Verschil tussen anoniem en onbekend?

06-10-2015 21:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg soms oproepen op mijn telefoon waarbij het nummer is afgeschermd. De ene keer staat er Anoniem en de andere keer Onbekend. Nu vraag ik me af waar nou het verschil in zit. Via Google krijg ik ook niet echt een duidelijk antwoord. Zijn er misschien mensen die dit weten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte hierover is dat het aan de telefonieaanbieder ligt. Dat als je beller bij KPN zit je onbekend te zien krijgt en zit ie bij Vodafoon anoniem o.i.d.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt dit eraan of iemand nummerherkenning aan heeft staan of niet. En dan zijn mensen die hun nummer afgeschermd hebben zijn anoniem en mensen die niet in je telefoonboek staan onbekend.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is onbekend als je telefoon het nummer niet herkent. En anoniem als de beller zijn nummer heeft afgeschermd, zodat het niet vermeldt wordt. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je als de telefoon het nummer niet herkent? Een buitenlandsnummer oid?
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 06 oktober 2015 @ 21:50:

Volgens mij is onbekend als je telefoon het nummer niet herkent. En anoniem als de beller zijn nummer heeft afgeschermd, zodat het niet vermeldt wordt. Denk ik.Als je telefoon het nummer niet herkent dan staat dat nummer dus niet in je contacten maar dan wordt toch grwoon het nummer weergegeven?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Als je telefoon het nummer niet herkend, dan staat er toch gewoon alleen het nummer zelf en niet gelijk onbekend?



Bij mij staat er altijd privenummer, zal denk ik toch te maken hebben met de provider.
Alle reacties Link kopieren
O ja

Ik heb dat altijd gedacht, maar dat slaat dus nergens op...
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:01:

O ja

Ik heb dat altijd gedacht, maar dat slaat dus nergens op...Ik dacht dat ook
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht nog: nou, dat is toch logisch! Haha, sorry!
Onbekend zijn voornamelijk Callcenters. Maar mijn ziekenhuis is ook onbekend.

Ik heb bij mijn hulpverlening aangegeven, als er word gebeld met onbekend word er niet opgenomen,tnzij ik weet dat ik word gebeld op die dag en tijdstip.



Ik kan ook onbekend nr blokkeren, de telefoon gaat niet over, direct voice mail
Wat Kensi zegt, is ook mijn ervaring. Onbekend zijn meestal het ziekenhuis of callcenters. Anoniem/prive zijn volgens mij de mensen, die hun nummer afgeschermt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier nog nooit over nagedacht maar ik ga er eens op letten;)
En registreer je in het Bel- me niet register. Naar bel me niet. Nl en afmelden voor alles. En niet zo maar aan iedereen je nr geven. Let op de registratie regelmatig vernieuwen, anders verouderd en dan kan je als nog worden gebeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven