Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Rubber_Ducky gewoon met naam introduceren.

En veel plezier vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk: gewoon met naam introduceren! Toegegeven, een heel klein beetje zenuwachtig ben ik wel.



Raar hoor: allemaal van die tiener-dilemma's. Maar ach, liever zulke dilemma's dan van die hele zware levensbepalende dilemma's.



Ik heb al alles klaar voor vanavond. Hapje eten, een bad pakken en dan een gezellige avond er van maken.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier RT, Geniet met hoofdletters!
Zo, het heeft me 2 en een halve dag gekost om dit hele topic te lezen.

Wat een geweldig verhaal, dit! In het begin voelde ik me plaatsvervangend verdrietig en nu zit ik met een lach van oor tot oor te reageren. Een dikke pluim voor hoe jij je eigen geluk weer hebt gevonden!

Ken je de film 'under the tuscan sun'? Naarmate het topic vorderde, kreeg ik een gezicht bij je. Namelijk die van Diane Lane. Een heerlijke film, het doet me denken aan wat jij hebt doorgemaakt de laatste tijd. Een prachtige vrouw om te zien en in de film ook een powervrouw. Als je hem niet kent zou je die eens moeten kijken!



En wat is dit toch een heerlijk forum, allemaal lieve mensen

De laatste pagina's gaven me echt kippenvel. WAUW TO! Het is je zo enorm gegund, mooi mens!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het was echt geel gezellig gisterenavond! Leuk om iedereen bij elkaar te zien. Dat gaat vaker gebeuren: ik heb een BBQ gehad (met vanalles erop en eraan) om volgende zonder flink uit te pakken met gezellige middagen en avonden in mijn tuin! :-)



Ik ken die film niet BD, maar ik ga 'm vast een keer kijken. Hou wel van dat genre.



En jawel, mijn aannemer vondsten zo gezellig dat hij is blijven slape. Zo ontzettend fijn om naast elkaar wakker te worden! Ik kan er gewoon niet over uit, dat ik zo'n lieve, lekkere en leuke man heb ontmoet en dat het wederzijds is. Nooit gedacht dat ik überhaupt interesse zou hebben in andere mannen dan mijn man.
Alle reacties Link kopieren
leuk! en het weer was gister ook geweldig!



fijn dat het zo goed gaat
Het is je gegund hoor. Geniet er maar van.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om je weer zo begeerd en geliefd te voelen, Raider!

en dat met jouw andere close vrienden erbij, dat het zo vanzelf ging dat ie niet hard gillend wegliep, maar ook nog bleef slapen, dat zegt wel dat hij zich op zijn gemak voelde in jouw kringetje!



Vreet hem maar lekker op, deze lekkere (en leuke) man

Juist omdat je niet op zoek was en zeker niet verwacht had is dit zo'n verrassing, zo'n spontaan gebeuren, een ultiem na slechtere tijden.

Dubbel zo fijn!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Meid, wat heerlijk, mooie gevoelens en momenten verzamelen is toch de leukste hobby die er is. Oh, en die film moet je echt kijken want ze heeft gelijk, er zitten verdacht veel overeenkomsten in.
Mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn aannemer doet me stralen! Mijn vriendinnen zijn zelfs een beetje jaloers!



Ik leer zoveel deze tijd. Ik had het er ook met mijn therapeut over. Het begeerd voelen en vrouw voelen is, naast gewoon het hele fijne gezelschap, op zo'n welkom moment in mijn leven gekomen. Dat seks ook anders kan zijn dan alleen maar even op en neer en lozen, en dat je 't kan loskoppelen van moeder worden, zijn nu niet alleen woorden van mijn therapeut, maar ook iets wat ik ervaar. Het is niet allen het lichamelijk genieten, er zit ook een verwerking bij. Ik ben ook echt na de seks met mijn aannemer eens in huilen uitgebarsten: tranen van geluk! Hij schrok best wel.
Het zou best eens kunnen dat deze man veel beter bij je past dan je ex...



Haha, tuurlijk schrok je aannemer. Die dacht: ben ik nu zó erg in bed?
Alle reacties Link kopieren
Pfff, Hoezitdit, daar zeg je wat..... Ik durf (gek genoeg) niet te zeggen dat mijn aannemer beter bij mij past dan mijn man. Dat voelt als een soort verraad. Ik weet hoe stom dit klinkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 05 oktober 2015 @ 23:40:

Pfff, Hoezitdit, daar zeg je wat..... Ik durf (gek genoeg) niet te zeggen dat mijn aannemer beter bij mij past dan mijn man. Dat voelt als een soort verraad. Ik weet hoe stom dit klinkt.



toch logisch? je schrijft bv nog steeds over je man ipv ex-man - dus gevoelsmatig ben je nog niet los van je ex.



na 20 jaar huwelijk - als ik het goed heb - is het logisch dat je nog een loyaliteitsgevoel hebt.



vertel je je aannemer ook hoe geweldig je de sex met hem vindt? wat het gevoelsmatig met je doet?
quote:RaiderTwix schreef op 05 oktober 2015 @ 23:40:

Pfff, Hoezitdit, daar zeg je wat..... Ik durf (gek genoeg) niet te zeggen dat mijn aannemer beter bij mij past dan mijn man. Dat voelt als een soort verraad. Ik weet hoe stom dit klinkt.Niks is stom, RT, het is gewoon hoe jij het nu nog voelt. En of het echt zo is zal de tijd moeten uitwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het klinkt als verraad? Niet aanvallend bedoelt maar vaak is het meer dat we dan balen dat we moeten toegeven dat we ooit een niet zo'n goede keuze hebben gemaakt en/of dat we dingen niet gezien hebben die er wel waren en/of niet eerder uit de situatie zijn gestapt. De lijn tussen loyaliteit en stug wegkijken van iets wat niet klopte is erg dun. Loyaliteit klinkt vaak vriendelijker omdat we dat relateren aan trouw en opoffering terwijl het negeren van twijfels en gewoon koppig doorzetten ons een gevoel van "dom" zijn geeft.



Misschien leg ik het niet goed uit maar ik weet uit mijn vorige relatie dat mijn loyaliteit me ook het recht gaf om kwaad en teleurgesteld te zijn terwijl ik eigenlijk zelf al enige tijd twijfelde aan mijn eigen gevoelens voor hem alleen ging ik niet vreemd. Zijn oplossing voor onze problemen was onbeschoft en smerig maar ik had er misschien al veel eerder de stekker uit moeten trekken i.p.v. me te laten leiden door "wat goed en gewenst gedrag" is. Ik weet achteraf niet of ik gekwetst was door zijn verraad naar mij of mijn verraad naar me zelf.



Het is maar een gedachtegang maar ik heb me langer stom gevoeld over mijn eigen handelen in de relatie dan dat het echt om zijn verraad ging terwijl ik dacht dat het andersom was. Wat ik ook heb gemerkt is dat het moeilijk is om voor je zelf te accepteren dat je dom mag zijn zonder dat het afbreuk doet aan wie je bent.
Wow, treffende en mooie post Geronimo!
Alle reacties Link kopieren
Wow, Geronimo, hier moet ik even over nadenken....



Waarom ik niet 'durf' komt doordat ik vind dat het 'niet kan', dat het niet 'hoort'. Dus een soort beleefdheid. Daarmee kom ik niet echt tot mijn gevoel. Dat vind ik een soort eng. Bang dat mijn gevoel in alle eerlijkheid mij iets vertelt dat ik niet wil horen of niet vind kunnen. Je geeft me stof tot nadenken!



Simone, mijn aannemer weet absoluut wat onze seks mij doet! Dat heb ik hem inderdaad verteld, o.a. toen ik in huilen uitbarstte na de seks.
Je bent een nieuw cirkel begonnen en die ligt nu nog grotendeel over je oude cirkel heen. Je aannemer vervangt je man niet; het is niet dezelfde cirkel maar dan in een andere kleur. Het is een nieuwe cirkel. Zodra je kunt accepteren en je de twee cirkels naast elkaar mag leggen, zie je je de twee relaties als twee aparte zaken. De oude cirkel zal altijd blijven bestaan, maar hij gaat steeds meer naar de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen jullie een mooie en zinnige dingen. Ik loop soms gewoon een beetje weg van mijn gevoelens. Dan ben ik een beetje angstig voor de reactie die nadenken losmaakt. Toch, en daarom ook de therapeut, wil ik komende tijd zoveel mogelijk door de zure appel heen. Mijn therapeut vertelt mij wel dat ik dat wel heel snel wil, maar mijn lichaam en geest toch uiteindelijk het tempo bepaald. Ik word er sowieso rijker van!



Morgen zie ik mijn aannemer weer. Ik ga bij hem eten. Hij heeft ook gevraagd of ik een keer met hem naar de stad wil om kleding te kopen. Hij heeft een hekel aan winkelen, maar heeft wat nieuws nodig. Ik voel me best vereerd!
Alle reacties Link kopieren
Raider: mensen blijven niet dezelfde als jaren geleden: je ontwikkelt je allebei los van elkaar en dan kan het zijn dat je jaren later niet meer bij elkaar past (en destijds wel).

Ook behoeften kunnen varieren naar periode/fase in je leven (en zijne ook), je kunt totaal verschillend reageren op dat soort fases, het is gewoon niet zo dat dat gelijk op gaat en ook niet gelijkloopt.

Het is vaak geen fout geweest toen, maar ex en jij zijn uit elkaar gegroeid.

Je kunt elkaar zelfs op een gegeven moment tegenhouden in ontwikkeling, en ik denk dat dat bij jullie allang gaande was.



Aannemer past veel beter bij wie jij nu bent en nodig hebt, stimuleert je, je viert het leven weer, voelt volop dat je leeft, je levensenergie, dat je vrouw bent, flow, dat had je anders niet meegemaakt.

De overgang was snel en groot, veranderingen genoeg in korte tijd.

Je kunt eea niet forceren, snel door de zure appel heen, dingen hebben hun tijd nodig om te bezinken, hun plek te geven.





Ow, wat lief, dat ie met jou kleren wil kopen

dat zijn van die close signalen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 06 oktober 2015 @ 18:07:

Je bent een nieuw cirkel begonnen en die ligt nu nog grotendeel over je oude cirkel heen. Je aannemer vervangt je man niet; het is niet dezelfde cirkel maar dan in een andere kleur. Het is een nieuwe cirkel. Zodra je kunt accepteren en je de twee cirkels naast elkaar mag leggen, zie je je de twee relaties als twee aparte zaken. De oude cirkel zal altijd blijven bestaan, maar hij gaat steeds meer naar de achtergrond.Wauw, dat is mooi omschreven.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een aparte pijler nodig met waardevolle uitspraken, vind je niet? De post van RD vind ik zeer bijzonder! Mooi!

Anderen ook in dit topic overigens, ik wil de anderen hierin ook een compliment geven.
quote:Geronimo12 schreef op 07 oktober 2015 @ 08:53:

[...]



Wauw, dat is mooi omschreven.Dank je wel. Dit is precies zoals ik het ervaren heb toen ik na veel verdriet gehad te hebben over een verbroken relatie ik een nieuwe relatie kreeg. Ik ben heel gelukkig in mijn nieuwe relatie en ik koester de positieve ervaringen van mijn vorige relatie.
Alle reacties Link kopieren
RD ik hoop dat ik op datzelfde punt komt: dat ik de mooie momenten met mijn man kan koesteren en dat de nare bijsmaak wegebt. En dat ik natuurlijk met mijn aannemer net zo gelukkig blijf als nu!



Het voelt spannend, huiselijk, vertrouwd, makkelijk en vrolijk met mijn aannemer. Discussies zijn leuk. Vanavond onder het eten over actualiteiten zitten discussiëren. Ik vind het heerlijk om niet overal hetzelfde over denken, maar dat het tegelijkertijd geen enkel probleem is. Ik leer van hem.



Zaterdagmiddag gaan we samen kleren kopen voor hem. Ben enorm benieuwd hoe dat gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven