Mijn relatie met mijn sigaret.

15-09-2015 13:58 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, klinkt raar, weet ik..maar ik zou zo graag willen stoppen met roken, en dat lukt mij doorgaans steeds niet.

Nu komt stoptober eraan, de maand oktober waarin heel Nederland moet proberen 28 dagen te stoppen met roken, Google maar, en je zult het vinden...maar nu het volgende..zijn er rokers onder ons, die net als mij ook willen stoppen,? doe dan met met mij mee, hier..!

Op deze pijler!

Kunnen we elkaar helpen, steunen..net als hoe we dat samen doen, als er iets is, in je relatie.

In welke aard dan ook.

Ik hoop echt van harte , dat dit mag blijven staan, want ik zit gek genoeg alleen maar op deze pijler, en nooit op een andere.

En ik heb jullie hulp nodig!

Want mocht ik ooit stoppen, dan kan heel Nederland het!, ..ik ben zo,n vreselijke verstokte roker, en nu, nu ik iets ouder word, gaat men het aan me zien..en oh jee, vreselijk vind ik dat, ijdel ben ik dan weer wel.

Maar...mijn peuk wint het altijd van me.

Altijd.

Shit.

.

Mijn relatie met mijn peuk, is er altijd al.

Die was nooit kapot, kwam nooit geen breuk in, loog niet tegen me, ging ook niet vreemd, en ik hoef maar te draaien, en hoepla. ..roken maar.

Ja, mijn peuk is trouw.

En ik zou willen dat hij ontrouw word.

Want hij gaat mijn dood worden.

.

Maar goed, ik heb hulp nodig...zullen we samen op naar stoptober?

Dan steun ik jou.

En jij mij.

.

En dan kan ik net als altijd hier, zoals ik hier vaker reageer...even inloggen, en steun van een van jullie ondervinden!

Want mijn god, die peuk..ik wil er geen relatie meer mee.

Ik wil los van hem komen, in mijn hoofd.

.

Maar alleen is gebleken dat ik dat niet kan.

En het word hoog tijd, dat ik er afstand van doe...sta er mee op, ga er mee naar bed.

Maar vanaf de 1 ste oktober...

Hoop ik dat ik jou steun, in deze pokkerelatie krijg, en jij die van mij.

.

Doe jij met mij mee?

Gaan we er samen tegenaan.

.

We krijgen HEM er samen onder!

Gaan tenminste onze bloedvaten stromen voor andere dingen, betere dingen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama2015 schreef op 06 oktober 2015 @ 09:01:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zaterdag 2 en gisteren 3 cigarillo's gerookt heb, kon me niet meer inhouden en manlief die steeds naar buiten liep om te roken . Ik schaam me diep!

Zo zonde want nu moet ik in principe weer opnieuw beginnen, vandaag ben ik dan ook weer rookvrij begonnen en nu ga ik het volhouden! Mijn man moet vandaag t/m zaterdag werken en gaat dan alleen de avonden naar buiten om te roken, daar heb ik niet zo'n moeite mee maar de hele dag en avond vind ik lastiger. Dus na 5 dagen is het hopelijk wat gemakkelijker en sta ik het weekend sterker in mijn schoenen!Hartstikke goed van je dat je meteen weer stopt! Dat is al het halve werk. (Nu jok ik een beetje, maar wel voor je bestwil.)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alweer 5 weken gestopt! Nou ja, ik heb dit weekend een trekje genomen Ik was bij mijn rokende familie en dat was ook gelijk de grootste uitdaging. Ik dacht, even proeven wat ik nu eigenlijk mis. En, ik vond het vies en heb gelijk een nicotinekauwgommetje genomen om te voorkomen dat ik door zou roken totdat het wel weer lekker smaakte.



Ik denk dat er bij elke ex-roker wel zo'n momentje komt dat je even wil testen of het echt zo lekker was of dat je bevestigd wilt zien dat het echt smerig is. Dit is geen tip hoor, niet doen dus, het is junkengedrag.



Maar goed, ik ga om dat ene trekje de teller niet weer op 0 zetten, dus nog steeds 5 weken gestopt
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag 2 weken gestopt!



Voel me ook duidelijk fitter, daar ben ik echt heel blij om. Ben ook "fitter" tussen mijn oren.

Ook de kleur op mijn gezicht is beter en m'n haar voelt zachter aan of zo... Wel heb ik nog een onrustige huid maar hoop dat dat nog beter gaat worden.



Ik heb wel nog steeds trek om te roken maar begin er wel iets minder aan te denken gelukkig.



Vannacht gedroomd dat ik aan het roken was. Vond het in mijn droom niet lekker, vooral de vieze smaak in m'n mond daarna. Ik werd wakker met een schuldgevoel... Ik dacht, waarom moest je nou perce die ene sigaret roken?. Pfffff, denk kan weer helemaal op nieuw beginnen en was zo trots op mijn bijna 2 weken..

Toen dacht ik ineens.. Wat deed ik in Godsnaam in de kroeg op maandagavond?..

Toen kwam ik er tot grote opluchting achter dat het een droom was😁



Dus ik weet nu wat voor schuldgevoel ik krijg als ik ga roken dus goede motivatie om het niet te doen!



Mamma2015: vind het sws knap als je kan stoppen met iemand om je heen die rookt. Ik ben mijn zwakke momenten situaties nog niet aangegaan dus hoop zeer dat ik die ook ga redden.

Ga er gewoon weer voor!



Ninon: knap dat je dat hijsje durft te nemen. Weet zeker dat dat voor mij niet gaat werken. Maar fijn dat je het niet lekker vond.

Denk jij nog veel aan het roken? Bij mij wordt het gelukkig wel wat minder maar is nog steeds aanwezig...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag twee weken gestopt met roken. Wel nog met esn feestje aan zo stinkstokje gezogen. Had er geen spijt van maar wil er ook geen gewoonte van maken.



Voor mij was het gevoel van afhankelijk zijn iets wat ik niet meer wilde.. Niet weg kunnen gaan zonder sigaretten. Heb twee dipjes gehad. Eerste gewoon behoefte aan sigaretten (en hem weten te weerstaan) en de tweede was een iets opgezet buikje wat voor mij echt een heel groot issue is. Maar door de huidige stress toch nog het roken kunnen laten. Ben er niet meer mee bezig eigenlijk. Hoogstens van: normaal zou ik nu roken en nu niet en dan ben ik ff trots op mezelf.



Ben gelukkig nog niet echt aangekomen en voel me veel fitter. Slaap wel wat minder en voel me frisser. Niet meer die vieze smaak in mijn mond. Wel onrustige huid, maar zo te lezen hoort dat er een beetje bij.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn goed bezig! Heel herkenbaar van het slechter slapen, onrustige huid e.d. Ik ben inmiddels 23 dagen gestopt. Op naar de maand 👌



Ik ben overigens situaties niet uit de weg gegaan. Heb op terras gezeten met wijntje, zit bij rokende clienten in de woonkamer en zelfs al op feestjes geweest!
Alle reacties Link kopieren
Knap van jullie allemaal! Ik hoop dat ik ook zo goed blijf gaan.



Het lijkt of het dizzy gevoel wat ik had langzaamaan afneemt, kan dat al wel binnen 2 dagen? Gisteren met een vriendin te sporten geweest, normaal rookte ik ook in mijn auto. Vriendin gewoon laten roken in de auto aangezien het slecht weer was en ik had er eigenlijk geen moeite mee! Vond het wel erg lekker ruiken. Maar mijn moeder rookt ook gewoon in huis en daar heb ik ook weinig last van.



Ik moet zeggen dat ik wel nog gewoon mijn sigaretten bij me heb, dat geeft me op een of andere manier toch een relaxter gevoel dan dat ik ze weg gooi. Hierdoor ben ik er ook veel minder mee bezig terwijl ik bij vorige pogingen alleen maar kon denken 'help ik heb geen sigaretten'. Nu heb ik ze en geen moment er aan gedacht om er een op te steken. Hebben meerdere van jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een doorzetters hier,top!

Hier nu 11 dagen gestopt en het gaat goed. Ik merk dat mijn smaak weer verbeterd en vind dat toch wel een heel groot pluspunt. Lekker eten is nu nog lekkerder



Mama ,hoe gaat het nu met je? Hoop dat je jezelf hebt kunnen herpakken en volhoud.



Djazz,al wat opgeknapt?
Hoi Bruschetta, ja, ik ben al wel opgeknapt. Voel me stukken beter! Dankjewel.

En heb nog steeds niet gerookt, voel me daar ook wel goed bij. Ben er niet zoveel mee bezig, dat is wel fijn!

Ik vind ook dat eten en drinken lekkerder is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Sorry, was even vergeten dat ik hier zo wat meeschrijf.

Ben dit weekend een beetje de fout in gegaan en heb mijn stopdatum aangepast.



Ik ben nu 1 dag, 15 uur en 24 minuten gestopt met roken, heb 6,70 bespaard en 22 sigaretten niet gerookt volgens mijn app.



1e twee dagen van stoppoging 1 vond ik erg lastig. Nu na mijn misstap gaat het een stuk beter. Als het zo blijft, gaat het lukken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, mijn app springt net naar 23 sigaretten niet gerookt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook nog goed. 21 dagen alweer...



Heb net een longfoto en longfunctie test gehad. Hoort ook bij het stoppen met roken programma hier in het ziekenhuis. Uitslag was goed. Ik ben nog gezond. Nou ga ik dat maar mooi zo houden ook door gestopt te blijven ☺...



Succes aan iedereen die ook nog steeds gestopt is. We kunnen het! 😄...
Alle reacties Link kopieren
Heb mezelf net verwend met 6 bonbons van de chocolaterie. Mag ik nu af en toe 1 van dan. Als beloning. Verder ben ik streng met snoepen 😛. Er worden hier heel wat appels weg geknabbelt. En meestal ook 1 komkommer per dag 😄...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dance_shoes schreef op 07 oktober 2015 @ 17:42:

Heb mezelf net verwend met 6 bonbons van de chocolaterie. Mag ik nu af en toe 1 van dan. Als beloning. Verder ben ik streng met snoepen 😛. Er worden hier heel wat appels weg geknabbelt. En meestal ook 1 komkommer per dag 😄...



Heerlijk toch! Ik ben nooit een snoeperd geweest en nu gelukkig ook niet maar beter snoepen dan roken he!



Hoe gaat het met alle stoppers?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me ook melden?

Heb totaal geen trek in sigaretten , iets wat ik bij eerdere stoppogingen wel had. Alleen de laatste dagen wel misselijk, draaierig gevoel. Zouden dat afkickverschijnselen zijn?



Knap van iedereen die meedoet!! Ga zo door :D
Vandaag precies 1 jaar gestopt!! (en 8 kilo erbij )

Nu voel ik me beter dan ooit dus ik ga ook vanaf vandaag echt beginnen met touwtje springen

en wandelen/hardlopen. Niet voor de kilo's want die kon ik wel hebben, maar meer voor

mijn conditie want die is nul.
Ik ga even met de billen bloot! Want dat moet ik van mezelf. Ik had gisteren een verjaardag en ik ben na wat biertjes overstag gegaan. Het kon me niks schelen. Vandaag wel. Wat zonde. Vandaag keek ik in de spiegel, sprak mezelf toe, heb het geaccepteerd en ga weer verder met niet-roken. Ik vind het zwak van mezelf, maar ik weet ook dat het erbij hoort. Ik kom het elke keer melden als ik gerookt heb. Wat dus helemaal niet de bedoeling is, maar goed.



Ik heb de peuken die ik over had verdronken in een plasje water.
Ik denk dat ik het beste gewoon even niet meer moet afspreken tijdens gelegenheden waar gedronken wordt. Bij een borrel gaat het altijd mis, terwijl het dagen goed kan gaan, zonder problemen.
quote:djazz schreef op 09 oktober 2015 @ 15:12:

Ik denk dat ik het beste gewoon even niet meer moet afspreken tijdens gelegenheden waar gedronken wordt. Bij een borrel gaat het altijd mis, terwijl het dagen goed kan gaan, zonder problemen.Ik heb de eerste vijf maanden van mijn stoppen met roken geen alcohol op. Is dat niet een idee?
Dat is zeker een idee Poeziewoezie! Maar ik vind een wijntje en een biertje op z'n tijd erg lekker. Thuis niet, tenzij ik eters heb, maar als ik weg ben wel. Maar dat hou ik binnen de perken. Maar inderdaad, als ik dus weg ben en een drankje drink, dan 'hoort' daar nog teveel die peuk bij. Ik zal dat ook eens onder de loep nemen.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zondag weer gezwicht ben en t/m woensdag heb ik af en toe een cigarillo van mijn man meegerookt!

Heel erg jammer want ben dus weer opnieuw moeten beginnen en dit is alweer mijn 2de rookvrije dag.



Het is bewezen dat alcohol en koffie met cafeïne de trek in een sigaret versterkt, ik drink beiden niet dus dat is geen probleem bij mij.

Ik heb gewoon moeite met het feit dat mijn man geregeld naar buiten toe gaat om te roken en moet sterker in mijn schoenen staan, maar ik heb nu alweer 1,5 dag niet gerookt en ga er gewoon voor!
Alle reacties Link kopieren
Die bonbons smaakten inderdaad heerlijk Koetje 😄.



Mij gaat het stoppen goed af. Maar ik laat alcohol ook zeker staan Djazz. Normaal nam ik vrijdag en zaterdag altijd wel een borreltje. Thuis of op een feestje. Het zit bij mij dan ook sterk aan sigaretten gelinkt. Ik denk dat ik hetzelfde als Poeziewoezie doe. Flink aantal maanden laten staan. Ik wil eerst dat die verslaving wat weggesleten is. Ik moet zeggen dat ik me zonder alcohol daarnaast ook voor mijn gevoel dubbel zo lekker voel ☺.



Ik ben vanaf het eerste weekend wel naar feestjes blijven gaan. Heb zoiets van ik moet daar ook gewoon doorheen. En ik wil geen leuke dingen missen door de gedachtenkronkel 'met peuk was het veel leuker'. Was wel maf zonder drankje. Maar ik had ook zoiets van. He voelt wel lekker scherp zo de hele avond. En ik vond het wel geinig om bij anderen te zien hoe het ging als ze een drankje meer op hadden haha. Vraagt om wat plagen ook omdat ik zelf nog wel scherp was 😝...



Iedereen weer sterkte met het stoppen. Zet hem op. Al is het soms met vallen en opstaan. Een keer of een paar keer de fout in gaan betekent niet dat het kansloos is. Ik gun het jullie allemaal gestopt te blijven. En dat de verslaving uiteindelijk weg slijt 🌸
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trots op meZelf. Geen drang naar een sigaret; sterker nog, ik dacht er pas weer aan toen ik dit topic zag langs komen



Raar vraagje misschien, maar hebben jullie ook een andere stoelgang? Normaal was het s ochtends een peuk en een kop koffie en daarna naar wc voor ehhh nummer 2 zeg maar haha



Nu heb ik dat niet meer. Nog geen buikpijn ofzo, maar als het zo doorgaat, dan wel natuurlijk. Tips?
Ik kon ook niet meer goed naar de wc toen ik gestopt was met roken. Ik herken het dus wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 11 oktober 2015 @ 12:13:

Ik kon ook niet meer goed naar de wc toen ik gestopt was met roken. Ik herken het dus wel.Daar heb ik dan weer geen problemen mee! Knap dat je geen drang meer hebt theemeteenkoekje. Ik ben morgen 4 weken gestopt, gaat me redelijk gemakkelijk af, maar denk er nog wel dagelijks meerdere keren aan 😏
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor,Theemeteenkoekje.

Volgens mij komt dat ook regelmatig voor na het stoppen met roken.

Zorg dat je voldoende vezels en vocht binnen krijgt. Dagelijks gebroken lijnzaad eten,bv door yoghurt,wil ook nog wel eens helpen.





Als het echt te lang duurt of je krijgt er last van dan gewoon even contact opnemen met de HA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven