Onveilig

07-10-2015 10:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey iedereen,



Zal het zo kort en krachtig mogelijk houden. ik heb afgelopen weekend een jongen leren kennen (ben zelf ook een jongen) tijdens het stappen en we hebben wat gezoend en ja in een dronken bui gebeuren er dingen en we hebben seks gehad. enige probleem is dit is zonder condoom gebeurt en hij is in mij gekomen.



Hij werkt bij defensie en zegt dat hij elke maand zich laat testen en clean was alhoewel hij niet kan aantonen dat ie clean is. hij wil nog een keer daten want hij vind me leuk maar ik ben doodsbang dat ik straks hiv heb door dat ene domme foutje.



Graag nuttige tips en geen reacties van "ja eigen domme fout" aangezien ik dat mezelf heel goed realiseer.
Alle reacties Link kopieren
quote:jacco1997 schreef op 07 oktober 2015 @ 10:41:

[...]





hij werkt bij defensie/marechaussee daar moet je je maandelijks laten testen ivm gevaren. dat klopt en weet ik ook. maar hij heeft niks om aan te tonen atm. ik ben zo bang dat ie wel wat heeft





Volslagen onzin! Larikoek. bullshit.



D'r is in dit land niet 1 defensiemedewerker te vinden die zich verplicht elke maand moet laten testen op SOA's.



Alleen al het gegeven dat die "leuke" scharrel van je hierover liegt zou voor jou de reden moeten zijn om geen tweede keer af te spreken.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:jacco1997 schreef op 07 oktober 2015 @ 10:41:

[...]





hij werkt bij defensie/marechaussee daar moet je je maandelijks laten testen ivm gevaren. dat klopt en weet ik ook. maar hij heeft niks om aan te tonen atm. ik ben zo bang dat ie wel wat heeftHeb je hier een bron van dan? Of heeft hij mooie blauwe ogen? Ik denk dat laatste. Wat een onzinverhaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 08 oktober 2015 @ 08:55:

[...]





Volslagen onzin! Larikoek. bullshit.



D'r is in dit land niet 1 defensiemedewerker te vinden die zich verplicht elke maand moet laten testen op SOA's.



Alleen al het gegeven dat die "leuke" scharrel van je hierover liegt zou voor jou de reden moeten zijn om geen tweede keer af te spreken.



Dit.



Ik heb een ex die bij de mariniers zit en hoewel hij zich wel via zijn werk kon laten testen was het echt absoluut niet zo dat hij dit elke maand verplicht liet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jacco spijtig dit maar fouten zijn menselijk. Ik heb een paar maanden terug ook in dezelfde situatie gezeten en had ook onwijze angst voor hiv, maar in mijn geval ging het alleen om orale seks. De kans is klein maar vertel dat iemand die er doodsbang voor is. Plus, mijn gebit en tandvlees is ook niet in optimale conditie dus dan is het risico al stukken hoger en je bent veel kwetsbaarder. Volgende keer 10x nadenken voor je iets doet. Heb ik inmiddels ook geleerd.



Drie maanden wachten als je zo erg in angst zit is erg stressvol. Ik kon de eerste weken niets door de stress...mijn werk, studie alles ging slecht. Ik kon niet concentreren en was verlamd door angst en lag maar depri in bed.

Wat ik toen heb gedaan is het volgende...



Ik heb gezocht naar hiv sneltest locaties. Zo'n test kost je ongeveer zo'n 30 tot 50 euro per keer. Laat dit alleen door een professional doen.



Het gaat om de Alere combo hiv sneltest...ook wel de 4e generatie test genoemd. Voor locaties stuur me een privé bericht of google naar hiv sneltest en klik op de eerste websites die je tegenkomt daarover... dat zijn soaaids.nl of hivnet.org. Zo'n test heeft al een hoge betrouwbaarheid vanaf 4 tot 6 weken. Ik heb het al na 26 dagen gedaan omdat ik zo erg in de stress zat.



Er zijn ook testen die al binnen 2 of 3 weken zeer betrouwbaar zijn. Het gaat dan om de zogenaamde Hiv RNA test. Kost je wel 200 euro dus kan je dit missen dan zeg ik doen anders niet. Persoonlijk vond ik dat teveel geld die ik op dat moment toch niet kon missen omdat ik nog moest rondkomen. Heb je dat wel dan en zit je erg in de stress dan zou ik het overwegen. Ook dat is kwestie van even googlen maar locaties zijn lastiger te vinden. Informeer bij je huisarts.



Je hebt wel hoog risico gelopen. Mocht dit ooit nog gebeuren ga dan direct binnen 72 uur naar huisarts, GGD of ziekenhuis en eis een PEP behandeling!!! Dan verlaag je risico enorm. Je moet wel een hele maand hiv remmers slikken. Dus zware behandeling maar wordt alleen in ernstige risico gevallen gedaan. Is het proberen waard. Krijg je alleen niet zo makkelijk dus neem nooit meer onnodig risico. Bijwerkingen kunnen als erg zwaar worden ervaren namelijk.



Echt definitief weet je het wel na een echt bloedonderzoek na 3 maanden bij GGD of je huisarts. Maar tegen die tijd kan het al erg opluchten om een RNA of een hiv sneltest te doen. Mijn stress en angst werd er in ieder geval minder door. Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
eigen domme fout
Alle reacties Link kopieren
En voor de rest.. Je kunt niet meer dan jezelf laten testen en niet meer zonder condoom neuken dus..
Alle reacties Link kopieren
O ja nog een tip: niet meer afspreken met deze jongen! Hij is duidelijk niet betrouwbaar en liegt tegen je. En als die zo makkelijk onveilig seks heeft zegt dat al genoeg over hem!



En nog iets... ik heb toen ik ook in de stress zat door mijn domme fout met mijn scharrel ook veel over hiv geleerd. Ik zeg nu, ga niet meteen van het ergste uit want niet iedereen heeft hiv. Het komt relatief vrij weinig voor. Maar mocht je het hebben, tegenwoordig is er prima mee te leven en je hoeft niet meteen aan de hiv remmers. Je kan er ook heel oud mee worden. Je kan dan zeker nog zo'n 10 tot 30 jaar vooruit mits je ook nog gezond leeft en je pillen goed slikt. Mensen met hiv hebben wel een streng pillen slikregime maar tegenwoordig hoef je niet 20 pillen per dag weg te werken maar zit je hooguit aan 1 tot 3 pillen per dag. Dus probeer nu vooral afleiding te zoeken. Doe een hiv snel test voor nu en wacht die 3 maanden af. Je hebt vast niets.

Het is vervelend maar niet het einde van de wereld. En nogmaals het komt vast goed. Zie dit als een wijze les.
Je kan je over een paar maanden laten testen bij het GGD, volgens mij is dat gratis en voor nu, zorg dat je altijd een condoom bij je hebt!
Hoi Jacco, vervelend om nu 12 weken in zo'n angst te zitten.

Nachtvlindertje geeft jou goede tips.

Ik weet niet waar en voor welke soort test jij over 6 weken een afspraak hebt, maar zorg dat het zo'n 4e generatietest is waar Nachtvlindertje het over heeft. De reguliere tests bij huisarts en GGD geven veelal na 12 weken uitsluitsel, dus dan blijf je nog steeds met veel onzekerheid zitten. En die weken duren lang als je je zoveel zorgen maakt.



Verder kun je nu helaas niet veel doen om je zorgen weg te nemen en duren die weken gewoon echt lang.

Mijn ervaring is dat veel mensen helemaal niet eerlijk zijn over getest zijn. Omdat ze denken dat ze niks hebben, het fijner vinden zonder condoom? Geen idee.

Met een man die seks heeft met mannen, anale seks én iemand die in je klaarkomt loop je het allermeeste risico, mócht iemand inderdaad HIV hebben. Ik snap je zorgen dus wel.

Dat eventjes plezier is die ongelooflijke stress nooit meer waard.



Je kunt hooguit nog een keer proberen een goed gesprek met die jongen aan te gaan waarin je aangeeft dat je je ongelooflijk veel zorgen maakt en dat eerlijkheid over de risico's die hij gelopen heeft jou heel erg zou helpen om die weken door te komen.

Dat hij liegt over die tests maakt het niet makkelijker..



Meer kun je voor nu niet doen. Ik denk in jouw geval dat het geld voor zo'n Alere combi HIV sneltest zeker waard is, zodat je na 6 weken (met meer zekerheid) weet waar je aan toe bent.

12 weken wachten is helemaal killing.
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:jacco1997 schreef op 07 oktober 2015 @ 10:41:

[...]hij werkt bij defensie/marechaussee daar moet je je maandelijks laten testen ivm gevaren. dat klopt en weet ik ook. maar hij heeft niks om aan te tonen atm. ik ben zo bang dat ie wel wat heeft



Ik heb echter wel een beetje het gevoel dat je bedpartner die maandelijkse test als excuus gebruikt om maar onveilige sex te hebben. "Ja ik ben clean dus we kunnen onveilige sex hebben". Maar het kan goed zijn dat ie de dag voor dat ie met jou het bed in dook met iemand sex heeft gehad die wel HIV heeft. Een HIV infectie heeft een incubatietijd van +/- 3 maanden. Dus tenzij hij 100% zeker weet dat al zijn onveilige bedpartners de afgelopen 3 maanden infectievrij zijn is het pas echt in orde. En die 100% zekerheid kan hij niet geven.



Kortom, hij speelt een beetje met z'n gezondheid. Zijn denkwijze gaat goed totdat het een keer niet goed gaat.



Kortom, je nieuwe partner lijkt me niet de meest betrouwbare persoon. Vind het ook van jezelf nogal dom. Bij anale sex is de kans op HIV overdracht stukken groter dan bij vaginale sex.
Alle reacties Link kopieren
Nuttige tip : doe een caondoom in de binnenzak van elke jas, in het dashboardkastje van je auto, etc. En vul die steeds aan. Dan zit je nooit ineens-oepsie zonder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, Miss-Pippilotta vult het nog eens goed aan. Zorg inderdaad dat je een Alere hiv combitest/4e generatie test krijgt over 6 weken en niet de standaard 3e generatie test die ze normaal gezien over 3 maanden doen. Na een korte tijd is de standaard 3e generatie test niet geheel betrouwbaar dus dan weet je nog niets. Bij 3e generatie test wordt er alleen gekeken of je lichaam anti-stoffen tegen hiv aanmaakt. Dit is dus echt pas na 3 maanden met zekerheid te zeggen. Bij 4e generatie test (dus die Alere Determine combi test) wordt ook de p24 antigeen gedetecteerd. Iemand die besmet is heeft deze p24 antigeen gegarandeerd in zijn bloed zitten. Iets wat die standaard hiv test die normaal gezien pas na 3 maanden gedaan wordt niet kan oppikken. Zorg ervoor dat je die test doet na 6 weken. En de 3e generatie test na 3 maanden.



Ga alsjeblieft ook niet googlen naar symptomen, want ik had ze allemaal, behalve koorts!!! Ja echt waar en achteraf bleek ik niets te hebben na 3 maanden. Zoeken naar symptomen helpt je niet, maar zorgt er alleen voor dat je nog meer in de stress gaat zitten.



Nogmaals sterkte! En geloof nooit meer iemand die zegt dat hij niets heeft. Zoals Jeroen hierboven al zei... Het kan echt zo zijn dat hij echt getest heeft en niets bleek te hebben. Het kan, maar als hij echt zo'n wild seksleven heeft en het onveilig doet met iedereen, dan kan hij bij wijze van gisteren al iets hebben opgelopen en loopt hij er nu nietswetend mee en besmet hij anderen. En dat is dan ook pas na 3 maanden te zien in het bloed en dan pas te bevestigen.



Leer hiervan en heb nooit onveilige (anale) seks met iemand die je pas kent en zelfs al ga je een monogame relatie aan met elkaar, doe pas onveilig als jullie beiden zijn getest en jullie alleen seks hebben met elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven