Onzekerheid

06-10-2015 19:24 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb nu ongeveer 4 maanden een vriendin.

Over het algemeen loopt onze relatie zeer goed en hebben we weinig meningsverschillen.

We botsen enkel op 1 ding dat af en toe eens terugkomt:

Ik heb al enkele jaren een paar goede vriendinnen met wie ik af en toe babbel. Met af en toe bedoel ik ongeveer 2x per week, al is dit een gemiddelde en is het vaak minder. Het speelt zich vooral af op het internet, wanneer ik toch na lange tijd met een vriendin wil afspreken om bij te babbelen vraag ik haar ook steeds mee. Om aan te tonen dat het hier enkel om vriendschap gaat.

Voor alle duidelijkheid, we spreken hier enkel over vriendschap en deze vriendschappen zijn er al van lang voor dat ik met haar een relatie begon.

Zij heeft het hier niet makkelijk mee, ze heeft niet zo graag dat ik contact heb met andere meisjes ook al is het enkel vriendschappelijk. Ze zegt dat ze vroeger veel heeft meegemaakt waardoor ze zelf nogal onzeker wordt, omdat ik ook aandacht 'wil' van andere meisjes, ook al zijn het enkel vriendinnen. Ook beseft ze wel dat vriendinnen hebben toegelaten is maar toch heeft ze het er moeilijk mee.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, haar tot in den treure uitgelegd dat ik haar niet minder graag zie gewoon omdat ik contact hou met jarenlange vriendinnen. Ik heb gezegd om het er niet meer over te hebben in de hoop dat het vanzelf over gaat. Maar ik ben op dit moment ten einde raad. Hebben jullie tips waardoor ik haar van haar onzekerheid kan afhelpen zonder dat ik die vriendschappen moet opbreken?
Alle reacties Link kopieren
Tja..... Wat is fout?



Ik zelf zou in ieder geval niet terug willen lezen wat er over me geschreven is, maar als ik het niet zou mogen lezen zou ik daar wel argwaan van krijgen.



Vind zoiets lastig. Enerzijds is het fijn om visies van anderen te krijgen of ff je ei kwijt te kunnen, anderzijds, waarom heb je dat nodig?

Zou er iig wel ff mee op passen om meningsverschillen e.d. Te bespreken met het vrouwelijk geslacht. Kan toch meer onzekerheid opwekken bij je vriendin denk ik (gegrond of niet natuurlijk ;))
Alle reacties Link kopieren
Mja, maar in de periode toen we nog niet samen waren hebben die vriendinnen mij zo vaak geholpen met hun goede raad (vooral in verband met haar).. Ik vind het dus ook wat vervelend om hen nu ineens de deur te wijzen om het zo te verwoorden... Dat verdienen ze dan ook niet... Het is gewoon een lastig evenwicht en ik wil me zoveel mogelijk in haar plaats stellen om de situatie op te lossen maar ik vind het echt moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Zeker verdienen die vriendinnen het niet om dan meteen de deur gewezen te krijgen en het gevoel te krijgen dat ze nu niet meer goed genoeg zijn...

Maar ik denk wel dat bij issues met je vriendin, je vriendin aanspreekpunt nummer 1 is.

Door na je vriendinnen te 'rennen' geef je je eigen vriendin het gevoel dat je dingen niet met haar op kan lossen en daardoor kan zij weer denken dat ze niet goed genoeg is. En dan ben je weer terug bij af.

Verder denk ik ook dat je vriendinnen het alleen maar goed vinden als je die dingen met je vriendin oppakt. Je verbreekt tenslotte geen contact met ze, je zoekt na een balans tussen hun en je vriendin. En wat je wel en niet deelt met ze...
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je inderdaad een goed punt ... Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Good luck,



Blijven praten en ook vooral luisteren naar elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ja, je gaat in de fout als je met je vriendinnen over je relatie praat!!
Nee, lijkt mij ook niet leuk als vriendin om mee te gaan naar de vriendinnen van mijn vriend als die onze ruzies met diezelfde vriendinnen bespreekt.
Alle reacties Link kopieren
In een goede relatie gaat je vriendin voor.

Hoe makkelijk!

.

Dus...dan weet je wat je te doen staat.

En idd ja, ..als je dat niet doet, dan zal je relatie geen stand houden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En euhh....internet zijn Heule sterke relatie,s hoor!!

Dat zijn de echten..

.

Lieve hemel, de "hoegenaamde internet "relatie,s...hahah, lachen he?

Hoe dom kun je worden..vraag ik me dan af.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 07 oktober 2015 @ 04:30:

Nee, lijkt mij ook niet leuk als vriendin om mee te gaan naar de vriendinnen van mijn vriend als die onze ruzies met diezelfde vriendinnen bespreekt.





Dus jouw vriend kent geen enkel van jouw vriendinnen? Ik neem aan dat jij ook met jouw vriendinnen dingen over je relatie bespreekt. Of met wie doe je dat dan? En denk je dat hij niks bespreekt met zijn vrienden?



Tja ik zou tegen je vriendin zeggen dat ze pas mag oordelen nadat ze hen heeft ontmoet. Maja, wat houden we toch allemaal van vooroordelen
quote:Woesjj schreef op 07 oktober 2015 @ 12:37:

[...]





Dus jouw vriend kent geen enkel van jouw vriendinnen? Ik neem aan dat jij ook met jouw vriendinnen dingen over je relatie bespreekt. Of met wie doe je dat dan? En denk je dat hij niks bespreekt met zijn vrienden?



Tja ik zou tegen je vriendin zeggen dat ze pas mag oordelen nadat ze hen heeft ontmoet. Maja, wat houden we toch allemaal van vooroordelen

Jawel, hij kent ze allemaal maar hij is niet bevriend met ze, en andersom ben ik ook niet bevriend met zijn vrienden.

Evt relatieproblemen bespreken wij gewoon met elkaar, op die manier is het sneller opgelost dan wanneer ik bijvoorbeeld een vriendin om raad zou vragen.
Alle reacties Link kopieren
eigen visie, snap je vriendin wel, waarom moet je dingen die jullie samen meemaken met een andere vrouw bespreken, kun je dat niet met je eigen partner
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je zelf geen raad weet vind ik dat inderdaad wel handig om eens ten rade te gaan bij een goede vriendin. Mijn mannelijke vrienden zijn nogal macho op dat vlak en bij hen kan ik niet echt terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal haar als ik jou was vragen of ze een keer mee ging en dan ook gewoon naar de kroeg voor een drankje. Zal wel wat minder af spreken met die meiden, weet bijna zeker dat elke vrouw het niet heel makkelijk zal vinden.



Ik heb mannelijke vrienden en mijn vriend vond 't ook altijd lastig, maar door hem vaker mee te nemen zag ik dat er echt niks te vrezen was.
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik al zeer vaak voorgesteld maar ze is er precies niet echt voor te vinden. Ik kan haar moeilijk dwingen natuurlijk dus ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen
quote:Vraagteken123 schreef op 07 oktober 2015 @ 13:01:

Wanneer je zelf geen raad weet vind ik dat inderdaad wel handig om eens ten rade te gaan bij een goede vriendin. Mijn mannelijke vrienden zijn nogal macho op dat vlak en bij hen kan ik niet echt terecht.Te rade gaan bij een goede vriendin? Wat dacht je van te rade gaan bij je eigen vriendin???
quote:Vraagteken123 schreef op 07 oktober 2015 @ 13:10:

Dat heb ik al zeer vaak voorgesteld maar ze is er precies niet echt voor te vinden. Ik kan haar moeilijk dwingen natuurlijk dus ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen Niks meer denk ik, ze wil niet en geeft dat duidelijk aan. Soms moet je voor iemand die je echt heel graag wil iets opgeven, en als je dat niet wil of kunt is het misschien beter om dat meteen tegen haar te zeggen. Weet zij ook waar ze aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 07 oktober 2015 @ 13:17:

[...]



Te rade gaan bij een goede vriendin? Wat dacht je van te rade gaan bij je eigen vriendin???

Shit zeg! Helemaal niet aan gedacht!!

Nou, laten we dat maar doen dan he?

.

Hoe moeilijk kan het nu zijn, maar hier is heel wat anders aan de hand, vind je een van die meiden wel enigszins aantrekkelijk ofzo?

Bullshit dit zeg...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 07 oktober 2015 @ 13:20:

[...]



Shit zeg! Helemaal niet aan gedacht!!

Nou, laten we dat maar doen dan he?

.

Hoe moeilijk kan het nu zijn, maar hier is heel wat anders aan de hand, vind je een van die meiden wel enigszins aantrekkelijk ofzo?

Bullshit dit zeg...Een driehoeksrelatie misschien.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschui
t schreef op 07 oktober 2015 @ 13:23:

[...]



Een driehoeksrelatie misschien.

Ja..."............ens die werken helaas niet.

.

Is dat nou toch jammer.

Ajuu.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
@zuipschuit en elle



Denken jullie nu echt dat ik dat met haar niet bespreek? Dat is steeds de eerste stap maar wat ik ook zeg, het dringt maar niet door. Als ik haar vertel dat ik die vriendin ongeveer 1x per week wel eens hoor dan vermenigvuldigt zij dat getal met 3. Zij maakt deze issue veel groter dan ze in werkelijkheid is en hoe vaak ik dat ook zeg, ze wil me maar niet geloven ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vraagteken123 schreef op 07 oktober 2015 @ 13:31:

@zuipschuit en elle



Denken jullie nu echt dat ik dat met haar niet bespreek? Dat is steeds de eerste stap maar wat ik ook zeg, het dringt maar niet door. Als ik haar vertel dat ik die vriendin ongeveer 1x per week wel eens hoor dan vermenigvuldigt zij dat getal met 3. Zij maakt deze issue veel groter dan ze in werkelijkheid is en hoe vaak ik dat ook zeg, ze wil me maar niet geloven ...

Dat zal dan ook wel niet voor niks zijn.

Zet het gewoon stop!...domme vraag dit.

.

Doe je het niet...dan zet je je relatie op het spel.

Bij iedere vrouw trouwens hoor,..maak je maar niet druk.

.

Doei!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent blijkbaar zo iemand die het van z'n partner verlangt dat die ieder contact met iemand van het andere geslacht stopzet? Dan ben jij hier in fout naar mijn mening
Alle reacties Link kopieren
quote:Vraagteken123 schreef op 07 oktober 2015 @ 13:35:

Dus jij bent blijkbaar zo iemand die het van z'n partner verlangt dat die ieder contact met iemand van het andere geslacht stopzet? Dan ben jij hier in fout naar mijn mening Laat me toch niet lachen man!...met je "internet relatie,s, "en stel me niet meer vandie domme vragen.!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Het lastige is dat jij het met die vriendinnen gewoon vriendschappelijk wil houden en zolang die geen interesse in je hebben, het ook allemaal wel puik is. Als zo'n vriendin het subtiel verleidingsspel gaat spelen omdat ze je wil, dan gaat het mis en daar is je vriendin bang voor. Dan komt het beest los, de jager, de door een geile ronkende motor gedreven knuppel wiens afstandsbediening kapot is, dan neemt dat allemaal de overhand en als dan alles bij elkaar komt, zoals een moment samen, een plek met privacy, haar honger en subtiele verleidingsspel, jouw oerdrift, dan is het mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven