Welke kattenbak + vulling stinkt niet?

03-10-2015 10:04 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om een kattenbak aan te schaffen.

Maar welke kattenbak + vulling raden jullie mij aan welke je niet ruikt?
Ik heb die Catsan nu twee dagen en eigenlijk vind ik het nogal stinken. Niet naar kattenpis maar een heel vaag luchtje. Ik vraag me ook af waar de plasjes blijven, want het klontert niet.
Alle reacties Link kopieren
Biokats for men van Zooplus!! Werkt heel goed. Onze katten eten overigens ook meestal Royal Canin. In het begin goedkoop voer geprobeerd. Dat bleef ook bij 1 keer proberen, want daar gaan ze echt enorm van stinken!
Biokat, die klontert
Ik vind die klontvormige grit zelf altijd zo enorm stinken. Ik gebruik dus ook gewoon houtkorrels. Een keer per week sop ik de bak uit. Werkt prima.
Poepjes en plasjes? Echt?

Mijn kat poept grote drollen en plast stevige plassen. Dat zou ik echt geen poepjes en plasjes willen noemen.



Ik heb trouwens silicaatvulling in de bak. Ideaal. En ik heb een open bak. Het risico van een afgesloten bak vind ik dat het misschien in de kamer niet stinkt, maar in de bak zelf wel. Arme poes.
Ik heb pas een grotere bak gekocht (50 x 56 x 50) maar ik ben nog aan het puzzelen hoe ik hem het beste kan schoonmaken. Iemand tips? Ik zit te klunzen om die bak leeg te schudden in een vuilniszak zonder te morsen (zwaar en groot en onhandige zakken).
quote:sabrina73 schreef op 08 oktober 2015 @ 20:27:

Ik heb pas een grotere bak gekocht (50 x 56 x 50) maar ik ben nog aan het puzzelen hoe ik hem het beste kan schoonmaken. Iemand tips? Ik zit te klunzen om die bak leeg te schudden in een vuilniszak zonder te morsen (zwaar en groot en onhandige zakken).



Als je goed grit hebt en minimaal 5 cm in de bak hebt zitten dan hoef je hem zelden echt volledig schoon te maken en kun je gewoon de plasjes en poepjes eruit scheppen, ik heb gewoon een oud bakje waar ik dat in doe en dan gooi ik het in de container want steeds met zo'n zware onderbak slepen is zeker niet prettig, ik schep wel 3 keren per dag de bak leeg, gewoon omdat ik dit zelf fijner vindt.

Ik heb het kattengrit Golden Grey, dat koop ik online, ruikt lekker naar babypoeder en is extreem klontvormig, ideaal, zo verspil je helemaal geen kattengrit, het ruikt lekker fris en is ook nog eens zacht voor de pootjes. Kan iedereen dit grit aanraden, 1 zak is 14 kg en voor 1 kat zou je er 2 maanden mee kunnen doen, ik heb 2 katten op 1 bak en doe gemiddeld 1,5 maand met 1 zak. Bij Zooplus kost zo'n zak 11,99 Euro dus dat is best wel te doen.



Hier eten de katten trouwens gewoon Purina One voer van de supermarkt, het is best goed voer, ze eten het graag en poepen er gemiddeld maar 1 keer per dag van en dat terwijl ze elke ochtend ook nog een half zakje vleesvoer elk krijgen. Dit geef ik omdat ze nog geen 5 maanden zijn, vreselijk actief en ze het erg lekker vinden.
Ok dank je voor de tip. Ik zal het eens proberen, maar over algemeen vind ik die klontvormige grit nogal stinken. Ik hou niet zo van babypoeder denk ik :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus de biokats 3 in 1 met lentegeur, mijn katten ruiken echt serieus naar bloemetjes als ze in de bak zijn geweest 😁
Als mijn kattegrit op is, ga ik de PeeWee bestellen. Ben heel benieuwd hiernaar.
Hoezitdit, denk er wel om dat je de kat langzaam moet laten wennen door steeds een klein beetje nieuw te mengen met oud. In één keer overzetten resulteert vaak in naast de bak plassen/poepen.
Oei, dat moeten we niet hebben. Dan doe ik er beter aan om hem nu maar vast te bestellen. Thanx voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt die kattenbak vast inmiddels al aangeschaft.

Maar ik gebruik gewoon de "fijne korrels" van de Albert Heijn (4 euro max. ofzo).

Dit klontert heel goed samen en ik schep 2x per dag de drolletjes en klonten urine eruit.

Eens in de zoveel tijd moet de hele bak ververst. Maar het stinkt niet snel!



Sinds kort: ik heb een vuilniszak, deels opengeknipt, onderin gelegd.

Een kattenbakzak scheurt snel is mijn ervaring.

De vuilniszak scheurt niet en kan je eruit halen waarbij de bodem zo goed als schoon blijft.
Wat is een kattenbakzak?
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij die van de lidl. Kat poept veel buiten maar dat wat hij op zijn bak doet ruikt niet.



Soort voeding kan ook veel doen wat betreft geurtjes van de ontlasting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 18 oktober 2015 @ 22:05:

Wat is een kattenbakzak?Zo'n zak die je in je kattenbak kan doen. Is wel te koop bij de dierenwinkel.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2017 11:51
Reden: spam
99.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven