Zwanger najaar 2015 deel 2

16-07-2015 11:00 1749 berichten
Beste dames,



Hier ons doorstarttopic.

Link naar het oude topic: Zwanger worden najaar 2015

Hier praten we over zwanger worden in het najaar van 2015. Sommige starten iets eerder of later. Huidige schrijfsters gaan allemaal voor 1ste kindje!



Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!



Mama's to be:

NaamLeeftijd (v/m)NODBegonnenBijzonderhedenTinkerbell123424/267 maartAugustus 2015BBZ November '16

Jan '17 weer begonnen met IUI



Zwanger!

NaamLeeftijd (v/m)UitgerekendGeslachtBijzonderhedensnowgirl130/2815 juni 2016 Jongen 15 juni bevallen!divertimento28/3125 juni 2016Meisje 11 juni bevallen!Bambi1829/296 juli 2016 Jongen 26 juni bevallen!Tinkeltje3032/3416 juli 2016Jongen 12 juli bevallen!Viranelle31/3128 juli 2016Meisje 24 juli bevallen!Artemisss25/271 augustus 2016Jongen 8 augustus bevallen!Donkey_24/3611 augustus 2016Meisje 10 augustus bevallen!EatsportLOVE30/3217 oktober 2016Jongen 15 oktober bevallen!Slagroom-met-dip31/2414 november 2016 Jongen 14 oktober bevallen!Epinephrine8728/287 februari 2017Meisje 13 februari bevallen!Pennelien30/31Oktober 2017?? klopt!



Dames die niet meer actief mee schrijven (o.a. Gijsje1987, Kory1987 en Rinkiee en Klaber) zijn uit de tabel gehaald. Wil je weer meeschrijven ben je van harte welkom!



Inloggegevens:

Geb: Zwangernajaar2015

Ww: najaar2015
Alle reacties Link kopieren
Viranelle, hahahaha ja mannen . wel super lief van je moeder! Ik weet zeker dat mijn ouders ook super blij zouden zijn als ze zouden horen dat we in verwachting zijn.



Tinkeltje, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je post is namelijk heel mooi en liefdevol. En daarom ook een beetje verdrietig. Ik hoop dat je moeder zo lang mogelijk bij jullie mag zijn met zoveel mogelijk energie en levenslust!
@Epine: dank je wel. Ik voel ook helemaal niks bijzonders nu. Het zou me heel erg verbazen als ik zwanger zou zijn. Voor mijn gevoel is de tijd nog nooit zo langzaam gegaan. Elke ochtend word ik wakker en denk ik ow nee...nog zo veel dagen. Ik hoop dat ik bij een volgende ronde wat rustige ben.
Alle reacties Link kopieren
@Tinkeltje Ik herken dat wel die tijd die zo langzaam gaat, ik had dat ook heel erg. Ik hoop echt dat het nu de tweede ronde minder gaat zijn. Ik voelde me nadat ik ongesteld geworden was na de eerste teleurstelling eigenlijk veel beter dan de hele week ervoor. Gewoon puur omdat de onzekerheid voorbij was.
Het is gelukt mezelf in de tabel te zetten! Nu is het ‘echt’ haha!



Tinkeltje, lijkt me een goed manier om je toekomstige kinderen toch de kans te geven om hun oma te leren kennen als ze er zelf niet meer is. Wel ontzettend verdrietig dat jij en zij hierover na moeten denken



Qua niet zulke enthousiaste schoonouders, die van mij zijn ook zo helaas. Er is weinig interesse in wat mijn vriend bezig houdt. Oppervlakkig gezien zullen ze vast een prima opa en oma zijn, maar steun en diepgang hoeven we niet te verwachten. Erg jammer, maar dit zal niet meer veranderen.



Epine; fijn dat je er ontspannen onder bent. Meer dan afwachten kun je inderdaad niet doen. Hopelijk alles gewoon goed bij de controle!



Ik merk inderdaad ook dat de ‘obsessie’ minder is dan in de eerste ronde. Gelukkig ook maar, want toen zat ik mezelf echt in de weg. Het blijft een big item in mijn hoofd maar ik kan het beter relativeren.
Alle reacties Link kopieren
@Donkey - Jaa een positieve ovulatietest! Lijkt me ook fijn om te weten wanneer je je ovulatie hebt, toch wat minder onzekerheid.



@Pennelien - Vervelend dat je medicijnen omgezet moesten worden. Heb zelf ook een chronische ziekte, maar daar zijn helaas geen zwangerschap-veilige varianten voor te krijgen. Hoop daarom ook dat ik heel vroeg positief test en dat ik dan direct kan stoppen met de medicijnen. En dan inderdaad hopen dat het niet erger wordt tijdens de zwangerschap.



@Viranelle - Wat leuk dat je moeder zo reageerde! Ik durf het zelf nog niet echt te vertellen, al zou ik het soms wel heel graag willen. Ben zo bang dat het nog heel lang gaat duren voordat ik zwanger ben en wil geen verwachtingen creëren. Maar het lijkt me ook wel fijn om er gewoon over te kunnen praten met anderen dan mijn vriend.



@Tinkeltje - Ik hoop dat je moeder je toekomstige kind nog heel lang mag meemaken. Wel heel mooi dat ze het boekje gaat invullen, dat lijkt me fijn om te kunnen lezen als je dat wil. De vader van mijn vriend woont niet in Nederland, dus die zullen we waarschijnlijk niet vaak zien (woont in een land waar het niet echt veilig is om naar toe te gaan, dus dat zit er ook niet in), zijn moeder is heel lief en gaat graag met kinderen om. Mijn ouders zullen denk ik hele leuke grootouders zijn, ze zijn ook altijd zo enthousiast met mijn kleine neefje (kind van mijn oom).



@Epinephrine - Wanneer ga je testen? Wel super spannend weer hoor, vind ik altijd als er een NOD aan zit te komen van iemand. Wel fijn dat je er niet super veel mee bezig bent, heb dat zelf helaas wel een beetje en dat vind ik toch wel irritant eigenlijk. Wil het niet eens, maar denk er toch heel vaak aan.



Hier gaat mijn temperatuur weer de hele tijd heen en weer, kan er dus ook niet heel veel mee op het moment. Verklaring zou kunnen zijn dat er soms wat verhoging is als ik veel last heb van fibromyalgie, past wel bij de symptomen. Eerder heb ik hier nooit naar gekeken, omdat ik logischerwijs ook mijn temperatuur niet elke dag nam. Ik heb nu twee dagen 35,9 gehad, daarna twee dagen 36.1 en vandaag opeens 36.5.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik pas testen als ik echt overtijd ben. Ik verwacht dus woensdag ongesteld te worden, soms komt dat al 's nachts of de avond ervoor. Maar ik denk (op dit moment in ieder geval ) dat ik dus pas donderdag ga testen mocht ik niet ongesteld zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
Donkey Fijn dat je een positieve ovulatietest hebt gehad. Dan weet je in ieder geval zeker dat je het goede moment hebt benut en heb je ook wat meer inzicht in je cyclus!



Viranelle wat leuk dat je het al hebt gedeeld met je moeder! Super lieve reactie ook van haar.

En hahaha die mannen hoe die kunnen reageren he. Zo nuchter terwijl wij zoooo hysterisch worden op zo'n moment



Tinkeltje wat mooi dat je moeder zo'n boek gaat invullen, maar tegelijkertijd ook heftig en confronterend. Wat een rotsituatie! Ik hoop dat ze het allemaal nog mee mag maken.



Epine wat fijn dat je zo relaxed bent! Ik hoop natuurlijk voor je dat je positief test deze week.



Wat vervelend van je schommelende temperatuur Divertimento! Heb je niet toevallig je eisprong net gehad? Ik heb ook een paar keer uitschieters gehad zonder aanleiding of duidelijke reden maar uiteindelijk als ik nu over de maand terug kijk zie ik wel wanneer ik ongeveer mijn ei heb gehad. Mijn temperatuur zegt 22 september, mijn slijm en het gevoel (steken) dat ik had zegt ergens tussen 24 en 26 september haha. Maar ik weet het wel ongeveer. Dat zul jij ook wel hebben denk ik als je je temperatuurcurve ziet aan het eind van de maand. Ik heb er in ieder geval een app voor die alles netjes in een grafiek zet!



Hier zit ik 6 dagen voor mijn NOD, ofja.. wat ik dus net al zei: ik heb mijn ei denk ik eerder gehad dus ergens tussen 6 & 10 oktober valt mijn NOD. Maar daarom ga ik 10e pas testen voor de zekerheid! Dat zou ook dag 34 zijn net zoals vorige maand. Verder voel ik me niet anders. Af en toe ineens lage rugpijn maar dat trekt daarna weer weg. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben. We wachten maar weer af!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
@divertimento: mijn ouders en ik hebben er heel open over gesproken en ik zie hen wel aan als mensen die wel realistisch zijn met hoe lang het zou kunnen duren voor ik zwanger ben. Ik heb dus niet de indruk dat het verwachtingen wekt, ze snappen zelf ook dat het afwachten is. Ze vonden het allebei heel spannend.



@Bambi & Pennelien: ik hoop dat ik er bij een eventuele volgende ronde ook minder mee bezig ben. Ik word er echt wel een beetje gek van. Vooral ook omdat ik hier een aantal hoor praten over allerlei symptomen en ik voel niks. Nou begrijp ik dat je tot de innesteling sowieso nog weinig symptomen kunt hebben, omdat je daarvoor nog geen hcg aanmaakt. Maar toch, ik vind het lang duren.



@Epine: knap hoor. Ik wil dat ook kunnen, pas testen als ik overtijd ben. Maar ik weet mijn NOD ook nog niet precies.



@Tinkerbell: spannend!
Alle reacties Link kopieren
Nou vanmorgen was mijn temperatuur gedaald. Omdat het nog wat schommelt check ik het morgenvroeg weer maar ik denk dat ik ongesteld ga worden. Zou qua temperatuurmeting ook precies kloppen als ik morgen ongesteld zou worden. Dat zou wel betekenen dat die steken die ik daarna heb gehad dus pas beginnen na mijn eisprong!

Natuurlijk hoop ik nog op een zwangerschap maar als ik morgen ongesteld word betekent dat deze maand een cyclus van 30 dagen. Daar ben ik dan ook heel blij mee! Dan denk ik dat vorige maand 34 misschien toch kwam door het stoppen met roken en de stress die het me gaf!



We wacht maar af!



*Einde egopost*
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
@ Tinkerbell Haha egopost! Je hoeft niet altijd op iemand te reageren toch, je mag zelf ook wat delen.



Balen dat je temperatuur is gedaald :(. Maar wel fijn als je een cyclus van 30 dagen hebt, hopen dat het zo blijft. Vol goede moed op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell, niks mis met een egopost op z'n tijd! Spannend dan morgen, ben benieuwd of je temperatuurmeting klopt en of je morgen dus wel of niet ongesteld wordt!
@ Tinkerbell: geen bloed geeft moed (ik gooi die er nog maar eens in ). Hoe voel je je verder?



@ Epine: voor jou wordt het ook spannend! Heb je kwaaltjes of juist niet?



@ Tinkeltje: wat schrijf je liefdevol over je moeder, ontroerend om te lezen. Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten.



Hier weinig nieuws! Denk dat ik zo langzamerhand weer plaats mag nemen op het wachtbankje. Zit volgens de app nu 12 dagen voor mijn NOD (en dan ga ik uit van cyclus van 32 dagen), dus denk dat ik eisprong inmiddels wel gehad heb. Heb er verder niks van gemerkt. Voel me gewoon goed, geen pijntjes, kwaaltjes of klachten. Soms zou ik willen dat je even kunt kijken wat er binnen in je lijf allemaal gebeurd... Lijkt me ideaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Artemiss, ik voel vrijwel niks bijzonders. Dat wil zeggen: ik heb sinds vandaag wel een beetje een zeurend/ licht pijnlijk gevoel heb in m'n onderbuik. Dat zou eventueel kunnen wijzen op een aankomende menstruatie, maar het is niet een heel duidelijk symptoom o.i.d. Daarnaast heb ik helemaal geen gevoelige borsten, terwijl ik dat normaal wel heb voorafgaande aan m'n menstruatie.



Maar wat op de voorgrond staat is dat ik al een paar dagen met een flinke verkoudheid/ griep thuis ben dus eigenlijk heb ik heel veel kwaaltjes maar die hebben niks met zwanger zijn te maken ;)



Wat wel leuk was, was dat zaterdag een zwangere vriendin langs kwam (niet echt een heel close vriendin van mij, maar haar man is bevriend met mijn vriend). En ik heb de baby gevoeld! Bijzonder hoor! En doordat ik ziek was viel het niet op dat ik zelf de hele avond aan de thee bleef en geen wijntje dronk (zij natuurlijk ook niet, maar onze mannen wel en normaal gesproken zou ik een glaasje mee doen, maar ik probeer alcohol tijdens het 'wachtbankje' te vermijden dan wel te beperken).
@Tinkerbell: ah dat zou wel jammer zijn. Maar inderdaad, geen bloed geeft moed.



@Artemis: ja ik wil ook naar binnen kijken. Ik vind het zo'n gek idee dat er misschien van alles in je lijf gebeurt en dat je dat helemaal niet voelt. Ik ben ook zo nieuwsgierig gewoon.



@Epine: dat lijkt me zo bijzonder. Ik had het wel eens willen voelen bij een vriendin, maar durfde nooit zo goed te vragen. Vond ik niet zo gepast.



Hier ben ik sinds gisteren 's ochtends misselijk en mijn ontbijt smaakt me niet meer. Geen idee of het een teken is, maar het is best uitzonderlijk voor mij. Ik heb nu bijna de neiging om zo'n vroege test te halen, maar ik ben dan een beetje bang voor de eventuele teleurstelling.



Man en ik hebben gisteren besloten om het onze ouders toch wel gelijk na een positieve test te vertellen. Vooral omdat ik het er dan langer met mijn moeder over kan hebben. En als mijn ouders het weten, moeten mijn schoonouders het ook weten. Deze week hebben we een spannende week wat betreft mijn moeder haar ziekte. Ze krijgt uitslagen van onderzoeken, ze zijn bang dat er misschien uitzaaiingen heeft. En nu lijkt het ineens veel sneller te gaan dan ik wil. We hopen maar dat het mee valt.
Alle reacties Link kopieren
@Epinephrine - Beterschap! Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid of je wel of niet zwanger bent. En wat leuk dat je de baby hebt gevoeld bij een vriendin, lijkt me erg bijzonder. En ook makkelijk dat het niet opviel dat je geen alcohol dronk, scheelt weer een rondje vragen soms;).



@Tinkerbel - Dacht ik eerst ook even aan, dat ik mijn eisprong net heb gehad, maar vandaag was mijn temperatuur weer 35.9, dus denk dat dat niet het geval is. Wel jammer dat jou temperatuur ook gedaald is, hopelijk is het alleen een kort dipje;).



@Tinkeltje - Dat het verwachtingen creëert is meer mijn eigen angst hoor, denk dat mijn ouders er ook niet altijd naar zouden vragen en dat het inderdaad afwachten is. Kan me voorstellen dat je ouders het heel erg spannend vinden!
Balen van je gedaalde temperatuur Tinkerbell. Wel fijn als je cyclus iets korter is, meer kansen in een jaar Jammer dat je die steken dan niet kunt verklaren door een eisprong, zou handig zijn om het daaraan te kunnen herkennen.



Artemiss, een kijkje naar binnen lijkt mij ook ideaal! Zoals ze bij auto’s een computer moeten uitlezen, zoiets zouden ze bij mensen ook moeten aanleggen, haha!



Wat leuk Epine dat je de baby gevoeld hebt! Ik zou dat ook leuk vinden maar durf het niet goed te vragen, net als Tinkeltje. Het lijkt me nóg 'bijzonderder' om mijn eigen baby te voelen bewegen, dus daar gaan we voor



En wel/niet symptomen vind ik ook altijd lastig. Als je goed op je lijf let (en wie doet dat nou niet als je op het wachtbankje zit) voel je zoveel pijntjes en krampjes en noem maar op. Zelf merk ik vaak dat er dan nog allerlei andere verklaringen zijn; toe aan eten, nodig naar het toilet moeten enzo. En er zijn natuurlijk ook gewoon dingen die je voelt en niet kunt verklaren. Ik probeer dat dus los te laten. Wat ik zo lees hier op het forum zegt het niets over of je wel of niet zwanger bent. Je kunt helemaal geen klachten hebben en toch zwanger zijn en de andere kant op kun je kotsend boven de wc hangen en niet zwanger zijn! Wat dat betreft moet je toch op de test wachten.



Dat gezegd hebbende vind ik ochtendmisselijkheid wel een hele typische klacht, als ik dat had zou ik ook hoopvol worden. Ik duim voor je Tinkeltje! Een vroege test zou ik zelf niet zo gauw doen, voornamelijk omdat ik heb gelezen dat een zwangerschap vaak in een pril stadium mis kan gaan. Als je dan niet test word je gewoon op het normale moment ongesteld en bespaar je jezelf een teleurstelling. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Spannend van je moeders uitslagen Tinkeltje, ik hoop dat het meevalt!



Divertimento, is dit de eerste ronde dat je temperatuurt? Geeft het duidelijkheid of zaait het vooral verwarring? Ik zou het op zich wel willen proberen, alleen met onregelmatige werktijden is het lastig om een goed moment te vinden. Ik denkt dat mijn ouders er ook niet naar zouden vragen als ik ze zou vertellen dat we aan het proberen zijn, maar ik vind het leuk om ze met een positieve test te kunnen verrassen. En dan is het tot die tijd een geheimpje van mij en m'n vriend, dat is ook wel speciaal. Desondanks heb ik meerdere keren op het punt gestaan het wel te zeggen. Bijvoorbeeld toen mijn schoonzus vorige week aankondigde zwanger te zijn. Ik vond dat best even slikken, hoewel ik het haar natuurlijk van harte gun! En ook het omzetten van mijn medicijnen ging niet zomaar, dus ik heb wel getwijfeld of ik het niet zou vertellen om daarbij wat steun te kunnen krijgen. Mijn moeder merkte wel dat ik zo moe was steeds, maar wist dus niet waarom.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik ben een tijdje niet actief geweest omdat ik eigenlijk weinig had te vertellen. Ik heb ondertussen weer bij gelezen en zie dat er allemaal nieuwe vorderingen zijn.



2 zwangere dames al! Dat snel! ik hoop dat het bij iedereen zo snel gaat:)

En 2 nieuwe dames, welkom allebei!



Pennelien ik werk wel onregelmatig, maar heb geen nachtdiensten, wel slaapdiensten. Ik maak me niet echt druk of dat invloed heeft op mijn vruchtbaarheid, genoeg collega's zijn zwanger of net bevallen dus dat zal wel mee vallen.



@ temperaturen, hier ben ik eigenlijk helemaal niet mee bezig, ik voel mijn eisprong heel goed, en voel hem ook "aankomen". Misschien dat ik later hier mee bezig zal zijn, maar voorlopig nog niet. Eerst maar gewoon proberen.



@ vertellen, ik wil het denk ik pas vertellen na de eerste echo. Al vraag ik me af of ik dat wel vol zal houden zo lang wachten. Dan duren 10 weken in eens echt heel lang. Ik weet ook niet zo goed of dat ik op mijn werk wil wacht met vertellen. Ik heb best veel te maken met agressie en dat in combinatie met zwanger zijn is toch wel spannend.



@ symptomen, je eigen lichaam kan je heel erg voor de gek houden, echt super stom en niet leuk. Bij alles wat ik voel denk ik, oh misschien.... Maar hou ook in mijn achterhoofd dat het misschien dingen zijn die ik zou willen voelen en of verklaren.



Tinkeltje Zijn de uitslagen al binnen? ben heel erg benieuwd en ik duim voor je! Het zo fijn zijn als het allemaal mee valt en er geen uitzaaiingen zijn. En ik hoop dat het echt ochtendmisselijkheid is!



Even nieuws vanaf deze kant, zoals jullie kunnen zien heb ik de tabel aangepast. Meneer kon toch niet meer wachten ik kon al niet wachten dus dat scheelt.



Hij houdt zich weinig tot niet bezig met wanneer mijn eisprong is en zo en het interesseert hem ook maar weinig geloof ik. Maar we zijn gestopt met voorbehoedsmiddelen en gaan gewoon maar is proberen. Waardoor ik nu dus op het wachtbankje zit

Ik had al gezien dat het mijn vruchtbare dagen waren dus we hadden al wel wat geklust. Toen ik zondag naar huis reed vanuit werk klapte ik in de auto echt dubbel van de pijn in mijn buik, dat betekend meestal: eitje! Dus thuis voor de zekerheid een ovulatietest gedaan en die was overduidelijk. Dus ook maar weer geklust. Ik ben benieuwd!



Meneer houdt wel goed in de gaten of ik mijn mama vitaminen wel neem, wat echt super schattig is
Alle reacties Link kopieren
@ Epine, hoe is het? Al last van testdrang?



@Tinkerbell al ongesteld, of toch nog steeds hoop? Hoe was je temperatuur vanmorgen?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen was mijn temperatuur nog steeds laag. Ben nog niet ongesteld geworden maar ik weet zeker dat ik niet zwanger ben. Ik voel totaal niets anders, geen pijnlijke borsten, niet misselijk, niets anders. Mijn temperatuur liegt er ook niet om, als ik zwanger was geweest dan was deze hoog gebleven.

Ik ben niet teleurgesteld, dit was onze eerste maand echt proberen. Niet iedereen is zo'n geluksvogel als Rinkie en Klaber hihi. Hoe voelen jullie je dames? Al last van echte kwaaltjes?



Artemiss spannend! Nog even geduld dus. Geen bloed geeft moed haha, hartstikke lief maar dat gaat dankzij mijn temperatuurmeting helaas niet voor mij op!



Epine, morgen jou NOD! Wanneer ga je ook alweer testen? Bijzonder he, als je een baby voelt! Ik heb het ook bij mijn nicht gevoeld vorig jaar, ik heb toen een traantje weg gepinkt zo bijzonder vond ik dat! Heb ook een hele goede band met haar, ik zou niet bij iedereen een traan laten haha.



Oei Tinkeltje dat klinkt toch wel als een duidelijk symptoom! Ook dat je smaak ineens veranderd is een hele duidelijke. Ik hoop dat het zo mag zijn, zeker in verband met je moeder. Wat een kutnieuws weer zeg.. Ik zal een kaarsje voor haar aansteken, ik hoop echt dat er geen uitzaaiingen zijn. Houd je ons op de hoogte?



Pennelien wat lijkt het me moeilijk voor jou om je mond te houden. Eerst je schoonzus die zwanger is en ook nog de vermoeidheid van het omzetten van je medicijnen. Dan wil je ook eigenlijk wat steun buiten je vriend ontvangen. Dat kan in ieder geval hier!



Gijsje yes! Wat leuk dat jullie ook zijn begonnen, toch een stuk vroeger dan je eigenlijk gepland had! Wat een aangename verassing. Nu begint het volgende wachtbankje.



Jeetje, als je aan kinderen begint lijkt het allemaal alleen maar te bestaan uit wachten en onzekerheid. En die onzekerheid blijft. Als je nog niet zwanger bent, als je wel zwanger bent en ook als ze er eenmaal zijn haha. Dit word voor ons allemaal de grootste en diepste duik die we ooit gaan nemen!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Dag 31 en ik ben ongesteld geworden! Zal straks even de tabel aanpassen xx
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb weer even bij moeten lezen! Een paar drukke dagen achter de rug waarin ik niet veel online ben geweest.



Eind vorige week ongesteld geworden, en merk dat ik dan een stukje minder bezig ben met het zwanger worden - wat op zich niet slecht is, want sommige dagen denk ik bij ieder krampje of vleugje van 'misschien-wel-misselijkheid' dat er iets groeit in mijn buik hebben jullie daar ook last van?



@Tinkeltje wat naar zeg van je moeder, hoop dat ze goede uitslagen van de onderzoeken krijgt.. en ben jij nog steeds misselijk? Vervelend maar ook een goed teken natuurlijk.



@Tinkerbell mooi omschreven, je laatste alinea. Voor altijd onzeker vanaf nu... :-)



Trouwens, ik vind het zo knap dat velen van jullie zo goed weten wanneer je eisprong is, enz. Sommigen voelen het letterlijk en anderen temperaturen. Zijn jullie (bv Divertimento en Tinkerbell) hier al vanaf het begin dat je zwanger wilt worden mee bezig? Zelf weet ik ongeveer wanneer ik ongesteld ga worden (soms is het toch een dagje eerder dan gedacht), verder heb ik eigenlijk geen idee ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Tinkerbell! Op naar de nieuwe ronde..
Alle reacties Link kopieren
@Tinkerbell - Wel jammer inderdaad, maar weer op naar de volgende ronde!



@eatsportlove - Ik ben niet direct begonnen met temperaturen hoor. Ik ben in augustus gestopt met de pil en daarna was mijn cyclus heel erg lang, 49 dagen. Ik heb toen besloten om te gaan temperaturen, zodat ik wat meer inzicht krijg in mijn cyclus. Ik hoop natuurlijk dat hij korter gaat worden, maar wil wel graag weten of ik überhaupt een eisprong heb. Ik weet dus ook niet wanneer ik ongesteld moet worden en wanneer ik kan testen. Met temperaturen zou je wat meer duidelijkheid daarover kunnen krijgen, al vind ik het tot nu toe nog maar onduidelijk haha.



@gijsje - Wat leuk dat jullie eerder gaan beginnen! Ik merk aan mijn vriend ook dat hij er steeds meer mee bezig is. Al controleert hij nog niet of ik wel elke dag foliumzuur neem haha, wel heel lief dat je vriend zo meedenkt.



@Pennelien - Het temperaturen geeft tot nu toe veel verwarring, maar ik hoop als ik een complete cyclus heb gehad, het allemaal wat duidelijker gaat worden. Gefeliciteerd met de zwangerschap van je schoonzus, maar ik begrijp ook heel goed dat het even een beetje moeilijk is. Hopelijk kun je snel ook goed nieuws vertellen aan je familie!



@Tinkeltje - Echt ontzettend spannend zeg! Ik weet niet of ik me zou kunnen inhouden om niet met een vroege test te gaan testen haha.



Hier nog geen veranderingen en dus ook niet veel te vertellen. Het blijft inderdaad rustig afwachten en onzekerheid (mooi omschreven Tinkerbell), maar ik merk al wel dat ik er wat minder mee bezig ben dan een tijdje geleden. Epine kan bijna gaan testen zie ik!
@ Tinkerbell: balen zeg, maar zo te horen komt het niet onverwacht... Inderdaad op naar de volgende ronde. Was de duur van je cyclus eigenlijk vergelijkbaar met eerdere maanden?



@ Gijsje: wat leuk dat jullie ook begonnen zijn! En direct op het wachtbankje dus. Ik zie dat we tegelijk onze NOD hebben. Heb je al bepaalde kwaaltjes opgemerkt of nog nergens last van?



@ ELS: erg herkenbaar wat je schrijft hoor, dat je na je vruchtbare dagen toch wel heel erg hoopt op een zwangerschap en daardoor van alles voelt (en vice versa). Als je net ongesteld bent geweest, is die druk er weer even af. Denk trouwens ook dat het in het begin nog extra spannend is. Na een aantal rondes, wordt die spanning misschien ook wel wat minder...



@ Tinkeltje: Ik duim voor goede uitslagen én een zwangerschap! Hoe voel jij je nu?



@ epine: gek he, om niks te voelen als dat normaal wel zo is. Ik had vorige maand al heel snel na mijn eisprong gevoelige borsten en dat hield aan tot mijn menstruatie. Nu nog helemaal nergens last van en daarvan ga je dan ook weer van alles denken. Het is ook nooit goed wat dat betreft...

Vervelend ook dat je je niet helemaal fit voelt. Hopelijk ben je inmiddels weer wat opgeknapt!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!

Ik ben er ook weer. Zondag terug gekomen van huwelijksreis. Wat was dat lekker zeg! Helaas wel veel misselijk geweest. Maar toen ik thuis kwam begon het overgeven pas echt, helaas. Verder enorm moe en weinig energie om dingen te doen.

22-10 staat de intake bij de vk. Ben benieuwd!

Hoe is het bij de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven