Ik weet het even niet meer

06-10-2015 19:45 36 berichten
-
Wow om eerlijk te zijn had ik deze niet zien aankomen. Wat ontzettend naar meid dat je met deze gevoelens kampt. Ik weet nog goed hoe het is gegaan destijds met je ex, dat was idd een goede keuze. Maar als ik denk aan hoe jij altijd over vriend vertelde, de foto's, de verhalen, de liefde droop eraf.



Ik weet even niet zo goed wat ik neer moet zetten, ik zou wel in je achterhoofd houden dat S. Je hetzelfde geeft als P. 4 jaar terug qua gevoel. Ik zou bij jezelf nagaan of dit komt door de sleur, dat lijkt me best logisch. Mijn vriend en ik zijn die periodes ook doorgegaan samen, en we zijn er uiteindelijk sterker uit gekomen. En bovenal, na 8 jaar weer met periodes zo verliefd als een puber. Relaties hebben dalen en pieken en soms is het lastig om in zo'n dal de pieken te zien.





(Ik heb privé functie aangezet, dus je kunt nu wel pb sturen!)
quote:calyssa schreef op 06 oktober 2015 @ 21:11:

[...]





Hmmm wat is dit lastig te omschrijven.. ik hou van hem als een beste vriend of als een broer, niet meer als een partner?

Ik vind dat er meer moet zijn dan alleen houden van als een broer, maar misschien heb ik het wel fout en is dit het gewoon. Misschien wil ik teveel.

Waarom vind je dat er meer moet zijn? Hoe weet je zeker dat er meer moet zijn en dat dit ook beter is dan wat je hebt?



Meestal zeggen mensen "hij was meer mijn broer' als de spanning eraf is. Je kan opnieuw zoeken naar spanning met een ander maar ook met die ander is het tijdelijk. Met iemand die je niet door en door kent kan het gewoon niet spannend zijn. JE woont samen, je bent elkaars beste vriend zeg je. Dat zijn allemaal dingen die horen bij liefde, vertrouwen, zekerheid. Bij spanning hoort: onzekerheid, passie, verliefdheid. De vraag is of jij eraan toe bent om je leven te delen met je maatje of dat je nog even doorzoekt naar spanning. Op een dag kom ook jij tot rust. Het is aan jou of dat ten koste moet gaan van de relatie met de man waar je van zegt te houden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 21:23:

[...]



Waarom vind je dat er meer moet zijn? Hoe weet je zeker dat er meer moet zijn en dat dit ook beter is dan wat je hebt?



Meestal zeggen mensen "hij was meer mijn broer' als de spanning eraf is. Je kan opnieuw zoeken naar spanning met een ander maar ook met die ander is het tijdelijk. Met iemand die je niet door en door kent kan het gewoon niet spannend zijn. JE woont samen, je bent elkaars beste vriend zeg je. Dat zijn allemaal dingen die horen bij liefde, vertrouwen, zekerheid. Bij spanning hoort: onzekerheid, passie, verliefdheid. De vraag is of jij eraan toe bent om je leven te delen met je maatje of dat je nog even doorzoekt naar spanning. Op een dag kom ook jij tot rust. Het is aan jou of dat ten koste moet gaan van de relatie met de man waar je van zegt te houden.Dit is eigenlijk precies hoe ik er ook over denk PA!
-
quote:shadowfaxx schreef op 06 oktober 2015 @ 21:32:

[...]



Dit is eigenlijk precies hoe ik er ook over denk PA!Maar ik ben je pa niet
Alle reacties Link kopieren
Het voordeel van een relatie is dat je het geheel op vrijwillige basis doet dus het is geen kwestie van mede en persen om er mee door te gaan. Jullie zijn niet getrouwd, geen kinderen dus ga voor de hoofdprijs zou ik zeggen. Sommige mensen worden verliefd op een ander om een bevestiging te hebben dat ze niet meer tevreden zijn met hun huidige relatie, je hebt dan in feite een excuus voor je zelf om er mee te kappen. Je moet je alleen afvragen of S de hoofdprijs is of gewoon een excuus. Je bent nu al van de ene in de andere relatie gestapt en misschien is het verstandig om eerst eens alleen te blijven zodat je relatie met S geen vlucht wordt.
quote:calyssa schreef op 06 oktober 2015 @ 21:37:



@sabbaticalmeds: wat lief dat je zo meedenkt, ik heb echt veel aan je reacties, ze zetten me aan het denken en dat is goed. En weet ik weet niet of er meer moet zijn, ik heb alleen zo'n ''is dit het nou?'' gevoel. Maar misschien is dit het inderdaad gewoon en moet ik het daar maar gewoon mee doen, simpel gezegd. Ik hou van het samen wonen en ik zie ons echt wel samen ons leven delen, maar ik mis inderdaad de spanning en de passie wel echt. Ik hou van die spanning, ik vind het echt een heerlijk gevoel en ja dat mis ik zeker. Ik dacht dat je de aantrekkingskracht en verliefdheid nooit helemaal zou verliezen in een goede relatie, maar misschien denk ik daar gewoon onrealistisch over.neem maar van mij aan (oud, heel oud) dat dat gevoel heel normaal is en dat iedereen in een vaste langdurige relatie het zal kennen. Maar een relatie is niet statisch. Als je nu het "is dit het nou gevoel" hebt dan kan het over een jaar maar zo weer heel ander zijn. En soms zullen er echt momenten zijn dat je het gevoel van toen weer terug vindt. Anders, omdat je jaren verder bent, maar het is er nog steeds. Je merkt het in een blink, een lach, een gebaar en dan denk je: ja!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gewoon sleur, heel normaal na 4 jaar. Tijd om je relatie weer een beetje op te peppen, even wat extra aandacht aan elkaar besteden, en dan kunnen al die gevoelens die je eerst had weer terug komen.

Zoals je je nu over je vriend voelt is langzaam zo gegroeid, en dat kan ook (iets sneller maar het heeft wel wat tijd nodig) weer terug groeien. Zo te horen zijn er geen andere problemen, dus doe de TV uit, staar elkaar 3 minuten in de ogen (schijnt echt te werken!), geef elkaar een paar keer per dag een extra knuffel, en je port dat vlammetje weer op, en die S verdwijnt erbij. (hou wel even afstand van hem)

Bijna iedereen met een langere relatie maakt wel mee wat jij nu hebt, en de kracht van je relatie zit in of je dat vuurtje telkens weer kan oppeppen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je hoor zeggen dat je relatie al niet meer te redden zou zijn als S van jou gevoel wist en hetzelfde zou voelen, dan lijkt het alsof je alle focus verlegt hebt richting hem. Hij is 'nieuw' in je leven, en spannend... Hij wekt interesse bij je op die je vriend momenteel niet bij je opwekt, en misschien jij ook niet meer bij hem??



Wat verwacht je van je vriend? Wat moet hij doen zodat het 'vuur' in jullie relatie weer terug komt? Is dat voor jou wel nog mogelijk? En wat verwacht hij van jou? Praat met elkaar en ben eerlijk. Hoewel hij geen prater is kan het zijn dat hij dmv lichaamstaal probeert te 'praten' met je? Zijn houding veranderd etc..



En wat doen jullie nog samen in jullie dagelijks leven? Allemaal triggers om de aantrekkingskracht weer terug te krijgen. Maar dat gaat alleen als jullie dat beide willen. Want ook deze momenten horen erbij in de relatie
-
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 oktober 2015 @ 21:23:

[...]



Waarom vind je dat er meer moet zijn? Hoe weet je zeker dat er meer moet zijn en dat dit ook beter is dan wat je hebt?



Meestal zeggen mensen "hij was meer mijn broer' als de spanning eraf is. Je kan opnieuw zoeken naar spanning met een ander maar ook met die ander is het tijdelijk. Met iemand die je niet door en door kent kan het gewoon niet spannend zijn. JE woont samen, je bent elkaars beste vriend zeg je. Dat zijn allemaal dingen die horen bij liefde, vertrouwen, zekerheid. Bij spanning hoort: onzekerheid, passie, verliefdheid. De vraag is of jij eraan toe bent om je leven te delen met je maatje of dat je nog even doorzoekt naar spanning. Op een dag kom ook jij tot rust. Het is aan jou of dat ten koste moet gaan van de relatie met de man waar je van zegt te houden.



en toch zijn er hier op VF genoeg dames die zeggen dat ze al langer dan XX jaar bij hun partner zijn en nog steeds het behang van de muren afvrijen.......



dus ja, waarom zou je in een gezapige relatie blijven hangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven