woning afgewezen woningnet

08-10-2015 14:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden gereageerd op een woning, dik 2 maanden later, mocht op op groepsbezichtiging komen.

Waarvan ik uiteindelijk de woning mocht hebben.

Maar omdat ik door persoonlijke omstandigheden, niet kon accepteren, heb ik hem moeten afwijzen.

Wat als nou weer dezelfde/ zelfde soort woning word aangeboden via woningnet, maak ik dan nog kans als ik reageer?

Als ik als eerste sta, nodigen we mij nog wel uit? omdat ik eerder de woning heb afgewezen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je niet gewoon met Woningnet? Zij kunnen je het enige juiste antwoord geven.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij mag je dan weer gewoon komen bezichtigen. Er kan altijd een reden zijn waarom je een woning afwijst. Of dat nou een persoonlijke reden is dat de verhuizing niet gelegen komt of omdat je alle tegeltjes in de keuken en badkamer wel erg lelijk vindt. Dat laatste argument wel eens gehoord van iemand die bij een groepsbezichtiging was, van de persoon die boven haar stond.



Het is volgens mij vooral zo dat je moet komen opdagen bij zo'n bezichtiging. Althans, moeten. Als jij nr. 1 bent en iemand anders is nr. 5 en nr. 1 t/m 4 blijven gewoon weg bij een bezichtiging, dan gaat eerst de vraag naar nr. 5 of die de woning wil accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Er staat op de site van woningnet heel duidelijk uitgelegd hoe eea werkt omtrent het weigeren van een woning.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een woning geaccepteerd en wil nu alsnog weigeren. Kan dit?



Na acceptatie van de woning kunt u alsnog de woning weigeren. Als u dit na controle en het goedkeuren van uw gegevens doet, kan de corporatie u ¤ 75 in rekening brengen.



Zolang deze kosten niet zijn voldaan, wordt uw inschrijving geblokkeerd. U kunt dan niet reageren of een aanbieding ontvangen voor een andere woning.

In uitzonderlijke situaties kan de woningcorporatie, als deze door uw weigering huurinkomsten mist, deze kosten bij u in rekening brengen.
Alle reacties Link kopieren
Accepteren of weigeren



Er zijn twee manieren waarop u kunt aangeven of u een woning accepteert of weigert.



Heeft u uw uitnodiging via e-mail ontvangen? Klik dan op de link in de e-mail of log in en zoek de woning op bij Mijn reacties. Daar kunt u uw keuze doorgeven.

Heeft de corporatie u via de telefoon uitgenodigd, dan kunt u ook telefonisch uw keuze doorgeven aan de corporatie. Heeft u een telefonische aanbieding van De Key, dan kunt u uw keuze doorgeven aan het Klantcontactcentrum van WoningNet.



Lukt het niet om de reactie via internet door te geven, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de corporatie die de woning aanbiedt. Zij kunnen dan alsnog uw keuze vastleggen.



Als u direct na bezichtiging aangeeft dat u de woning niet wilt huren, heeft dit geen gevolgen voor uw inschrijving of uw kansen op een andere woning, op voorwaarde dat u geen urgentie heeft.



Heeft u wél een urgentie en wilt u een woning weigeren? Neem dan contact op met de toekenner van uw urgentie voor meer informatie. Een weigering kan gevolgen hebben voor uw urgentie.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me duidelijk genoeg, toch? Je hebt de woning niet geaccepteerd, dus afgewezen en dat heeft geen gevolgen voor inschrijving of kansen op een andere woning.
quote:lionlily schreef op 08 oktober 2015 @ 14:18:

Ik heb een woning geaccepteerd en wil nu alsnog weigeren. Kan dit?



Na acceptatie van de woning kunt u alsnog de woning weigeren. Als u dit na controle en het goedkeuren van uw gegevens doet, kan de corporatie u ¤ 75 in rekening brengen.



Zolang deze kosten niet zijn voldaan, wordt uw inschrijving geblokkeerd. U kunt dan niet reageren of een aanbieding ontvangen voor een andere woning.

In uitzonderlijke situaties kan de woningcorporatie, als deze door uw weigering huurinkomsten mist, deze kosten bij u in rekening brengen.Maar ze had die woning nog niet gesccepteerd. Ze heeft hem gewoon meteen geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 08 oktober 2015 @ 14:20:

[...]



Maar ze had die woning nog niet gesccepteerd. Ze heeft hem gewoon meteen geweigerd.Die optie staat in de post eronder
Had je de papieren al ondertekend?
Alle reacties Link kopieren
En niet geheel onbelangrijk: had je een urgentie verklaring?
quote:lionlily schreef op 08 oktober 2015 @ 14:22:

[...]





Die optie staat in de post eronder Crosspost
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de antwoorden! Nee ik had nog niet getekend. En geen urgentie. Maak ik dus nog net zo veel kans:)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je weer bezichtigen.

Afwijzen is je recht.

En op nummer 1 staan geeft je weer recht te bezichtigen.



Niks aan de hand.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven