Badkamer verbouwen

26-09-2015 19:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij willen onze badkamer low budget verbouwen. Hebben jullie tips?

Het gaat om een kleine badkamer van ongeveer 4 bij 3, waar nu een ligbad in staat, maar we willen graag gewoon een douchecabine. Ook de kleuren en tegels enzo willen we graag veranderen.

Weten jullie wat dit ongeveer kost en waar we hiervoor terecht kunnen? We wonen in Zoetermeer.



Bedankt en groetjes,

Maaike
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag op pinterests allemaal tips om je tegels te verven. Geen idee of het mooi wordt en vooral na een half jaar nog mooi is maar op de fotos zag het er goed uit.

Verder gewoon werkspot opdracht plaatsen en bij een sanitairwinkel een douche uitkiezen? Succes
Alle reacties Link kopieren
4x3? En dat noem je klein? Nee, geen tips in dat geval.

Loop eens wat badkamerzaken binnen en vraag om advies.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik zou naar de Bouwhof gaan.
Alle reacties Link kopieren
Een badkamer van 12 vierkante meter is niet klein. Low budget helemaal opnieuw betegelen zal denk ik aardig oplopen qua prijs. Misschien overwegen om na het afbikken iets anders met de muren te doen? Geen idee wat dat kost overigens, ik roep ook maar wat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat noem je eigenlijk low budget, als je een huis hebt met een badkamer van 4 x 3?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel iemand. Maar je hebt geen kleine badkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:LulaJacobs schreef op 26 september 2015 @ 19:53:

Ik zag vandaag op pinterests allemaal tips om je tegels te verven. Geen idee of het mooi wordt en vooral na een half jaar nog mooi is maar op de fotos zag het er goed uit.

Verder gewoon werkspot opdracht plaatsen en bij een sanitairwinkel een douche uitkiezen? SuccesErvaringsdeskundige mbt tegels verven. Ziet er mooi uit (mijn badkamer was jaren 60/70), maar na een paar maanden douchen begint t af te bladderen en moet ik het regelmatig bijwerken. Volgend jaar wil ik nieuwe tegels
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Wat je zelf kan, zelf doen. Slopen en puin afvoeren bijv. Wij hebben wel laten stucen en tegelen, maar mijn man heeft dan weer zelf een badkamermeubel opgehangen en de douche en de wc en de kranen. Het is het goedkoopst als alles op dezelfde plek blijft, zodat er geen leidingen verlegd hoeven worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn badkamer is 2x2, het bad hebben we weg laten halen, nu hebben we een inloopdouche. Wasmachine en droger staan er nog steeds in. Kosten van de verbouwing vielen mee, ¤ 9.700.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee jaar geleden de badkamer laten verbouwen. Een badkamer van 3.75 lang bij 2.25 breed, dus iets minder dan 8,5 vierkante meter.



- oude tegels en sanitair laten verwijderen

- 1 leiding laten verleggen

- nieuwe tegels (muur en vloer, niets speciaals qua design of zo)

- nieuw sanitair (wastafel met meubel, ligbad en toilet)



Kosten: 9800,-. Dat was ook incl BTW, werkuren, container voor afval, etc etc. De voorganger heeft de helft gekost maar dat was destijds een kale ruimte en dus geen sloopwerkzaamheden of puin afvoeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Vraag offertes op??
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 26 september 2015 @ 19:54:

4x3? En dat noem je klein? Nee, geen tips in dat geval.

Loop eens wat badkamerzaken binnen en vraag om advies.

Ik dacht precies hetzelfde

Had mijn vorige badkamer van 1.80x1.80 in gedachten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zie dat iedereen hetzelfde denkt 12 vierkante meter badkamer is een balzaal! Ik had in mijn vroegere appartement een 'badkamer' van 0.85 x 2.00 meter, dát is een kleine badkamer. Nu heb ik 2 x 2 m. wat ook niet heel riant is, maar ik ken genoeg mensen met een kleinere.
Alle reacties Link kopieren
Haha 4 × 3 klein??? My god.. Onze badkamer is 4 × 1.

Op werkspot.nl even een beschrijving plaatsen dan weet je precies wat het kost.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Uhm, heb jij wel goed gemeten? Dat is echt bepaald geen kleine badkamer. Die van ons is 2,5 x 3 en vind ik al behoorlijk.



Hoe je alles het meest low budget kunt houden is goedkoop spullen halen bij outlets, of in aanbiedingen bij bouwmarkten, en alles zelf doen. Maar als je al niet handig bent of enige ervaring erin hebt word dat lastig.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Onze postzegel kost in totaal 12000. Dat is inclusief toilet beneden. We laten alles doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij laten in november onze badkamer verbouwen.

We laten alles slopen, heel wat leidingen verleggen, bijna alles komt op een andere plaats.

En wij komen uit op ¤11.250

Badkamer is 8 vierkante meter.

We zouden wel een stuk goedkoper kunnen, maar dan hadden we voor spullen van een bouwmarkt moeten kiezen.

We hebben daar wel gekeken maar ik vond de kwaliteit echt minder.

Dit gaat om een grote verbouwing en dat doe je niet zomaar nog een keer, dus dan beter goed spul.
Bouwhof
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in juni onze badkamer laten verbouwen door een heel fijn klusbedrijf dat ook in Zoetermeer werkt, gok ik. Je kan me mailen voor gegevens op kikkerprinsesviva @ ziggo.nl
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2015 19:57
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Hier ook plannen om onze badkamer / badzaal (van 4,5x3m en dat is enorm) te laten verbouwen.

Morgen maar eens naar allerlei badkamerzaken, ideeën opdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven