Hello fresh, is het het geld waard?

23-09-2015 15:59 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van hellofresh, ik vind het best prijzig, is dat het waard?

Lijkt me erg handig, we werken allebei 36 uur en hebben een dochtertje, het lijkt wel alsof we altijd tijd tekort komen.

Niet nadenken over wat je moet koken EN de boodschappen niet hoeven te doen, klinkt ideaal.

Maar 40 euro voor 3 maaltijden voor 2 personen..ik vind het nogal wat....
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 06 oktober 2015 @ 15:41:

Jullie gillen steeds dat het zo duur is, maar dat is dus niet zo. Per 2 maaltijden scheelt het 3 euro. Is dat nou zo veel?

Daarvoor wordt het thuisgebracht op een moment dat jij uitkiest, met echt alles wat je nodig hebt.



Als er in het recept cashewnoten moeten, zit in de HF doos een klein zakje. Als je het zelf moet gaan halen, moet je een grote zak kopen. Dat maakt het ook duurder. En zo is het met wel meer ingredienten.Ja maar die cashew noten( of andere producten ) die je dan over hebt die kun je de week erop verwerken in een grecht waardoor je dan minder booschappen hoeft te halen. En dan ben je weer goedkoper uit
Overigens is de bereidingstijd van de meeste gerechten tussen de 25 en 35 minuten. Zie hier een paar keer 45 voorbij komen maar zolang ben je er meestal echt niet mee bezig. In mijn beleving staat het zo op tafel hoor.



(Niet dat dat de fanatieke tegenstanders over de streep zal trekken , maar voor wie twijfelt toch altijd handig om correcte info te hebben)
quote:Starshine schreef op 06 oktober 2015 @ 11:45:

Je hoeft helemaal geen recepten te zoeken. Op de site van HF staat de inhoud van de box voor de komende week en de recepten die erbij horen. Kwestie van even klikken op 'download recept'.

De ingrediënten kun je gewoon zelf in de winkel kopen als je toch heen moet voor je andere spullen of je bestelt het als je voor gemak gaat.

Dus: dan heb je je cadeaumomentje met een krat boodschappen, je krijgt originele recepten met verrassende ingrediënten. Zonder dat je zelf creatief hoeft te zijn of heel veel moet zoeken. Het kost je alleen minder.

Wat jullie doen is in feite een hoop geld betalen voor een bedrijf dat een recept voor je uitprint.



Maar vooral doen hoor. Het genereert weer banen zal ik maar zeggen.Ik vind dit best geniaal, bedankt voor de tip! Stom dat ik daar zelf niet op kom. Had me nooit gerealiseerd dat die recepten en ingrediënten gewoon online staan!
Alle reacties Link kopieren
Hè, balen. Ik had in mijn hoofd dat vanavond mijn eerste doos bezorgd zou worden. De hele avond in blijde verwachting...maar niks. Nog maar eens de bevestigingsmail doorgelezen, blijkt dat ze pas volgende week komen.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen het trouwens eens willen proberen. Ik heb een kortingscode gekregen (ZPEGDL). Daarmee krijg je 20 euro korting op je eerste doos, waarbij je je verplicht om minimaal 2 dozen af te nemen. Je mag zelf kiezen voor hoeveel dagen en voor hoeveel personen en of je een vegetarische doos wil of met vlees en vis (original of family box).

Daarna kan je het altijd weer afzeggen. Je kan ook zelf bepalen in welke weken je de dozen wil.
En daarmee krijg jij zelf korting op jouw eerstvolgende box toch ka32?
Alle reacties Link kopieren
Heb het 2 weken geprobeerd, vond het helemaal niets. Heel duur in verhouding met gewoon boodschappen doen. En ik vind het vreselijk om 'verplichte' menu's te moeten eten. Blijkbaar hecht ik heel veel waarde aan last minute besluiten wat ik wil eten...

Ander nadeel: je kunt niet zelf je kippetje, zalm of groente uitzoeken. Ook daar ben ik blijkbaar heel kieskeurig in, want ik vond de kip, groente en vis er niet mooi/smakelijk uitzien.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 06 oktober 2015 @ 21:33:

En daarmee krijg jij zelf korting op jouw eerstvolgende box toch ka32?

Klopt. Ik had ook codes voor een gratis proefdoos, maar die heb ik al vergeven.

Als iemand de doos met 20 euro korting wil proberen, kan het toch geen kwaad om de code hier te plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 06 oktober 2015 @ 21:33:



Ander nadeel: je kunt niet zelf je kippetje, zalm of groente uitzoeken. Precies.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Quinty schreef op 06 oktober 2015 @ 21:33:

Heb het 2 weken geprobeerd, vond het helemaal niets. Heel duur in verhouding met gewoon boodschappen doen. En ik vind het vreselijk om 'verplichte' menu's te moeten eten. Blijkbaar hecht ik heel veel waarde aan last minute besluiten wat ik wil eten...

Ander nadeel: je kunt niet zelf je kippetje, zalm of groente uitzoeken. Ook daar ben ik blijkbaar heel kieskeurig in, want ik vond de kip, groente en vis er niet mooi/smakelijk uitzien.



Plus je kan de hoeveelheid niet zelf bepalen, wat het ook duur maakt.



Ik heb net 3 hellofresh-recepten uitgekozen die me lekker leken en de boodschappen bij de supermarkt gehaald. Kosten: 25 euro. Dat lijkt misschien veel in verhouding, maar er zit bijvoorbeeld ook een kilo rijst bij, een flink stuk parmezaanse kaas waar ik meer dan 1 keer van kan eten, een pak currypoeder waar ik waarschijnlijk eeuwen mee ga doen, 3 citroenen, 3 limoenen en een grote zak walnoten. Ik ben niet zo'n grote eter dus ik kan hier makkelijk een week mee vooruit. Dan is 25 euro een koopje
Ik heb HF overigens weleens overwogen want het leek me best handig, maar ik viel over het abonnement waar je aan vast zit. Wanneer je opzegt ben je verplicht nog minstens 1 box af te nemen. Daar had ik geen zin in. Ik wilde gewoon een keertje proefdraaien, maar dat kan dus niet.
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 06 oktober 2015 @ 18:24:

[...]





Ik vind dit best geniaal, bedankt voor de tip! Stom dat ik daar zelf niet op kom. Had me nooit gerealiseerd dat die recepten en ingrediënten gewoon online staan!Graag gedaan.
quote:lexi-may schreef op 06 oktober 2015 @ 18:14:

[...]





Ja maar die cashew noten( of andere producten ) die je dan over hebt die kun je de week erop verwerken in een grecht waardoor je dan minder booschappen hoeft te halen. En dan ben je weer goedkoper uitCashewnoten die ik over heb knabbel ik lekker op bij een wijntje.
quote:Emma95 schreef op 06 oktober 2015 @ 15:41:

Jullie gillen steeds dat het zo duur is, maar dat is dus niet zo. Per 2 maaltijden scheelt het 3 euro. Is dat nou zo veel?

Daarvoor wordt het thuisgebracht op een moment dat jij uitkiest, met echt alles wat je nodig hebt.



Hoe heb je dat berekend? Ik weet namelijk wel zeker dat het veel meer scheelt dan 3 euro. Heb je bijvoorbeeld ook gekeken naar de hoeveelheden?
Dat had ik dus ook hiephiephoera. Ik wilde ook graag een proefpakket. Om te proberen en te kijken hoeveel werk het is om de gerechten te maken.

Maar ik wil inderdaad niet vast zitten aan een tweede pakket en daarna weer iets af moeten melden (omdat ik een beetje laks ben met dat soort dingen, dan vergeet ik dat weer en ben ik weer te laat).
Ik vond het best raar dat je verplicht een 2e pakket moet bestellen. Dan ben je alsnog duur uit. Tegelijkertijd kan je er vanuit gaan dat er zeer veel marge zit op die pakketten en dat er waarschijnlijk zelfs op de proefpakketten nog veel winst wordt gemaakt.

En dat het al met al dus gewoon belachelijk duur is
Alle reacties Link kopieren
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 06 oktober 2015 @ 22:27:

[...]Hoe heb je dat berekend? Ik weet namelijk wel zeker dat het veel meer scheelt dan 3 euro. Heb je bijvoorbeeld ook gekeken naar de hoeveelheden?

Scheelt zeker veel meer. Zeker als je heel prijsbewust je inkopen doet. Vandaag 4 zakken roerbakgroente voor ¤ 3,98 en 4 x 300 gram kip voor ¤ 6,- bij de AH gekocht. Dat is ¤10,- voor 4 dagen. Ok, het zijn Hamsterweken maar dan nog.

¤39,50 voor 2 pers voor 3 dagen is echt heel veel in mijn optiek.
Het is een belachelijk bedrag, ik snap echt niet dat mensen zich zo laten bedonderen.
Ik denk ook dat het veel meer scheelt hoor. Wij kopen hem dus wél af en toe, maar niet in de illusie dat het in de winkel net zoveel kost. De vijfdagenbox voor twee personen kost 49 euro, dus voor tien maaltijden (alhoewel we er meestal wel zes dagen van eten). Nou, als ik zelf mijn kostje bij elkaar koop ben ik écht geen 4,90 per persoon per maaltijd kwijt. Nog niet eens de helft, gemiddeld.



Maar je moet het ook niet vergelijken met vijf dagen roerbakgroenten uit de hamsterweken of vijf dagen stamppot. Er zitten elke week wel producten bij die in de supermarkt ook duur zijn (en ja, ook die zijn op de markt of bij de turkse groentenboer ofzo vast goedkoper te krijgen, maar als je gewoon naar 1 supermarkt gaat voor al je boodschappen ben je met dat soort producten ook veel geld kwijt): een hele pompoen, granaatappels, scholvisfilet, macadamianoten etc. Maar dat is zeker geen 49 euro per doos. Ik schat dat er in de doos voor 35 tot 40 euro boodschappen zit als je het zelf zou kopen omgerekend naar dezelfde hoeveelheden (en ja je koopt het dan in grotere zakken maar die cashewnoten of pasta in mijn voorraadkast komen ook wel een keer op). Dan betaal je dus 9 tot 14 euro voor de service van het bij elkaar zoeken, de recepten en het bezorgen.



En dat is een stukje luxe dat wij zo af en toe wel prettig vinden. Voor elke week moet ik er niet aan denken (veel te duur, plus wil ook wel eens zelf bedenken wat ik eet) maar zo eens per vier tot zes weken vind ik het heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en dat is dus ongeveer 3 euro extra per dag. Ik zie het ook als een beetje luxe. Dat mag toch?

Andere dagen eet ik wel weer hamstereten van AH.
quote:Quinty schreef op 06 oktober 2015 @ 23:55:

[...]



Scheelt zeker veel meer. Zeker als je heel prijsbewust je inkopen doet. Vandaag 4 zakken roerbakgroente voor ¤ 3,98 en 4 x 300 gram kip voor ¤ 6,- bij de AH gekocht. Dat is ¤10,- voor 4 dagen. Ok, het zijn Hamsterweken maar dan nog.

¤39,50 voor 2 pers voor 3 dagen is echt heel veel in mijn optiek.Wanneer je de AH (= dure rotsupermarkt) links laat liggen ben je nog goedkoper uit. Ik koop alles bij de Lidl, prima supermarkt en lekker goedkoop.
quote:Emma95 schreef op 07 oktober 2015 @ 08:08:

Ja, en dat is dus ongeveer 3 euro extra per dag. Ik zie het ook als een beetje luxe. Dat mag toch?

Andere dagen eet ik wel weer hamstereten van AH.Het scheelt echt meer dan 3 euro per 2 maaltijden meid, maar als jij je graag laat bedonderen moet je dat helemaal zelf weten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er toch niet om hoe goedkoop jij je maaltijd wilt maken?

Het gaat erom wat je betaalt voor de ingredienten in de doos.

En dat scheelt 3 euro met wanneer je alles zelf moet halen.



Ik kan ook voor 5 euro een maaltijd voor 4 personen maken als het moet. Maar daar gaat het niet om.
Lees nou eens even goed. Ik heb gisteren voor 3 hf recepten inkopen gefaan en ik was 25 euro kwijt. Dat waren geen vegetarische maaltijden, dus bij hello fresh betaal je daar 40 euro voor. Dat is dus al 5 euro per maaltijd meer dan wanneer je de ingredienten zelf koopt.

Maar het scheelt natuurlijk nog meer, aangezien ik voor die 25 euro veel grotere hoeveelheden heb gekregen dan ik bij hf zou krijgen. Ga er dus maar vanuit dat je minstens 7 euro per maaltijd meer betaalt. Ik weet nier hoe jullie bij die 3 euro komen, maar dat klopt dus echt niet.
Bovendien waren het 3 volwaardige maaltijden en dus geen soepen of salades. Want daar besparen ze bij hello fresh ook op, door in iedere box een salade te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven