Bedrogen en radeloos!

22-07-2015 15:14 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al meer dan 10 jaar samen met m’n vriendin en we ook hebben een dochter van 10. We wonen samen, hebben vrienden, hebben zelden ruzie en houden van elkaar en onze dochter. Mijn vriendin heeft een goede job en fijne collega’s. Als ze thuiskomt, vertelt ze ook over haar werk en haar collega’s en ik vond het altijd leuk voor haar dat ze veel plezier had. In haar vrije tijd deed ze ook dingen samen met collega’s, zoals samen gaan fietsen en zo (mijn vrouw is een fervente fietster en ik niet): ze hadden zelfs een fietsclubje. Ik had daar geen problemen mee want wij deden ook nog veel samen met elkaar en onze dochter. Zij had haar ding en ik het mijne en dat was voor mij ok. Ongeveer een jaar geleden vond ik dat ze veel begon te praten over haar collega M. Hij is ook een fervente fietser en ze gingen soms ook al met hun beiden fietsen. In het begin vroeg ze of ik daar een probleem mee had en dat had ik niet, maar na een tijdje begon het toch te knagen, want ze begonnen toch (te) veel naar mijn zin met elkaar om te gaan. Ik besloot het haar te vragen en ze verzekerde me dat er helemaal niets aan de hand was maar dat ze wel snapte dat ik bezorgd was: ze zei dat ze er niet had bij nagedacht dat ik ongerust zou worden. Ik vertrouwde haar maar vroeg haar toch om niet meer met hem om te gaan in haar vrije tijd. Ze had daar geen probleem mee. Voor mij was het “probleem” dus opgelost. De afgelopen maanden was het in bed niet veel soeps: ik vroeg hoe dit kwam en ze zei dat ze wat overspannen en moe was. Ik wou er geen ruzie over maken maar vond het toch raar want dit was nog nooit gebeurd. Een paar weken geleden vroeg ik toch wat er aan de hand was en in tranen biechtte ze me op dat ze een verhouding heeft met M, haar collega. Het sloeg bij mij in als een bom: er waren tekenen maar ik vertrouwde haar en ze had het al heel overtuigend ontkend.

De afgelopen weken waren voor mij een nachtmerrie: ze woont nog bij mij, we praten heel veel en ze heeft mij gesmeekt om een tweede kans. Ze zegt dat ze met hem heeft gebroken. Aan de ene kant hou ik nog van haar (en zij zegt dat ze ook nog houdt van mij) en ons leven samen met onze dochter. Aan de andere kant geeft ze toe dat ze ook nog van hem houdt (wij hebben bvb. ook momenteel totaal geen seks meer want ze kan het niet hebben dat ik haar aanraak in bed) en ze werken ook nog samen. Ze heeft me ook enorm gekwetst en ik voel me verraden. Ik weet niet wat te doen.

Hij heeft trouwens ook een gezin met twee kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tommy, ze kiest dus op dit moment niet voor jou.

Ze kiest voor haar comfortabele situatie, en niets te hoeven doen. Ze hóeft ook niets te doen, er is geen noodzaak voor haar, want het kan allemaal.

En ondertussen heb jij het zwaar. Het gaat me aan het hart dat je in zo'n klotesituatie zit.

Waarom stel jij zelf niet voor om (tijdelijk?) uit elkaar te gaan?

Ik denk namelijk niet dat er iets van haar uit komt, en dat het wachten is op dat zij er klaar voor is om weg te gaan, of (weer) verdergaat met minnaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 27 juli 2015 @ 18:48:

Tommy, ze kiest dus op dit moment niet voor jou.

Ze kiest voor haar comfortabele situatie, en niets te hoeven doen. Ze hóeft ook niets te doen, er is geen noodzaak voor haar, want het kan allemaal.

En ondertussen heb jij het zwaar. Het gaat me aan het hart dat je in zo'n klotesituatie zit.

Waarom stel jij zelf niet voor om (tijdelijk?) uit elkaar te gaan?

Ik denk namelijk niet dat er iets van haar uit komt, en dat het wachten is op dat zij er klaar voor is om weg te gaan, of (weer) verdergaat met minnaar.Ik denk dat je gelijk heb maar ik vrees ook dat als we tijdelijk uit elkaar gaan het game over is. Ik ben ook enorm bezorgd om m'n dochter omdat ik weet dat dit haar enorm pijn gaat doen. Ik weet ook dat ik mijn eigen leven en geluk niet mag opofferen voor mijn dochter maar het is echt moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees ben ik bang dat ik moet zeggen dat je de rationaliteit even moet laten varen. Zij reageert blijkbaar heel emotioneel op de situatie en worstelt met van alles en nog wat. Jij geeft aan dat je veel met haar praat en daardoor heb ik het idee dat je streeft naar een nuchtere oplossing. Die is er denk ik (nog) niet. Zij heeft die nuchterheid niet en jij hebt ook recht op jouw emoties.



Het volgende advies is bedoeld als iets om over na te denken, ook al mag je emotioneel zijn, doe geen dingen waar je spijt van krijgt (je hebt immers een dochter.)



Hier komt het: Ja, schop haar het huis uit. Laat haar maar een paar weken in haar eigen sop gaarkoken. Je dochter blijft bij jou en zij gaat maar naar haar moeder of naar haar (ex?)vriend. Het is voor jullie allebei het beste. Jij krijgt meer tijd om alles te verwerken zonder dat je rekening hoeft te houden met haar (deed ze ook niet met jou immers). Zij krijgt juist geen tijd om te wentelen in haar eigen emoties en zal snel in moeten zien dat ze keuzes moet maken.



Moeilijk en hard, maar wel noodzakelijk lijkt mij.



Ik zou het overigens ook zeer klassiek aanpakken met een koffer op de stoep en nieuwe sloten. Bel haar ouders dat ze er aan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy4554 schreef op 27 juli 2015 @ 19:41:

[...]





Ik denk dat je gelijk heb maar ik vrees ook dat als we tijdelijk uit elkaar gaan het game over is. Ik ben ook enorm bezorgd om m'n dochter omdat ik weet dat dit haar enorm pijn gaat doen. Ik weet ook dat ik mijn eigen leven en geluk niet mag opofferen voor mijn dochter maar het is echt moeilijk.



Natuurlijk is dat moeilijk..

Maar wat je hier boven schrijft zegt toch wel veel; dat als jullie tijdelijk uit elkaar gaan, dat het dan game over is.

Het hóeft geen game over te zijn dan,maar ik denk dat je je beseft dat het dan in jullie geval wél game over is, omdat je vrouw zich niet 100% voor jou gaat inzetten, en at als jij een grens stelt, zij voor zichzelf zal kiezen, en niet voor jou.

Maar dan betekent dat toch dat de relatie in feite al over is, maar het nog wat in stand word gehouden omdat jij haar tot nu toe veel ruimte laat/geen echte grens stelt naar haar toe.

In je eentje kun je geen relatie redden he?

En zíj maakt jullie gezin kapot door haar acties en beslissingen, niet jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 21:07:

[img]http://www.ergogenics.org/2006/lumbarspine.jpg[/img]lol
Sorry man hoe kut ik het ook voor je vind maar je vrouw neemt je zwaar in de zeik. En dat vind ik echt enorm lullig om te lezen. Zij hoort voor jou door het stof te gaan niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tommy4554 schreef op 27 juli 2015 @ 17:25:

[...]





Ik ben momenteel inderdaad 2de keus: ze zegt wel dat ze ook nog van mij houdt maar ook van hem. Wat moet ik daarmee?Je conclusies trekken en beslissingen nemen. Grow some balls.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 22:17:

Sorry man hoe kut ik het ook voor je vind maar je vrouw neemt je zwaar in de zeik. En dat vind ik echt enorm lullig om te lezen. Zij hoort voor jou door het stof te gaan niet andersom. Dit.



TO, het is even door de zure appel heen bijten (en geloof me, ik ben er ook geweest), maar diep van binnen weet jij ook dat er een spelletje met je gespeeld wordt. Bespaar jezelf de ellende; je kunt zo iemand die je dit aan doet toch nooit meer serieus nemen? Er zijn genoeg vrouwen die niet met je emoties spelen en die je niet zullen besodemieteren.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet leuk als je zo iets meemaakt.



Het is voor ons heel makkelijk je vrouw te veroordelen als we dit horen (ook omdat we alleen jouw verhaal horen). Ik doe dat ook



Het is voor ons makkelijk je te steunen en jouw kant te kiezen, want we horen alleen jouw verhaal, en je lijkt het slachtoffer. Ik steun jou ook.



Het is ook heel makkelijk om vanachter een scherm te zeggen dat je haar moet dumpen, ballen moet groeien, je ruggengraat moet trainen en dergelijke, zeker als we zelf nooit zo iets hebben meegemaakt, en niet iedereen van ons heeft zo iets meegemaakt.



Maar na al dat lezen, klankborden, voelen en nadenken moet jij uiteindelijk zelf beslissen of je kunt leven met wat er gebeurd is, wat er nu gebeurt en wat je vermoedt dat er in de toekomst gaat gebeuren. En dat hoeft helemaal niet vandaag of morgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkStar schreef op 27 juli 2015 @ 23:18:

Het is niet leuk als je zo iets meemaakt.



Het is voor ons heel makkelijk je vrouw te veroordelen als we dit horen (ook omdat we alleen jouw verhaal horen). Ik doe dat ook



Het is voor ons makkelijk je te steunen en jouw kant te kiezen, want we horen alleen jouw verhaal, en je lijkt het slachtoffer. Ik steun jou ook.



Het is ook heel makkelijk om vanachter een scherm te zeggen dat je haar moet dumpen, ballen moet groeien, je ruggengraat moet trainen en dergelijke, zeker als we zelf nooit zo iets hebben meegemaakt, en niet iedereen van ons heeft zo iets meegemaakt.



Maar na al dat lezen, klankborden, voelen en nadenken moet jij uiteindelijk zelf beslissen of je kunt leven met wat er gebeurd is, wat er nu gebeurt en wat je vermoedt dat er in de toekomst gaat gebeuren. En dat hoeft helemaal niet vandaag of morgen.Thx ;)
Wow ik vind dit bijzonder.

Wanneer zij ervoor kiest met jou door te gaan en keihard te gaan werken aan de relatie, en dat is ook wat JIJ wilt. Dan zal er vreselijk veel energie van haar kant moeten komen.

Volledige openheid is een vereiste.



Overigens een jaar een affaire vind ik niet iets waar makkelijk overheen te stappen is. Ze heeft dus bewust een jaar lang gelogen en bedrogen. ZIJ is degene die je dochter pijn doet en niet jij, mocht je ervoor kiezen ermee te stoppen,

Het vertrouwen is weg en of dat ooit nog terugkomt is de vraag. Dat vergt veel van beide partijen en een 100% commitment. Dat is er nu van haar kant in het totaal niet. Ze wil niet eens seks.



Uit ervaring (niet in deze heftige mate overigens) kan ik vertellen dat het een vreselijk lange weg is en ook een moeilijke. En dat kan alleen als beide partijen er volledig voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkStar schreef op 27 juli 2015 @ 23:18:



Het is voor ons heel makkelijk je vrouw te veroordelen als we dit horen (ook omdat we alleen jouw verhaal horen). Ik doe dat ook



Het is voor ons makkelijk je te steunen en jouw kant te kiezen, want we horen alleen jouw verhaal, en je lijkt het slachtoffer. Ik steun jou ook.

Jullie horen inderdaad alleen mijn verhaal maar het hare is: "Ik ben gelukkig bij jou, ik leef graag samen met jou en met ons kind, maar toch heb ik je bedrogen: ik heb ook gevoelens gekregen voor iemand anders en ik heb die gevoelens in daden omgezet. Ik weet niet waarom ik het heb gedaan en ik was er ook niet naar op zoek." Ik denk dus wel dat ik 100% slachtoffer ben.
Alle reacties Link kopieren
Beste Tommy,

I've been there too.

12 jaar getrouwd, 3 kinderen en dan moeten vaststellen dat mijn vrouw een relatie had met een andere man. Het is nu 3 jaar geleden. Het gaat nu wel beter, maar vaak duikt toch nog dat gevoel van ontgoocheling en onmacht weer op. Als ik één ding kan zeggen is het wel dat je het nu tegenover je vrouw wel heel kordaat moet opstellen. Zij moet kiezen. Vandaag. Ofwel vertrekken en voor die andere gaan, of blijven en alle banden met hem doorknippen. Niet meer werken gaan waar hij werkt. Nieuw telefoonnummer. Zero tolerance. Wil ze dat niet, dan moeten jullie uit elkaar. Want iedere twijfel aan jullie relatie die zij nu heeft, weegt over een jaar des te zwaarder door.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een etvaringsdeskundige al ben ik er niet fier op. Je moet haat tijd geven. Ze heeft nu ldvd en weet niet meer wat ze moet doen. Als jij haar geen tijd kunt geven, dan eindigt jouw relatie vandaag. Wat ze wel zeker moet is onmiddellijk ontslag geven ook al heeft ze geen ander werk als ze echt voor het gezin wilt gaan . Blijven samenwerken is geen optie en die fout heb ik wel gemaakt en ik moet er nog elke dag voor boeten
Alle reacties Link kopieren
quote:Dirk1973 schreef op 01 augustus 2015 @ 11:37:

Beste Tommy,

I've been there too.

12 jaar getrouwd, 3 kinderen en dan moeten vaststellen dat mijn vrouw een relatie had met een andere man. Het is nu 3 jaar geleden. Het gaat nu wel beter, maar vaak duikt toch nog dat gevoel van ontgoocheling en onmacht weer op. Als ik één ding kan zeggen is het wel dat je het nu tegenover je vrouw wel heel kordaat moet opstellen. Zij moet kiezen. Vandaag. Ofwel vertrekken en voor die andere gaan, of blijven en alle banden met hem doorknippen. Niet meer werken gaan waar hij werkt. Nieuw telefoonnummer. Zero tolerance. Wil ze dat niet, dan moeten jullie uit elkaar. Want iedere twijfel aan jullie relatie die zij nu heeft, weegt over een jaar des te zwaarder door.Dus als ze haar werk niet wil opgeven, zou ik er beter mee stoppen? Geen kans dat hun liefde voor elkaar vanzelf doodbloedt?
Alle reacties Link kopieren
quote:gnoe26 schreef op 01 augustus 2015 @ 12:19:

Hier ook een etvaringsdeskundige al ben ik er niet fier op. Je moet haat tijd geven. Ze heeft nu ldvd en weet niet meer wat ze moet doen. Als jij haar geen tijd kunt geven, dan eindigt jouw relatie vandaag. Wat ze wel zeker moet is onmiddellijk ontslag geven ook al heeft ze geen ander werk als ze echt voor het gezin wilt gaan . Blijven samenwerken is geen optie en die fout heb ik wel gemaakt en ik moet er nog elke dag voor boetenIk wil haar tijd geven maar hoelang? Voor mij is m'n leven nu een hel omdat ik me constant rot voel en de onzekerheid heb. Als ik ermee stop, ben ik haar kwijt maar dan kan ik haar wel misschien vergeten.
quote:Tommy4554 schreef op 04 augustus 2015 @ 19:43:

[...]





Ik wil haar tijd geven maar hoelang? Voor mij is m'n leven nu een hel omdat ik me constant rot voel en de onzekerheid heb. Als ik ermee stop, ben ik haar kwijt maar dan kan ik haar wel misschien vergeten.Je bent haar al kwijt, dus kun je er beter mee stoppen. Deze relatie is over en uit en het lijkt me geen prettige voortzetting er van als zij hem niet kan vergeten, en jij het niet kan vergeten dat ze een relatie heeft gehad. Seks wil ze al niet meer, kind wordt er ook niet gelukkig van dus wat is er over?
Alle reacties Link kopieren
Er zitten voor haar nu geen consequenties aan haar gedrag.

Zij lijkt niet bang om jou te verliezen. Kun je niet zeggen dat ze kan vertrekken?

Misschien schrikt ze zich dan rot en beseft ze wat ze op het spel heeft gezet. Maar goed, jullie dochtertje is er ook nog.

Moeilijk. Maar samen in deze situatie blijven hangen zal je geen goed doen. Zij ziet jou niet als volwaardige partner nu, eerder als lastige sta-in-de-weg. Het wordt tijd dat ze weer op aarde komt. Consequenties verbinden aan haar gedrag, dus.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Na 3 maanden hebben we beslist om uit elkaar te gaan. Ik eiste dat ze ontslag zou nemen op haar werk maar ze zei dat ze het niet zou aankunnen om hem niet meer te zien dus ik was er klaar mee. Ze woont nu nog bij mij en onze dochter (we hebben het haar verteld maar ze snapt het niet). Over 2 weken kan ze in haar huurappartement. Hij heeft hetzelfde gedaan.
Jammer dat het zo moet lopen. Dus waarschijnlijk gaat ze verder met hem? In ieder geval sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heftige situatie Tommy. Maar zoals je het nu omschrijft, zijn wel de juiste keuzes gemaakt. Als ze het al niet meer aankan om hem niet meer te zien: stoppen dan maar! Enige terugkompoging van haar zal doorspekt zijn met; 'ik wil het toch niet kwijt, ons leven samen, etc.' Maar ik zou me dan wel afvragen of dat nog zin heeft en zoals je het nu omschrijft lijkt dat van niet.



Succes
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Vervelend Tommy. Gaan ze met elkaar verder? Sterkte en veel geluk in de toekomst!
Mijn vriend heeft een affaire gehad en het is overleefbaar als stel maar dan moet het wel van twee kanten komen. Mijn vriend hoefde niet op zijn knieen om vergeving te smeken want de fout lag net zo goed bij mij. Als iemand vreemdgaat, zijn er problemen, en die moet je oplossen.



Ik zou het wel erg vinden als je nu je vertrouwen in mensen kwijtraakt. Zoals jouw vriendin zich gedraagt, echt verwerpelijk. Ze heeft het je nog wekenlang aangedaan om verder te gaan. Onacceptabel. Op die manier was ik ook zeker weten weggegaan bij mijn vriend. Dat is marteling! Om erachter te komen dat je bedrogen bent, au, man, wat doet dat zeer. Dan is het enige wat werkt, toewijding. Niet op de knieen maar wel met de focus op onze relatie. Veel praten.



En niet alleen hij moest met de billen bloot, ik ook. Want waarom waren we zo ver van elkaar afgedreven? Ligt natuurlijk nooit aan 1 persoon. Dus ik ben niet onaantastbaar omdat ik het 'slachtoffer' ben. Maar echt, zoals jouw vriendin met de situatie omgaat, pubergedrag. Dan komt het idd niet meer goed. Maar er zijn zat mensen die een affaire hebben die wel vergeven worden door hun partner, alleen dan is de situatie heel anders dan bij jou.



Dat wilde ik nog kwijt, voordat je het vertrouwen in de liefde en de mensheid verliest. Ik hou nog steeds veel van mijn vriend, onze relatie is zo sterk als wij hem samen maken.



Als je weer eraan toe bent om een nieuwe liefde aan te gaan, geef die vrouw wel een kans, wat vertrouwen betreft. Kan me voorstellen dat het een deukje bij je oplevert maar mensen zijn niet allemaal hetzelfde he. Veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven