Mijn domeinnaam maar dan met com: voor betalen?

20-01-2015 14:08 36 berichten
Onlangs heb ik een website laten maken voor mijn bedrijf. Stel dat ik een gewichtsconsulente ben. Dan heet mijn website gemakkelijkafvallen.nl.



Nu werd ik gebeld door een hostingbureau.

Ze vertelden, dat iemand wil de domeinnaam gemakkelijkafvallen.com wil gaan gebruiken. Of ik daar toestemming voor geef. Zo niet, als ik die naam (met .com) zelf wil gebruiken, moet ik ¤ 20 per jaar gaan betalen.



Ik zou wel balen als iemand anders vrijwel dezelfde website-naam gaat gebruiken.

¤ 20 per jaar is geen enorm bedrag.

Maar ik ben er natuurlijk niet blij mee.



Iemand ervaring hiermee?
quote:bas-78 schreef op 22 januari 2015 @ 14:00:

[...]

5 euro per maand??



Dat is 60 euro per jaar, 10 jaar vast, 600 euro.. Oplichterij voor enkel registratie..!



Wat al eerder gezegd is, je hebt ze ook voor 5-7 euro per jaar. Het gaat alleen om registratie, eventueel doorlinken en klaar.

En niet bij je vaste provider doen. Zal ze leren je met dergelijke verkoopsmoesjes te benaderen....Ach, dat was natuurlijk een foutje.
Alle reacties Link kopieren
Zag vorige week dit topic langskomen. Opgelicht gaat hier vanavond over. Voor wie er meer info over wil misschien wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een website voor 12.95 pj en ik kan allerlei andere ext. erbij kopen.



Ik zou gewoon als je een andere erbij wilt kopen het elders doen en dan kan je ook je huidige website overschrijven (bij mij dan).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Domeinnaamregistratie is een volledig automatisch proces. Je logt in bij een partij als Transip, Versio etc.waar je maar je account wilt hebben.

Vul je domeinnaam + extensie in, betaal (of het gaat op rekening) en binnen een minuut heb je je domein actief.



Daar komt geen mens aan te pas, laat staan dat ze gaan uitzoeken of domein.nl, (of domein.be, domein.fr, domein.xy) toevallig ook bestaat en dat ze uitzoeken of jij hem misschien voor een iets hoger bedrag wilt hebben.



Ik heb tientallen domeinen en krijg die vraag regelmatig (wel altijd per mail) en de betreffende naam .com is eigenlijk altijd vrij en blijft vrij.



Het is wel zinnig om wat te shoppen. Sommige extensie kosten gigantisch veel meer bij de ene of andere partij.

Bijvoorbeeld .fr betaal ik iets van 5 euro/jaar voor, maar voor 75 kan ook.

Is net hoe zeer een partij vertrouwt op "we zijn bekend genoeg, klant komt wel naar ons toe"



Zolang je niet al te exotische extensies wilt hebben, moet je onder de 15 euro/jaar kunnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Bij een bedrijf waar ik werkte kregen we ook die vraag, ik heb mijn baas nog nooit zo hard horen lachen. Hij vond het afzetpraktijken. Daarnaast werd de bedrijfsnaam al gebruikt door andere met buitenlandse/andere extensies, dus daar lag hij niet wakker van.



Mijn vriend is geloof ik 5 euro per jaar kwijt voor de registratie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hé Char-lotte (en andere forummers), bedankt voor de tip.
Was van de week nog bij Tris Opgelicht. Gewoon een onzinverhaaltje om je geld af te troggelen.
Alle reacties Link kopieren
let er ook op dat sommige partijen je domeinnaam voor het gemak op zo'n manier weten te registreren, dat je hem bijna niet meer weg krijgt.

2x meegemaakt dat iemand bij one.com tussentijds zijn domein niet elders kon hosten (met meer mogelijkheden), of ook maar de naam zonder hoge kosten kon verhuizen.

Die heeft uiteindelijke een andere domeinnaam genomen om er vanaf te zijn.
Heb zelf een .com domein maar mij is ook wel eens gevraagd of ik een .nl wilde. Nu geloof ik nooit dat een bedrijf/persoon die versie pakt want het is gewoon een random naam maar ook al zou dat wel zo zijn boeiend, krijg ik misschien ook meer bezoekers op mijn blog
One.com is bij al mijn verhuizingen juist enorm behulpzaam geweest. Zowel .com, .org, .net en .nl waren geen enkel probleem en had ik zo over. Dat is wel drie jaar geleden inmiddels.
closednote, in alle gevallen dat ik het zelf heb meegemaakt was het andere domein gewoon nog vrij. Dus als je denkt: prima idee, ik neem die er ook bij, dan kun je hem nog tijdens het telefoongesprek zelf reggen voor een paar euro per jaar.



En het is gewoon echt pure oplichting, want alle domeinen waarover ik ben gebeld zijn nu nog steeds vrij. Het is zonder enige twijfel een lulverhaal dat iemand anders dat domein zo graag zou willen hebben. Zoals de autodealer die het stof van een tweedehandsje moet blazen voor je in kunt stappen en zogenaamd tijdens je proefrit wordt gebeld door iemand die ook interesse heeft. Yup.



Ik krijg ook regelmatig e-mails op mijn webmaster mailaccounts van diverse websites, maar vooral op .com of .net domeinen, waarmee er een of andere typo van dat domein wordt aangeboden. Ook die zijn altijd nog vrij en ook dat is dus complete onzin. De typo's slaan ook zo compleet nergens op dat het een automatisch proces lijkt te zijn. Dus als er elke 10.000 keer iemand in trapt maken ze al winst. En er zijn blijkbaar mensen die erin trappen, anders bleven ze di niet doen zou je zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven