaat hem ook de alternatieven voor leggen, die zijn er eigenlijk niet. In ieder geval niet ergens waar hij wordt gestimuleerd om zijn diploma te halen. Dus veel keus heeft hij niet.
En gelukkig, het is weekend! Pff, ben dat nachtje honkbal nog steeds niet te boven..haha, ik word oud!

Hoe was de training? Is het meegevallen? En gesprek van pleegzoon met zijn voogd? Zo jammer dan he, dat hij dan toch af en toe weer even de weg kwijt is. De borrel was erg gezellig en het buffet was heerlijk. Niet heel uitgebreid, maar met gegratineerde aardappelschijfjes, patatjes, zalm, kip met sate, salade, pastasalade was er toch genoeg keus en zoals ik al zei, het smaakte heerlijk.

En nu een weekend (tenminste, voor zover ik weet) helemaal niets. Lekker wel even.
De training was niet echt mijn ding zeg maar, het ging over de WMO, wlz, etc. En wanneer mensen waar een aanvraag moeten doen. Voor de telefoondienst moet ik dit weten, maar verder in mijn werk doe ik er niet heel veel mee. Maar goed.

Ik vind het jammer dat pleegzoon met zijn voogd heeft besproken dat hij hier weg wil en dat hij door de normale regels op z'n tenen loopt. Hij wil naar een internaat en vandaar door naar Ktc. Ik heb hem en zijn voogd verteld dat ik dit voor dit moment een zeer slechte keus vind. Hij moet examen doen dit jaar, dat redt hij nooit zonder 1 op 1 begeleiding. En daarbij is het belachelijk dat hij weer zo maar kan wegrennen voor de verantwoordelijkheden. Maar dat is mijn bescheiden mening....

Morgen moet mijn knul natuurlijk voetballen, uit. S avonds gaan wij naar 538 xxl in de zigodome.

Zoonlief gaat niet naar z'n vader. Hij gaat bij een vriendje eten 's avonds en daarna naar een verjaardagsfeestje van 2 jongens. Zo zijn we allen weer onder de pannen.
Jeetje..en zou hij daar ook zijn zin in krijgen denk je? Wat is ktc? Wanneer krijgen jullie hier weer iets over te horen?

Zou het ook zijn omdat ie in een internaat dan meer opgaat in de massa en er daar niet zo op hem wordt gelet? Wat ie nou juist zo nodig heeft? Ik als leek denk ook dat dat voor hem juist helemaal niet goed zal zijn. Hij heeft juist iemand nodig die er bovenop zit.

Gezellig, vanavond gaan jullie alweer de hort op! Lijkt me leuk, 538.

Nederland heeft in elk geval gewonnen! Maar wat een drama met de keepers.

Ben benieuwd wie er dinsdag weer fit is. en nu maar afwachten wat Turkije vanavond gaat doen.
Ktc is kamer training centrum. Daar kunnen jongeren onder begeleiding op kamers wonen. Daar moeten ze echter wel bepaalde vaardigheden voor hebben en zo ver is hij nog niet.

En inderdaad op een internaat zal er minder op hem gelet worden, en dat vind hij door zijn hechtingsproblemen wel prettig. Wij komen te dicht bij en zitten te dicht op zijn huid. Zijn voogd gaat me komende week bellen, maar ik ga hier niet zomaar mee akkoord. We gaan niet als volwassenen toekijken hoe hij zich de vernieling in helpt. Ik had ook gehoopt dat zijn voogd daar meer op zou aansturen, maar helaas.

Wij hadden een leuke avond, al vond ik de show minder als vorig jaar. Toch was het erg gezellig. Dotan was er en Eva Simons, die vond ik echt top. Verder natuurlijk nog andere artiesten. 23:30 afgelopen, prima te doen qua tijd dus.

Mijn knul heeft een goede wedstrijd gespeeld gisteren. 1-4 gewonnen. Hij heeft er 2 gescoord. Volgende week moeten ze tegen de koploper, die heeft 2 punten meer. Als ze winnen staan ze dus bovenaan.

Zoonlief is niet naar zijn vader gegaan. Hij had een verjaardag van 2 vrienden. Daar is hij met een andere vriend heen gegaan. Daar heeft hij ook gegeten, want wij moesten om 18:00 al in Amsterdam zijn. Na afloop is hij naar mijn ouders gegaan, waar wij hem opgehaald hebben.

En zo is dit weekend weer voorbij. Niet zo veel gedaan vandaag, behalve de was en strijk en de badkamer.
Top van je knul en spannend zeg, die competitie. Gek ja, dat die voogd dat niet ook net zo ziet als jullie..het gaat toch om zijn toekomst? Is die voogd eigenlijk een aangewezen voogd? Of is het familie van jullie pleegzoon?

Ik vond het weer erg wennen aan de kou, brrr! Vanmorgen voor het eerst weer de handschoenen aan gehad op de fiets. Zou het nu dan echt voorbij zijn, het zachte weer? Mijn knul is vandaag naar de tandarts geweest, pfff, dat gaat weer een duur grapje worden.

Misschien herinner je je nog het drama van de vorige x, dat hij, toen hij van tandarts switchte, ineens een heleboel behandelingen nodig bleek te hebben, terwijl de vorige tandarts, waar ie braaf elke x heen is geweest, steeds zei dat er niet was? Ik heb dat toen nog aanhangig gemaakt bij mijn rechtsbijstandsverzekering, maar ze hebben daar geen bewijs kunnen vinden dat mijn oude tandarts nalatig is geweest (terwijl ik toch echt vind dat alles daarop wijst). Afgelopen jaar heeft ie al 2 wortelkanaal behandelingen gehad en nog wat dingetjes, nu moeten er nog een aantal gaatjes gevuld gaan worden, de totale kosten zouden op 747 euro komen. Pfff...

Hij heeft dan nu wel een tandartsverzekering, maar die is voor dit jaar al op, door die andere behandelingen. Hij moet dus maar even gaan overleggen of er niet ook een deel van de behandelingen naar volgend jaar verschoven kunnen worden. Dit is toch niet grappig meer. Gelukkig heeft ie (nog) nergens last van en ziet zijn gebit er ook gewoon heel goed uit, maar toch..Je zou toch haast het idee krijgen dat iedere tandarts een geldwolf is zeg...
Ik krijg ook zo'n fijne rekening van de tandarts vrees ik.... Mijn knul is namelijk vorige week zijn beugel kwijt geraakt (ergens buiten uit gedaan en vergeten). Er moest dus een nieuwe aangemeten worden. Donderdag moest hij happen en vandaag zijn beugel ophalen. Pffff de grapjas. Ben natuurlijk ook al lang door de tandartsverzekering van dit jaar heen.

Pleegzorgbegeleider is het met ons eens dat overplaatsen van pleegzoon op dit moment geen optie is. Hij heeft een voogd van veilig thuis, vroeger bureau jeugdzorg. Is tevens zijn reclasseringsmedewerker. Maar heel veel heeft ie niet aan hem.

Volgende week maandag hebben we een gesprek met de pleegzorgbegeleider. Maar voorlopig blijft hij gewoon hier, jammer voor hem.

Ik heb vanavond voor het eerst de kachel aan, Brrr het is zeker fris.
Oh ja, dat zijn ook leuke kosten, zo'n beugel...grrrrr.

Op het werk deed de verwarming het niet. Vreselijk! het probleem zat m zelfs in de stadsverwarming, wat een pech..

Dat was echt niet fijn. Het heeft ook nog heel lang geduurd eer ik het thuis een beetje warm kreeg, ondanks dat de verwarming hier aan is.

Jammer, dat hij niet veel aan zijn voogd heeft. Maar mooi dat ie nog bij jullie blijft. Hopelijk legt ie zich daar ook gewoon bij neer.Ga je nog voetbal kijken? Pfff, denk dat het toch niet gaat lukken. zul je zien...gaat Turkije verliezen, wint Nederland ook niet. whoehahaha.

Ach, als ze zo blijven spelen horen ze er ook gewoon niet thuis..Stekelenburg gaat keepen, toch? Ben benieuwd hoe dat weer zal zijn.

Of is hij niet als 1e keeper opgeroepen? Oh nee, ik zie dat Zoet waarschijnlijk gaat keepen. we shall see.
Zoet gaat keepen..... Ik weet niet of we gaan kijken, zal wel een beetje zappen. Is toch niet zo hoogstaand om een hele wedstrijd te kijken.

Ik weet niet of pleegzoon zich er bij neer gaat leggen, maar de boodschap is in ieder geval duidelijk lijkt mij.

Brrr, da's niks als de verwarming niet werkt. Gelukkig zijn ze bij ons net klaar met de klimaatbeheersing. Was goed te doen qua temperatuur.
Nou, dat wordt een voetballoze zomer dus! pffff wat een ellende zeg..schrale troost dat ze, al hadden ze gisteren gewonnen, het toch niet hadden gered, maar het blijft jammer voor de hele sfeer en alles dat ze er niet bij zijn. Gelukkig hebben we de olympische spelen nog, hahaha. Ik had lekker vrij vandaag, heerlijk. S. gezien, hachee gemaakt, was er echt weer voor vind ik. Ik las op fb dat de verwarming het nog steeds niet deed op kantoor, arme collega's..ik zal er maar rekening mee houden dat het morgen ook nog niet gefixed is.
Ik was ook vrij vandaag, heb zoonlief geholpen met z'n kranten ( in de regen), 2x de hond uitgelaten ( in de regen). Ben nu dus nog steeds koud.....

Zaterdag even de stad in, een nieuwe winterjas voor mijn knul. Hij heeft er nog wel 1, maar als hij daar straks een dikke trui onder doet kan die niet meer dicht.

C moet schoenen en spijkerbroeken en ik wil zelf nog zwarte enkel laarzen zonder hak. Gezellig ff shoppen dus.
Morgen laatste dag van de week, daarna lekker weekend. Wel weer een druk weekend trouwens, met zaterdagavond en zondagmiddag een verjaardag. Pleegzoon komt en ook andere pleegzoon is er. Die moet zaterdag werken bij Ah en aansluitend heeft hij een etentje met collega's. Super leuk voor hem, dit soort dingen is natuurlijk nieuw voor hem, dus heel goed om een keer mee te maken.

Laatste schooldag voor de boys morgen, dan begint de herfstvakantie. Ik heb in de vakantie lekker donderdag en vrijdag vrij genomen, hoef dus maar 2 daagjes te werken. Fijn vooruitzicht...

Nu lekker mijn bed opzoeken
Jaaaa, weekend! Heerlijk he..en volgende week vakantie. Ik heb nog geen vrij gepland, maar misschien dat ik ook nog wel een paar dagen neem. Ik heb nog 133 verlof uren. Echt heel veel nog (voor mijn doen in elk geval). Die ga ik niet meer op maken voor het eind van het jaar.Wat een saaie natte dag was het weer he..blehh, weer lekker nat geregend, net als gisteren. Maar de boodschappen lekker binnen, er staat nu een bloemkoolschotel in de oven en verder lekker relaxen. Leuk voor je pleegzoon, zo'n etentje met collega's.

En zaterdag ga je, behalve de verjaardag ook nog de stad in toch? leuk, misschien zie je nog wel meer leuke dingen.

Mijn knul heeft nu toch zijn ROC om hulp gevraagd voor zijn toekomst plannen en daar heeft ie de week na de vakantie een afspraak.

Ik ben benieuwd wat zij voor hem kunnen betekenen. Hij heeft hulp gevraagd voor zijn buitenland studieplan, maar ik hoop dat wanneer dat niet haalbaar is, ze hem wel iets anders kunnen bieden, of in elk geval de mogelijkheden waarmee ze hem dan wel kunnen helpen. Mijn manager heeft me weer gevraagd voor een klusje, pfff..Zegt dat mijn naam steeds komt bovendrijven vanwege mijn kundigheid..jaja, dat zal allemaal wel, maar ik ben nooit zo dol op dit soort dingen..Laat mij maar gewoon lekker relaxed mijn werk doen, dan ben ik happy, hahaha. Aan de andere kant..als er dan een nog hogere uitloop uit kan rollen..:p

Nu lekker genieten van het weekend!
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie niet veel beter nummers uitwisselen en lekker gaan kletsen? Ik heb het gevoel hier mee te luisteren met een prive gesprek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven