Laag libido partner, hoe ga ik daarmee om?

17-03-2013 19:15 2437 berichten
Hallo allemaal,



Hier is iedereen welkom om te praten over het (langdurig) lage of afwezige libido van je partner.

Dit probleem kan een groot issue zijn binnen de relatie.

Waar loop je tegenaan? Hoe ga je ermee om? Wil je ervaringen delen, van je af huilen of even lekker "zeuren"?

Schrijf het hier van je af!



Dit topic is een vervolg op Depressief door laag libido vriend



Dat topic heeft inmiddels de 3000 postings bereikt.

Er valt blijkbaar zoveel over te schrijven dat dit deel niet specifiek over één persoon gaat, maar over iedereen die hier tegenaan loopt.



Voor iedereen die het eerste topic nog niet heeft gelezen:

Ik heb zelf niet meer met het probleem te maken, maar schrijf hier wel mee om mijn ervaringen te delen. Er is behoefte aan een deel twee, dus bij deze heb ik deze geopend.
Alle reacties Link kopieren
Super pinchos
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Meldepel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:pinchos schreef op 29 september 2015 @ 18:20:

Meldepel, hoe is het met je vriend?



Wat lief dat je het vraagt! En wat fijn dat het met jou en je vriend zo goed gaat!!!



De operatie is goed gegaan en hij is nu aan het herstellen. Gaat allemaal heel goed! Ben super trots op hem. Onze relatie is er tot nu toe alleen maar sterker van geworden. De komende periode heb ik nog niet zoveel ontopic te vertellen, seks gaat nog even niet. Maar ik blijf meelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meldepel schreef op 29 september 2015 @ 18:48:

[...]





Wat lief dat je het vraagt! En wat fijn dat het met jou en je vriend zo goed gaat!!!



De operatie is goed gegaan en hij is nu aan het herstellen. Gaat allemaal heel goed! Ben super trots op hem. Onze relatie is er tot nu toe alleen maar sterker van geworden. De komende periode heb ik nog niet zoveel ontopic te vertellen, seks gaat nog even niet. Maar ik blijf meelezen. Wat fijn!!
quote:meldepel schreef op 29 september 2015 @ 17:41:

[...]





Jij kent Pearl en haar minnaar?

Wat jij zegt is een aanname.Fijn dat je dat de moeite neemt om dat erbij te zetten. Ik heb geen zin om achter elke post te noteren of het een aanname, een vraag, een stelling of iets anders is. Goed dat jij dat voor me wilt doen.
quote:Pearl2-0-1-5 schreef op 29 september 2015 @ 18:24:

Globe ik heb meer bedpartners gehad en hij ook en dat we dit nog nooit eerder hebben gehad heeft niks met spanning te maken. Ik weet ook wel dat als je echt samen zou zijn het anders wordt, ik ben geen 20 meer.Ach, je kijkt er nu ook maar subjectief naar, met al die vlinders in je buik en het verlangen om met hem te neuken. Ik wil het over 5 jaar nog wel eens horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meldepel schreef op 29 september 2015 @ 18:48:

De operatie is goed gegaan en hij is nu aan het herstellen. Gaat allemaal heel goed! Ben super trots op hem. Fijn om dat te lezen. Ik ben blij voor jullie.
elmervrouw wijzigde dit bericht op 30-09-2015 09:56
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 30 september 2015 @ 09:56:

[...]

Fijn om dat te lezen. Ik ben blij voor jullie. Dankjewel, wat zijn jullie lief zeg,
quote:globe80 schreef op 30 september 2015 @ 09:30:

[...]





Fijn dat je dat de moeite neemt om dat erbij te zetten. Ik heb geen zin om achter elke post te noteren of het een aanname, een vraag, een stelling of iets anders is. Goed dat jij dat voor me wilt doen.Het is teveel gevraagd om "ik denk dat" voor je zin te zetten? Ik vind het onnodig kwetsend om je mening als feit te formuleren. Maar prima als jij er anders over denkt, zal 't niet meer doen.
quote:meldepel schreef op 02 oktober 2015 @ 09:00:

[...]





Het is teveel gevraagd om "ik denk dat" voor je zin te zetten? Ik vind het onnodig kwetsend om je mening als feit te formuleren. Maar prima als jij er anders over denkt, zal 't niet meer doen.Ik snap niet waarom jij zo moeilijk doet. Maar ik laat je met rust, dan kun je je op je problemen focussen ipv op mij. Daar heb je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Mag ik, als de partner die een laag libido heeft, ook m'n verhaal met jullie delen? Misschien dat ik waardevolle tips van jullie kan krijgen..
quote:Havermuffin schreef op 05 oktober 2015 @ 21:40:

Hoi hoi!



Mag ik, als de partner die een laag libido heeft, ook m'n verhaal met jullie delen? Misschien dat ik waardevolle tips van jullie kan krijgen.. Heel graag zelfs Havermuffin!!
Alle reacties Link kopieren
Das fijn!

Ik heb nu bijna een relatie van 3 jaar. Daarvoor had ik een relatie van bijna 6 jaar. Die vorige relatie was de seks vanaf begin al moeizaam. Ik had veel pijn vaak maar deed daar toen niks mee. Uiteindelijk bij gynaecologen geweest. Zij gaven aan dat ik te lang heb doorgelopen met schimmelinfecties waardoor ik nu nog steeds kamp met pijn bij het vrijen, zij noemden het een vicieuze cirkel waarin ik terecht ben gekomen. Bekkenbodemtherapie gevolgd maar achteraf gezien voelde ik me niet prettig bij die therapeute dus heb daar niet alles uit kunnen halen denk ik.



De seks met huidige partner was in het begin met veel vuurwerk en heerlijk pijnloos. Nu ruim 2 jaar later doet het wel minder pijn maar is mijn zin (of libido) laag aanwezig. Ik vind het vaak zo'n gedoe omdat ik niet makkelijk klaarkom. Ik wil wel super graag dat ik samen met mijn partner weer heerlijk kan vrijen maar dat andere stemmetje overheerst mijn 'geilheid' als het ware. De laatste tijd doen we het 1x per week gemiddeld en dan doe ik het om mijn partner te bevredigen want voor mij hoeft het niet altijd omdat m'n kop er niet naar staat. Afgelopen weekend wel weer samen kunnen genieten, ik ging toen vlak voor dat we begonnen een geil verhaaltje lezen op een site en daar werd ik opgewonden van, dat was erg fijn! Kortom, het kost mij vaak veel moeite om opgewonden te raken. Mijn partner blijft geduldig wachten!
Alle reacties Link kopieren
Havermuffin, mag ik vragen wat jij er verder aan doet? Ik herken het wel. Bij mij is het echter andersom: van begin af aan al moeite met lichamelijk opgewonden raken en dat zorgt soms voor pijn. Zin heb ik zeker, ik denk veel aan seks, sta voor veel open, maar mijn lichaam en hoofd zijn totaal niet compatible. Ik heb zelf ook therapie gehad bij een seksuologe, dat icm mijn ex heeft toch wel wat geholpen, maar ik ben nog lang niet waar ik wil zijn. Het is ook de reden dat mijn ex bij me is weggegaan.



Hoe ga jij er verder mee om? Ik probeer er niet te veel mee te zitten en op zich ben ik er ook niet onzeker over, maar het frustreert me wel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Hee Rosaaaa,



Bedankt voor je openhartige reactie eigenlijk heel fijn voor mij om te lezen dat je een zelfde soort probleem hebt. Dan kunnen we dat een beetje delen samen...



Ik zorg ervoor tijdens de seks dat m'n bekken zoveel mogelijk ontspannen zijn, dit doe je door goed uit te blazen en je vagina een beetje naar buiten te persen, soort poepgevoel maar dan bij je vagina. Ik houd mn vagina namelijk onbewust constant in, gespannen dus.



Ik probeer er ook niet veel aan te denken maar doe het wel want het frustreert mij zeker. Gelukkig is mn vriend begripvol. Maar zou zo graag willen dat het anders was.



Heb jij wel veel gehad aan de seksuloog?
Alle reacties Link kopieren
Hier een koppel van 28 en 26 jaar.

Seks staat al een tijdje op een laag pitje, ongeveer 1x in de maand, en begin stilaan gefrustreerd te geraken. Masturbatie helpt wel, maar na 15 jaar trekken is de fun er ook wel af. Ik kan het niet in haar bijzijn doen, heeft ze niet graag, dus doe het maar achter haar rug.

Niet fijn natuurlijk, maar helaas. Voor mij de enige oplossing om ze niet te bespringen.

Waarom zo weinig? Sinds we samenwonen, anderhalfjaar ondertussen, is het gewoon naar beneden gegaan. Daarvoor deden we het zeker 1x in de week. Ze heeft er altijd minder behoefte aan gehad, ik ben haar eerste met wie ze alles heeft gedaan, en ben nu ook wel iemand dat openstaat voor andere dingen (speeltjes, andere standjes, andere locatie). We hebben zeker geen druk leven: kinderloos, geen stressvolle job, tijd zat avonds en in weekends.

We liggen avonds in de zetel bij elkaar. Strelen, masseren, kussen,... Niets helpt om ze uit haar schelp te doen komen.

Met haar vaak over gepraat en telkens zo'n vaag antwoord terug zoals "ik weet niet hoe het komt".

Eerst dacht ik dat ze het eentonig begon te vinden. Dus dacht om iets dominanter te zijn en bv aan de keukentafel seks initiëren. Dat hielp al niet. Vragen voor samen een bad of douche te nemen, zelfde, wilt ze ook niet. Morgens ze al strelend wakker maken, had ze altijd graag, helpt ook niet.

Masturberen doet ze niet, ontkent ze, want ze vind er niets aan.

Ik geef telkens genoeg hints, neem altijd het initiatief, maar het komt precies altijd ongelegen. Vluggertje wilt ze niet, altijd maar in de slaapkamer en vaak hetzelfde (op ons zij of ik op haar rug) , en meestal hebben we seks voor haar maandstonden beginnen. Dat laatste komt bij mij over om mij snel tevreden te stellen...

Ja ze pakt de pil en stoppen is geen optie want dat wilt ze niet.

Soms stuur ik eens dubbelzinnige berichtjes naar haar, ze heeft altijd graag sexting gehad, maar vaak zijn haar antwoorden kortaf en stop ik er ook maar mee.

Het enige waar ze nog interesse in heeft zijn kookboeken precies.



Geen idee wat ik nog kan doen. Doe mijn best, zie ze graag, heb geen enkele interesse in een andere vrouw. Maar moet wel zeggen dat ik mij meer en meer afvraag of het gras aan de overkant groener is.

Praten, genoeg gedaan. Vage antwoorden en lost dus niets op. Moeite doen om iets te veranderen doet ze niet. Vaak mondt het uit op ruzie en sla ik nog meer mijn eigen ruiten in.

Weggaan? Naar wie en waar? Dan kan ik alleen wezen want iemand anders zegt mij niets. Sterf ik waarschijnlijk als een oud vies ventje.



Heb echt geen flauw benul meer.

Dit nog jaren ondergaan heeft geen zin. Wachten tot ze haar libido terugkrijgt? Gaat ook niet beteren als er kinderen komen (zijn we ook nog niet mee bezig).

Ik ben nu ook niet meneer romantiek. Ik laat dit vooral lichamelijk zien in plaats van woorden. Soms krijg ik het verwijt dat ik ze alleen voor de seks heb, wat niet zo is. Ben wel streng in het huishouden. Op tijd poetsen, was doen, alles proper houden. Ik help altijd mee en ben ook meer van de vooruit in het huishouden. Zij is meer nonchalanter en laat wat meer rondslingeren. Krijgt ze eens onder haar voeten van mij dat ze het moet opruimen. Tja. Is ze soms natuurlijk op haar tenen getrapt en kijkt ze het aan alsof ze niets goed kan doen bij mij. Ben niet 1 van de sociaalste mensen, meer in mezelf gekeerd en mijn uitdrukkingen zijn vaak verkeerd begrepen voor mensen. Maar na 10 jaar weet ze dit en kent mij ook het beste. Ik houdt er rekening mee, maar een karakter verander je moeilijk. Lijk echt op mijn moeder daarin.



Nuja. Sorry voor de rare zinsopbouw. Typte dit van mijn gsm en is wat moeilijker.



We zullen maar blijven volhouden en proberen. Maar op een dag komt er een moment dat ik toch knopen moet doorhakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pius,

Dat klinkt heel akelig voor je.. Jammer dat ze ook niet openstaat voor het praten erover en ook niet nieuwe dingen. Dit klinkt echt als iemand met een laag libido. Ik vraag me af of zij zelf het probleem niet inziet?

Jij komt over als iemand die in ieder geval niet aan pushen is, dat is fijn van jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:Havermuffin schreef op 07 oktober 2015 @ 09:51:

Hoi Pius,

Dat klinkt heel akelig voor je.. Jammer dat ze ook niet openstaat voor het praten erover en ook niet nieuwe dingen. Dit klinkt echt als iemand met een laag libido. Ik vraag me af of zij zelf het probleem niet inziet?

Jij komt over als iemand die in ieder geval niet aan pushen is, dat is fijn van jou!



Goh pushen. Dat verwijt krijg ik soms wel ja. Na een paar weken begin ik toch stilletjesaan te zeuren van "hoe zit het hier?". Ik let er op. Toen we pas samenwoonden en 1x in de week 1x in de maand werd, maakte ik er al sneller een probleem van. Maar tegenwoordig heb ik er mij meer bij neergelegd dat het zo is.

Ze zegt dat ze het ook niet leuk vindt en graag seks heeft, maar kan of wil niet vertellen waarom het zo weinig is. Ze weet het zelf niet als ik haar reacties hoor. Vaak gevraagd of het aan mij lag, maar dat is het ook niet.



Ik denk vooral dat ze met haar eigen in de knoop ligt. Ze is dikker geworden, buikje gekregen, maar lig ik persoonlijk niet wakker van. Als ik ze naakt zie dan is ze nog altijd even interessant als 10 jaar geleden. Ben zelf ook geen gespierde adonis, maar als man trek je u dat veel minder aan.

Heb al vaak gezegd dat ik het mij niet aantrek dat ze wat uitgezet is. Blijkbaar denkt ze er anders over, zoals elke vrouw zeker.

Ben ook niet het type man dat tien keer op een dag haar complimentjes geef. Want dat maakt het juist meer ongeloofwaardiger vind ik.

Onzekerheid. Dat is haar grootste probleem denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als zij ontevreden is over haar lichaam dan moet ze daar iets aan doen. Als het jou niks kan schelen is dat al heel fijn maar steeds dat aanhalen als excuus is natuurlijk gewoon bullshit. Hier kan ze wel wat aan veranderen. Ik zat ook lange tijd niet lekker in m'n vel vanwege het dikker worden nu sport ik al bijna een jaar lang 3 a 4x per week en let op m'n eten. Ik ben nog steeds niet tevreden maar voel me wel lekkerder in m'n velletje waardoor ik minder onzeker doe bij m'n partner.

Misschien kan jij dat ook proberen? Wel erbij zeggend dat jij haar zo perfect vindt maar dat als ze zichzelf niet mooi vindt dat ze daar dan wat aan moet doen. Het gaat namelijk niet vanzelf, helaas.. ;)

Dan gaan jullie samen dit projectje aan, samen gezonder en strakker worden. Dan voelt ze zich ook nog gesteund!

Het zijn maar ideeën..
quote:Pius schreef op 07 oktober 2015 @ 09:22:

Masturbatie helpt wel, maar na 15 jaar trekken is de fun er ook wel af. Ik kan het niet in haar bijzijn doen, heeft ze niet graag, dus doe het maar achter haar rug.

Niet fijn natuurlijk, maar helaas.



Moeilijke situatie Pius. Ik haal 1 stukje uit je verhaal aan.

Jij wilt masturberen maar moet dat in je eigen huis stiekem doen. Is dat niet een beetje raar?

Zij vind het niet fijn in haar bijzijn. Dat kan en dat kun je respecteren. Om het dan stiekem te doen, alsof het niet gebeurt, is een ander uiterste.

Juist als jij duidelijk maakt dat jij die zelfbevrediging nodig hebt in aanvulling op de sex die jullie hebben, laat je merken wat jouw behoeften zijn. ZEg gewoon, het komende kwartier is de slaapkamer van mij. Niet binnenkomen als je me niet wilt zien rukken. Basta
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers van dit topic,

Ik lees dit topic al erg lang mee, maar ik heb hier nog nooit eerder gepost. Ik ben sowieso geen fanatieke poster onder geen enkele nick. Ik ben een vrouw waarbij de man een erg laag libido heeft. Misschien is mijn bewoording verkeerd, hij heeft wel behoeftes maar kan deze niet met mij delen. Ondanks het anoniem is vind ik het toch een lastig onderwerp om over te praten. De reden van deze post is dat ik jullie wil bedanken voor jullie openheid over jullie relatie, gevoelens, ideeën en adviezen. Het is geen onderwerp wat je zomaar met je naasten bespreek. Maar door dit topic voel ik mij toch heel erg gesteund in de mogelijke momenten. Mijn dank hiervoor aan jullie allen! Liefs
Geen dank, Datzal. Ik vond het in het begin ook erg eng om mijn verhaal hier te posten, maar voor wat betreft het onderwerp "laag libido partner" is bij de meeste van ons niets vreemd en word je absoluut niet veroordeeld om het feit dat jij ermee zit. En in het begin kon ik me wel eens opwinden over buitenstaanders die er een boude mening over hebben, maar dat heb ik nu absoluut niet meer. Zij weten vaak niet waar ze het over hebben.



Ik vind het erg voor je dat je man zijn behoeftes niet met jou wil en kan delen. Jee, ik hoop dat je eruit komt.
quote:Pius schreef op 07 oktober 2015 @ 09:22:

Maar op een dag komt er een moment dat ik toch knopen moet doorhakken.Waarom is vandaag niet die dag?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even bijgelezen



Ik vind het heel erg om te lezen bij Pius dat zelfs masturbatie al als een probleem wordt ervaren. dat is erg zorgwekkend. Ik heb helaas geen tips voor je hoe hier mee om te gaan. Praten misschien maar ook dat is beladen, wat ik zo lees uit de postings. in mijn geval evaar ik masturbatie soms als vervelend en ontoereikend: een siliconen accessoire hoe kek en modieus of geluidloos ook, kan jou niet omarmen. Dat gevoel is dan zo overweldigend dat mijn lust totaal wegebt en ik maar weer de afwas ga doen



Datzal: fijn jouw verhaal ook te lezen. herkenning is altijd prettig; je hebt dat niet het gevoel er alleen voor te staan.

Meldepel super! echt heel fijn!

Havermuffin: wat lief dat je mee wilt schrijven. jouw kant van het verhaal is heel waardevol, zeker voor de meelezers hier. je krijgt dan een frisse kijk op de zaak. En dat telt uiteraard ook voor Rosaaa, voor wie ik veel bewondering heb. Het feit dat jullie actief meedenken met je partner en wat je er zelf aan kan doen is zo geweldig om te lezen.



de update hier: we hebben een gesprek met de peut gehad waaruit onomstotelijk is vastgesteld dat er géén sprake is van aseksualiteit. de peut gaf aan, gehoopt te hebben na al onze sessies dat mijn man (die nu aangaf dat seks voor hem eigenlijk van nul en gener waard is maar zich wel aangetrokken voelt tot (andere) vrouwen) iets meer open had gestaan voor fysiek contact. dat gesprek leidde ertoe dat ik boos ben geworden in het bijzijn van de peut. De tijd van verdraagzaamheid van mij naar hem was duidelijk voorbij. we hebben wel een nieuwe gesprek gepland met de peut, (wat mij betreft het laatste) en hij moet nu gaan nadenken. Er is dus echt sprake van onwil en er zijn geen verzachtende omstandigheden (lees: aseksualiteit) meer waar hij zich achter kan verschuilen.
Alle reacties Link kopieren
mannen die een laag libido hebben gaan vaak vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven