Marokkaanse jongeman.. minst aantrekkelijk voor een relatie?

05-10-2015 23:04 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Hollandse (jonge) vrouw,



Het valt mij enige tijd op dat ik jouw aandacht maar niet kan trekken.



Of ik nou bij de bakker naast je in de rij sta, in de trein tegenover je zit of op de zaterdagavond naast je bij de bar sta... je ziet me niet staan. Alsof ik lucht ben.



Nee... ik '''psst...psst'' niet naar je op straat noch val ik je lastig met slechte openingszinnen.



Ik vraag me af zijn Marokkaanse mannen simpelweg minder aantrekkelijk door de imagoschade of ligt het aan mijn geval? Ik zie er goed uit, ben hoogopgeleid, strak in het pak, goede baan, leuk huisje... maar blijkbaar is dit niet goed genoeg. Ik zie de leukste Hollandse vrouwen met mannen omgaan die hun zaakjes niet in orde hebben, erbij lopen als slonsbakken, weinig romantisch zijn tegenover hun vriendin en ook nog eens niet kunnen dansen...





p.s. en voor de blanke boze mannen ''eerst pakken jullie onze banen af en nu willen jullie ook onze vrouwen'', rustig aan. Ik wil er maar ééntje.





-----------



Poll luidt:



In beginsel sta ik minder open om benaderd te worden door een Marokkaanse man dan door anderen.

In beginsel sta ik minder open om benaderd te worden door ee

Totaal aantal stemmen: 154

Ja (71%)
Nee (29%)
quote:Dana schreef op 06 oktober 2015 @ 20:17:

[...]



Ik vind ze niet allemaal ijskoud. Maar misschien lees ik het anders dan jij - en misschien ben ik al een beetje afgestompt voor de anti-buitenlanderstemming die een groepje mensen op dit forum overal waar ze maar kunnen luidkeels uitdraagt.



Eigenlijk zou ik nog wel benieuwd zijn naar jouw reactie op kwesties die hier ook worden opgeworpen, waarom er bijvoorbeeld zo weinig interesse van Marokkanen in Surinaamse partners lijkt te zijn.



(Jammer genoeg snap ik het ook wel als je in zo'n discussie hier geen trek hebt trouwens; internet is nou eenmaal niet de beste plek om te praten over zulke onderwerpen en dit forum helaas al helemaal niet.)

Dat.



En vergeet niet dat vooral de mensen die tegen zijn stemmen. Ik had niet gestemd, wel gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:31:

[...]





Natuurlijk zijn er culturele verschillen maar soms zijn die verschillen zo klein dat je er overheen kan zetten. Jij zou misschien bijvoorbeeld liever een Marokkaanse atheistische liberale man willen dan een SGP stemmende orthodox gelovige Nederlander. Natuurlijk is de kans groter dat de Nederlander de atheistische liberaal is en de Marokkaan de orthodox religieuze persoon maar bij individuen kan het precies andersom zijn. Daarom probeer ik mensen open te benaderen. Mijn eerste man en mijn huidige man komen allebei uit een ander land en ik zou zeker niet met iedereen uit die landen een relatie willen maar maar met deze mensen klikte het wel.Ik zou ze beiden niet willen. Een relatie is voor mij geen must, als ik een relatie zou aangaan moet het meerwaarde hebben. Zelfs in dezelfde cultuur en met het zelfde gedachtegoed heb ik dat nog niet gevonden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 06 oktober 2015 @ 22:58:

[...]



Dat.



En vergeet niet dat vooral de mensen die tegen zijn stemmen. Ik had niet gestemd, wel gereageerd.Tegen zijn? Je bent nergens tegen door 'ja' te kiezen in deze pol. Dat is jouw interpretatie van die keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 20:41:

[...]



Zelfs Amerikanen (met Europese roots in een ver verleden) kunnen me irriteren als ze alles aan 'n god ophangen.



Ja, ongeacht welke afkomst of cultuur, zodra ze dingen aan een god gaan ophangen, overal god's wil bijhalen en zich voor hun gedrag ver excuseren doordat god....

Dan zijn het types die niet in staat zijn zelf verantwoording te nemen voor wat ze doen en dus niet in staat een zelfstandig volwassen leven te leiden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Voor mij een absolute no-go, een Marokkaan. Het zit hem met name in de cultuur. Ik heb een Marokkaanse vriendin, met hoofddoek en al, en zelfs zij heeft de Marokkaanse mannen veroordeeld. Ze vertelde het liefst een Westerse man te willen maar dan van Marokkaanse komaf (wnat ja anders hoef je niet meer thuis te komen), puur omdat verreweg de meeste Marokkaanse mannen in het begin heel leuk en lief zijn, en openminded lijken, totdat er getrouwd wordt. Dan moet de vrouw in de keuken verdwijnen. Zelfs een Marokkaanse Islam vrouw die haar volk wantrouwt, dat zegt toch alles, en heeft mij echt de ogen geopend. En dan hoe ze hun zonen als prinsjes en koningen behandelen. Nee hoor, niet mijn type volk.



Daarnaast val ik gewoon qua fysiek op het blanke ras.



En 'strak in pak', daar gruwel ik van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 07 oktober 2015 @ 17:11:

Voor mij een absolute no-go, een Marokkaan. Het zit hem met name in de cultuur. Ik heb een Marokkaanse vriendin, met hoofddoek en al, en zelfs zij heeft de Marokkaanse mannen veroordeeld. Ze vertelde het liefst een Westerse man te willen maar dan van Marokkaanse komaf (wnat ja anders hoef je niet meer thuis te komen), puur omdat verreweg de meeste Marokkaanse mannen in het begin heel leuk en lief zijn, en openminded lijken, totdat er getrouwd wordt. Dan moet de vrouw in de keuken verdwijnen. Zelfs een Marokkaanse Islam vrouw die haar volk wantrouwt, dat zegt toch alles, en heeft mij echt de ogen geopend. En dan hoe ze hun zonen als prinsjes en koningen behandelen. Nee hoor, niet mijn type volk.



Daarnaast val ik gewoon qua fysiek op het blanke ras.



En 'strak in pak', daar gruwel ik van.Waarom draag jouw vriendin 'n hoofddoek als ze wel 'n westerse man wil? Beetje tegenstrijdig vind ik dat. Ze profileert zichzelf namelijk als moslima ipv als westerling en een man die de westerse cultuur aanhangt zal daar juist met 'n boog omheen lopen lijkt mij.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 07 oktober 2015 @ 17:19:

[...]



Waarom draag jouw vriendin 'n hoofddoek als ze wel 'n westerse man wil? Beetje tegenstrijdig vind ik dat. Ze profileert zichzelf namelijk als moslima ipv als westerling en een man die de westerse cultuur aanhangt zal daar juist met 'n boog omheen lopen lijkt mij.Ze wil geen Westerse man, niet letterlijk. Ze wil een Marokkaan/moslim, maar dan met de normen en waarden van een Westerling. Die hoofddoek staat daar los van. Dat is voor haar respect. Vraag me niet waarom, dat begrijp ik ook niet. En ze IS ook moslima, dus voor haar logisch dat ze dat uitdraagt.
Ik moet wel zeggen dat ik ook in die Marokkaanse vriendin zie wat ik zo onaantrekkelijk vind aan die cultuur. Namelijk het 'recht halen/gelijk krijgen', mijn vriendin (studievriendin), klimt werkelijk in de hoogte boom om haar recht en gelijk te halen, waar het ook over gaat. Dat is voor haar echt een 'eer' kwestie. Heel fel, echt bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 07 oktober 2015 @ 17:11:

Voor mij een absolute no-go, een Marokkaan. Het zit hem met name in de cultuur. Ik heb een Marokkaanse vriendin, met hoofddoek en al, en zelfs zij heeft de Marokkaanse mannen veroordeeld. Ze vertelde het liefst een Westerse man te willen maar dan van Marokkaanse komaf (wnat ja anders hoef je niet meer thuis te komen), puur omdat verreweg de meeste Marokkaanse mannen in het begin heel leuk en lief zijn, en openminded lijken, totdat er getrouwd wordt. Dan moet de vrouw in de keuken verdwijnen. Zelfs een Marokkaanse Islam vrouw die haar volk wantrouwt, dat zegt toch alles, en heeft mij echt de ogen geopend. En dan hoe ze hun zonen als prinsjes en koningen behandelen. Nee hoor, niet mijn type volk.



Daarnaast val ik gewoon qua fysiek op het blanke ras.



En 'strak in pak', daar gruwel ik van.

Bedankt dubbes, want dan hoef ik het niet meer te schrijven!!

Hahaha....scheelt dat even een paar vermoeide vingers.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Toch een beetje gek dan dat ik twee Nederlandse vrouwen ken met een (in Nederland getogen) Marokkaanse man bij wie het niet zo gaat. Allebei al jaren getrouwd, kinderen gekregen, maar niet bekeerd en ook geen keukenslaafjes. Als ik sommigen van jullie zou moeten geloven, is dat onmogelijk.

Ik geloof wel dat het veel voorkomt hoor, dat mannen als er kinderen komen toch ineens traditioneler worden. Maar het is niet per definitie zo.

Veel Nederlandse mannen worden er als ze eenmaal vader zijn geworden trouwens ook niet leuker en gezelliger op, maar ook dat is gelukkig niet per definitie het geval.



Het blijft altijd heel persoonlijk. Ik zei het al: uiteindelijk worden we op de meeste mensen niet verliefd, dus in zekere zin is iedereen kieskeurig. Zo zouden veel mannen die hier door sommigen de hemel ingeprezen worden, bij mij geen kans maken. Om maar een voorbeeld te noemen: een atheïst die geen greintje respect kan opbrengen voor mensen die wel geloven, zo eentje waarvan het wemelt hier op het forum, die hoef ik echt niet in mijn vriendenkring en dus al helemaal niet in mijn trouwboekje. Terwijl ik zelf niet eens gelovig ben. Maar geen respect hebben voor mensen die iets anders geloven dan wat je zelf gelooft (en ja, atheïsme is natuurlijk ook gewoon maar een geloof), dat vind ik een vreselijk nare eigenschap. Nationalisme vind ik ook een absolute no-go en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Geen Marokkaan voor mij. Om de doodeenvoudige reden dat ik nog nooit een Marokkaanse man heb ontmoet die normaal met een vrouw kan omgaan. Ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar dan toch niet in mijn omgeving.



Maar het is een Marokkaan die mijn dochter voor hoer uitmaakte, alleen maar omdat ze in een rek met broeken snuffelde. Het was een Marokkaan die mijn vriendin sloeg. Het was een Marokkaan die bij mijn moeder aan de deur stond te gillen dat het onbeschoft was om zijn dochter niet uit te nodigen voor het avondeten. Het was een Marokkaan die op een tankstation weigerde om zijn helm af te zetten. Het was een Marokkaan die mijn tante de keuken in mepte.



Nogmaals, het zijn maar voorbeeldjes, maar wel voorbeeldjes uit mijn omgeving. En het zijn, gek genoeg, nooit Turken, Syriers of Belgen. Tante heeft nu een nieuwe vriend, ik weet zo gauw even niet welke nationaliteit. Die kookt zelf. En goed ook .



Maf eigenlijk.
Ik vind het eigenlijk een veel te ingewikkeld onderwerp om in een simpele ja/nee poll te zetten.



Overigens, was mij deze vraag gesteld toen ik 18 was dan had binnen 1 seconde op 'nee' geklikt, nu moet ik er toch even over nadenken.

Ik was nogal naief toen ik 18 was en verhuisde van een klein dorpje naar Den Haag. Daarvoor was ik altijd wel geinteresseerd in een man met afkomst (vond het wel spannend) maar had er weinig mee te maken gehad behalve een korte relatie met een Libanees. Die geen familie had in Nederland en dus in de nederlandse cultuur was gedoken, we hadden dus weinig noemenswaardige cultuur verschillen.



Fast forward naar Den Haag..nou de schellen vielen me wel van m'n ogen hoor. Ik ben allang de tel kwijt qua hoe vaak ik uitgescholden ben, nagefloten ben, intimiderend gedrag heb moeten verduren, tot op het punt dat ik een paar keer naar huis moest rennen omdat ik anders toch echt fysiek geweld had moeten verduren.

Dat was mijn kennismaking met marokkanen op straat. Op het werk raakte ik bevriend met een aantal marokaanse jongens en als ik soms verhalen hoorde van hun over hoe hun vrienden zich gedragen (voornamelijk richting vrouwen) dan word je niet vrolijk. Als ik indertijd de neef van mijn beste vriend/collega tegen kwam (de neef was een beetje een straatschoffie) op straat dan zorgde hij dat hij snel naar mij toe liep om me te groeten en een praatje te maken omdat hij bang was dat zijn vrienden onfatsoenlijke opmerkingen zouden maken.



Weet je, het punt is, ik weet ook best dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren maar al deze dingen hebben wel gemaakt dat ik vast en zeker selectiever zou zijn.



Ik sta open om door elke man/elke afkomst benadert te worden, maar zou er daadwerkelijk een date of meerdere volgen dan zou ik best wel wat dingen hebben waar ik op zou letten. Is hij gelovig? Zoja, welk geloof, en zoja, hoe serieus hangt hij zijn geloof aan? Hoe is zijn familie, hoe zijn de vrouwen in zijn familie (dragen ze een hoofddoek/werken ze/worden ze als gelijke behandelt in het gezin etc) en waarschijnlijk nog meer waar ik zo 123 niet op kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik inderdaad gek, Casalinga. Ik woon al minstens twintig jaar in etnisch zeer gemengde wijken en ik ben heus niet blind voor ellende, maar al die horrorverhalen die ik hier op het forum soms lees herken ik totaal niet. In mijn omgeving zijn het helemaal niet alleen maar Marokkanen die zich slecht gedragen, en in mijn omgeving zijn beslist niet alle niet-Marokkaanse mannen engeltjes die hun vrouwen op handen dragen en overlopen van respect voor hun medemens.



Ik maak ook heel veel leuke voorbeeldjes mee trouwens. Als ik hier soms lees, lijkt het wel of heel veel mensen voortdurend maar nare aanvaringen hebben met andere mensen en zelden iets gezelligs meemaken. Dat vind ik ook zoiets geks. Mijn meeste ontmoetingen met andere mensen, op straat, in de bus, bij de bakker of noem maar op, zijn leuk of neutraal. Die enkele keer dat ik eens iets vervelends meemaak, doet dat echt niet allemaal teniet.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Eens met Dana. Ik ken trouwens ook een hele leuke Nederlandse vrouw die al 100 jaar met een even zo leuke Marokkaanse man getrouwd is. Zij heeft de broek aan thuis, hij is moslim en zij niet, hun kinderen zijn ook geen moslims want mogen later zelf kiezen wat ze willen en ze zijn gewoon een leuk stel.

Ik herken het beeld dat hier op het forum geschetst wordt ook nooit en dat terwijl ik al mijn hele leven in multi-culti volkswijken woon. Ik heb zelfs een hele gezellige Marokkaanse buurman .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken gek genoeg veel meer Marokkaanse vrouwen dan mannen, maar de paar die ik wel eens spreek zijn ook helemaal niet zo extreem.

Ik ben wel eens op straat uitgescholden door Marokkaanse jongens, maar ook wel eens door Nederlandse/weetikveelwaarzevandaankwamen jongens, de hangjongeren hier in de buurt zijn tamlijk multicultureel

Dat hele idee dat "het" altijd Marrokanen zijn ken ik eigenlijk alleen uit de media.
Jammer inderdaad van al die negatieve verhalen.

Ben nu 15 jaar getrouwd met mijn Marokkaanse man en ik voel me heel vrij en geliefd.

Mijn schoonfamilie draagt me op handen en echt niet dat ik thuis 'moet' blijven en mijn plek in de keuken is. Mijn man is een zelfverzekerde, stoere vent, maar echt wel dat hij kookt en de stofzuiger pakt, de was opvouwt etc. En dan ziet hij er nog goed uit ook.

Het gaat inderdaad om het individu.
Alle reacties Link kopieren
Ik val alleen op getinte of moslimmannen dus niet specifiek per se alleen Marokkaans. Persoonlijk nog nooit iets met een Marokkaan gehad. Maar zeg eerlijk dat ik moeite heb met het feit dat de familie dan zo aanwezig is in je relatie en zich overal mee bemoeit. Ze zeggen weleens dat je trouwt met de hele familie als je trouwt met een moslim. Daarbij wordt er zo erg beslag gelegd op je en jouw tijd. Ik moest wekelijks eten bij schoonfamilie omdat dat zo hoort. Tja je moet er maar zin in hebben zulke hechte familiebanden en allerlei familietradities. Voorlopig blijf ik nog lekker lang single!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 07 oktober 2015 @ 17:23:

[...]





Ze wil geen Westerse man, niet letterlijk. Ze wil een Marokkaan/moslim, maar dan met de normen en waarden van een Westerling. Die hoofddoek staat daar los van. Dat is voor haar respect. Vraag me niet waarom, dat begrijp ik ook niet. En ze IS ook moslima, dus voor haar logisch dat ze dat uitdraagt.Maar ja, dan zal ze dus nooit in de smaak vallen bij 'n niet praktiserende moslim die is geintegreerd als westerling, want daarvoor is zij te extreem in haar uitingen. Als je je als man juist westers wil gedragen ga je niet naast 'n vrouw met hoofddoek lopen. Tis 't één of 't ander. Als ze haar hoofddoek aan de wilgen hangt en haar geloof niet buitenshuis profileert, maakt ze wellicht al meer kans.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlindertje85 schreef op 08 oktober 2015 @ 00:20:

Ik val alleen op getinte of moslimmannen dus niet specifiek per se alleen Marokkaans. Persoonlijk nog nooit iets met een Marokkaan gehad. Maar zeg eerlijk dat ik moeite heb met het feit dat de familie dan zo aanwezig is in je relatie en zich overal mee bemoeit. Ze zeggen weleens dat je trouwt met de hele familie als je trouwt met een moslim. Daarbij wordt er zo erg beslag gelegd op je en jouw tijd. Ik moest wekelijks eten bij schoonfamilie omdat dat zo hoort. Tja je moet er maar zin in hebben zulke hechte familiebanden en allerlei familietradities. Voorlopig blijf ik nog lekker lang single!!!En waarom val je daar dan toch op? Er is een verschil van wat je mooi vindt en wat je ook echt leefbaar vindt. Ik krijg van 'n mooie man niet persé vlinders in m'n buik.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ook moslim en ook Marokkaan, maar zo zie ik hem niet. Hij is gewoon mijn man waar ik een zalig leven mee heb. Samen dezelfde doelen voor ogen, een mooie dochter met nog een kindje op komst. En vooral genieten van het leven en ons gezin. En dat we dan beide uit een ander land komen is toeval. En gebruiken we nu juist op een positieve manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlindertje85 schreef op 08 oktober 2015 @ 00:20:

Ik val alleen op getinte of moslimmannen dus niet specifiek per se alleen Marokkaans. Huh, je valt op iemands religie? Kun je dat dan aan de buitenkant zien? En val je dan ook op een oerhollandse kaaskop die moslim is? Of is religie dan weer niet van belang?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg jammer Jan Jansen, dat je niet inhoudelijk reageert. Jij bent hier degene die ijskoud reageert met jouw conclusie, maar je bent blind voor de beweegredenen. Dat vind ik een erg rigide houding en dat maakt het beeld van de Marokkaanse man er niet beter op. Eerder bevestigend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven