Huis verkopen; gem. verkooptijd + verschil vrprijs verkooppr

12-08-2015 10:16 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Wij gaan over een paar weken ons huis te koop zetten. Het betreft een tussenwoning in een dorp in Friesland. We hebben drie ruime slaapkamers, een vaste trap naar zolder, een grote badkamer en een aparte waskamer met toilet en wasmeubel. (Dit itt tot 'concurrenten' in deze buurt; zij hebben 4 slaapkamers en een zeer kleine badkamer).



We zijn van plan het vrij scherp qua prijs te koop te zetten, maar dan wel met een kleinere marge tot onze bodemprijs.



We kijken hier al een aantal jaren heel erg naar uit, maar nu het echt begint te worden vinden we het natuurlijk ook hartstikke spannend!!



Ben dan ook erg benieuwd naar het volgende; hoe lang heeft jullie woning te koop gestaan, en wat was bij jullie het verschil tussen vraagprijs en werkelijke verkoopprijs??



In onze buurt staan nog vier tussenwoningen te koop; twee zijn heel laag geprijsd (exhuur en executieverkoop, moet nogal wat aan gedaan) en twee met de vraagprijs ws 10-15 duizend boven ons. Wij gaan er wat tussenin zitten.



Ik weet, het is koffiedik kijken, maar vind het ook gewoon leuk om er zo mee bezig te zijn hoor ;)



Door de jaren heen hebben we er al met al wel flink wat aan geklust (de zolder gestript en een hele grote slaapkamer van gemaakt, geïsoleerd en wel. De andere huizen hebbem hier een veel kleinere kamer). Ook hebben we afgelopen week een hele nieuwe voortuin aangelegd!
Alle reacties Link kopieren
Nee we wachten maandag even af ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoezo maandag?
Alle reacties Link kopieren
Maandag is hier de dag van de uitslagen haha!; we krijgen dan uitslag over definitieve koop van ons huis (en koopakte- tekenen word gepland) en man van zijn werkgever uitslag over dingetjes (niet relatief)... dat wouden we echt even afwachten...



Dan willen we nog een keer het huis bekijken en daarna een bod doen... komende twee weken heeft man het razend druk, dus het is even afwachten wanneer het allemaal gaat lukken.
Spannende tijden! Je klinkt zo rustig :-).
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ooj wel een beetje Solske... haha. En het heeft me wel goed gedaan even een paar stapjes terug te doen met die hectische spannende dingen. Maandag weten we meer...



Heb zo'n 'zennn'- gevoel dat alles helemaal goedkomt, haha...



(ben normaal veel te nuchter voor zenn- gerelateerde dingetjes hahaha)
Alle reacties Link kopieren
Hallo degenen die dit nog volgen...



We zijn nu aan het wachten op de definitieve uitslag of ons huis verkocht is of niet... We horen het vanavond nog... Spannend!!!
Proost alvast: In plaats van champagne..... Komt vast goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd!!
Nadine, t werkt weer eens niet. Maar ik denk dat een termijn niet noodzakelijk is. Zij willen ook niet rekken lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Heb in het begin van dit topic eens gereageerd en daardoor kwam het in mijn 'lijstje'. Spannend hoe de zaken verliepen, dus ik las gretig mee.



Maar ja, er staan zoveel topics in mijn lijst en wanneer er in een topic niet meer gereageerd wordt dan raakt hij letterlijk uit beeld.



Tot nu! Reactie van Solske. Maar ik snap zowel die reactie niet als het feit dat er daarvoor bijna 2 weken niet geschreven is in dit topic. Laatste reactie van TO was wel een beetje een cliffhanger, ik ben dus enorm benieuwd:



Is jullie huis daadwerkelijk verkocht en is het gelukt met het bod op het droomhuis?



Ik hoop van wel!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik zal Nadine even waarschuwen. Wij hebben via pm nog contact. Denk dat ze dit topic vergeten is. En het is nog steeds spannend.
Alle reacties Link kopieren
Heeeey!!!



Ja ik ben er nog!! En hang nog steeds in die cliffhanger! Sorry!



We gaan donderdag voor de tweede keer bezichtigen en daarna bieden
Alle reacties Link kopieren
quote:Solske schreef op 06 oktober 2015 @ 18:58:

Ik zal Nadine even waarschuwen. Wij hebben via pm nog contact . Denk dat ze dit topic vergeten is. En het is nog steeds spannend.



Vermoedde al zoiets. Maar er zijn nog steeds nieuwsgierigen hier dus



Nog steeds spannend dus Nadine? Wel bizar dat het zo lang moet duren zeg!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Vera8; het duurt idd lang.. Maar het kwam ook doordat ons huis toch niet verkocht was. Het ging niet door... Dus konden we dit huis ook maar afblazen. Nu is het toch wél verkocht en kunnen we er helemaal voor gaan! Je begrijpt dat ik inmiddels héél veel grijze haren heb he? hahaha
Alle reacties Link kopieren
Och jee. Zo had niemand het kunnen bedenken zeg! Hebben die eerste kopers uiteindelijk toch afgehaakt? Meende dat dat vrijwel rond was.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
En wat een gestress idd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was het ook. Maar er was een kink in de kabel van hun kant qua financiering. Het leek allemaal niet door te gaan en een week lang zijn we daar ook vanuit gegaan. Maar nu is het toch verkocht! Pfff... Echt stressig idd... Achtbaan hoor...
Alle reacties Link kopieren
Oh, gelukkig dan maar.



Nu hopen dat jullie je droomhuis daadwerkelijk kunnen kopen!



Succes (blijf dit topic volgen)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Het is maar goed dat je van tevoren niet wist hoe lang dit ging duren , maar nu kan het toch niet lang meer duren voor je duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Vera8! Morgenochtend half tien gaan we weer kijken en daarna ons bod neerleggen. Ik kon het, door drukte, steeds lekker van me af zetten, maar nu word ik inmiddels heel zenuwachtig! Vind t heel spannendm Het is nu heel dichtbij maar tegelijk ook zo ver weg... :(
Alle reacties Link kopieren
We zijn vanmorgen wezen kijken. Eergister nog een mail met de vraag of het een half uur later kon. Prima. Waren ze een kwarttier te laat, EN het was een ander persoon dan de majelaar van de vorige keer en de mailconversaties. 'Onze' makelaar was ziek dus we kregen een mederwerker van het kantoor mee. Geen makelaar. Hij wist ook niks van het pand enz.Obze bedoeling was dus in na afloop ons bod te doen. Medewerker gaf aan dat dit beter niet via hem kon. Hij zou naar kantoor gaan en zijn collega, een andere makrlaar die wel van dit pand weet, zou obs dan vandaag nog bellen zodat we ons bod konden doen. Na een uurtje thuis zijn, werden we gebeld. Makelaar zat de hele dag in vergadering en kon dus vandaag niet bellen. Dat zou hij morgen doen....zucht...
Ik snap dat dit voor jou niet leuk is. Maar het hoeft voor de aankoop niet slecht te zijn om niet meteen na de bezichtiging te bieden.

Zoveel concurrentie heb je toch niet bij dit object, vanwege de splitsing.
Alle reacties Link kopieren
Ik 'up' dit topic maar weer even. Hoe is het nu TO?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Het hele topic gelezen, ben erg benieuwd!
vergeven en vergeten
Ik zal Nadine weer even waarschuwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven