Lijf & Lijn alle pijlers

Vanaf morgen gezonder eten om af te vallen. Wie doet er mee?

04-10-2015 11:36 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht: misschien is het motiverend om dit samen te doen? Ik wil 5 kg kwijt. Wie doet er mee? Hoeveel wil je afvallen?
quote:Kritispurelaif schreef op 05 oktober 2015 @ 18:55:

[...]





Onze menu's vandaag lijken op elkaar Meldepel. Vanmorgen roggebrood met avocado en vanavond zelfgemaakte groentesoep.

Eet jij altijd zoveel avocado's? Ik hou het bij een stuk of 3 per week maximaal. Anders gaat het me tegenstaan.



Wat een goed idee, roggebrood met avocado. Lijkt me een lekkere combi.

Nee, ik eet eigenlijk helemaal niet vaak avocado, maar had er nu toevallig zin in. Het is gezond en het vult goed.
quote:lentezon2013 schreef op 05 oktober 2015 @ 18:34:

Vanochtend opgestaan met een licht misselijk en weeïg gevoel in m'n buik. Een half schaaltje yoghurt met banaan verder werd het misselijke gevoel alleen maar erger. Veel meer dan yoghurt en fruit heb ik dan vandaag ook niet gehad. Hopelijk zit er geen buikgriepje o.i.d. aan te komen, want het is hartstikke druk op mijn werk. :(



Wel goed voor de lijn

geintje, heb zelf ook buikgriep gehad een paar weken terug, het heerst en 't is geen pretje.

Hoop dat je je snel beter voelt!
@Big_momma volgens mij is een beschuitje met roomboter best gezond, je hebt immers ook vetten nodig, dan moet je de muisjes alleen vervangen voor iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het beschuit ook vervangen door een snee volkorenbrood. Roomboter gebruiken wij thuis ook, behalve als we vergeten zijn het op tijd uit de koelkast te halen.



Mijn soep vulde genoeg vandaag. Mijn lunch voor morgen is dus ook al klaar. Morgenochtend ga ik een flinke wandeling maken, want overdag en in de avond gaat het niet lukken vanwege drukte. Daarna zal ik wel flinke honger hebben dus dat ontbijt komt ook wel goed.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
Kritis; De herfst is wel de mooiste periode om te wandelen (als het niet regent dan :P)



Over het beschuit. Dat kan je echt beter vervangen door volkoren product. Hier zal je langer vol van zitten en het is gezonder



Vanochtend gewogen en ik start met 74.5 dus ik wil er 6.5 af. Maar we doen het rustig aan en dat zal mijn lichaam ook gezellig doen :P
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik ben vandaag precies een jaar gestopt met roken (yay!) en nu mogen die +7kg er eindelijk wel weer af. Ik heb een tijdje hardgelopen, maar vanwege blessure gestopt dus nu sportschool abonnement. En de app FatSecret gebruik ik weer..

Ik ga proberen vandaag al jullie berichtjes terug te lezen
quote:meldepel schreef op 05 oktober 2015 @ 17:48:

[...]





Wow, als een boterham met kaas voor jou eten als keizer en koning is, wat eet je dan als avondeten?



Ik fiets elke ochtend, dus zonder iets in mijn maag de deur uit zou ik niet kunnen. Ik heb door de dag heen ook minder honger als ik ontbeten heb. Warm eten is praktisch gezien 's middags niet mogelijk, dus dan maar een lichte lunch en wat uitgebreider diner.Naja dat was niet het enige hoor en heb de hele middag aangevuld met tomaatjes en mini paprika's. Daarnaast in de avond boerenkool gegeten dus het motto ging niet op gister. Was veel te leekker.
Wat zijn jullie goed bezig! Ik zie ook allemaal lekkere dingen voorbij komen. Ik heb het beschuitje geschrapt hoor! Zo meteen heel donker bruin met kaas en komkommer. Een knakkerbrod met banaan is ook erg lekker trouwens en volgens mij niet heel ongezond.

Leuk om te lezen wat iedereen doet.
Bigmomma die hele donkere bruine boterham met kaas klinkt echt hemels in mijn oren <3.



Ik hoop echt dat ik de bekende 10 kilo die men aankomt bij het samenwonen er eerder afgaat, dan aankomt :P De ochtend is in ieder geval goed verlopen vandaag..Ik heb alleen weinig controle over mijn avondeten vandaag. Eet op het werk, dus is afwachten wat er gekookt wordt. Gelukkig is het op dinsdag wel vaak gezond
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister ook goed doorgekomen. Kreeg een cakeje aangeboden, heel even getwijfeld, maar toen toch afgeslagen. Vandaag weer braaf verder. 2 appels mee, een doos tomaatjes en wat olijven. Salade klaar gemaakt voor vanavond op werk. Goed genoeg voorbereid om de dag weer door te komen. Nu volhouden.
Alle reacties Link kopieren
hoi

Kan ik nog bij jullie aansluiten? ik schrijf ook mee in een ander groepje maar daar wordt nauwelijks meer gereageerd. Ik ben afgelopen 6 weken 7 kilo afgevallen, en ik moet er nog 6 af. ik begon op 84kg, nu 77kg bij 1.76m. Zo'n fris en fruiting schrijf-groepje motiveert om door te gaan!



mijn manier:

-gewoon ontbijt (kellogs cornflakes, melk)

-gewoon lunch (bv donker pistoletje met rosbief, verse jus, krentenbol)

- tussendoor banaan of cashewnootjes

- gewoon diner, ongeveer 1 keer per week een maaltijdreep oid als mijn gezin iets minder gezonds eet

- tussendoor jus/yoghurt drank, of cashewnootjes, of gekookt ei of ...

Drinken: alleen water/thee zonder suiker



het voelt gezond en goed vol te houden. geen chips, koek, snoep, zelfs geen chocolade.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
@ depster, de herfst is inderdaad mooi. Vanmorgen wandelen was dan ook heerlijk. Ben je 10 kilo aangekomen door het samenwonen? Bij mij zijn met samenwonen ook wat kilo's ingetrokken hier.



@ Mesyn, ben je meer gaan eten toen je stopte met roken? Succes.



@ Bigmomma, ik ben gek op donkerbrood, vooral met veel pitten en zaden, maar ik hoorde ooit dat het wit met een kleurtje is.



@ Gruffalo, natuurlijk ben je welkom. Maar die cornflakes niet Dat is troep joh.



Mijn ontbijt was 2 volkorenboterhammen met tonijn en sla met een beker volle melk. Een kopje koffie om het af te maken.

Mijn lunch is soep.

Later in de middag eet ik een appel, en een groentesmoothie (spinazie, banaan, courgette, bleekselderij en water).



Avondeten weet ik nog niet.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
quote:gruffalo schreef op 06 oktober 2015 @ 12:17:

hoi

Kan ik nog bij jullie aansluiten? ik schrijf ook mee in een ander groepje maar daar wordt nauwelijks meer gereageerd. Ik ben afgelopen 6 weken 7 kilo afgevallen, en ik moet er nog 6 af. ik begon op 84kg, nu 77kg bij 1.76m. Zo'n fris en fruiting schrijf-groepje motiveert om door te gaan!



mijn manier:

-gewoon ontbijt (kellogs cornflakes, melk)

-gewoon lunch (bv donker pistoletje met rosbief, verse jus, krentenbol)

- tussendoor banaan of cashewnootjes

- gewoon diner, ongeveer 1 keer per week een maaltijdreep oid als mijn gezin iets minder gezonds eet

- tussendoor jus/yoghurt drank, of cashewnootjes, of gekookt ei of ...

Drinken: alleen water/thee zonder suiker



het voelt gezond en goed vol te houden. geen chips, koek, snoep, zelfs geen chocolade.Zit er in die cornflakes niet ongemerkt heel veel suiker?
quote:gruffalo schreef op 06 oktober 2015 @ 12:17:

hoi

Kan ik nog bij jullie aansluiten? ik schrijf ook mee in een ander groepje maar daar wordt nauwelijks meer gereageerd. Ik ben afgelopen 6 weken 7 kilo afgevallen, en ik moet er nog 6 af. ik begon op 84kg, nu 77kg bij 1.76m. Zo'n fris en fruiting schrijf-groepje motiveert om door te gaan!



mijn manier:

-gewoon ontbijt (kellogs cornflakes, melk)

-gewoon lunch (bv donker pistoletje met rosbief, verse jus, krentenbol)

- tussendoor banaan of cashewnootjes

- gewoon diner, ongeveer 1 keer per week een maaltijdreep oid als mijn gezin iets minder gezonds eet

- tussendoor jus/yoghurt drank, of cashewnootjes, of gekookt ei of ...

Drinken: alleen water/thee zonder suiker



het voelt gezond en goed vol te houden. geen chips, koek, snoep, zelfs geen chocolade.



Wat goed zeg, zoveel!



En wat suikers betreft, volgens mij maakt het niet heel veel uit wat je tijdens ontbijt, lunch en avondeten eet maar zit het hem meer in de hoeveelheid en de tussendoortjes. En in het drinken. Sappen of limo oid zijn echt fines bij mij dan.

En met een beetje suiker de dag starten is volgens mij wel oke omdat je dan alles in gang zet?



Pas geleden een sappenkuur gedaan van 3 dagen. Wel blijvend anderhalve kilo kwijt geraakt maar de eerste 2 waren echt heel erg. Chagrijnig! Wel lekker schoon gevoel erna maar je moet er door heen he... Geen koffie trouwens omdat dat moeilijk af te breken is en wel veel appels.

Heb ook eens gelezen dat een appel voor je maaltijd ook alles sneller laat afbreken. Geen idee eigenlijk of het een fabel is, maar wel lekker.
Suikers: Suikers zoals in witte pasta/wit brood/conflakes worden snel tot vet omgezet + zal het zorgen dat je snel weer honger hebt/wilt gaan snaaien.



Kritis: Nee, ik ben die niet aankomen, dat wil ik juist vermijden :P Normaal hoor je dat er 10 bij komt, bij mij gaan ze er gewoon af (daar ga ik tenminste voor ;) ) Smoothies zijn heerlijk, daar ga ik binnenkort ook weer mee beginnen!



Gruffalo: Je menu zit er netjes uit hoor! Persoonlijk zou ik suikers en maaltijdrepen vervangen voor iets gezonders.. Maar ieder zo ijn ding



Mijn ontbijt was: twee volkoren crackers met kaas en sandwhichspread + sla, mandarijn en thee

Tussendoor: 1 kopkoffie

Lunch: Twee boterhammen met ham/tomaat/sla en 1 boterham met sandwhichspread/sla/tomaat

Tussendoor dalijk: Appel + vanille yoghurt en koffie

Avond: Weet ik dus nog niet

Tussendoor: Thee/fruit/zuivel weet nog niet hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
hej gezellig hier :-)



kritis klinkt goed je plan voor vandaag. veel groente, en lekker ook!



big_momma zo'n sapkuur lijkt me zo zwaar! wel fijn om 'op te schonen' maar volgens mij moeilijk vol te houden als je daarnaast ook nog gewoon moet werken enzo? ik kan me voorstellen dat zoiets fijn is als je ergens in een hotel aan zee in een warm land zit knap dat je dat gedaan hebt! sappen en limonade gaat inderdaad vaak in een vlot tempo en bevat veel calorieën, veel suiker. het scheelt veel als je dat weg kunt laten.



depster, goed bezig!



tsja die cornflakes … ik krijg moeilijk iets naar binnen 's ochtends, en al helemaal geen hartige dingen. als ik voor mijn werk in een hotel overnacht en 's ochtends bij een ontbijtbuffet sta, dan staan daar altijd veel soorten kaas, vlees, vis, en ook warme hartige gerechten. brrrr…. ik moet er echt niet aan denken. ik krijg cornflakes al met moeite naar binnen. die van special K vind ik echt prima, knapperig met frisse melk dat gaat nog wel. beter iets eten dan niets eten, om de spijsvertering op gang te krijgen toch? en ik hou het zonder problemen tot 12 uur vol zonder tussendoortje.



de maaltijd repen gebruik ik niet veel maar zijn ook een gevolg van tijdgebrek. dan is zo'n reep wel handig om te voorkomen dat ik wat ongezonds ga snaaien. of als mijn dochter heel graag lasagne wil eten dan maak ik dat voor mijn gezin, dan ga ik voor mijzelf niet nog een keer apart koken.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je geen lasagna eten dan? Dat kun je toch ook volstoppen met groenten. Dat doe ik altijd. Maar ik ben gek op groenten.

Vandaag heb ik naar mijn idee niet eens genoeg groente gegeten.



Avondeten was aardappel met spinazie en pangasiusfilet. En een salade ernaast.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil ook graag meeschrijven. Ben afgelopen maanden losgegaan met snaaien en

weinig sporten en ben een paar kilo's aangekomen.

Vorig jaar schreef ik ook mee in een afvaltopic en dat ging goed.

Per week ging het met grammetjes eraf maar het ging eraf.

Ik ben 1.60 en weeg 58,7 kilo.En mijn schreefgewicht is 53 kilo.



Mijn aanpak is: goed opletten wat ik eet, minder snaaien, goed ontbijten, voldoende water drinken,

voldoende groente en fruit eten en sporten!



Succes allemaal!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gegeten



Ontbijt: Yoghurt met havermout, geschaafde kokos en manderijn.

Tussendoortje: 5 chipjes Doritos

Lunch: 4 Cracotte met Huttekase en schijfjes komkommer. Manderijn.

Diner: Rijst met reepjes schouderkarbonade,uien en champions in zoetzuresaus.

Schaaltje slamix met komkommer en beetje pestodressing.



Drinken: Water, koffie verkeerd en thee.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Lees ik het nou allemaal verkeerd of eten jullie nu ook minder om die kilo's kwijt te raken?

Dat doe ik namelijk niet. Ik verkeer in de naïeve maar heerlijke veronderstelling dat ik door voldoende en gezond te eten en regelmatig sporten en voldoende beweging door de dag heen vanzelf wel terug in de juiste formaat kom. Ik wil direct het juiste voedingspatroon, iets wat ik voor de rest van mijn leven vol kan houden.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ongetwijfeld de beste maniet kritispurelaif, maar zo geduldig ben ik niet. Ik eet wat gezonder en laat de lunche lunch met broodjes op het werk staan. Vandaag heb ik op:

Yoghurt met bessen

Salade van veldsla met tomaten, kaas en paar nootjes

Snacktomaten

Pompoensoep met extra groenten en vlees

3? blokjes kaas



Ik beweeg meer dan eerst door middel van bewust blokje om en traplopen, maar qua stappen per dag zit ik nog steeds maar op 4000. Heb geen enorme inname nodig dus.
quote:gruffalo schreef op 06 oktober 2015 @ 12:17:

hoi

Kan ik nog bij jullie aansluiten? ik schrijf ook mee in een ander groepje maar daar wordt nauwelijks meer gereageerd. Ik ben afgelopen 6 weken 7 kilo afgevallen, en ik moet er nog 6 af. ik begon op 84kg, nu 77kg bij 1.76m. Zo'n fris en fruiting schrijf-groepje motiveert om door te gaan!



mijn manier:

-gewoon ontbijt (kellogs cornflakes, melk)

-gewoon lunch (bv donker pistoletje met rosbief, verse jus, krentenbol)

- tussendoor banaan of cashewnootjes

- gewoon diner, ongeveer 1 keer per week een maaltijdreep oid als mijn gezin iets minder gezonds eet

- tussendoor jus/yoghurt drank, of cashewnootjes, of gekookt ei of ...

Drinken: alleen water/thee zonder suiker



het voelt gezond en goed vol te houden. geen chips, koek, snoep, zelfs geen chocolade.



7 kilo in 6 weken!!! Wat knap!

Heel toevallig begin ik ook bij 84 kilo en mijn streven is 77 kilo. En ik ben ook 1.76. Mijn plan is hetzelfde als die van jou, behalve dat ik geen vlees eet. Maar ik verwacht nooit dat die kilo's er bij mij zo snel af gaan... weet wel zeker van niet. Maar ach als ik er een half jaar over doe ben ik ook al tevreden.



Mijn eten van vandaag:

6 boterhammen met kaas en tomaat

Een banaan en een sinaasappel

Spinazie met rijst en kaas

Schaaltje Yoghurt



Ik las vanochtend dat mensen die weinig slaap hebben sneller dik worden, omdat je door vermoeidheid gaat eten. Oei... 't was een lange dag, gaat nog zwaar worden morgen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal ! Gisteren twee broodjes gehad, een met een spiegel ei erop, andere met salamie en avond eten salade met tomaten augurken en sla en een stuk vis met aardappelpuree.

De laatste lijkt me niet zo gezond ( die puree) maar ik heb geen tijd gehad om iets te koken.

Het is altijd de vraag van de dag " wat eet ik vanavond"

En ook geen flauw idee voor het ontbijt

Inmiddels heb mijn oude broek uit de kledingkast gehaald, moet passen! Ik heb heleboel mooie broek jasjes enz wil heel graag terug ! Dus nog een momentje om mezelf te motivieren.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Hier gaat het ook goed. Al een aantal keer koekjes / taartjes afgeslagen. En zelfs geen chocolade gegeten en dat is heel wat voor mijn doen.

En verder hou ik het bij veel water en thee (zonder suiker) drinken.

En heb mijn porties eten sterk verminderd.

Op naar een nieuwe dag!:-)

Succes allemaal weer
Alle reacties Link kopieren
quote:Kritispurelaif schreef op 06 oktober 2015 @ 22:59:

Lees ik het nou allemaal verkeerd of eten jullie nu ook minder om die kilo's kwijt te raken?

Dat doe ik namelijk niet. Ik verkeer in de naïeve maar heerlijke veronderstelling dat ik door voldoende en gezond te eten en regelmatig sporten en voldoende beweging door de dag heen vanzelf wel terug in de juiste formaat kom. Ik wil direct het juiste voedingspatroon, iets wat ik voor de rest van mijn leven vol kan houden.



Ik doe hetzelfde als jij. Ik sport graag en weet hoe belangrijk het is om mijn lichaam goed te voeden. Over het algemeen doe ik dat ook wel, het is alleen jammer dat er naast die goede voeding ook nog zoveel rotzooi naar binnen gaat. Dat moet ik af zien te leren.

Mijn buikgriepje is nog niet over, dus ik heb nog steeds weinig eetlust. Ook geen snoeplust gelukkig. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven