Smijt jouw man ook wel eens met geld voor gebak op het werk?

06-10-2015 19:03 384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: mijn man en ik hebben nooit ruzie over geld. Alles gaat op de grote hoop en ik doe alle administratie en betalingen van vaste lasten e.d. Maar ik vrees dat ik nu toch even boos moet worden.



Ik stond net dus bij de kassa. Geeft het pinapparaat met een luide piep aan dat er saldotekort is op de boodschappenrekening. Nu heb ik altijd een reserverekening, (die van de vaste lasten) dus kon wel mijn boodschappen afrekenen.



Check ik de rekening thuis, blijkt dat hij in het duurste warenhuis in de regio, voor 50 euro (JA VIJFTIG EURO!) aan gebak heeft gekocht om te trakteren op zijn werk. Daar zitten veel expats en die hebben geld als water, want hoeven nauwelijks belasting te betalen en ze zitten in de allerduurste huizen van de stad. Betaalt de baas immers toch. Wij daarentegen zitten in een cheapo arbeiderskoophuisje waar we ons desalniettemin blauw aan betalen want we lossen af.



Maakt allemaal niks uit, maar goed ook, want ik ben zoals zovelen na een reorganisatie als ZZP-er aan de slag gegaan, en ik werk me rot voor maar heel weinig geld. Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, alles om te investeren en niet stil te zitten qua werk. En opdrachtgevers zijn ook al niet snel met betalen.



Dus ik vind het nogal overdreven over zoveel geld taart te kopen, die ik A) zelf veel lekkerder en goedkoper kan bakken en B) wat is er mis met taart van de Hema of de Multivlaai? Het lijkt daar sowieso nogal tegen elkaar opbieden als het om dit soort dingen gaat.



Ben ik een zeikerd of kan het best wat minder? Als het geld op onze ruggen zou groeien, zou je me hier niet over horen, maar dat is dus niet zo. Ook doet hij boodschappen zonder na te denken wat we in huis hebben, en laat-ie spullen keihard over de datum gaan ergens onder in de koelkast. En daar word ik dus HEEL boos over, ik kan niet tegen verspilling.



Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Hoeveel geef jij aan gebak op je werk uit?

Totaal aantal stemmen: 191

Niks, ik doe niet aan die flauwekul (29%)
Tussen de 5 en 10 euro (10%)
Tussen de 10 en 25 euro (38%)
25 euro of meer (23%)
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds aan het mekkeren over 50 eurotjes. ga je man aandacht geven. 🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:22:

[...]





Speciaalbier doet wel 5 euro hoor.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 06 oktober 2015 @ 22:23:

Nog steeds aan het mekkeren over 50 eurotjes. ga je man aandacht geven. 🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰Die is zuipen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
mag hij dat wel een biertje drinken? ???😁😁😁zal wel de goedkoopste zijn. anders oorlog thuis. moet hij ook bonnetjes laten zien? ???
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:22:

[...]





Speciaalbier doet wel 5 euro hoor.App even dat ie niet ál die expats ook rondje na rondje geeft
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 06 oktober 2015 @ 22:23:

Nog steeds aan het mekkeren over 50 eurotjes. ga je man aandacht geven. 🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰Het wil maar niet lukken, he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2015 @ 22:25:

[...]





App even dat ie niet ál die expats ook rondje na rondje geeft Expats willen alleen maar die kattenzeik die Heineken heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:30:

[...]





Expats willen alleen maar die kattenzeik die Heineken heet.I love expats
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 oktober 2015 @ 19:10:

" Sterker nog, ik heb vorige week tien dagen achter elkaar 14 uur op een dag gemaakt, voor netto het bedrag van die taarten, "



140 uur werken en 50 euro verdiend? Wauw.Zzp zijn kan best lastig zijn vooral als je geen nieuwe klanten krijgt of betalen laat of niet dan kan het voor haar best lastig zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:30:

[...]





Expats willen alleen maar die kattenzeik die Heineken heet.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 22:30:

[...]





Expats willen alleen maar die kattenzeik die Heineken heet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:36:

[...]





[img]http://members.home.nl/a.p.riddering/hu ... h-pils.jpg[/img]Dat.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees doe je niet erg je best om het, jouw, probleem kleiner te maken. Je trekt er nogal het een en ander bij van mazzelende expatters, de reorganisatie op jouw werk, jouw opdrachtgevers die lastig betalen, jouw lange werkdagen voor weinig tot aan zn boodschappengedrag en koelkastbeheer waardoor ik het idee krijg dat je eigenlijke punt ook volgens jouzelf niet zo sterk is.



Je man maakt zichzelf wijs dat ie 50,- investeert om zijn werkomgeving prettiger te maken, jij maakt jezelf wijs dat je door 50,- te factureren voor 140uur werk zinvol investeert. Beiden zijn waar zolang je er in gelooft.



Ja je bent een zeikerd want die koelkast met overdatum voorraad is vast van jullie beiden.



Uit nieuwsgierigheid, hoeveel investeer jij als je 50,- rekent voor 140u? Nog eens 50,- 500,- of 5000,-?
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Jouw probleem is dat je als zzper je tijd verspilt, erger nog, de markt verpest. Naam maken doe je met reclame en mond tot mond, niet met gratis sampling!!!! Daardoor denkt iedereen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten. Wat doe je voor werk? Ja teveel, onder minimumloon, huhuh. Zzpers zijn de loonslaven van deze tijd. 14 uur per dag voor onleefbare uitbetaling. Tis toch pptdomme niet de 19e eeuw? Vast bij een goed bedrijf dat het best kan betalen nog ook.



Wordt niet boos op je man, wordt boos op wie je eigenlijk boos bent, je opdrachtgever. En kap met het cv building sprookje. Hoe meer je gratis doet, hoe minder je verdient later. Grow a backbone!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:36:

[...]





[img]http://members.home.nl/a.p.riddering/hu ... h-pils.jpg[/img]Dus dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:39:

Jouw probleem is dat je als zzper je tijd verspilt, erger nog, de markt verpest. Naam maken doe je met reclame en mond tot mond, niet met gratis sampling!!!! Daardoor denkt iedereen dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten. Wat doe je voor werk? Ja teveel, onder minimumloon, huhuh. Zzpers zijn de loonslaven van deze tijd. 14 uur per dag voor onleefbare uitbetaling. Tis toch pptdomme niet de 19e eeuw? Vast bij een goed bedrijf dat het best kan betalen nog ook.



Wordt niet boos op je man, wordt boos op wie je eigenlijk boos bent, je opdrachtgever. En kap met het cv building sprookje. Hoe meer je gratis doet, hoe minder je verdient later. Grow a backbone!O ja, gaan we dat krijgen....
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Die 50 euro was toch voor 14 uur? Is nog niet veel, maar met 140 zou het bijna gratis zijn.
quote:Mano82 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:35:

[...]





Zzp zijn kan best lastig zijn vooral als je geen nieuwe klanten krijgt of betalen laat of niet dan kan het voor haar best lastig zijnNou het zal geen 35 cent per uur opleveren hoor. Eerder 50¤ per uur.
Alle reacties Link kopieren
Jouw man dacht te laat eraan dat hij moest trakteren, liep toen de eerste winkel in waar je min of meer een aardig taartje kunt kopen en kocht er uiteraard minimaal twee, want je wil de mensen toch ook wat te kiezen geven. Hij heeft geen idee ervan wanneer jij boodschappen doet en hoeveel geld er nog is.

Ik denk dat het zo ongeveer ging

Ik zou erg boos zijn over verspilling van eten, zoals je zelf zegt, voor vlees is een dier gestorven. Iemand gaf de tip om kaas en vlees in de vriezer te gooien als er teveel ligt. Niet zozeer over een eenmalige uitgave per jaar.

Hier in Limburg zijn we zo een euro of twaalf kwijt voor een vlaai en is het in veel bedrijven gebruikelijk om op vlaai te trakteren. Ook is de naam van de bakker wel belangrijk, sommigen hebben lekkerder vlaaien dan anderen. Maar daar mag men best wel een zelfgebakken iets naast zetten, als men dat leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 06 oktober 2015 @ 21:32:

Ja, woest mannelijk zo'n Alfa-man die grommend de pinpas door de gleuf haalt voor 50 euro aan taart.



Bedankt, ik ga echt stuk hier.



Hier ziet u de moderne jager in zijn meest natuurlijke omgeving: de supermarkt. Zijn oerdriften uiten zich voornamelijk door het inslaan van veel pakjes vlees. Het hoogtepunt van deze alfa-man vindt plaats tijdens de Hamsterweken.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 06 oktober 2015 @ 23:20:

[...]





Bedankt, ik ga echt stuk hier.



Hier ziet u de moderne jager in zijn meest natuurlijke omgeving: de supermarkt. Zijn oerdriften uiten zich voornamelijk door het inslaan van veel pakjes vlees. Het hoogtepunt van deze alfa-man vindt plaats tijdens de Hamsterweken. Waarom hoor ik hier een Jambers stem bij?
Gut, laat die man toch! Het gaat toch maar om 1x per jaar en hij brengt zelf toch loon binnen?

Zie het probleem niet (ik zou zelf ook veel minder uitgeven, maar láát die man)
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 06 oktober 2015 @ 20:16:

Misschien kunnen we van dit topic een inzamelingsactie maken voor al die arme sloebers die normaal gesproken op Hema-appeltaart moeten trakteren, zodat ze een jaartje niet voor lul hoeven te staan bij hun collega's.Waar slaat dit op?
Alle reacties Link kopieren
Update van het taartenmysterie.



Man heeft gisteren dus vrolijk taarten staan pinnen bij de Bij. Kwam er vervolgens pas buiten achter dat dik 50 euro toch bést veel is voor twee minitaartjes (joh...) , en het bleek dat er gewoon één taartje van 18 euro teveel was aangeslagen. Toen is-ie terug gegaan en heeft 18 euro cash terug gekregen...



p.s. Hij is niet naar de hoeren geweest van de resterende 18 euro en heeft het ook niet versnoven. Zegt-ie.
quote:Truusdemier1981 schreef op 07 oktober 2015 @ 07:33:

[...]





Waar slaat dit op?



Humor. Om te lachen. Haha. Je weet wel.



Neem een koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven