Ik zie het niet zitten.

14-09-2015 13:50 51 berichten
Dit moet ik even kwijt en ik voel me er heel rot over. Maar het is waar, ik geef totaal niks om seks. Ik heb een libido van niks en vind het ook helemaal niet belangrijk. Heb er ook zelfs bijna een afkeer van.

In het begin van de relaties die ik had vond ik het juist wel fijn, maar later werd dat steeds minder. Bij exen was dat het geval omdat er geen intimiteit en liefde meer was, we vervreemden van elkaar. We knuffelden ook niet meer en waren ook niet meer blij om elkaar te zien op het laatst. Maar bij mijn huidige vriend is dit nog wel het geval. We knuffelen elkaar meerdere malen per dag, ik ben dolblij als ik hem weer zie en vind hem nog steeds net zo aantrekkelijk als toen. Ik denk dan van: "Daar loopt die mooie knappe man, ik ben zo blij dat hij mijn vriend is!" Het enige probleem is dus, weer, geen zin meer in seks. Ik vind het gewoon vies om het zo maar te zeggen, hoe raar dat ook klinkt.

Ik weet niet of het veel zin heeft om een seksuoloog om hulp te vragen. Heb ook wel eens gedacht aan de mooie kanten van seks met je partner, maar dat helpt niet. De afkeer blijft. We hebben nog wel eens seks, maar voor mij hoeft het niet. En als ik lig te genieten van wat mijn vriend doet, voel ik me een slet. Daar begrijp ik ook niets van want zo veel relaties heb ik niet gehad, in die relaties had ik weinig seks en ze duurden allemaal zeker langer dan een jaar.



Voel me ook heel rot tegenover mijn vriend. Ik heb het er wel eens met hem over gehad en hij wil mij evengoed nog. Vind het knap van hem dat hij het volhoudt.



Herkent iemand van jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
En nog een opmerking die ik iedere keer vergeet(en die aan sluit bijLollypopje):



Je hoeft seks ook niet leuk te vinden. je kan ook gewoon niet aan seks doen. niemand verplicht jou aan seks te doen. Je schuldig, vies, raar, of wat dan ook te voelen, alleen maar omdat je niet van seks houdt, is vele malen erger dan "gewoon niet van seks houden"....
jouw leven is een keuze
Even een update: ik heb afgelopen week contact opgenomen met de huisarts. Over een paar weken hebben we een afspraak!
quote:2east schreef op 16 september 2015 @ 11:24:

En nog een opmerking die ik iedere keer vergeet(en die aan sluit bijLollypopje):



Je hoeft seks ook niet leuk te vinden. je kan ook gewoon niet aan seks doen. niemand verplicht jou aan seks te doen. Je schuldig, vies, raar, of wat dan ook te voelen, alleen maar omdat je niet van seks houdt, is vele malen erger dan "gewoon niet van seks houden"....Wat een domme post. Niet aan seks doen dat kun je toch niet maken tegenover je partner.
Bij mij is het ook zo dat ik heel veel knuffel met mijn vriend en dat soort dingen. Hij streelt me dan ook vaker op een liefdevolle manier. Als hij dan bij erogene zones zit word ik niet opgewonden en wil dan eigenlijk niet verder gaan. Ik laat het hem niet merken maar giechel dan liefjes en geef hem een speels kusje of zo. Dat ik na zo'n moment niet verder wil gaan had ik niet voordat ik met hem iets had. Ik weet dat het niet aan hem ligt.
Goed van je Kerstvrouw!

En van je partner natuurlijk, mooi dat jullie hier samen mee aan de slag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen Kerstvrouw. Ik hoop dat het jullie gaat helpen, al was het maar om inzicht te geven waardoor het komt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Weet je, ik heb soms het gevoel dat ik weer helemaal op nul ben wat seks betreft. Zo in die richting van misschien wil ik het wel, maar als ik dan een paar kleine nuances probeer of hij dingen probeert, zoals strelen, voel ik me net als een preutse verlegen meid die nog nooit seks heeft gehad en die er eigenlijk (nog) niet aan toe is. Belachelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Neehoor, dat is helemaal niet belachelijk. Iedereen is anders en ontwikkelt in een ander tempo of op een andere manier. Besef dat je niet van seks hoeft te houden en het niet hoeft te hebben. Het mag uiteraard wel, maar het is geen noodzaak, al vindt een zeker iemand hier kennelijk van wel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind het helemaal niet belachelijk. Je hebt alleen nog ervaringen gehad die niet prettig waren (om het maar voorzichtig uit te drukken), dus voor wat betreft fijne seks, ben je ook eigenlijk nog soort van maagd.

Met kleine stapjes tegelijk op ontdekkingsreis gaan samen en dan ervaar je vanzelf wat voor jullie prettig is. Spannende reis voor de boeg!

Ik vind het al heel positief dat er wel intimiteit tussen jullie is, want dat is prachtig vertrekpunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 24 september 2015 @ 19:13:

Weet je, ik heb soms het gevoel dat ik weer helemaal op nul ben wat seks betreft. Zo in die richting van misschien wil ik het wel, maar als ik dan een paar kleine nuances probeer of hij dingen probeert, zoals strelen, voel ik me net als een preutse verlegen meid die nog nooit seks heeft gehad en die er eigenlijk (nog) niet aan toe is. Belachelijk toch?





En in feite is dat ook zo, want een serieuze, liefdevolle relatie met wederzijds begrip en respect heb je nog nooit beleefd. Dus het proces waar je doorheen gaat is een soort ontmaagding 2.0

Probleem hierbij is dat je nu wel een stuk volwassener bent, en (te?) Veel meer nadenkt over alles wat je doet en beleeft.



Je heb wel echt mazzel met je vriend. Maar uiteindelijk is dat ook carma. Ik denk, als ik jou zo lees, dat je hem ook een beetje 'verdient' hebt...
jouw leven is een keuze
Bedankt voor jullie lieve reacties! Van de ene kant is er wel een soort gemis en ik las laatst een boek van een vriend, daarin had hij ook een romance met zijn toenmalige vrouw beschreven. Toen ik las hoe hij de seks met zijn vrouw omschreef kreeg ik tranen in mijn ogen en voelde woede en jaloezie. Ik wilde dat het bij mij ook zo ging en vond t vervelend dat ik dat niet met mijn vriend kan beleven. Daarna probeerde ik mijn vriend te strelen en zo en toch deinsde ik weer terug, als dat verlegen en angstige meisje. Ik wilde niet meer, mijn gedachten waren de hele tijd "liever geen seks". Vreselijk dit.
Jee, wat vervelend, Kerstvrouw. Ik herken het wel. Ook de pijn dat het bij andere mensen als vanzelf lijkt te gaan. Ik heb ook vervelende seksuele ervaringen gehad in mijn verleden. Ik had ook een hekel aan alles wat met seks te maken had. Ik heb hulp gezocht en gelukkig is het over. Het kostte wel wat tijd, maar het was de moeite zeker waard.



Kerstvrouw, ik hoop voor je dat de huisarts je goed zal begeleiden.
Kerstvrouw, ik denk dat als je zulke heftige negatieve ervaringen hebt gehad, dat je lijf dan als het ware voorgeprogrammeerd is om dergelijke ervaringen nooit meer mee te maken en dat het daarom automatisch in een soort no-seks-stand springt, want geen seks is ook geen nare ervaring.

Om je lijf om te programmeren en te leren dat seks ook iets fijns kan zijn, dat lukt niet zomaar eventjes, daar is veel tijd en moeite voor nodig. Baal niet te snel als het niet meteen heel anders voelt. Deze situatie is niet in een weekje ontstaan en ook niet in een weekje opgelost, maar met hulp van je vriend en een goede therapeut gaat dat vast en zeker lukken.
Alle reacties Link kopieren
@ Kerstvrouw



Heb in mijn kennissenkring (coaches, therapeuten etc.) rondgevraagd en jouw "case" uitgelegd.



Heb er zelfs twee tranen me in de ogen bezorgt....



Goede nieuws:



Als jij en je vriend open staan voor therapeutische hulp, ben je goed in staat te leren omgaan met jouw beperking. Overigens geldt dat evengoed voor je vriend.



Praat met je huisarts. Vraag naar een goede psycholoog en ga dat eerste gesprek aan. Durf ook om een ander te vragen als.je geen klik hebt met je psycholoog. Goed contact en vertrouwen is belangrijk en psychologen hebben er begrip voor als je ze afwijst. Schaam je niet.



Ik voel aan je manier van schrijven dat je wel beter wil leren omgaan met je emoties. Begrijp dat je dat niet alleen kan en durf actief om hulp te vragen.



Oh... en (want zo zijn we) laat ons over een tijdje even weten wat voor enorm spetterend seksleven je er voor terug gekregen hebt!



Succus!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 14 september 2015 @ 14:01:

Waar komt dat vandaan, jouw gevoel dat seks vies is?

Heb je iets mee gemaakt, wat dit gevoel opwekt?



Rot voor je, het klinkt voornamelijk psychisch. Als je kan achterhalen waar het vandaan komt, kan je daarna bekijken wat handig is om te doen.

Psycholoog of seksuoloog. Lijkt mij in elk geval goed jouw probleem te delen.



+1



Vind het ook opmerkelijk dat je het hebt over slet en vies als je geniet van de seks. De links die je legt zijn imo het probleem en er zal vast een causaal verband zijn die je met hulp van een professional kunt achterhalen. Er zijn ook mensen die helemaal geen libido hebben en die je zelfs aseksueel kunt noemen, maar dit is vanaf de puberteit al zo bij deze mensen en jij kunt wel genieten van seks alleen de gedachten die je erbij hebt die rijmen niet met de werkelijkheid als je zoals jou nu eindelijk een gezonde en gelijkwaardige relatie hebt.



Ben je misschien bang dat als je seks hebt met je vriend, dat de relatie weer eindigt net zoals bij de rest?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Je bent goed in je gevoel onder woorden brengen, kerstvrouw
Bedankt weer!



2east, wat lief dat je die navraag voor me hebt gedaan! Ik ben ook eens benieuwd wat het op gaat leveren. Ik laat het jullie zeker weten!



goddess23, ik weet niet waar ik bang voor ben. Probeer er steeds achter te komen, maar ik kom er niet achter. Bij mij heerst meer een enorm preuts en vies gevoel. Preuts ben ik altijd wel geweest, maar in zekere mate. Nu, na die nare seksuele ervaring, is mijn preutsheid erger dan hij al was.



melbrw, lief dat je dat zegt! Ik probeer het ook zo duidelijk mogelijk uit te leggen zodat jullie het ook beter begrijpen.



Ik hoop dat er een wonder gebeurt...
Ik droomde vannacht dat mijn vriend en ik seks hadden. En vreemd genoeg vond ik het een mooie droom.... ik snap mezelf af en toe niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha!



Waarschijnlijk ben je, mede door je hier zo te uiten, langzaam tot een soort onbewust besef aan het komen dat seks met je vriend iets heel leuks/moois/fijn is, of gaat worden....



Probeer het vooral niet te veel te verklaren, maar geniet gewoon van het gevoel.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo een mooie droom had! Misschien kun je door erover te praten de dingen meer loslaten zoals 2east al aangaf?

Heb jij nog herinneringen over hoe er in je jeugd met sekualiteit werd omgegaan? Kon je met vragen bij iemand terecht of werden er beangstigende en/of rare verhalen over seks verteld? Dit hoef je niet per se hier te beantwoorden maar misschien wel handig om met een seksuoloog door te nemen.



Heel erg goed van je dat je hulp hebt durven te vragen bij de ha als eerste stap. Relatie of geen relatie je moet dit vooral voor jezelf willen uitvogelen zodat je ook een keer verder kunt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Bij ons thuis werd er weinig over gesproken. Met mijn vader heb ik sowieso al een band van nul (geen geweldige dus). Dus heb het bij de biologieles allemaal meegekregen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin had ook iets van een blokkade door ervaringen uit het verleden. Zij is toen in Hilversum naar een adres geweest, en heeft meerdere keren een bepaalde massage gehad op een hele relaxte manier en dat heeft bij haar wel geholpen. Nu heeft ze weer vaker sex met haar man en kan er ook van genieten. Misschien een idee.
Zou het kunnen zijn dat je nu voor het eerst seks hebt met iemand die goed en lief voor je is. Dat je niet geleerd hebt om seks te koppelen aan bemind worden maar 'gebruikt' worden. Misschien botsen die verschillende gevoelens daardoor met elkaar als je nu seks hebt. Je voelt je fijn en geborgen, maar je doet iets (seksen) waarbij je voorheen je gevoel niet toe liet en de ander bepaalde wat er gebeurde.



Goed dat je hulp zoekt en er aan werkt. Zo te lezen heb je nu een hele fijne vriend. Daarnaast ben je het zelf natuurlijk waard om dit soort vervelende dingen op te lossen en achter je te laten.
Nou, vandaag bij mentale zorg geweest. Volgende week krijg ik mijn tweede intake (verlengde intake) en gaan ze kijken wat ze kunnen doen, of ze me kunnen helpen. Dat moet maar, ik heb wel degelijk iets serieus.



En Tampontouwtje, die gevoelens die jij benoemt heb ik inderdaad! Zo heb ik het dus ook aan die man uitgelegd vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een idee waar dit gevoel vandaan komt? Ik herken me namelijk deels in het vrij weinig zin hebben in seks.



Bij mij is het juist zo dat ik wou dat seks mij veel deed maar helaas voel ik haast niets bij penetratie. Ik voel het heen en weer gaan, maar heb geen gevoel van stimulatie. Doet me werkelijk niets. Is echt puur voor zijn plezier. Ik vind het intiem maar hoogtepunt krijg ik er niet van.



Ik weet niet of jij zelf ook plezier aan seks beleeft verder? Misschien kan je dan met hulp van een seksuoloog proberen dat gevoel van jezelf vies vinden leren loslaten. Het zit namelijk echt in je hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven