Entertainment alle pijlers

Sophie in de kreukels

08-09-2015 11:18 656 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Heeft #SophieHilbrand een strijkijzer op haar hoofd gezet? Het ziet er niet uit.'. Dit wordt over Sophie Hilbrand (39) getwitterd. Als Sophie naar haar vrouwelijke showbizzcollega's kijkt, lijken de meesten een strak koppie te hebben. En dat komt vaak níet door genoeg water drinken of door de juiste genen...



Waarom gaat iedereen voor de bijl? Sophie duikt in de wereld van het goedje dat rimpels glad strijkt als sneeuw voor de zon. Botox.

SOPHIE IN DE KREUKELS, ELKE DINSDAG OM 21:35 UUR OP 3!

Kijken jullie daar naar?

Wat vinden jullie er van?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik schatte haar ook ouder dan 36, eerder als een 41-jarige die al veel had laten doen. Vond haar ook wat raar overkomen, beetje gekkig of zo. Doordat ze zo obessioneel overkwam, maar ook ook doordat er duidelijk hard gewerkt was aan de bovenkant van haar gezicht (en dit onnatuurlijk nauwelijks bewoog), maar niet aan de onderkant, dat plaatje klopte op één of andere manier niet.
Ik vond er haar zeker niet ouder uit zien dan 36. Ik vind uiterlijk ook belangrijk maar zij was daar de hele dag mee bezig en dat vind ik echt absurd. Niet drinken, altijd gezond eten, massages en al die creme's 's morgens en 's avonds. Zij heeft gewoon geen tijd over om echt te leven en te genieten.
quote:Blondie456 schreef op 06 oktober 2015 @ 23:15:

Ik vond er haar zeker niet ouder uit zien dan 36. Ik vind uiterlijk ook belangrijk maar zij was daar de hele dag mee bezig en dat vind ik echt absurd. Niet drinken, altijd gezond eten, massages en al die creme's 's morgens en 's avonds. Zij heeft gewoon geen tijd over om echt te leven en te genieten.Klopt, je gaat je nog schamen dat je aan de bier en de brie zit...
Ik heb het net teruggekeken en ik blijf het zo jammer vinden dat uitgerekend dit onderwerp door Sophie wordt onderzocht.

Zelf ziet ze er gewoon zo enorm onverzorgd uit, steeds weer die lijzige lange droge haren (doe het vast of gooi er volume in!), amper make up (doe eens iets op) en telkens met slobbertruien aan (trek wat leuks aan?) of van die windjacks alsof ze eerst nog even 10 km heeft gefietst door weer en wind. Het leidt mij zo af van het onderwerp.



En dat terwijl ik haar echt een leuke, mooie, stoere vrouw vind; een tomboy. Klopt alleen totaal niet met dit programma en onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 07 oktober 2015 @ 01:16:

Ik heb het net teruggekeken en ik blijf het zo jammer vinden dat uitgerekend dit onderwerp door Sophie wordt onderzocht.

Zelf ziet ze er gewoon zo enorm onverzorgd uit, steeds weer die lijzige lange droge haren (doe het vast of gooi er volume in!), amper make up (doe eens iets op) en telkens met slobbertruien aan (trek wat leuks aan?) of van die windjacks alsof ze eerst nog even 10 km heeft gefietst door weer en wind. Het leidt mij zo af van het onderwerp.



En dat terwijl ik haar echt een leuke, mooie, stoere vrouw vind; een tomboy. Klopt alleen totaal niet met dit programma en onderwerp.Dat ben ik niet met je eens. Juist als nuchtere, stoere vrouw die ogenschijnlijk weinig om uiterlijk geeft, kun je zo'n programma maken en er nuchter over oordelen, zonder dat je alles op jezelf gaat betrekken.
Ik denk dat je die blogster ouder schat omdat ze verteld heeft dat ze dingen heeft laten doen. Dan verwacht je waarschijnlijk dat ze er tien jaar jonger uit zou moeten zien en dat doen fillers en botox helemaal niet. Je ziet er gewoon wat gladder uit, maar geen jaren jonger.



Nogmaals: ik vind Sophie gewoon goed zoals ze is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond wel dat je bij die blogster kon zien dat er eea aan haar gezicht gedaan was. Daardoor had ook ik het gevoel dat ze ouder was dan 36. Blijkbaar associeer ik zo'n gezicht met een oudere leeftijd ofzo.



Ik vind ook júist dat Sophie dit programma goed doet, omdat ze zelf niet zo uiterlijk obsessed is. Echt een soort 'buitenstaander' die een kijkje in die wereld gaat nemen. En ik vind Eva Jinek leuk, bizar hoeveel kritiek zij over haar uiterlijk heeft gekregen! Terwijl ze nou niet bepaald een lelijke of onverzorgde vrouw is (of misschien juist daardoor?).
Ik vind ook dat ze het programma goed doet maar ik hoor Sophie ook iedere aflevering zichzelf vertwijfelt afvragen of ze toch niet ook misschien iets moet laten doen. Dat vind ik jammer, vind dat zo niet passen bij haar.
Sophie doet het programma goed en is eerlijk. In het begin van het programma was ze anti botox en zij is er ook anders over gaan denken. Zij laat zich net zo goed beinvloeden als ze ziet wat er mogelijk is. Ze had gisteren ook een gesprek met een vrouw (weet haar naam niet meer) die er op tegen was dat mensen wat aan zichzelf laten doen en niet natuurlijk oud willen worden met veel rimpels. Wat mij wel op valt is dat het juist vaak vrouwen zijn die minder mooi zijn die er op tegen zijn. Veel vrouwen die wat laten doen willen hun schoonheid niet verliezen. Het wordt ook steeds normaler om bv botox te gebruiken. Ze hadden het over in de lunchpauze even een spuitje botox laten doen en dat zal alleen maar meer worden in de toekomst denk ik. Volgens mij gaan we ook anders naar mensen kijken. Zoiets van zo, die ziet er nog goed uit voor haar leeftijd die zal vast wel iets hebben laten doen. Ik zag hier ook een reactie van iemand die eraan twijfelde of Eva botox heeft gebruikt. Ik geloof haar wel dat ze de waarheid spreekt maar weten doe ik dat niet zeker. Als je die blogster in een ander programma had gezien dan hadden we er misschien wel geen erg in gehad dat ze botox gebruikt.
quote:Blondie456 schreef op 07 oktober 2015 @ 10:09:

Sophie doet het programma goed en is eerlijk. In het begin van het programma was ze anti botox en zij is er ook anders over gaan denken. Zij laat zich net zo goed beinvloeden als ze ziet wat er mogelijk is. Ze had gisteren ook een gesprek met een vrouw (weet haar naam niet meer) die er op tegen was dat mensen wat aan zichzelf laten doen en niet natuurlijk oud willen worden met veel rimpels. Wat mij wel op valt is dat het juist vaak vrouwen zijn die minder mooi zijn die er op tegen zijn. Veel vrouwen die wat laten doen willen hun schoonheid niet verliezen. Het wordt ook steeds normaler om bv botox te gebruiken. Ze hadden het over in de lunchpauze even een spuitje botox laten doen en dat zal alleen maar meer worden in de toekomst denk ik. Volgens mij gaan we ook anders naar mensen kijken. Zoiets van zo, die ziet er nog goed uit voor haar leeftijd die zal vast wel iets hebben laten doen. Ik zag hier ook een reactie van iemand die eraan twijfelde of Eva botox heeft gebruikt. Ik geloof haar wel dat ze de waarheid spreekt maar weten doe ik dat niet zeker. Als je die blogster in een ander programma had gezien dan hadden we er misschien wel geen erg in gehad dat ze botox gebruikt.



Het valt mij inderdaad op dat vrouwen die 'mooi' zijn zo met hun uiterlijk bezig zijn. Als er altijd gezegd is dat je zo mooi bent doet het pijn om je schoonheid te verliezen. Misschien dat vrouwen bij wie hun intelligentie benadrukt is, niet zo bezig zijn met hun schoonheid verliezen, maar misschien wel banger zijn om hun intellect te verliezen.

Je bent bang om te verliezen wat belangrijk voor je is.



En jong zijn is per definitie vergankelijk, dus het is eigenlijk nogal stompzinnig om daar bij mooie vrouwen zo de nadruk op te leggen. Het is uiteindelijk een gevecht dat ze misschien uit kunnen stellen, maar dat je altijd verliest. En dat besef maakt onzeker, daardoor zijn ze misschien veel meer genegen om dit soort dingen te doen. Als je schoonheid nooit belangrijk is gemaakt, kun je het ook niet verliezen. Dan zijn andere dingen belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen vindt het leuk om naar een mooi persoon te kijken, maar écht boeien kan een mooi persoon me totaal niet als die schoonheid niet gepaard gaat met intelligentie, relativeringsvermogen, gevoel voor humor, een brede algemene ontwikkeling. Kortom, ik wil een goed gesprek met iemand kunnen voeren.

Liever een alledaagse, kalende man met rimpels die me aan het lachen kan maken, dan een man met een filmsterrenuiterlijk, maar de diepgang van een fruitvliegje.
Natuurlijk is het innerlijk ook belangrijk maar er zijn zat mensen die en mooi zijn en een goed en lief karakter hebben en dan ook nog eens intelligent zijn. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch niet dat die mensen er niet zijn?

Ik zeg alleen maar dat een mooi iemand die niet intelligent is me niet kan boeien.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de persoon die denkt dat Eva Jinek allang botoxt. Dat zeg ik omdat ik van haar leeftijd ben en omdat ik zelf ook al botox gebruikt heb. Ik zie aan haar gezicht duidelijk dat ze het doet, in lage dosis, heel naturel en goed gedaan. Daardoor heb je wel nog bepaalde mimiek (zij kon bvb nog licht fronsen), maar in een bepaalde typische en makkelijk te herkennen soort tegengehouden mate (en zijn de lijnen weg). En trouwens, als je er zo open voor staat als zij zegt te zijn (maar het nog niet te doen), en je verder zo goed verzorgt als zij, dan weet ze vast wel dat je best rond je 35e-38e ermee begint, anders heeft het niet zoveel zin meer (dan staan de lijnen meestal al voorgoed in je huid). Dan zou ze volgens mij andere dingen zeggen, meer zoals Sophie, zo van 'zou ik of zou ik niet'. Dan zou ze volgens mij minder stellig zijn.



Ik dacht dat die blogster ouder was dan ik, vandaar dat ik haar eerder begin 40 geschat had. Ik heb minder rimpel s dan zij, vandaar.

Overigens ben ik het verder helemaal eens met Eva Jinek, hoor. (en ook met Halina)



Ik vind dat Sophie het super doet.



En die Nathalie Huigsloot of hoe heet ze vond ik een dikke vette zeur. Vond haar vergelijkingen ook compleet mank lopen.
quote:Blondie456 schreef op 07 oktober 2015 @ 11:50:

Natuurlijk is het innerlijk ook belangrijk maar er zijn zat mensen die en mooi zijn en een goed en lief karakter hebben en dan ook nog eens intelligent zijn. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.



Helemaal met je eens. Maar door die constante focus op het uiterlijk lijkt bij sommige mensen het besef, dat hun innerlijk hun maakt wie ze zijn, en niet hun schoonheid, helemaal weg.



De eerste indruk van iemand die mooi is, zul in tegenstelling tot een normaal persoon, wel beter zijn. Maar daarna begint het pas. Dan zal er achter die schoonheid ook wat moeten zijn. Aan een lege huls beleeft niemand plezier.
Ik vind het altijd zo moeilijk om mensen te schatten op hun leeftijd. Vaak ga je van jezelf uit. Zij heeft meer rimpels dus dan zal ze wel ouder zijn. Zet bv 2 vrouwen van 50 naast elkaar die niks aan zichzelf hebben laten doen. De ene vrouw kan er veel ouder uit zien dan de andere terwijl de vrouw die er jonger uit ziet niet perse gezonder heeft geleefd. Het zit vaak in de genen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Blondie en Katherina. Al te vaak wordt door bepaalde mensen graag nogal zwart-wit gedacht: mooi en inhoudsloos versus minder mooi en met inhoud. Klopt natuurlijk niet, er zijn zat variaties daarop.



In dezelfde lijn: Sophie en Eva Jinek zijn twee mooie vrouwen met inhoud en talent. Waren zij enkel talentvol geweest en fysiek niet aantrekkelijk, dan hadden ze niet de carrière die ze nu hebben. Maar waren ze enkel mooi, dan hadden ze ook niet die carrière. Ik vind ook wel dat we ons daar bewust van moeten zijn, dat uiterlijk ook wel een heel belangrijke rol kan spelen in bepaalde banen, en helemaal in de tv-wereld. Ergens heel onrechtvaardig natuurlijk. Maar het lijkt me wel logisch dat vrouwen die graag een bepaalde baan willen of houden, gebruik maken van middelen waardoor hun uiterlijk langer aantrekkelijk blijft voor het grote publiek.



Verder is uiterlijk voor de meeste vrouwen belangrijk, denk ik. We worden er nu eenmaal op afgerekend, of je dat nu wilt of niet. En als je dan een vrouw bent die door haar uiterlijk zichtbaar is voor mensen/mannen, die daarmee dingen bereikt ook (bvb een welwillende of bewonderende houding van mensen, maar ook in werk of de liefde enz), en/of het is een deel van je imago/identiteit (de ene is de slimmerik van de familie, de andere de knapperd, enz), dan kan het best moeilijk zijn om dat stukje van jezelf te verliezen met het ouder worden. Hoe intelligent, lief, leuk.. je verder ook bent, uiterlijk is voor veel vrouwen niet onbelangrijk. Onderzoek genoeg waarbij vrouwen aangeven dat als ze kunnen kiezen tussen een paar puntjes extra IQ of mooier worden, de meesten kiezen voor het laatste.

Als er dan middeltjes bestaan om die zichtbaarheid wat te rekken, waarom ook niet?

Dat is mijn mening.
quote:tove82 schreef op 07 oktober 2015 @ 12:48:



Verder is uiterlijk voor de meeste vrouwen belangrijk, denk ik. We worden er nu eenmaal op afgerekend, of je dat nu wilt of niet. En als je dan een vrouw bent die door haar uiterlijk zichtbaar is voor mensen/mannen, die daarmee dingen bereikt ook (bvb een welwillende of bewonderende houding van mensen, maar ook in werk of de liefde enz), en/of het is een deel van je imago/identiteit (de ene is de slimmerik van de familie, de andere de knapperd, enz), dan kan het best moeilijk zijn om dat stukje van jezelf te verliezen met het ouder worden. Hoe intelligent, lief, leuk.. je verder ook bent, uiterlijk is voor veel vrouwen niet onbelangrijk. Onderzoek genoeg waarbij vrouwen aangeven dat als ze kunnen kiezen tussen een paar puntjes extra IQ of mooier worden, de meesten kiezen voor het laatste.

Als er dan middeltjes bestaan om die zichtbaarheid wat te rekken, waarom ook niet?

Dat is mijn mening.



Ik denk precies andersom: als je toch weet dat die schoonheid vergankelijk is, waarom dan niet de focus op iets anders dan die schoonheid leggen? Hoe je het ook wend of keert, een vrouw van 80 ziet er anders uit dan een vrouw van 20. En als het gaat over een gladde huid, mooi haar en witte tanden, dan legt de oudere vrouw het altijd af. Dat betekent niet dat ze minder mooi is, maar het is wel ánders. Zelfs vrouwen van 860, 70 of 80 die alles hebben laten doen wat er kan, denk aan Joan Collins of aan Donatella Versace, zijn geen schoonheden. Terwijl bij die 2 dames geld geen rol speelt. Je wordt ouder en dat zie je. Daar helpt een spuitje botox niet tegen. Dus omarm jezelf, aanvaard het verval, en wees blij met wie je bent.

Ik denk dat je daar op de lange duur meer aan hebt dan elke keer langs de cosmetisch arts. Want als er 1 rimpel weg is, dient een vlek zich weer aan.
Ik denk dat veel vrouwen het streven hebben om er op elke leeftijd zo goed mogelijk uit te zien. Zelfs als ze 70 zijn. Dat wilt echt niet zeggen dat ze er nog als bv 40 uit willen zien. Zoals ik als voorbeeld gaf over vrouwen van 50 geldt dat ook voor vrouwen van 70 dat de ene er veel ouder uit ziet dan de andere.
Alle reacties Link kopieren
Je haalt er nu wel nogal voorbeelden uit: Joan Collins en Donatella Versace. :-)



Er zijn ook andere voorbeelden zat natuurlijk: Madonna (in de 50), Kristin Scott Thomas (in de 50), Jane Fonda (in de 70), Ségolène Royal (in de 60), Helen Mirren (ook in de 70), ... Dat zijn vrouwen die ook van alles hebben laten doen, maar op een mooie, naturelle manier, naar mijn mening. Het wordt anders naarmate je ouder wordt, dat klopt, het 'sexy' gaat eraf, maar daar kan wel een soort tijdloze klasse en schoonheid voor in de plaats komen, wat ik het geval vind bij de vrouwen die ik noem. (Afijn, nuance: Madonna vind ik vaak niet klassevol, maar wel 'goed gedaan'.) Daar helpen botox, fillers, laser, kleine operaties enz, wel bij, altijd op voorwaarde dat het subtiel en naturel gedaan is.

Nog een voorbeeld van 'goed gedaan': Trinny Woodall van Trinny & Susannah. Zij komt er ook eerlijk voor uit.
Alle reacties Link kopieren
En Catherine Deneuve. Prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad Emma, een prachtige vrouw. Zij kwam paar jaar geleden in het nieuws met die facelift met onderhuidse gouddraden, herinner ik me.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 07 oktober 2015 @ 14:31:

Je haalt er nu wel nogal voorbeelden uit: Joan Collins en Donatella Versace. :-)



Er zijn ook andere voorbeelden zat natuurlijk: Madonna (in de 50), Kristin Scott Thomas (in de 50), Jane Fonda (in de 70), Ségolène Royal (in de 60), Helen Mirren (ook in de 70), ... Dat zijn vrouwen die ook van alles hebben laten doen, maar op een mooie, naturelle manier, naar mijn mening. Het wordt anders naarmate je ouder wordt, dat klopt, het 'sexy' gaat eraf, maar daar kan wel een soort tijdloze klasse en schoonheid voor in de plaats komen, wat ik het geval vind bij de vrouwen die ik noem. (Afijn, nuance: Madonna vind ik vaak niet klassevol, maar wel 'goed gedaan'.) Daar helpen botox, fillers, laser, kleine operaties enz, wel bij, altijd op voorwaarde dat het subtiel en naturel gedaan is.

Nog een voorbeeld van 'goed gedaan': Trinny Woodall van Trinny & Susannah. Zij komt er ook eerlijk voor uit.

Even doorgestreept wat niet van toepassing is. Botox en fillers zijn per definitie natuurlijk niet naturel.



Kristin Scott Thomas en Helen Mirren. Ik was al aan het wachten tot ze voorbij kwamen. Hebben die iets laten doen, ja? Je ziet hun leeftijd, maar dat vind ik helemaal niet storend bij hun. Het zijn gewoon mooie vrouwen, volgens mij ook nog wel met wat lijntjes erbij.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Alle reacties Link kopieren
@ Chocokitty:



Euhm, toch even corrigeren: iets is natuurlijk (bvb van natuurlijke oorsprong) en iets oogt naturel. Mijn naturel klopt dus wel in deze context.

Bovendien zijn botox en fillers nogal chemisch, hoor.



En als je graag de punten op de i zet: het is 'bij hen', niet 'bij hun'. Hun is enkel bezittelijk, of als meewerkend voorwerp zonder het voorzetsel, bvb 'ik gaf het aan hen' is correct, 'ik gaf het hun' is ook goed, maar 'ik gaf het aan hun' is fout.
Ik vind Madonna er bepaald niet naturelle uitzien eigenlijk:



http://bestcelebritysurge ... oads/2015/02/madonna1.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven