Mijn hond heeft een hartstilstand gehad

08-10-2015 16:30 36 berichten
Hoi allemaal,

Gisteren bracht ik mijn hond naar de dierenarts voor haar sterilisatie. Ik had er al geen goed gevoel over maar schaarde het onder overbezorgd.

Hij zou me tussen 12 en 2 uur bellen over hoe het was gegaan en hoe laat ik haar kon ophalen. Maar toen ging mijn telefoon al om 11 uur en had de dierenarts geen leuk bericht. Mijn lieve, schattige steun en toeverlaat heeft op de operatietafel, een paar minuten na het starten van de narcose, luttele seconden na het leggen op haar rug, een hartstilstand gekregen. De dierenarts was er razendsnel bij en de assistent wist meteen wat er moest gebeuren en daardoor heeft mijn kleine drakie het gered.

Nu begint er een rits aan onderzoeken volgende week. We beginnen maar eens bij de cardioloog om haar hart na te kijken. Daarnaast wordt er uitgebreid bloed onderzoek gedaan. Want hoewel het een reactie op het narcosemiddel kan zijn geweest of pure pech, er kan ook iets mis zijn met haar hart, lever of nieren en daardoor durft mijn dierenarts haar niet nogmaals onder narcose te brengen uit angst voor dezelfde reactie en dan misschien met een andere afloop.



Ik ben zo erg geschrokken. Mijn hondje betekent alles voor mij. Ik was depressief en zag geen enkel toekomstperspectief en toen kocht ik deze lieve schat en de zon ging weer schijnen. Ik moet er niet aan denken dat ik haar verlies. Duimen jullie mee op een goede afloop?
Een kruising Gisselle, shih tzu X Schapendoes. Kleinste uit het nest, en ze weegt nu nog steeds maar 5,4 kg. Ze is klein maar dapper! En natuurlijk heel erg lief!
Alle reacties Link kopieren
Hou je ons hier wel op de hoogte?
Ja zal ik zeker doen, woensdag moeten we naar de universiteitskliniek. Dan zal ik zeker hier posten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 17:26:

[...]





Mijn schatje hier wordt 15, heb ik nu ook al slapeloze nachten van .



Ik heb vanmorgen mijn maatje van 15 jaar moeten laten inslapen.

Na idd slapeloze nachten,omdat je weet dat het komt.

Mijn dochter van 13 was mee,maar we zijn intens verdrietig.

Ik moet zo met onze andere hond gaan wandelen,zonder mijn boeffie.

Dit verdriet stijgt zo boven alles uit,nu.

Geniet van je hond Eindeloos,het kan zo hard gaan..
Alle reacties Link kopieren
En Skyler,voor jou heel veel sterkte!

Ik weet hoe belangrijk een beestje kan zijn.

Je maatje, je troost..

En super dat je met haar klachten aan de gang gaat !

Voor ons vanzelfsprekend..maar voor veel mensen niet.
quote:kiddootje schreef op 09 oktober 2015 @ 12:31:

[...]

Ik heb vanmorgen mijn maatje van 15 jaar moeten laten inslapen.

Na idd slapeloze nachten,omdat je weet dat het komt.

Mijn dochter van 13 was mee,maar we zijn intens verdrietig.

Ik moet zo met onze andere hond gaan wandelen,zonder mijn boeffie.

Dit verdriet stijgt zo boven alles uit,nu.

Geniet van je hond Eindeloos,het kan zo hard gaan..



Och, wat akelig...

Heel veel sterkte!



Ik heb ook twee honden, beiden tien jaar oud (maar verschillend ras) en de grootste van de twee is zo aan het kwakkelen: last van zijn hart, erge reuma... Zijn conditie holt achteruit. Hij kan niet meer zonder pijnstillers. Ik zie dat hij aan zijn laatste tijd is begonnen. Maar ik zie er zo tegenop om straks een keer de beslissing te moeten nemen dat het over is. Het is zo'n goeiige lieverd.
Sterkte Skyler!
Sterkte Skyler!
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 09 oktober 2015 @ 12:39:

[...]





Och, wat akelig...

Heel veel sterkte!



Ik heb ook twee honden, beiden tien jaar oud (maar verschillend ras) en de grootste van de twee is zo aan het kwakkelen: last van zijn hart, erge reuma... Zijn conditie holt achteruit. Hij kan niet meer zonder pijnstillers. Ik zie dat hij aan zijn laatste tijd is begonnen. Maar ik zie er zo tegenop om straks een keer de beslissing te moeten nemen dat het over is. Het is zo'n goeiige lieverd.



Ja,die beslissing.DE beslissing.

Die kun je bijna niet alleen maken.

Daarom ook naar dierenarts gegaan ..ik wist het niet meer.

Hij plaste overal in huis,liep de hele dag met staartje tussen pootjes en had geen rust meer.

Maar hè , hij reageert nog wel op andere honden,en dat broodje eet ie ook lekker.

Dus het gaat nog best goed.Denk je.

Ondanks dat ik me vreselijk voel,ook schuldig,weet ik ook dat je eerder te laat bent dan te vroeg.

Je hond zit al in zijn reservetijd,als ik het zo lees.

Zo moet je dat ook echt gaan zien.

Ik wens je veel sterkte met de komende tijd! Want het idee dat je hond in deze tijd zit,is al heel verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Hè bah, wat zal je geschrokken zijn. Ik hoop dat je hond er goed doorheen komt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Inderdaad vreselijk, wanneer besluit je dat het genoeg is geweest? Want ze zullen altijd blijven proberen om jou te plezieren en het zit niet in de aard van een dier om zwakte/pijn te tonen. Dus praat er met elkaar over en met je dierenarts en neem dan een beslissing. Sterkte .



Mijn hondje heeft vandaag weer voor het eerst losgelopen. Ze was helemaal blij maar is nu weer helemaal op en ligt diep te slapen. Ze heeft ook best wel gerend. Ik had van te voren de da gebeld om te vragen of het wel kon maar in principe mag ze alles weer wat ze voor de hartstilstand ook deed. Normaal lopen we een rondje om het huis van ongeveer een uur waarvan ze het grootste gedeelte los kan maar nu zijn we de andere kant op gelopen waardoor ze na het zandpad aan de lijn moest. Het blijft een jonge hond en ze was er duidelijk aan toe om even wat energie kwijt te kunnen maar ik hield mijn hart vast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven