En, wat eten we vandaag?

19-04-2015 10:51 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten,koken en kletsen!



Dit is een langer lopend topic het vorige deel vind je hier :En, wat eten we vandaag? maar iedereen is welkom,kook en klets gezellig mee!
Ooooh dat klinkt lekker Rastan!



En info, vandaag beter gegeten?



@Koreveen: lampion van maken voor Halloween! Of in de tuin planten, misschien komt er een kalebassenplant?



Vanavond bij m'n ouders gegeten, wokgerecht met veel groenten en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik las ook sambabal en heb het nog drie keer gelezen en begreep het toen nog steeds niet. Maar als GB het ook las, dan lag dat niet aan mij .



Heb net pas gegeten. Vreselijk laat voor mijn doen, maar sport tegenwoordig op dinsdagavond en van tevoren eten valt niet zo lekker. Had een bordje boerenkool.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Fenna, er stond ook sambabal...



Ik zou die kalebas gewoon als herfstdecoratie in de tuin gooien!



Vanavond wel goed gegeten ja: hollandse roerbakgroente met coq au vin. Met liefde gemaakt door de traiteur.



Overigens vandaag al twee keer eerder proberen te posten, maar beide keren niks te zien, raar.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies, een lange kantoordag vandaag helaas omdat ik afgelopen maandag op cursus ben geweest heb ik wat in te halen. Eet warm op het werk, denk buiten de deur even een goed gevulde noodlesoep te halen oid.



Fijne dag dames
Alle reacties Link kopieren
Sambal, sambabal, het was al bijna bedtijd .



Vandaag eet ik chili sin carne.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik hem aan de buurvrouw schenk. Die heeft allemaal van die `gezellige` decoraties in de tuin staan. Of misschien wil ze er wel een sambabal van maken



Vandaag thuiswerkdagje. Vanavond sporten. Daarna eten we gebakken kipfilet met geroosterde biet en wortel uit de oven en gestoomde aardappels. Indisch gisteren was ongelofelijk lekker. Wat een goeie smaken. Dat gaan we vaker doen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hier is het nu om 8.00 al 24 graden val in slaap en word wakker bij het ruisen van de zee.

Gisteren voor de lunch traditionele Canarische papas con mojo gegeten,gepofte gezouten aardappels met rode en groene mojo. Erg lekker!

Avond eten in appartement, een ceasarsalade van de supermarkt en brood met kaas.

Helaas is het aanbod aan groente en fruit hiet in de supermarkten in de omgeving erg slecht ,iedereen gaat natuurlijk uit eten(en dat aanbod van restaurants is vooral veel en niet perse erg goed)

Straks ook weer met de auto op pad naar een baaitje om te snorkelen en verder zien we wel.
Oooohh, Dolfje, die papas con mojo... Zoooo lekker. Wel mega knoflook (dus slapeloze nachten), maar dat mag de pret niet drukken. Welk eiland ben je?



Ik ga iets doen met de rest van de bloemkool. Ws roosteren in de oven. Met lemon-tahin dip. En dan een saladetje erbij, beetje tabouleh achtig, maar dan van gierst (want at ligt er nog).
Heb net ook voor het eerst zelf crackers gemaakt. Koelt nu af. Ben zeer benieuwd. Hoop dat het smaakt, het was erg weinig werk, dus in dat opzicht in elk geval voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm jaloers Dolf! Papas con mojo zijn zo onwijs lekker!

Al mag ik niet klagen na 15 dagen heerlijk eten in Vietnam. Zou het liefst weer terug gaan, vind het hier maar koud.



Afgelopen dagen een beetje druk geweest. Zondagmiddag zijn we terug gekomen en heb toen meteen in het klein mijn verjaardag gevierd (al was ik maandag pas echt jarig). Maar het kwam nu handig uit omdat schoonouders hier toch al waren om ons op te halen van de luchthaven. Hebben wat Chinese gerechten afgehaald, het smaakte iedereen goed. Van mijn jongste broer nog het Comfort Food kookboek van Jamie Oliver gekregen. Erg blij mee.



Gisteren en eergisteren de was gedaan en wat opgeruimd in huis. Lagen ook vroeg op bed de afgelopen dagen. Lief is nu in zijn eigen huis, want sporttraining vanavond. Morgenmiddag komt hij gelukkig weer hier naartoe. En we zijn ons aan het oriënteren op een huisje voor ons samen!!!



Qua eten:



Maandag: vers gemaakte rode kool, aardappeltjes, gehaktbal en zelfgemaakte appelmoes. Hadden allebei behoefte aan NL eten.

Gisteren: farfalle, kipfilet met wokgroenten en zelfgemaakte champignon-roomsaus.

Vanavond: bietjes, aardappeltjes en een speklapje.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op Tenerife, vandaag langs de kust(lelijke industrie) naar het noorden gereden. Daar naar mooi strand geweest waar man en ik gesnorkeld hebben. Niet heel bijzonder ,maar wij zijn verwend ,maar toch leuk.Eerst een kerk bezocht en koffie gedronken. Er valt nog meer te zien maar voor een stad is het me te warm en ik wilde niet naar de bergen omdat ik gisteren nogal wagenziek werd. Ben nog steeds verkouden denk dat het daar aan lag.



Straks gaan we ergens eten,denk simpel in een pub of zo.
Ah, daar ben ik nooit geweest. Maar de temperaturen klinken erg aanlokkelijk!



En Mare, ik begrijp je helemaal.



Het is nog absoluut niet koud natuurlijk, maar het was grauw en donker vandaag en het regende. En ik zag in verschillende winkels kerstversiering liggen en ik zag opeens de decembermaand met rasse schreden naderen. Ik weet dat er veel mensen zijn die het leuk en gezellig vinden, maar ik zie er nu al weer als een berg tegenop.
Dat klinkt goed dolfje, lekker snorkelen in een baaitje en wakker worden met 24 graden! Ik heb m'n handschoentjes weer aan op de fiets 's ochtends... :(



Wat spannend Mare, kijken voor een huisje voor jullie samen! Ga jij die kant op, komt hij hierheen of gaan jullie in t midden zitten? En mag ik, in het laatste geval, dan m'n eigen stadje aanraden?



@GB: hoe heb je crackers gemaakt? Ik heb het weleens gemaakt met o.a. pompoenpitten en lijnzaad, ik vond het wel lekker!



Wij aten vanavond een pasta-ovenschotel. Was een beetje saai qua smaak eigenlijk. Maar ja, het is niet alle dagen feest . Morgen uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vergeten maar Mare nog hartelijk gefeliciteerd en geweldig dat jullie samenwoon plannen hebben!
Alle reacties Link kopieren
We willen elkaar eigenlijk niet weghalen uit de omgeving waar we wonen, dus dat zou evt. een uitdaging kunnen worden.

We hebben naar halverwege gekeken, in 2 dorpen. Leuke projecten, maar die kwamen te vroeg.

Nu kijken we naar een project bij mij in de buurt, het maakt lief niet uit waar hij woont zegt hij, als het maar samen met mij is.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Dolf! Geniet nog maar lekker van je vakantie!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Mogge, Mare wat leuk, gefeliciteerd!



Vandaag wederom naar kantoor maar ik ben van plan om vanavond dan ook echt die spiraalsnijder te gaan testen (is van het weekend niet van gekomen), denk een simpel "pastaatje" met aglio, olio, perperoncino, en voor de sjeu een paar gehakte walnoten en peterselie - en een paar flinke handen parmigiano (haha, moet kunnen om te compenseren, anders zit er nog niks in)



Dolf, geniet nog even van het zonnetje! Gelukkig slaat het weer hier weer om het wordt wel kouder maar in iedeer geval helder. Vind dat toch fijner dan dat gedruil. En ik sluit me bij jou aan GB voor wat de feestdagen betreft, brrr.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Huh!?!?



Hallo?!



Nou ja, nog nooit meegemaakt dit. Ennywee, ik klets lekker verder met mezelf.

Wat een fantástisch ding zeg die spiralizer, heb hem net voor t eerst gebruikt en prachtige slierten courgette. Bedankt dolfje!
Alle reacties Link kopieren
Ha waar is iedereen?



Ja fijn ding is het!



Wij gaan straks maar weer eens uit eten,geen idee nog waar of wat.
Ha, dat is inderdaad niet vaak zo, dat het hier zo stil is! Lag het forum er weer eens uit ofzo?



Mijn uit-eten ging niet door, dus ik at thuis. Taco's, met veel groenten en geraspte kaas. Was lekker. Morgen dan wel uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Mare!



Drukke dag vandaag, plof nu pas op de bank met mijn bordje avondeten. Ik eet een restje van een ovenschotel met courgette en tomaat.
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie, Rastan in d'r uppie hier vandaag!



Mare, leuk hoor, samenwoonplannen!



Vanavond met drie collega's/vriendinnen gegeten: ik had en salade met wildkroketje en salami vooraf, als hoofdgerecht pekingeend met gebakken taro en pruimensaus en na een lycheesoepje met gemarineerde ananas en mango en kokosijs.



Vandaag was mijn laatste werkdag. Vind het maar raar dat ik daar nu voor zo'n vier maanden vanaf ben... Even wennen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me inderdaad raar en kan me voorstellen dat het heel lang voelt, al valt dat als de kleine er eenmaal is misschien ook wel weer mee.

@Rast: ben je van schrik hier vandaag meteen maar weggebleven?



Ik mag zo fijn naar de tandarts, jeeej. En daarna komt er een klusjesman van alles doen. Niet echt dingen waar ik blij van wordt. Nou ja, als de klusjesman klaar is wel. Vanavond eet ik bloemkool met een gehaktbal.



Fijne dag!
Goedemorgen!



Sterkte Fenna. Hoop dat jouw tandarts hetzelfde zegt als de mijne ('wat kom je eigenlijk doen?' ) toen ik er afgelopen week was.



Denk dat die 4 maanden wel omvliegen, Info.



Brown en ik gingen gisteren sushi eten. En dat was heeeeeeel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik ben zo moe. Weer slecht geslapen afgelopen week, weinig energie. Gisteren wel een goed gesprek met mijn manager gehad en ik heb een aantal projecten op de lange baan geschoven ivm de drukte. Was wel fijn dat ze daarin meeging. Hoop dat dit mij rust gaat geven.

De situatie met lief hakt er natuurlijk ook in. Maak mij er wel veel zorgen over.

Heb wel besloten om aankomende dagen mijn agenda leeg te vegen. Zou vanavond naar de opening van een tentoonstelling in het Boijmans gaan en zondag een feestje. En helaas ook de meet zaterdag, ladies. Maar ik heb nu even tijd voor mezelf nodig om bij te tanken.



Vandaag thuiswerkdagje. Vanavond maakt lief burrito's met kip, champignons, paprika, avocado, hmmm



Mare, wat fijn dat jullie gaan samenwonen



Geen puf om op de rest te reageren, fijne dag iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven